Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
В момент вмикання електричної лампи в мережу температура
вольфрамової нитки розжарення лампи становить 20 С. У робочому стані лампа
споживає потужність 100 Вт, при цьому температура нитки 2400С. Яку потужність
споживає лампа в момент вмикання?
№ 2.
При нікелюванні деталі на ній за 2 години відкладається
шар нікелю завтовшки 20 мкм. Густина нікелю - 8900 кг/ м3, його
молярна маса -58.7 г / моль, валентність -
2. При якійгустині струму відбувається
електроліз.
№ 3.
Відстань між електродами у трубці, заповненій парою
ртуті, дорівнює 60 см.
Самостійний розряд настає при напрузі220 В. Визначте
довжину вільного пробігу електронів, якщо потенціал іонізації атома ртуті
дорівнює 10,6 В.
№ 4.
В електронно-променевій трубці прискорююча анодна
напруга становить16 кВ, а відстань від анода доекрана становить 30 см.
За який час електрон проходить цю відстань? Початкова швидкість електрона 0.
Модератор – Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових
заходів, член-кореспондент Академії технологічних наук України, голова
Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні;
спікер - Тетяна Гриньова, Ph.D., науковий співробітник, керівник групи
ATLAS-LAPP, Лабораторія фізики частинок Аннесі (LAPP/IN2P3/CNRS,
Франція), представляє Європейську організацію ядерних досліджень (ЦЕРН,
Женева, Швейцарія) і розповідає про теоретичні та експериментальні
засади вивчення властивостей частинок – основи оточуючого нас Всесвіту,
а також надає інформацію про сьогодення ЦЕРН.
День Гідності та Свободи — свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року).
1. Подивіться відео, переведіть відео. Про що це відео?
2. Сьогодні увесь світ потерпає від пандемії коронавірусу, і Україна не виняток. Перегляньте відео Ендрю Хінтона, де він голосами дітей від 4 до 17 років з Портленда розповідає, яким стало життя в штаті Орегон (США) у квітні 2020 року.
А як Ви почуваєтеся зараз, під час карантину?
Що змінилося у Вашому житті через обмеження пандемії і дистанційне навчання?
Як думаєте, чи всі учениці й учні у світі почуваються зараз однаково?
3. Напишіть відповідь на питання: що таке гідність?
Що таке гідність?
4. Які риси притаманні гідної людини?
Зробіть долоню "Я гідна людина"
5. Розгляньте зображення та виберіть собі 1-2, які сподобалися найбільше. Колекція метафоричних світлин, http://bit.ly/2i9hr0U
Використовуючи картинку як символ / натяк, подумайте – як Ви розумієте слово «гідність»? Запишіть чи замалюйте свої думки.
6. Створіть «хмаринку смислів» усі разом, записавши ключові слова, які Ви використали, щоб з’ясувати, із чого складається, на Вашу думку, гідність.
https://worditout.com
https://worditout.com/word-cloud/4444810
7. Пограйте в онлайн-гру «Непідкупність» та обговоріть – яка ситуація була найскладнішою для Вас у цій грі, який вибір Ви зробили у цій ситуації і чому.
8. Антикорупційний квест:
https://nepidkupnist.in.ua
9. Що таке доброчесність?
"Завданням нашої команди було максимально просто пояснити підростаючому
поколінню наслідки плагіату.
З кожним днем ця проблема стає глобальнішою, адже у кожної малечі вже є
гаджет з доступом в інтернет. А шкоду від привласнення чужих думок або
робіт бачать далеко не всі."
Автор: Бухенко ТаЇсія ОлексіЇвна
Національній університет "Одеська юридична академія" Факультет
журналістики, спеціальність Реклама та зв'язки з громадськістю, 3 курс
10. Дослідіть умови рівноваги.
Центр ваги знаходиться нижче точки опори. За відхилення тіла з положення
рівноваги виникне пара сил, що знову поверне його в початкове
положення. Таку рівновагу називають стійкою. Це буде лише тоді, коли
центр ваги тіла лежить нижче опори і займає найнижче з можливих
положень.
Що потрібно людині, щоб утримувати рівновагу у житті?
11. Напиши собі лист у майбутнє "Я хочу бути гідною людиною":
5) Путівник до Дня Гідності 2019 (від EdCamp) – спеціальний «робочий зшиток» для учасниць і учасників (файл у прилозі до листа а також доступна для завантаження за посиланням: http://bit.ly/bookgdignityukraine2019
6) Пазл “Об’єднай Україну!” Пазл складається з 25 адміністративних територій України з позначками місцерозташування обласних центрів та з основними річками, а також містяться герби.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
7) Дидактичні картки: "Найвідоміші українці".
Картки містять 108 найвідоміших особистостей української історії: гетьмани і політичні діячі, художники й композитори, актори й режисери, письменники й науковці, спортсмени й релігійні діячі. На картці розташована коротка інформація про видатного українця і внизу – його ім’я. Доцільно використовувати в ігровій формі як у виховній, так і в позакласній роботі з учням.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
8) Ігрові картки: "Визначні місця України".
101 картка на 26 аркушах, де з однієї сторони – фото видатних місць України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті та координати місця (PDF)
У захопливому ігровому форматі можна познайомити з історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території України, навчити орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України; розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення та ін.
