Маленька річ, що приводить до руйнування великих конструкцій

 Від мікротріщина до макротріщини

 Для чого потрібно досліджувати внутрішню будову кристалів (металів)?

1967 рік

Срібний міст - міст, що проходив над рікою Огайо і з'єднував Пойнт-Плезант і Галліполіс. Був побудований в 1928 і мав 213-метровий центральний проліт і два 115-метрових бічних прольоту.  У 1967 році міст обрушився. Замість нього в 1969 році був побудований Срібний меморіальний міст

Причина руйнування.

Навантаження від збільшився перед Різдвом транспортного потоку викликала руйнування однієї із стрижневих підвісок (руйнування сталося по тріщині 2,5 мм на підвісці № 330), за чим послідувало ланцюгове руйнування конструкції моста. За словами очевидців, міст повністю зруйнувався протягом однієї хвилини. Загинуло 46 людей. 


 Модель, що демонструє руйнування Срібного мосту

Руйнування літаків "Комета"

27 липня 1949 року британець Джон Каннінгем виконав перший (31 хвилина) політ на дослідному зразку першого в світі реактивного пасажирського літака Де Хевілленд D.H.106 Комета.

Катастрофа de Havilland Comet під Калькутта - авіаційна катастрофа, що сталася у суботу 2 травня 1953 року на захід від Калькутти (Індія). Авіалайнер De Havilland DH-106 Comet 1 («Комета 1») авіакомпанії BOAC, виконуючи рейс BA783 з Сінгапуру в Лондон, виконав нормальний зліт з аеропорту Дум-Дум міста Калькутта, де здійснював проміжну посадку. Але через кілька хвилин літак при прольоті грози зруйнувався, після чого звалився на землю, при цьому загинули всі, хто знаходився на його борту 43 людини - 37 пасажирів і 6 членів екіпажу.

Далі в 1954 році в Італії розбиваються ще дві «Комети»: Yoke Peter і Yoke Yoke. Як і у випадку з Калькутта, в обох цих пригодах літаки руйнувалися в повітрі через кілька хвилин після вильоту, але вже при ясному небі. Подібність всіх трьох катастроф було відзначено під час розслідування, а тому провели серію тестів, які виявили приховану небезпеку конструкції: в кутах прямокутних ілюмінаторів виникали осередки концентрації напружень, які тут були на кілька порядків вище розрахункових, тим самим знижуючи ресурс конструкції в цілому.  


 

Руйнування кораблів

2013

Контейнеровоз, який прямував до Саудівської Аравії зі Сінгапуру, затонув біля узбережжя Ємену. Пробиваючись через Індійський океан серед негоди, MOL Comfort зазнав тріщини і почав тонути.

2020


Японський корабель, що пролив понад 1000 тонн нафти  біля узбережжя Маврикія, розбився на дві частини. Чиновники заявили, що розкол відбувся через тріщину у вантажному відсіку.

 

2021
Українське вантажне судно M / V Arvin з номером IMO 8874316 розбилося на дві частини і врешті-решт затонуло, стоячи на якорі 17 січня 2021

 


Утомленість (старіння) матеріалу конструкції – це зміна механічних і фізичних властивостей матеріалу вбік зниження його стійкості відносно до дії напружень, що циклічно змінюються в часі.
Елементи конструкції, що піддаються змінному навантаженню, можуть зазнати руйнування при напруженнях значно нижчих границі плинності.
Границя плинності  — в прикладній механіці визначається як умовне напруження σт, за якого зразок починає деформуватись без помітного збільшення навантаження. Це — основна механічна характеристика для оцінювання міцності пластичних матеріалів (сталей). Опір утомленості матеріалу конструкції при цьому характеризується границею витривалості – найбільшим напруженням, яке може витримати матеріал без руйнування при заданому числі циклічних впливів.
Руйнування кристалу (металу) при циклічних навантаженнях відбувається не миттєво при досягненні напруженням граничних значень, а є відносно тривалим процесом народження й розвитку тріщин. 

Джерела +

ДИСЛОКАЦІЙНІ МЕХАНІЗМИ МІКРОТРІЩИНОУТВОРЕННЯ ...

 Програми курсів кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна

Кристалічна планета

 


Борис Гриньов, завідувач кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна, директор Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України, академік НАН України, доктор технічних наук, професор

Матінка-природа розпорядилася укласти кристали в різноманітні творіння. Серед них кристали солі у сталактитових печерах або кристалів гіпсу на глибині 300 м,  кристали льоду - сніжинки, окаменілі — в скелетах коралів, білкові — у сплетіннях павутини, а також рідкі кристали оболонок людських нервових клітин чи у екранах гаджетів, навіть кожна піщинка на пляжі — також кристал, часто ми зустрічаємося із кристалами дома на кухні: сіль, цукор, лимонна кислота.

