3D візуалізація процесів в електричному колі

 3D візуалізація енергії, напруги, електричного струму



Електричне коло — сукупність сполучених між собою провідниками електронних компонентів, джерел струму й напруги, перемикачів тощо, через яку може проходити електричний струм.

Кількісною мірою електричного струму служить сила струму I – скалярна фізична величина, рівна відношенню заряду Δq ,що пройшов через поперечний переріз провідника за проміжок часу Δt до цього проміжку часу:

Для протікання електричним колом струму необхідно, щоб у колі були елементи, які переміщують електричні заряди, збільшуючи їхню енергію. Сили, які виконують цю функцію називаються сторонніми силами. За своєю природою сторонні сили можуть бути різноманітні: хімічні, як у електричних батареях і акумуляторах, термоелектричні, як у термопарах, чи зумовлені явищем електромагнітної індукції, як у генераторах електричного струму.

У результаті розділення всередині джерела позитивних і негативних зарядів джерело набуває запасу потенціальної енергії, яка витрачається на виконання роботи з переміщення зарядів по всьому колу. 

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Рівнодійна сил

3D візуалізація рівнодійної сил. Рух тіла по похилій площині


Рівнодійна силасила, еквівалентна всім силам, що існують та діють на тіло. Рівнодійна дорівнює векторній сумі окремих сил:

.

Похи́ла площина́- площина, яка знаходиться під деяким кутом, до горизонтальної.

Переріз похилої площини — прямокутний трикутник із гострим кутом .

Похила площина вважається одним із елементарних (простих) механізмів в механіці


 

 

 Правила додавання векторів.

«Правило трикутника»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб його початок співпадав з кінцем іншого. Вектор суми утворюватиме трикутник з двома векторами, він буде починатись у точці початку першого вектора і закінчуватись у точці кінця другого:

За цим правилом можна додавати багато векторів, для цього їх всі потрібно послідовно з’єднати. Результатом буде вектор, що починається у точці початку першого вектора, та закінчується у точці кінця останнього вектора.


 

«Правило паралелограма»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб початки векторів співпали. На основі цих векторів будується паралелограм, а сумарний вектор буде співпадати з діагоналлю побудованого паралелограма і матиме початок в точці суміщення векторів.


 

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Discord

 Сервер "Фізичний факультет ХНУ Каразіна"


Створено  сервер у Discord "Все про фізику: 7-11 клас+ДПА+ЗНО"

Група для усіх, хто цікавиться фізикою!

Безкоштовно навчаємося разом, допомагаємо один одному, знаходимо однодумців, створюємо команди, отримаємо 200 балів на ЗНО з фізики, приймаємо участь у конференціях, семінарах, проєктах, змаганнях.

 Дізнаємося першими новини і цікавинки!

Для вчителів фізики, це нагода познайомитися із алгоритмом налаштування навчання у дистанційній формі на платформі Discord.

 Для учнів це нагода мати все необхідне під рукою, що стосується фізики у добре знайомому інтерфейсі Discord.

Єднаймось! 

Зареєструйся у Discord і перейди за посиланням!

Запрошуємо: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Фізика - це круто!

Приєднуйся!


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Міжнародна школа-семінар для молодих вчених

 «Функціональні матеріали для технічних та біомедичних застосувань»

Захід выдбувся 07 - 10 вересня 2020 року на території заміського готельного комплексу «Carnaval Resort & Spa» (сел. Коропово, Зміївський район, Харківська область). 

Викладачі і студенти минулих років кафедри фізики кристалів взяли участь у Міжнародній школі молодих вчених. Ця школа є продовженням відомої школи-семінару «Сцинтиляційні процеси та матеріали для реєстрації іонізуючого випромінення».

Тематичні напрямки:

1. Технологія отримання функціональних матеріалів
2. Физичні властивості та застосування функціональних матеріалів
3. Нанотехнології та наноматеріали
4. Люмінесцентні технології в біології та медицині

До наукової програми школи-семінару включені лекції провідних фахівців з актуальних проблем росту кристалів, застосування функціональних матеріалів, фізики нанорозмірних систем, застосування люмінесцентних методів в медичній діагностиці та біологічних дослідженнях.
 




Фотографии: fb Борис Гринёв

Детальніше про школу за посиланням: http://school.isma.kharkov.ua/index.html

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Наука була, є і буде!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

«Найкращий молодий науковець Харківщини»

 Лист Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації  № 01-34/3489  від 07.09.2020 р. щодо участі в обласному конкурсі «Найкращий молодий науковець Харківщини».


