Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
3D візуалізація енергії, напруги, електричного струму
Електричне коло — сукупність сполучених між собою провідниками електронних компонентів, джерел струму й напруги, перемикачів тощо, через яку може проходити електричний струм.
Кількісною мірою електричного струму служить сила струму I – скалярна фізична величина, рівна відношенню заряду Δq ,що пройшов через поперечний переріз провідника за проміжок часу Δt до цього проміжку часу:
Для протікання електричним колом струму необхідно, щоб у колі були елементи, які переміщують електричні заряди, збільшуючи їхню енергію. Сили, які виконують цю функцію називаються сторонніми силами. За своєю природою сторонні сили можуть бути різноманітні: хімічні, як у електричних батареях і акумуляторах, термоелектричні, як у термопарах, чи зумовлені явищем електромагнітної індукції, як у генераторах електричного струму.
У результаті розділення всередині джерела позитивних і негативних зарядів джерело набуває запасу потенціальної енергії, яка витрачається на виконання роботи з переміщення зарядів по всьому колу.
Похила площина вважається одним із елементарних (простих) механізмів в механіці.
Правила додавання векторів.
«Правило трикутника»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб його початок співпадав з кінцем іншого. Вектор суми утворюватиме трикутник з двома векторами, він буде починатись у точці початку першого вектора і закінчуватись у точці кінця другого:
За цим правилом можна додавати багато векторів, для цього їх всі потрібно послідовно з’єднати. Результатом буде вектор, що починається у точці початку першого вектора, та закінчується у точці кінця останнього вектора.
«Правило паралелограма»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб початки векторів співпали. На основі цих векторів будується паралелограм, а сумарний вектор буде співпадати з діагоналлю побудованого паралелограма і матиме початок в точці суміщення векторів.
Створено сервер у Discord "Все про фізику: 7-11 клас+ДПА+ЗНО"
Група для усіх, хто цікавиться фізикою!
Безкоштовно навчаємося разом, допомагаємо один одному, знаходимо однодумців, створюємо команди, отримаємо 200 балів на ЗНО з фізики, приймаємо участь у конференціях, семінарах, проєктах, змаганнях.
Дізнаємося першими новини і цікавинки!
Для вчителів фізики, це нагода познайомитися із алгоритмом налаштування навчання у дистанційній формі на платформі Discord.
Для учнів це нагода мати все необхідне під рукою, що стосується фізики у добре знайомому інтерфейсі Discord.
«Функціональні матеріали для технічних та біомедичних застосувань»
Захід выдбувся 07 - 10 вересня 2020 року на території заміського готельного комплексу «Carnaval Resort & Spa» (сел. Коропово, Зміївський район, Харківська область).
Викладачі і студенти минулих років кафедри фізики кристалів взяли участь у Міжнародній школі молодих вчених. Ця школа є продовженням відомої школи-семінару «Сцинтиляційні процеси та матеріали для реєстрації іонізуючого випромінення».
Тематичні напрямки:
1. Технологія отримання функціональних матеріалів 2. Физичні властивості та застосування функціональних матеріалів 3. Нанотехнології та наноматеріали 4. Люмінесцентні технології в біології та медицині
До наукової програми школи-семінару включені лекції провідних фахівців з
актуальних проблем росту кристалів, застосування функціональних
матеріалів, фізики нанорозмірних систем, застосування люмінесцентних
методів в медичній діагностиці та біологічних дослідженнях.
Фотографии: fb Борис Гринёв
Детальніше про школу за посиланням: http://school.isma.kharkov.ua/index.html
Лист Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації № 01-34/3489 від 07.09.2020 р. щодо участі в обласному конкурсі «Найкращий молодий науковець Харківщини».
Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord:
Пишаємося викладачами і студентами фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.
З 4 по 8 вересня 2020 року в онлайн-форматі відбувся ХХХІІІ Міжнародний турнір юних фізиків. У ньому взяли участь 12 команд. Турнір уважається одним із найскладніших наукових конкурсів у світі.
Україну на турнірі представляла збірна команда м. Харкова, яка стала
переможцем Всеукраїнського турніру юних фізиків у минулому навчальному
році.
До складу команди входили учні Харківського ліцею № 161 «Імпульс»
Ілля Хорошко, Дар'я Гончар, Євгеній Суханов, Іван Бортновський та учень
Харківського фізико-математичного ліцею № 27 Ілля Шкірко. У фіналі
Міжнародного турніру харківські школярі змагалися з однолітками з Канади
та Китаю.
Керівники команди: Майзеліс Захар Олександрович, доцент кафедри теоретичної фізики фізичного факультету Харківського
національного університету імені В.Н.Каразіна; Овчаренко Григорій,
студент 3 курсу Харківського національного університету
імені В.Н.Каразіна, переможець минулих років у Міжнародному турнірі юних фізиків.