 


Робота науковців полягає у визначенні, поясненні та змозі відтворити те, що зробила природа, задля поліпшення людського життя. Так само, як скульптор ретельно відтворює певний образ, вкладаючи у статую частинку свого унікального творчого потенціалу для досягнення еталона краси і загального задоволення, так і матеріалознавці створюють за законами природи нові матеріали, що мають своєрідну красу у повсякденному житті, яку треба не тільки побачити, а й відтворити як дещо нове та корисне.



Печера кристалів гіпсу, розташовану на глибині 300 метрів в руднику Найка, виявили в 2000 році. Фото: SPL/EAST NEWS


Вочевидь кожен із нас неодноразово спостерігав веселку. Але хіба хтось замислювався над тим, що під час утворення веселки відбувається процес заломлення й відбиття світла у краплях води, які містяться в повітрі? Краплі, через які проходить світло, по-різному заломлюють різні кольори, відтак біле світло розкладається на спектр, який ми і бачимо. Проте це лише видима частина оптичного спектра, вона мізерна на шкалі електромагнітного спектра. 


 Шкала електромагнітних хвиль

А як щодо невидимої для нашого ока частини? Наприклад, іонізуюче випромінювання. Чи можемо ми його побачити? Якщо так, тоді як саме? Відповідь на питання: так, це можливо, але не прямо, а опосередковано. Для цього знадобиться речовина, яка зможе поглинати енергію від іонізуючого випромінювання та перетворювати її на світло. Багато хто чув, а хтось і бачив полярне сяйво. Це явище — наочний приклад такого перетворення у природі. Заряджені частинки потрапляють в атмосферу з космосу і під дією магнітного поля Землі прямують до магнітних полюсів, де входять у верхні шари атмосфери, зіштовхуються з її молекулами або атомами газів, збуджують їх і зрештою змушують випромінювати видиме світло. Червоно-зелена гама полярного сяйва створюється через переважне випромінювання ліній атомарного кисню та молекулярного азоту. (Світіння кисню обумовлено випромінюванням збуджених атомів в метастабільних станах з довжинами хвиль 557,7 нм (зелена лінія, час життя 0,74 с) і дублетом 630 і 636,4 нм (червона область, час життя 110 с). )



Людству притаманна допитливість, тому нас завжди цікавило щось нове та непізнане. Заряджені частинки і радіація не стали винятком. Одним із перших пристроїв для реєстрації слідів заряджених частинок стала камера Вільсона. Вона була заповнена насиченими парами води, спирту або ефіру. Заряджена частинка, проходячи крізь камеру, залишає на своєму шляху ланцюжок іонів, після цього перенасичений пар конденсується на іони, роблячи видимим слід частинки. Але це не єдиний спосіб побачити заряджені частинки.



Скажімо, чи знали ви, що існують такі кристали, які дають змогу побачити іонізуюче випромінювання і заряджені частинки завдяки світловому спалаху, що виникає? Такі матеріали називають сцинтиляторами. Перший сцинтиляційний детектор був у вигляді екрана, покритого шаром ZnS. Спалахи, що виникали під час проходження через нього заряджених частинок, фіксували за допомогою мікроскопа. Згодом світлові спалахи від сцинтиляторів почали реєструвати фотоелектронними помножувачами та фотодіодами. Сполучення цих первинних перетворювачів і стало найважливішим критичним принципом роботи приладів з реєстрації іонізуючих випромінювань.


Нині сцинтиляційні матеріали слугують невід’ємною частиною великого адронного колайдера (ВАК), про який так багато пишуть у сучасній науковій літературі. Саме за допомогою сцинтиляційних детекторів вдалося відкрити й уперше зареєструвати екзотичні частинки. Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України відіграв важливу роль у створенні сцинтиляторів для ВАК. У масштабах міжнародних проєктів необхідні сцинтиляційні детектори можуть перевищувати декілька тонн. 


 

Для ВАК за лічені роки розроблено методики з вирощування великогабаритних кристалів PbWO4 та зроблено поставки в необхідній кількості. У найближчому майбутньому планується модернізація та розширення комплексу ВАК, відтак посилення діючих елементів приладів для нових експериментів. Тому необхідні нові радіаційно-стійкіші сцинтиляційні кристали, витонченіші вдосконалення приладів.