 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

ХХХІІІ Міжнародний турнір юних фізиків

Пишаємося викладачами і студентами фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.



З 4 по 8 вересня 2020 року в онлайн-форматі відбувся ХХХІІІ Міжнародний турнір юних фізиків. У ньому взяли участь 12 команд. Турнір уважається одним із найскладніших наукових конкурсів у світі.

 Україну на турнірі представляла збірна команда м. Харкова, яка стала переможцем Всеукраїнського турніру юних фізиків у минулому навчальному році.

До складу команди входили учні Харківського ліцею № 161 «Імпульс» Ілля Хорошко, Дар'я Гончар, Євгеній Суханов, Іван Бортновський та учень Харківського фізико-математичного ліцею № 27 Ілля Шкірко. У фіналі Міжнародного турніру харківські школярі змагалися з однолітками з Канади та Китаю.

 Керівники команди: Майзеліс Захар Олександрович, доцент кафедри теоретичної фізики фізичного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна;  Овчаренко Григорій, студент 3 курсу Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, переможець минулих років у Міжнародному турнірі юних фізиків.



У турнірі взяли участь 12 команд з різних країн світу (Україна, Канада, Казахстан, Китай, Іран, Росія, Грузія, Румунія, Угорщина, Словаччина, Китайський Тайбей, Бангладеш. 

Маленькі перемоги додають впевненості у майбутньому!

Пишаємося тим, що маємо!

Бажаємо успіхів, здоров'я і нових перемог! 

Багаторічний досвід участі у Міжнародному турнірі юних фізиків:


 Цю історію ми робимо разом:


Джерело фотографій.

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

LinguaLeo

 


 LinguaLeo – це навчальний сайт для самостійного вивчення англійської мови. В основу методики покладено, онлайн гру з проходженням рівнів, очками досвіду, можливістю спілкуватися з відвідувачами сайту.

Сайт позиціонує себе як «легкий спосіб вивчити англійську» за допомогою особистого словника, тематичних наборів слів і тренувань. Потрібно лише безкоштовно зареєструватися. 

Як користуватися сайтом LinguaLeo?

У розпорядження користувача дається персонаж —  Лев, якого потрібно щодня «підгодовувати» для підтримки форми. Чим більше ви вивчаєте мову, тим швидше втамовуєте голод персонажа.

Сайт складається з розділів, присвячених конкретним завданням. Є, наприклад, розділ «Матеріали», де ви можете знайти матеріали для читання і прослуховування аудіо/перегляду відео по конкретній тематиці. Натискаєте «Каталог» і вибираєте відповідний розділ.  

Окільки діяльність на сайті, в основному, спрямована на розширення словникового запасу, то у вас є власний словник, куди ви можете вносити слова для повторення. До кожного слова дається картинка (що, безумовно, допомагає запам'ятовуванню). У цьому словнику ви також можете групувати лексику за ступенем вивчено/невивчено. Дуже зручно для самоперевірки. Слова, які ви запам'ятали, вважаються освоєними і більше не з'являються в тренуваннях, а ті, в яких ви помилялися, будуть повторюватися знову і знову, поки ви не вивчите.

 Для навчання у клубі PenguIn club вам потрібно зареєструватися на цій платформі і запам'ятати свій пароль для входу на платформу.

Знайомство із платформою:


Як додавати слова  і словосполучення у Lingualeo


 Мені дуже подобається платформа. Кожний день я витрачаю 15-20 хвилин на цій платформі.

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

3D анімація: електричний потенціал, напруга, струм

 Електричний потенціал: візуалізація напруги за допомогою 3D-анімації

Як 3D анімація може допомогти зрозуміти складні фізичні явища?


 


Теоретичні відомості:


Відношення потенціальної енергії Wр заряду q, поміщеного в дану точку поля, до цього заряду називається потенціалом електростатичного поля в цій точці:

image16


Різниця потенціалів між двома точками дорівнює відношенню роботи поля під час переміщення заряду з початкової точки в кінцеву до цього заряду:

image17


Різниця потенціалів між двома точками поля дорівнює 1 В, якщо під час переміщення заряду в 1 Кл із однієї точки в іншу електричне поле виконує роботу в 1 Дж:

image18


Напруженість електричного поля дорівнює різниці потенціалів, що припадає на одиницю довжини уздовж лінії напруженості:

image19


Напруженість однорідного поля дорівнює 1 В/м, якщо різниця потенціалів між двома точками, з’єднаними вектором завдовжки 1 м і спрямованим уздовж напруженості поля, дорівнює 1 В.


