Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Mars Perseverance Rover (Mar. 07 - Mar. 13, 2021). Обирайте найкращі фотографії самостійно
Ця
фотографія була відібрана публічним голосуванням і представлена як
"Like" для 3-го тижня (01 лютого - 07 березня 2021) місії марсохода
Perseverance на Марсі.
ІСМА + кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна
Основне завдання дуальної форми навчання є усунення основних недоліків
традиційних форм і методів навчання майбутніх кваліфікованих робітників,
подолання розрив між теорією і практикою, освітою й виробництвом, та
підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог
роботодавців у рамках нових організаційно-відмінних форм навчання.
Ця форма поєднує навчання студента в університеті на
денній формі за спеціально розробленим графіком індивідуальних занять та обов’язковим навчанням (стажуванням) у лабораторіях ІСМА.
За таким принципом побудовано навчання на кафедрі фізики кристалів фізичного факультету. Завідувач кафедри Гриньов Борис Вікторович завжди підтримує і впроваджує у життя дієві шляхи отримання високоякісної освіти із здобуттям сучасних компетентностей молодого спеціаліста. Кафедра фізики кристалів є базовою кафедрою підготовки сучасних молодих фахівців у галузі фізики твердого тіла. Наші студенти вже з 3 курсу мають доступ до лабораторій Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України, де починають робити власні перші кроки у науці.
створення та фундаментальні дослідження фізико-хімічних властивостей
багатофункціональних гібридних нанокомпозитів, редокс-активних
нанокристалів, наноструктурних матеріалів на основі неорганічних
нанокристалів простих та складних оксидів рідкісноземельних елементів та
перехідних металів, в тому числі, сцинтиляційних нанокристалів, а також
рідкокристалічних матриць, тощо, для широкого кола технічних та
медико-біологічних застосувань.
Випускники кафедри фізики кристалів:
Максимчук Павло Олегович
кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник
Губенко Катерина Олександрівна
кандидат фізико-математичних наук, молодший науковий співробітник
Впровадження та удосконалення науково-дослідних та науково-технічних
розробок з вирощування та обробки сцинтиляторів NaI:Tl, CsI:Tl, CsI:Na,
CsI, SrI2:Eu, ZnSe та пластмасових сцинтиляторів на основі полістиролу;
Проведення науково-дослідних експериментів з метою поліпшення сцинтиляційних та оптичних характеристик кристалів;
Розробка методів отримання композиційних сцинтиляторів з оптимальним
співвідношенням ціна-якість, створення основ для дослідно-промислового
виробництва недорогих детекторів для портальних моніторів, приладів
оглядового контролю, а також великих детекторів для фізиці високих
енергій.
Випускники кафедри фізики кристалів:
Лебединський Олексій Михайлович
кандидат фізико-математичних наук, старший науковий співробітник
Атмосферний тиск — тиск, з яким атмосфера Землі діє на земну поверхню і всі тіла, що на ній розташовані. Атмосферний тиск падає з висотою, оскільки він створюється лише шаром атмосфери, що розташований вище, і навпаки, у глибоких шахтах збільшується.
У високогірних місцевостях, наприклад на висоті 5–6 км (вершина Ельбрусу) атмосферний тиск становить приблизно 4,7·105 Па, тобто половину нормального атмосферного тиску. Вода кипить там при температурі 80 °C.
Залежність температури кипіння води від
тиску
Симуляція, що дозволяє зрозуміти зменшення атмосферного тиску з висотою.
Підвищення тиску
приводить до зростання температури кипіння. Це явище і використовується
у скороварці.
Необхідність
швидко варити пов’язана із тим, що вітаміни не витримують довгого
кип’ятіння. Тому коли помістити овочі у скороварку, вода закипить
при вищій температурі і овочі потрібно буде варити менший час (5—10 хв).
За цей час вони будуть готові до вживання і в них збережуться вітаміни.
Чи можна зробити фонтан у скляній пляшці?
Закрийте скляну пляшку "пробкою" із коктейльною паличкою. Покладіть пляшку і налийте гарячу воду на пляшку. Таким чином, ви нагріли повітря, що було всередині пляшки. при нагріванні тіла розширюються, і частково повітря вийшло із пляшки через коктейльну трубку.
Переверніть пляшку і опустіть коктейльну трубку у воду. (Обережно, пляшка може бути гарячою).
Коли тепле повітря всередині охолоджується, тиск, що падає,
негайно вирівнюється водою, що піднімається в скляну трубку. Більш
високий атмосферний тиск поза колбою змушує воду підніматися, що зменшує
об’єм повітря всередині.