Перехід від лабораторного вирощування та дослідництва до масового застосування можливий лише за спонсорської підтримки та цілеспрямованого розподілу трудових ресурсів на конкретні задачі, що під силу тільки найбільшим міжнародним дослідним організаціям. Проте існує потреба у приладах, здатних реєструвати іонізуюче випромінювання в інших галузях діяльності людини, скажімо, в медицині, геологорозвідці, системі безпеки тощо. Для кожної задачі необхідні особливі кристали з унікальними механічними, оптичними та сцинтиляційними властивостями. Наприклад, для медичних сканерів, у конт­расті до потреб для ВАК, насамперед важлива ефективність, яка забезпечить зниження дози опромінення пацієнта, тобто для позитрон-емісійних томографів необхідні кристали з найвищим світловим виходом та найкращим енергетичним розділенням, а не підвищена радіаційна стійкість. Нині щороку з’являється дедалі більше напрямів і можливостей застосування сцинтиляторів окремо від традиційних напрямів, пов’язаних із розробкою та вдосконаленням пристроїв — складних багатокомпонентних детекторів іонізуючих випромінювань. На відміну від досліджень до 2000-х, нині існує сформульований прагматичний підхід до створення приладів для найважливіших задач, що сприяє закріпленню позицій національного матеріалознавства на сучасному планетарному рівні науки.

Упродовж останніх десятиліть пошук нових сцинтиляційних матеріалів не втрачає своєї актуальності. Розроблення сучасних та оновлення існуючих детекторів у фізиці високих енергій у зв’язку зі збільшенням світимості в прискорювачах елементарних часток, розвиток техніки візуалізації від екранів до медицини та розширення галузі використання реєструючих систем потребує створення сцинтиляційних матеріалів із поліпшеними характеристиками. Особливе місце серед таких матеріалів посідають неорганічні оксидні сцинтиляційні кристали, що леговані додатковими елементами. Завдяки своїм фізичним властивостям оксиди металів третьої групи технічно досить перспективні системі. Тому багато уваги приділяють як створенню нових сцинтиляційних систем (монокристалів, композиційних матеріалів, тонких плівок), так і їх дослідженню, адже необхідно не лише мати матеріал, а й добре розуміти його властивості.

Молодим ученим Харкова та Львова (Інститут сцинтиляційних матеріалів НАН України, Львівський національний університет імені Івана Франка) вдалось не лише розробити методики створення нових унікальних матеріалів, а й усебічно дослідити й експериментально довести їхні покращені експлуатаційні характеристики: надвисоку радіаційну стійкість (понад 500 Мрад), надчутливість сцинтиляційних матеріалів, поліпшену просторову рівномірність реєстрації катодолюмінесценції (з використанням екранів, що побудовані на спеціально розроблених наночастинках) тощо. Вони вперше отримали рівномірні тонкі плівки Y2O3:Eu (від 16 до 353 нм), створили нові об’ємні монокристали та монокристалічні волокна, розробили радіаційно-стійкі композиційні сцинтилятори. Розроблені новітні функціональні матеріали закладають підґрунтя для конструювання детектуючих приладів нового покоління.

Продукція Інституту сцинтиляційних матеріалів

Джерело: https://ukurier.gov.ua/uk/articles/kristalichna-planeta/ 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!

 #вступ2021 #vstup_2021


Дуальна освіта на кафедрі фізики кристалів

Презентація кафедри фізики кристалів 2021 

"Фізика і астрономія" у рейтингу за спеціальностями кращих університетів світу 2021 року


Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна

Всеукраїнська онлайн-конференція “Uni-Biz Bridge”

 “Uni-Biz Bridge” (практичний досвід, висновки)

«І я там був, мед-пиво пив, по вусах текло, в рот не потрапляло...».

9 по 13 лютого 2021 року в онлайн-форматі відбулась VІ всеукраїнська конференція “Uni-Biz Bridge” – захід, спрямований на обмін досвідом між бізнесом та освітою.

 🔹9 лютого
17:00 – вебінар «Навчання персоналу в онлані, практика JTI в Україні» від JTI.

📎Запис вебінару «Навчання персоналу в онлані, практика JTI в Україні» від JTI: https://youtu.be/0ZPifoFtcJQ



🔹10 лютого
17:00 – вебінар «Як не втратити натхнення від роботи в онлайні?» від Jooble.

Запис вебінару «Як не втратити натхнення від роботи в онлайні» від Jooble: https://youtu.be/4sTT0eC3nHY 



🔹11 лютого
17:00 – вебінар «Як записувати навчальні відео та втримувати увагу» від Рhilip Morris.
18:00 – вебінар «Компетенції майбутнього» від Райф.