У турнірі взяли участь 12 команд з різних країн світу (Україна, Канада, Казахстан, Китай, Іран, Росія, Грузія, Румунія, Угорщина, Словаччина, Китайський Тайбей, Бангладеш.
Маленькі перемоги додають впевненості у майбутньому!
Пишаємося тим, що маємо!
Бажаємо успіхів, здоров'я і нових перемог!
Багаторічний досвід участі у Міжнародному турнірі юних фізиків:
LinguaLeo – це навчальний сайт для самостійного вивчення англійської мови. В
основу методики покладено, онлайн гру з проходженням рівнів, очками
досвіду, можливістю спілкуватися з відвідувачами сайту.
Сайт
позиціонує себе як «легкий спосіб вивчити англійську» за допомогою
особистого словника, тематичних наборів слів і тренувань. Потрібно лише безкоштовно зареєструватися.
Як користуватися сайтом LinguaLeo?
У
розпорядження користувача дається персонаж — Лев, якого потрібно щодня
«підгодовувати» для підтримки форми. Чим більше ви вивчаєте мову, тим
швидше втамовуєте голод персонажа.
Сайт
складається з розділів, присвячених конкретним завданням. Є, наприклад,
розділ «Матеріали», де ви можете знайти матеріали для читання і
прослуховування аудіо/перегляду відео по конкретній тематиці. Натискаєте
«Каталог» і вибираєте відповідний розділ.
Окільки
діяльність на сайті, в основному, спрямована на розширення словникового
запасу, то у вас є власний словник, куди ви можете вносити слова для
повторення. До кожного слова дається картинка (що, безумовно, допомагає
запам'ятовуванню). У цьому словнику ви також можете групувати лексику за
ступенем вивчено/невивчено. Дуже зручно для самоперевірки. Слова, які
ви запам'ятали, вважаються освоєними і більше не з'являються в
тренуваннях, а ті, в яких ви помилялися, будуть повторюватися знову і
знову, поки ви не вивчите.
Для навчання у клубі PenguIn club вам потрібно зареєструватися на цій платформі і запам'ятати свій пароль для входу на платформу.
Знайомство із платформою:
Як додавати слова і словосполучення у Lingualeo
Мені дуже подобається платформа. Кожний день я витрачаю 15-20 хвилин на цій платформі.
Електричний потенціал: візуалізація напруги за допомогою 3D-анімації
Як 3D анімація може допомогти зрозуміти складні фізичні явища?
Теоретичні відомості:
Відношення потенціальної енергії Wр заряду q, поміщеного в дану точку поля, до цього заряду називається потенціалом електростатичного поля в цій точці:
Різниця потенціалів між двома точками дорівнює відношенню роботи поля під час переміщення заряду з початкової точки в кінцеву до цього заряду:
Різниця потенціалів між двома точками поля дорівнює 1 В, якщо під час переміщення заряду в 1 Кл із однієї точки в іншу електричне поле виконує роботу в 1 Дж:
Напруженість електричного поля дорівнює різниці потенціалів, що припадає на одиницю довжини уздовж лінії напруженості:
Напруженість однорідного поля дорівнює 1 В/м, якщо різниця потенціалів між двома точками, з’єднаними вектором завдовжки 1 м і спрямованим уздовж напруженості поля, дорівнює 1 В.
Поверхні рівного потенціалу називають еквіпотенціальними поверхнями.
Задачі і питання:
1. Є два провідники, один з яких має заряд менший, але потенціал вищий, ніж в другого. Як будуть переміщатися електричні заряди під час доторкання провідників? (Відповідь: від провідника з меншим зарядом до провідника з більшим зарядом.)
2. Визначте зміну швидкість електрона, який зі стану спокою пройшов прискорюючу різницю потенціалів 100 В.
Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики
Дмитро Вадимович Мацокін
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ірина Миколаївна Пахомова
Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова:
доповнена реальність, освіта,
інноваційні методи навчання, STEM-підхід
Анотація
Розглянуто методику впровадження STEM-підходу та доповненої
реальності в освітньому процесі на прикладі тем «Винаходи Леонардо» та
«Мости». Розроблено мобільні додатки із доповненою реальністю «Da Vinci
Machines AR» та «Bridges AR». Розглянуто деякі ідеї можливостей
використання цих додатків - як на уроках фізики, так і в позашкільний
час - у межах роботи гуртка «Наука навколо нас» на кафедрі фізики
кристалів Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.
З'ясовано переваги використання технологій доповненої реальності у разі
впровадження STEM-орієнтованого підходу в освітньому процесі на прикладі
авторських розробок.
Як цитувати
Мацокін, Д., & Пахомова, І. (2020). Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики. Проблеми сучасної освіти, (10), 111-116. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16075
Електронна версія за посиланням: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16075
Канал присвячено сучасним новим технологіям в освіті: (STEAM - освіта),
технології доповненої реальності в освіті, інтерактивні завдання,
інноваційні інструменти сучасного педагога.