Поверхні рівного потенціалу називають еквіпотенціальними поверхнями.

 Задачі і питання:


1. Є два провідники, один з яких має заряд менший, але потенціал вищий, ніж в другого. Як будуть переміщатися електричні заряди під час доторкання провідників? (Відповідь: від провідника з меншим зарядом до провідника з більшим зарядом.)

2. Визначте зміну швидкість електрона, який зі стану спокою пройшов прискорюючу різницю потенціалів 100 В.

Відповідь: 5930 км/с

 Тест "Електричне поле".

Тести онлайн.

https://onlinetestpad.com/ua/tests


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

 

Проблеми сучасної освіти

Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики 

  • Дмитро Вадимович Мацокін Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Ірина Миколаївна Пахомова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: доповнена реальність, освіта, інноваційні методи навчання, STEM-підхід

Анотація

Розглянуто методику впровадження STEM-підходу та доповненої реальності в освітньому процесі на прикладі тем «Винаходи Леонардо» та «Мости». Розроблено мобільні додатки із доповненою реальністю «Da Vinci Machines AR» та «Bridges AR». Розглянуто деякі ідеї можливостей використання цих додатків - як на уроках фізики, так і в позашкільний час - у межах роботи гуртка «Наука навколо нас» на кафедрі фізики кристалів Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. З'ясовано переваги використання технологій доповненої реальності у разі впровадження STEM-орієнтованого підходу в освітньому процесі на прикладі авторських розробок.

 

Як цитувати
Мацокін, Д., & Пахомова, І. (2020). Використання технологій доповненої реальності під час викладання фізики. Проблеми сучасної освіти, (10), 111-116. Retrieved із https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16075
 
Електронна версія за посиланням: https://periodicals.karazin.ua/issuesedu/article/view/16075 
Підписуйтесь на канал Ірина Пахомова
https://bit.ly/3hb5l3c
Канал присвячено сучасним новим технологіям в освіті: (STEAM - освіта), технології доповненої реальності в освіті, інтерактивні завдання, інноваційні інструменти сучасного педагога.


 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Курси підвищення кваліфікації

 Інновації в системі електронного навчання


Курс для тих, хто вже має базові знання щодо роботи з LMS Moodle. 

Курс допоможе: 

створювати сучасні дистанційні курси, які максимально розширюють можливості сприйняття інформації завдяки створенню нових освітніх елементів з аудіовізуальним супроводом; 

надавати слухачам безперервну smart-освіту завдяки зручним користуванням мобільним додатком Moodle; 

налаштувати систему адміністрування в окремому підрозділі задля різних аспектів управління освітнім процесом; 

створити систему педагогічних вимірювань завдяки створенню бази тестів відтермінованого та ректорського контролю знань; 

забезпечити систему якісного дистанційного навчання в закладі освіти завдяки створенню нормативно-правової бази  задля захисту продуктів інтелектуальної та творчої діяльності науково-педагогічних працівників; 

здійснювати зворотній зв'язок в системах відкритого та змішаного навчання на базі LMS Moodle; 

оцінити переваги використання LMS Moodle в освітньому процесі класичного університету; 

ознайомитися з сучасними можливостями використання власного відеоконтенту на YuoTube задля освітніх, просвітніх та наукових завдань; 

створювати індивідуальні освітні траєкторії для всіх учасників освітнього процесу з урахуванням їх індивідуальних вікових особливостей та особливостей стану здоров’я та індивідуальних можливостей працездатності задля отримання якісної сучасної освіти.

Автори курсу:

Дякую за можливість опанувати нові інноваційні технології.

Курс "Інновації в системі електронного навчання" має практичну складову, результатом якої є створення власного дистанційного курсу. 

Назва курсу: Сучасні освітні технології.

Для кого: студенти - магістри, викладачі.

Презентація курсу:


 

Структура курсу.

Дистанційний курс містить 8 тем: технологія диференційованого навчання, особистісно орієнтована технологія, технологія навчання у співпраці, проблемне навчання (STEM-освіта), ігрові технології, доповнена реальність в освіті, лабораторія у смартфоні, сучасні освітні інструмент.



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22