📎Запис вебінарів «Як втримувати увагу онлайн» від Інесси Ткаченко-Вергелюк з Philip Morris Ukraine та «Компетенції майбутнього» від Андрія Оріховського з Райфу можна переглянути на https://youtu.be/_gRihqhYQ-A. 

Найцікавіший вебінар, з моєї точки зору,  «Як втримувати увагу онлайн» від Інесси Ткаченко-Вергелюк.



🔹12 лютого
17:00 – вебінар «Мотивація команди/студентів в онлайн-режимі (на прикладі персоналу компанії)» від METRO.


13 лютого
12:00 – панельна дискусія «Вплив онлайн-навчання на освіту: чи буде університет таким самим, як був до карантину?».



Учасники дискусії:
🔹Уляна Качор, спеціаліст з розвитку бренду роботодавця в JTI.
🔹Катерина Древняк, general recruiter в Jooble.
🔹Кривошея Олександра, фахівець з програм по залученню талантів у Філіп Морріс.
🔹Ладислава Галаган, головний менеджер з координації підбору персоналу Райфу.
🔹Євген Кирилюк, начальник відділу із залучення талантів «МЕТРО Кеш енд Кері Україна».

🔸Модератор – Анастасія Кожухівська, засновниця агенції UGEN.

 

Цікаві ідеї:

1. Використання дошки Padlet

 Детальніше

2. Використання Mentimeter

Детальніше

3. Mindmeister 

4. Miro (3 дошки безкоштовно) 

5. Як швидко перевірити емоційний стан аудиторії?

Заготовити обличчя із різними емоціями і надати кожній емоції свій номер. 

Завдання: написати у чаті число, що відображує ту емоцію, яку Ви відчуваєте  емоцію зараз.

Наприклад:

Напишіть в коментарях "Який у Вас настрій?"

Питання-висновки:

  1. Що робити при викладання математики і фізики? 
  2. Якими ресурсами можна користуватися для проведення пояснень (виводи формул)?
  3. Які онлайн-інструменти підтримують режим написання формул?
  4. У якому інструменті можна швидко записати відео, де повинні були формули?
  5. Як проводять навчання конструкторські бюро та науково-дослідні інститути? (Хотілося б дізнатися про організацію навчального процесу як в Україні так і за її межами).


Гарного дня!

Нових ідей.

Бережіть себе і родину!

Ірина Бельська професорка фізичного факультету

 Міжнародний день жінок і дівчаток у науці: інтерв’ю з професоркою фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна астрономом Іриною Бельською

Ірина Миколаївна Бельська — український астроном, спеціаліст зі спектроскопії та поляриметрії малих тіл Сонячної системи, керівниця відділу фізики астероїдів і комет НДІ астрономії Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, лауреатка Державної премії України в галузі науки і техніки

Щорічно 11 лютого у світі відзначають Міжнародний день жінок і дівчаток у науці, встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 15 грудня 2015 року. Свято засновано з метою досягнення повного й рівного доступу жінок і дівчаток до науки, а також забезпечення гендерної рівності й розширення прав і можливостей жінок і дівчат.

Упродовж 216-річної історії Каразінського університету чимало талановитих жінок-вчених зробили значний особистий внесок у розвиток вітчизняної та світової науки. Вони є взірцем невтомної енергії, інтелекту, працьовитості та наполегливості, яких вистачає не лише на родину, а ще й на заняття улюбленою справою, проведення наукових досліджень та здійснення приголомшливих відкриттів.

З нагоди свята ми поспілкувалися з керівником відділу фізики астероїдів і комет науково-дослідного інституту астрономії Каразінського університету, професоркою кафедри астрономії та космічної інформатики фізичного факультету, лауреатом Державної премії України Іриною Бельською.

Чим вас свого часу зацікавила астрономія? Саме ця наука.

Моїми улюбленими предметами в школі були математика, фізика і хімія, і я вирішила, що астрономія — саме те, що об’єднує ці науки. Такий вибір привів до професії, якою я досі захоплююся.

Коли й за яких обставин ви вирішили займатися наукою? Яка ваша наукова спеціалізація?

