Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Атлас-довідник органічних сполук у доповненій реальності
Мобільний додаток створений як програмний супровід до навчального посібника «Органічні сполуки. АТЛАС-ДОВІДНИК». За
допомогою програми можна зчитувати зображення органічних сполук, що
наводяться в книзі та відтворювати їх тривимірне зображення в режимі
доповненої реальності (Augmented Reality, AR), що дозволяє краще
зрозуміти просторову будову молекул органічних речовин, а отже їх
властивості. В книзі описані та зображені основні представники всіх
класів органічних сполук. Молекули сполук зображені у вигляді
куле-стержневих моделей.
Дякую за увагу! Бажаю Вам нових ідей! Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube. Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Світло — від сонця або від лампи — падає на предмет, відбивається і потрапляє в око. Якщо не буде світла, то нічого і не буде видно. Це відомо кожному, хто хоч раз опинявся в темному приміщені. Першою наукою, яка стала вивчати світло та колір, була фізика. Виявилось, що колір — не тільки складне для нашого зрозуміння явище, колір також має непростий склад. Зазвичай наш зір сприймає світло білим. Насправді ж біле світло розкладається на всі кольори видимого спектру і кожен колір відповідає хвилі певної довжини.
У 1665-1666 році юний Ісаак Ньютон, тільки-но закінчивши кембриджський Трініті-коледж, бився над проблемою удосконалення телескопа. Головним недоліком тодішніх телескопів було райдужне забарвлення країв зображень. Намагаючись зрозуміти природу цього явища, Ньютон використав скляну призму.
Він закрив вікна щільними віконницями, в яких він зробив невеликий отвір. Пучок променів, що проходив через цей отвір, він направив на протилежну стіну, поставивши на його шляху призму. Світло, пройшовши через призму, потрапляло на екран на стіні у вигляді різнобарвна смуги, подібної до веселки. Ньютон пізніше назвав її спектром.
Це відбувається за рахунок того, що світло, яке щойно проходило через повітря, потрапляючи на грань скляної призми, заломлюється.
Умовно було прийнято що світло складається із 7 кольорів (червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).
Чому предмети мають колір?
Більшість об’єктів містять хімічні речовини, пігменти, які поглинають одні хвилі і відбивають інші. Наше око сприймає відображене світло від об’єктів, як захопливу палітру кольорів.
Колір предмету — це та фарба, котру він відбиває, поглинаючи всі інші.
Згідно Ньютону, чорна фарба — відсутність будь-якого кольору, біла — сума всіх кольорів. Фізичне поняття "абсолютно чорне тіло" умовне. Такий об`єкт повністю поглинає всі падаючи на нього промені будь-якої довжини хвилі і вже не відпускає їх назад. Таке тіло абсолютно невидиме, тому що ні один промінь світла від нього не відбивається та не попадає в очі.
Як ми бачимо кольори?
Сприйняття кольору є суб'єктивним.
Якого кольору ця сукня?
Ця сукня насправді блакитного кольору з чорним мереживом. Але певна частина людей на моніторах бачили плаття біло-золотим, решта — синьо-чорним. Втім для людей, хто бачив на світлині сукню біло-золотою вона такою і залишалась. Чому так сталось? Нейробіологи Бевіл Конуей та Джейн Нейтц пояснили, через яскраве світло на фоні деякі люди сприймають блакитний колір як неосвічену сторону, і мозок ігнорує блакитні відтінки. Тому деяким спостерігачам і здається, що вони бачать білу сукню. Так само з чорними смужками: через низьку якість фотографії окремі ділянки чорних смужок мають золотий відтінок, а людина підсвідомо ігнорує чорний колір і бачить смужки золотими.
Колір, як його бачить людина
Експеримент
Поєднайте на колі тільки 2 або 3 кольори. Проведіть експерименти.
Результати експерименту зніміть на відео.
Експериментуйте!
#колір_і_світло
Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу "Science around us".
Ефект Коанда — фізичне явище, назване на честь румунського науковця Анрі Коанди, котрий його виявив і яке полягає у тому, що струмінь рідини (газу), який витікає з сопла, прагне відхилитись у напрямку до стінки і за певних умов прилипає до неї.
Ніякого прилипання насправді, звичайно ж, немає. Пояснюється все тієї ж
різницею тисків між шарами повітря, яка є причиною і багатьох інших
цікавих явищ в повітрі і воді.
Загалом, швидкість шарів потоку біля твердої поверхні вище, ніж на
деякому віддаленні від поверхні. А ми пам'ятаємо про один з
найважливіших законів в аеродинаміці - закон Бернуллі. Тобто, з боку
більш повільних верств повітряний потік відчуває поперечний тиск в бік
більш швидких шарів. І, весь потік відхиляється. Тобто, в разі ефекту
Коанда, відхиляється в бік твердої поверхні, яка його обмежує.
Чи можна загасити свічку, якщо поставити перешкоду у вигляді 3 літрової банки?
Знімайте власне відео, що допомагає дослідити ефект Коанда.
Задача 1.Електричні заряди двох хмар дорівнюють відповідно 20 Кл і –30 Кл. Середня відстань між хмарами 30 км. З якою силою взаємодіють хмари? (Геометричними розмірами хмар знехтувати.)
Задача 2.Черезнитку розжареннялампочкивідкишеньковоголіхтариказа2хвпроходитьелектричнийзаряд,що дорівнює30Кл.Визначтесилуструмувційлампочці.
Задача 3.Яку напругупотрібноприкласти докінців провідникаопором5Ом,щобпопровідникупішовструмзсилоюструму, що дорівнює300мА?
Задача 4.Визначтеопіррезистора,якщозачас10хвчерезньогопроходитьзаряд200Кл.Напруганакінцяхрезисторадорівнює 6В.
Презентація магістерських програм фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
Онлайн-зустріч із
👉 заступником декана фізичного факультету, доцентом Дмитром Рохмістровим;
👉 заступником декана з загальних питань, доцентом Олегом Шеховцовим;
👉 головою студентського наукового товариства факультету, студенткою 2 курсу магістратури Лілією Манченко.
Сайт факультету http://physics.karazin.ua/ua/
Сторінка факультету на сайті для абітурієнтів http://start.karazin.ua/fakultety/phy...
Контактна інформація
📞 +380 (57) 707-54-19
📩 vstup.physics@karazin.ua