Спеціальна теорія відносності: положення, експерименти, висновки
На початку 19 століття, світло, електрику та магнетизм стали розуміти як різні аспекти електромагнітного ефірного поля. Рівняння Максвелла доводили, що рух заряджених об'єктів продукує електромагнітне випромінювання, швидкість розповсюдження якого завжди є швидкістю світла. Ці рівняння базувалися на ідеї існування ефіру, в якому швидкість розповсюдження такого випромінювання не змінюється зі зміною швидкості джерела. Зрозуміло, що фізики намагались виміряти швидкість Землі відносно ефіру. Найвідоміша з таких спроб — експеримент Майкельсона-Морлі. Результати цих експериментів зійшлись в одному: швидкість світла не змінюється зі зміною швидкості спостерігача, тобто має бути інваріантною для всіх спостерігачів.
Ще до появи СТВ, Хендрік Лоренц та інші вже помітили, що прояви електромагнітного поля можуть бути різними в залежності від стану спостерігача. Наприклад, один може не спостерігати магнітного поля в тому ж місці де інший, який рухається відносно першого, може. Стаття Ейнштейна "До електродинаміки тіл, що рухаються" (1905) окреслила засади спеціальної теорії відносності, основні постулати якої:
В усіх інерційних системах відліку фізичні процеси відбуваються однаково.
Швидкість світла у вакуумі не залежить від руху джерела або приймача і однакова в усіх напрямах.
Ейнштейн сказав, що всі спостерігачі вимірюють швидкість світла в 186
000 миль в секунду, незалежно від того, наскільки швидко і в якому
напрямку вони самі рухаються.
Це припущення спонукало коміка Стівена Райта запитати: “Якщо ви
знаходитесь в космічному кораблі, який подорожує зі швидкістю світла, і
ви включаєте фари, чи щось трапляється?”
Відповідь – фари включаються нормально,
але лише з точки зору того, хто знаходиться всередині космічного
корабля. Якщо хтось стоїть на вулиці і спостерігає, як корабель
пролітає, фари, здається, не включаються: світло виходить, але воно
рухається з однаковою швидкістю космічного корабля.
Ці суперечливі версії виникають через
те, що лінійки та годинники – речі, що позначають час та простір –
неоднакові для різних спостерігачів. Якщо швидкість світла має бути
постійною, як сказав Ейнштейн, то час і простір не можуть бути
абсолютними; вони повинні бути суб’єктивними.
Наприклад, космічний корабель довжиною
100 метрів, який рухається зі швидкістю 99,99%, швидкості світла буде
здаватися довжиною в 1 метр стаціонарному спостерігачеві, але він
залишатиметься своєї звичайної довжини для тих, хто знаходиться на
борту.
Маса теж залежить від швидкості. Чим
швидше рухається об’єкт, тим він стає більш масивним. Насправді жоден
космічний корабель ніколи не може досягти 100% швидкості світла,
оскільки його маса зростатиме до нескінченності.
Можливими є навіть дивніші факти – час
проходить повільніше, чим швидше ви їдете. Якщо близнюк їде на
швидкохідному космічному кораблі до якоїсь далекої зірки, а потім
повернеться, він буде молодшим за іншого свого близнюка, який
залишився на Землі.
Ейнштейн не намірювався порушити наше
розуміння часу та простору. Він продовжив узагальнювати свою теорію,
включаючи прискорення, і виявив, що це спотворює форму часу та простору.
Уявіть, що космічний корабель
прискорюється. Ті, хто на борту, будуть прилипати до землі так само, як
ніби вони були на Землі. Ейнштейн стверджував, що сила, яку ми називаємо
гравітацією, не відрізняється від перебування на кораблі, що
прискорюється.
Ейнштейн виявив, що простір і час вигнуті поблизу масивного об’єкта, і ця кривина – це те, що ми переживаємо як силу тяжіння.
Важко зобразити вигнуту геометрію
загальної відносності, але якщо людина вважає простір-час як якусь
тканину, то масивний предмет розтягує навколишню тканину таким чином, що
все, що проходить поблизу, вже не йде за прямою лінією.
Рівняння загальної відносності прогнозують низку явищ, багато з яких підтверджені:
згинання світла навколо масивних предметів (гравітаційне лінзування)
гравітаційні хвилі
існування чорних дір, які захоплюють все, включаючи світло
Один з наслідківзагальноїтеоріївідносностіЕйнштейнаполягаєвтому,щочасвприсутностігравітаційнихполіврізноїсилитеченеоднорідне.Чимсильнішегравітація,тимсильніше"розтягується"час.Завдяки цьому,наприклад,воколицяхгоризонтуподійчорних дірйогохідпрактичноповністюзавмирає.
Годинникнаоглядовому майданчику (634 м над поверхнею Землі),йшовприблизнона5стотріліоннихчасток секундишвидше,ніжгодинникнапершомуповерсі.Задобувідставання"нижніх"годинсклалоприблизно4,3наносекунди(наносекунд-однамільярдначастинасекунди). За розрахунками дослідників,заодинрікрізницяміжгодинамисклалабприблизно1,6мікросекунди.