У підлітковому віці я вже твердо знала, що хочу займатися науковими дослідженнями. Бачила приклад свого батька: він був лікарем, кандидатом медичних наук, мав глибокі знання в різних сферах, невтомно відповідав на всі мої запитання, заохочував аналізувати, експериментувати, критично мислити. Науковою роботою я почала займатися на третьому курсі університету, разом зі своїм науковим керівником, професором Дмитром Федоровичем Лупішком розпочали новий напрям — дослідження фізичних властивостей астероїдів, який тільки-но почав розвиватися у світі. Ми були серед перших дослідників, досі харківська астероїдна команда є однією із найбільш потужних в Європі.

Чи є у вас люди, на яких хочеться рівнятися?

Серед вчених, з якими мені пощастило спілкуватися, є багато прикладів, що надихають. Уже понад 20 років я співпрацюю з Антонеллою Баруччі, лідером команди дослідників астероїдів у Паризькій обсерваторії, і не перестаю захоплюватися її енергією, ентузіазмом, здатністю швидко та креативно розв’язувати проблеми, готовністю завжди прийти на допомогу.

Чи важко вам конкурувати з чоловіками в обраному вами шляху?

У шкільні роки я справді конкурувала з хлопцями. І на предметних олімпіадах, і на спортивних змаганнях — усюди хотіла бути на рівних. Спортивні розряди в шахах отримувала в чоловічих турнірах, причому чим більше подобався мені хлопець, тим більше зусиль докладала, щоб виграти в нього. На професійному шляху я не конкурую, а співпрацюю. Мені пощастило працювати в чудових наукових командах і в Україні, і за кордоном, навіть у таких, де я іноді була єдиною жінкою в колективі. Ми разом йшли до мети, підтримували одне одного, раділи досягненням кожного. Я впевнена, досягти вершини легше й приємніше разом з командою однодумців.

Які, на вашу думку, основні переваги жінок у науці?

Не можу сказати, які переваги. Я не вважаю, що стать має значення в характеристиці науковців. Але я точно знаю, що жінкам набагато важче підійматися кар’єрними сходами, що є якесь чоловіче братство, коли за рівних умов перевагу віддадуть чоловікові, а не жінці. Крім того, у жінки завжди на першому плані діти, і вона відмовиться від «золотих гір», якщо буде знати, що це не на користь її дитині.

Як вам вдається гармонійно поєднувати всі сфери життя?

Не знаю, чи справді мені вдалося все гармонійно поєднати. А якщо вдалося, то тільки завдяки підтримці близьких людей: батьків, чоловіка, доньки. Вони вірили в мене, завжди підтримували й допомагали.

Ваші поради дівчатам, які вирішать обрати схожий напрям наукової роботи?

Завжди ставити високі цілі, розуміти, що для досягнення професійних висот треба багато працювати й дуже любити свою професію.

 Пишаємося.

Джерело: https://www.univer.kharkov.ua/ua/general/univer_today/news?news_id=10213

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна! 

НАУКА НА СЦЕНІ

 Наука на сцені (Science on stage)

Сайт за посиланням.

ГОЛОВНЕ ГАСЛО АСОЦІАЦІЇ : 
«FROM TEACHERS TO TEACHERS» (ВІД УЧИТЕЛІВ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ)


«Наука на сцені» це одна із найбільших (35 країни Європи) асоціацій вчителів фізики, математики, біології, хімії, інформатики, технічних дисциплін та природознавства (STEM teachers), яка є платформою для обміну досвідом, ідеями та інноваціями серед вчителів. Міжнародний фестиваль Наука на Сцені (Science on Stage) відбувається раз на два роки у різних країнах Європи. За час існування спільноти було залучено більш, як 100 000 вчителів з 35 передових країн.

Наступний Фестиваль проходитиме у мальовничому місті Прага, Чехія з 24 по 28 березня 2022 року. Головне гасло фестивалю 2022 – «Розвиток умінь вчителів для майбутнього». Делегацію вчителів-новаторів, які будуть представляти нашу країну в Європі, буде відібрано міжнародним журі, яке складається з кращих викладачів Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна та вчителів-учасників попередніх фестивалів під патронатом найкращих викладачів Європи та США.

 

Реєстрація на українській відбір

  • Відкрита до 5 березня 2021 року
Зареєструватись 

Доводимо до Вашого відома, що Україна планує брати участь у Міжнародному Фестивалі вчителів із STEM освіти, який відбудеться в Чехії, в місті Прага з 23 по 28 березня 2022 року. Для цього на базі Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна відбудеться Всеукраїнський відбір, який проводитиметься у два етапи:

1. Заочний ТУР ( дистанційно).
До 5 березня 2021 року надіслати такі документи:
  • тези проєкту 1 сторінка (14 шрифт, Times New Roman), інтервал одиничний на українській та англійській мовах відповідно;
  • відео проєкту тривалістю 3 хв. з поясненням англійською мовою;
  • презентацію в Power Point 10-15 слайдів українською та англійською мовами відповідно.
Для участі потрібно ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ на сайті: http://sons-ua.com/reg.html

Матеріали відправляти на електронну пошту scienceonstageua@gmail.com
Усі питання за тел. +38-050-302-10-15 з 8 до 15 години кожного дня.