Навколо науково!
Де ви зустрічалися у житті із подібними фізичними явищами?
Працюємо з фізичними симуляціями. Комп'ютерні симуляції — це максимально наближена до реальності імітація фізичних процесів. Усі симуляції у вільному доступі і можуть бути використані для проведення лабораторних робіт або практичних занять.
У цьому розділі кафедра фізики кристалів представляє власний досвід впровадження дистанційного навчання і діліться деякими корисними ресурсами. Наприклад як вмонтувати онлайн-дошку "Padlet" на власний сайт, блог.
Коефіцієнтом корисної дії η теплового двигуна називають виражене у відсотках відношення роботи A, виконаної двигуном, до кількості теплоти Qн, що виділилася при згорянні палива.
Цикл Карно— термодинамічний цикл, який складається з двох ізотермічних процесів і двох адіабатних процесів, що поперемінно чергуються між собою.
Укажіть правильне твердження щодо адіабатного розширення ідеального газу:
A. газ не виконує роботи, його внутрішня енергія збільшується;
Б. газ отримує тепло, його внутрішня енергія збільшується;
B. газ не отримує тепла, його внутрішня енергія зменшується;
Г. газ отримує тепло та виконує роботу.
Розв’язання.
Адіабатний процес відбувається без обміну теплом з навколишнім середовищем Q = 0. Оскільки ІГ розширюється V, то він виконує додатну роботу Aг = p∆V > 0. Q = ∆U + Аг , ∆U = - Аг. Отже, якщо Aг, то ∆U.
2. Робоче тіло теплового двигуна за цикл отримує від нагрівника кількість
теплоти, що дорівнює 3 кДж, та віддає холодильнику кількість теплоти, що
дорівнює 2,4 кДж. Визначте ККД (коефіцієнт корисної дії) двигуна.
Відповідь: 20%
3. Обчисліть (у відсотках) ККД теплового двигуна, в якому в корисну роботу
перетворюється третина кількості теплоти, що віддається холодильнику.
Одержаний результат округліть до десятих.
Відповідь: 25%
4. Температура пари в нагрівнику парової турбіни дорівнює 227 °С,
температура холодильника дорівнює 27 °С. Визначте (у відсотках)
максимально можливе значення ККД парової турбіни.
Відповідь: 40%
5. Під час роботи ідеальної теплової машини від нагрівника отримано
кількість теплоти, що дорівнює 300 кДж, а холодильнику передано
кількість теплоти 100 кДж. Визначте температуру нагрівника, якщо
температура холодильника дорівнює 250 К.
Відповідь: 750 К
6. Температура нагрівника ідеальної теплової машини дорівнює 527 °С (800
К), а температура холодильника становить 7 °С (280 К). Визначте, яку
кількість теплоти має передати нагрівник робочому тілу, щоб машина
виконала корисну роботу, що дорівнює 5,2 кДж.
Відповідь: 8 кДж
7. Ідеальна теплова машина має як нагрівник резервуар з водою, що кипить
(373 К), а як холодильник — ємність з льодом, що тане (273 К). Яка маса
цього льоду розтане у результаті виконання машиною корисної роботи 110
кДж, якщо питома теплота плавлення льоду дорівнює 330 кДж/кг?
Mars Perseverance Rover. Обирайте найкращі фотографії самостійно
Ця
фотографія була відібрана публічним голосуванням і представлена як
"Like" для 3-го тижня (01 лютого - 07 березня 2021) місії марсохода
Perseverance на Марсі.
EON Reality є світовим лідером у галузі доповненої та віртуальної реальності в навчальних та галузевих навчальних рішеннях.
EON
Reality створив найбільшу навчальну бібліотеку AR / VR із понад 8000
додатками та 40 мільйонами користувачів у всьому світі, маючи понад 20
локацій у всьому світі.
EON-XR
- це додаток, що містить технології доповненої AR та віртуальної VR
реальності з функціями для дистанційного навчання та тренувань у
практичному, захоплюючому середовищі.
Уроки
та тренінги можна проводити в режимах AR або VR як самостійно, так і в
групах, що надає незліченні можливості для студентів, викладачів,
роботодавців та службовців.
Завдяки
EON-XR користувачі можуть швидко створювати привабливий вміст на своїх
телефонах, планшетах, комп’ютерах та гарнітурах, використовуючи
розширену бібліотеку EON Reality, що складається з понад 1 мільйона
цифрових активів, а також імпортувати або купувати активи з інших
джерел.