The 12th European Science on Stage festival will take place from 24-27 March 2022 in Prague, Czech Republic. At the largest European educational fair for STEM teachers around 450 primary and secondary school teachers from over 30 countries come together to exchange best practice teaching concepts. They present their most innovative ideas from teachers for teachers in a fair, in workshops, and performances.

Наприклад:


Дякую за увагу.
Бережіть себе і родину.
Нових ідей!


Фізика ЗНО

 Хвильова оптика




#ЗНО #фізика

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Padlet: практичний досвід використання технології доповненої реальності

Як використовувати Padlet?



Padlet (http://ru.padlet.com/) - мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації.
Це віртуальна стіна, на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на сторінки Інтернет, замітки. Це може бути приватний проект стіни, модерована стіна з кількома учасниками, які будуть заповнювати її інформацією або доступний для читання і редагування будь-яким користувачем майданчик для обміну інформацією.  

Як це працює практично.

Безкоштовно можна створити 3 дошки.

Запрошую Вас до наповнення віртуальної стіни Padlet з теми "Доповнена реальність".

1. Технології доповненої реальності в освіті.

Поділіться власним досвідом використання технологій доповненої реальності на заняттях. Це може бути, текст, фотографія, посилання на проєкти тощо.

Інструкція.

1. Перейдіть за посиланням: https://padlet.com/inpakhomova/7d664nt9aammjq1r

2. Розмітить зображення, фотографію, посилання з теми "Доповнена реальність в освіті".

3. За бажанням поставте вподобайку і залиште коментар у будь-якій публікації на стіні.

Разом ми можемо все і навіть більше.

Діліться власним досвідом, знайомтесь, знаходьте нові ідеї!


Як зробити і опублікувати віртуальну стіну Padlet на своєму блозі, сайті?

Дивіться відео: Створення стіни, розміщення відкритої дошки на власному сайті (блозі).



Джерело

Гарного дня!

Бережіть себе і родину!

 

Сделано на Padlet

Модель атома: Томсон, Резерфорд, Бор, Зоммерфельд

 Моделі будови атома 

(симуляція у вільному доступі)

 


Модель атома Томсона інколи ще її називають пудингова модель атома— модель атома, яку 1904 року запропонував Джозеф Джон Томсон.

Він запропонував модель атома, в якому у хмарі позитивного заряду, що за розміром відповідає розміру атома (приблизно 10−10м), містяться маленькі, від'ємно заряджені «корпускули», сумарний електричний заряд яких дорівнює заряду позитивно зарядженої хмари, чим забезпечується електронейтральність атомів.

Планетарна модель атома або модель Резерфорда — історична модель будови атома, яку запропонував Ернест Резерфорд внаслідок експерименту з розсіяння альфа-частинок. За цією моделлю атом складається із невеликого додатньо зарядженого ядра, в якому зосереджена майже вся маса атома, навколо якого рухаються електрони, подібно до того, як планети рухаються навколо Сонця.  

Датський фізик Нільс Бор 28 лютого 1913 року запропонував свою теорію будови атома, в якій електрон у атомі не підкоряється законам класичної фізики. Відповідно до цієї теорії електрон обертається навколо атома на строго стаціонарних кругових орбітах.
 
На рубежі 1915 і 1916 років Арнольд Зоммерфельд (1868 - 1951) розвинув теорію Бора, розглянувши рух електрона по еліптичних орбітах і узагальнивши правила квантування Бора. 
Першим питанням, яке він розглянув, стала задача про нерухомої плоскою еліптичній орбіті електрона в атомі водню (два ступені свободи). Записавши свої квантові умови в полярних координатах і ввівши азимутальні та радіальне квантові числа (такими термінами були позначені відповідні числа n_k ), Зоммерфельд отримав формулу для енергії електрона на стаціонарній орбіті. Це вираз давало ті ж рівні енергії, що і формула Бора для кругових орбіт; енергія рівнів залежала лише від суми азимутального і радіального квантових чисел, названої головним квантовим числом. Далі Зоммерфельд розглянув атом водню як систему з трьома ступенями свободи і прийшов до висновку, що кут нахилу площини орбіти до обраної полярної осі може приймати дискретний набір значень. Це явище, яке отримало назву "просторового квантування", повинно проявляти себе при завданні осі зовнішнім чином (наприклад, напрямком магнітного поля).
 
 
 Симуляція за посиланням. 
 
+ Джеммер, 1985, с. 96-100
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

ТОП 5 конструкторів сайтів

 Де створити власний сайт? Приклади сайтів вчителів

Конструктор сайтів – це онлайн-платформа, за допомогою якої користувач може створити власний веб-сайт самостійно. Основна перевага конструкторів у тому, що для створення сайту не потрібно володіти жодними навичками з веб-дизайну чи розробки.

 

Jimdo

Головними перевагами Jimdo є простота та швидкість – компанія стверджує, що ви зможете створити професійний сайт дуже швидко і без зайвого клопоту. 


Всі шаблони Jimdo можна підлаштовувати під себе і мають дизайн,що добре відкликається на мобільних пристроях. Вибір трохи обмежений.

Приклади сайтів зроблених на Jimdo

Приклади:
Сайт вчителя фізики Бондарчук Тетяни Вікторівни

Сайт вчителя географії 

Слов'янська ЗОШ №20

Детальніше про Jimdo 

Сайти Google

Cпрощений безкоштовний хостинг на базі вікі-рушія. Може використовуватися як частина Google Apps. Дозволяє за допомогою технології wiki зробити інформацію доступною для людей, які потребують її швидкої подачі.


 

Приклади:
Фізика і астрономія

Учитель online

 Персональний сайт вчителя історії та правознавства Бондаренко Анни Вадимівни

Сайт заступника директора з навчально-виховної роботи Лиманівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Брояк Н.В. 

 Wix

Міжнародна хмарна платформа для створення та розвитку інтернет-проектів, що дозволяє будувати професійні сайти і їхні мобільні версії на HTML5 з допомогою інструментів drag-and-drop.

Приклади:
Сайт вчителя фізики та інформатики

Квести 

 

Плюси Wix:

  • Один із найбільш функціональних редакторів.
  • Зручна та зрозуміла панель адміністрування.
  • Великий вибір шаблонів різноманітної тематики, а також можливість створити власний.
  • Можливість створити як HTML5, так і flash-сайт.
  • Дозволяє створювати сторінки для Facebook

 

Мінуси Wix: 

  • Ви не можете налаштувати будь-який аспект кодування (HTML і CSS), тому менше свободи в створенні вашого сайту. 
  • Перенести ваш сайт з Wix на іншу платформу дуже складно. 
  • Вам як і раніше необхідно придбати окремий тарифний план з доменом Connect (план 4,5 долара в місяць).

Подробнее: Мінуси Wix: Ви не можете налаштувати будь-який аспект кодування (HTML і CSS), тому менше свободи в створенні вашого сайту. Перенести ваш сайт з Wix на іншу платформу дуже складно. Вам як і раніше необхідно придбати окремий тарифний план з доменом Connect (план 4,5 долара в місяць).

WordPress

Система керування вмістом з відкритим кодом, яка через свою простоту в установленні та використанні широко застосовується для створення вебсайтів. Сфера використання — від блогів до складних вебсайтів.


 

Приклади: 

Сайт вчителя фізики Сажнєвої Євгенії Цікава фізика і корисна математика 

Чернігівський ліцей №32

Сайт вчителя інформатики Олійник Світлани Вітальіївни 

Сайт вчителя хімії Вінокурової Т.К.


Плюси WordPress:

  • Безкоштовно назавжди. 
  • Ви можете вкласти кошти в хостинг, плагіни і т.д. У відповідності з вашим бюджетом. 
  • Повний контроль для настройки кожного аспекту вашого сайту.
  • Безліч доступних ресурсів, щоб дізнатися про платформу.
  • Тисячі шаблонів (платних і безкоштовних), деякі пропонують розширені функції, такі як аналітика і автоматизація.
  • Висока масштабованість в міру зростання вашого бізнесу.


Мінуси WordPress:

  • Ви повинні хоча б знати основи програмування і веб-дизайну (або хочете когось найняти).
  • Вам потрібно мати окремий послуга хостингу, яка сама по собі може стати проблемою. Необхідно придбати власне доменне ім'я.
  • Немає обслуговування клієнтів, вам необхідно активно вивчати платформу і усувати неполадки.

Подробнее: Плюси WordPress: Безкоштовно назавжди. Ви можете вкласти кошти в хостинг, плагіни і т.д. У відповідності з вашим бюджетом. Повний контроль для настройки кожного аспекту вашого сайту. Безліч доступних ресурсів, щоб дізнатися про платформу. Тисячі шаблонів (платних і безкоштовних), деякі пропонують розширені функції, такі як аналітика і автоматизація. Висока масштабованість в міру зростання вашого бізнесу. Мінуси WordPress: Ви повинні хоча б знати основи програмування і веб-дизайну (або хочете когось найняти). Вам потрібно мати окремий послуга хостингу, яка сама по собі може стати проблемою. Необхідно придбати власне доменне ім'я. Немає обслуговування клієнтів, вам необхідно активно вивчати платформу і усувати неполадки.


Blogger


Конструктор блогів, сайтів. Один з найпопулярніших безкоштовних сервісів для створення блогів та сайтів. Може використовуватися вчителями для дистанційного навчання або учнями для публікації результатів проектів.


 

Приклади:

Блог вчителя математики Гресько Аліни Олександрівни 

Кухаренко eLearning 

Цікава математика (Блог Бондар Галини)  

Блог Оксани Буковської Освіта, яка змінює світ

ІТ боятися - до школи не ходити! 

Блог вчителя фізики та математики, заступника директора з НВР (Лариса Чаленко)

Інформація і МИ: роздуми, цікавинки, запитання і відповіді, задачі для дітей і дорослих, новини...

Я не жадный, я домовитый (проект 2 клас С.Пойда)

Google: работаем с удовольствием! 

WEB 2.0 - сервисы для школ
Блог Ольги Пивненко

Блог Вінніцкої Ірини Олександрівни  

Блог вчителя математики Власової І. О.   

Блог вчителя інформатики Сівінської О.З.

Початкова школа: Білокінь Наталія Олександрівна 

Блог вчителя біології Руснак Т.М.

 

Джерело 1

Джерело 2

Джерело 3 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Міжнародна літня студентська програма


У літні місяці 2021 року GSI-FAIR ( GSI Helmholtzzentrum für Schwerionenforschung) і HGS-HIRe (Helmholtz Graduate School for Hadron and Ion Research) організовують міжнародну літню студентську програму, яка пропонується обмеженій кількості студентів з фізики або суміжних природничо-наукових дисциплін з Європи або країн-партнерів GSI-FAIR.

🇩🇪 GSI, німецький дослідницький центр фізики важких іонів, є однією з провідних у світі прискорювальних лабораторій для фундаментальних досліджень з прискореними іонами. У співпраці з міжнародним дослідницьким співтовариством існуючий прискорювальний комплекс буде значно розширюватись за рахунок нової установки для антипротонних і іонних досліджень (FAIR — Facility for Antiproton and Ion Research). Центр надає унікальні дослідницькі можливості для досліджень в області адронної та ядерної фізики, ядерної астрофізики, атомної, лазерної та плазмової фізики, матеріалознавства та біофізики із застосуванням в терапії раку, нових прискорювальних розробках і радіаційної безпеки.

🌐 Міжнародна літня Студентська програма організована під керівництвом GSI Helmholtzzentrum в тісній співпраці з HGS-HIRe-аспірантурою GSI-FAIR зі своїми університетами-партнерами.

❓Що буде на школі?
Кожен з 35 учасників приєднується до однієї з дослідницьких груп GSI-FAIR і працює над невеликим проектом під час програми. Крім того, на виставці GSI-FAIR проводиться спеціальна серія лекцій, що знайомлять з різними областями досліджень і їх додатками. Програма доповнюється вступними навчальними посібниками з м'яких навичок.

❓Яким має бути рівень учасника?
Високий рівень бакалаврату (з 3-го по 5-й рік навчання, тобто останній рік бакалаврату або під час навчання в магістратурі; аспіранти не мають права подаватись).  Також до початку програми абітурієнти повинні пройти 3-й курс навчання, а також курси в одній з наступних трьох областей: ядерна фізика, фізика високих енергій або атомна фізика.

❓Коли відбудеться школа? 26 липня - 16 вересня 2021 року (8 тижнів)

Проживання буде надано в готелі поруч з GSI Helmholtzzentrum. Буде покрита підтримка на покриття шляхових витрат, а також добові.

⏰Кінцевий термін подачі заявок 15 лютого 2021 року.
Форму заявки можна знайти тут (https://theory.gsi.de/stud-pro/ApplyForm.shtml).

🔎 Додаткову інформацію для заявників можна знайти за цими посиланнями
1) https://www.gsi.de/stud-pro/
2)  https://hgs-hire.de/summer-program