Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
Сайт "ФІЗИКА НОВА" створений для підтримки вивчення уроків з фізики за новою програмою та містить розробки уроків (конспекти, презентації, контрольні роботи, самостійні роботи, лабораторні роботи, демонстрації, відео), фізичні диктанти, тренажери формул, таблиці з пропусками, інтелект-карти, фізичні мозаїки. Ресурс платний. Безкоштовно пропонується тільки 3 приклади розробки уроків для кожного класу. і приклади завдань, але ідеї можна взяти безкоштовно і створити власний дидактичний матеріал разом із класом.
Новий формат домашніх завдань: створити ментальні карти, фізичні мозаїки, розробити тренажери формул.
Можна взяти деякі ідеї (приклади можна завантажити безкоштовно):
Які зміни в освіті можна очікувати із впровадженням технологій доповненої реальності?
Доповнена реальність. Презентація
Технології доповненої реальності активно розвиваються у багатьох сферах: бізнес, реклама, армія, туризм тощо.
Освіта це одна із сфер, де технології доповненої реальності можуть внести додатковий поштовх до створення нового сучасного освітнього процесу.
Відкривається необмежений потенціал для створення підручників, робочих зошитів, дидактичних матеріалів із технологією доповненої реальності.
Що потрібно?
1. Підручник (ключове зображення).
2. Мобільний додаток із технологією доповненої реальності.
Це просто, дешево і ефективно.
Як це працює?
Завантажуємо необхідні мобільні додатки, відкриваємо ключове зображення і вивчаємо шкільні предмети із інтерактивними 3D моделями на власних партах.
Переваги і додаткові можливості:
візуальність;
демонстрація надскладних експериментів;
віртуальні лабораторні роботи;
можливість зазирнути у працюючи моделі мікро- та макро- світів;
розширення уяви і просторового мислення;
пошук нових власних моделей;
креативне мислення;
цікавість;
бажання розуміти, як це працює, і тим самим створення власних продуктів із технологіями доповненої реальності.
Авторські мобільні додатки із технологією доповненої реальності:
Що ми можемо вивчити із технологіями доповненої реальності? Стаття.
Доповнена реальність в освіті приклади:
Фізика
Астрономія:
Географія:
Хімія:
Біологія
(Expeditions google)
Математика (GeoGebra)
Мистецтво
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
АлексБеллос (газетаThe Guardian)опублікувавзавданнязвипускногоіспитуз математики, що було запропоновановекзаменаційнихматеріалах16країн.Правильновирішуютьцюзадачкутільки10%екзаменованих.
Умова задачі:
Циліндр,наякійдужеакуратноірівнонакрученийдріт.Дротувистачилорівноначотири обертинавколоциліндра.Довжинациліндра-12сантиметрів,довжина колапоперечногоперерізу-4сантиметри.Знайдітьдовжинудроту, що намотано на циліндр.
Способи розв'язання:
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей. ЕQ вважається емоційним еквівалентом пізнавального інтелекту (IQ).
Джон Меєр та Пітер Селовей, які назвали чотири напрямки емоційного інтелекту:
як ми оцінюємо та виражаємо емоції;
що про них знаємо;
як ними керуємо;
як на їх основі ухвалюємо рішення.
Дослідники Емі Чан та Пітер Капутівиявили залежність
між емоційним інтелектом (ЕІ) та задоволеністю життям: чим вищий у
людини емоційний інтелект, тим більше вона задоволена власним життям. Дослідники Сатья Кумар і Відья Ієр з Індії опитали працівників освітніх закладів і виявили, що чим вищий рівень емоційного інтелекту, тим більше працівники задоволені своєю роботою.
Американські дослідники Марк Бреккет і Джон Мейєрз’ясували, що чим нижчий рівень ЕІ, тим більше люди споживають алкоголь і наркотичні речовини.
Водночас, люди з нижчим рівнем емоційного інтелекту почуваються більш
самотніми. Почуття самотності залежить від емоційного інтелекту на 24%.
Як розвивати емоційний інтелект?
1. Медитація. Тренуючи свою уважність та фокусуючи увагу на теперішньому моменті тут і тепер, ми стаємо більш емоційно свідомими.
2. Арт-терапія Особливо корисною є арт-терапія для тих
людей, які мають складнощі із словесним вираженням своїх емоцій та
почуттів. Наприклад, люди, які пережили травмуючі події. Мовою символів людина встановлює контакт із власним підсвідомим і може виразити дійсно важливі для неї процеси.
3. Ненасильницьке спілкування.
Ненасильницьке спілкування складається з чотирьох компонентів:
Спостереження – що дійсно сталося в ситуації. Майстерність полягає у вираженні спостереження без суджень чи оцінок.
Почуття – зазначення того, як почувається людина, яка спостерігає дію.
Потреби – називання потреб, пов’язаних із зазначеними почуттями.
Прохання
– дуже точне здійснення прохання, звернене до того, чого ми хочем від
іншої людини, щоб покращити наше життя, або щонайменше зробити ситуацію
«вирішуваною».
4. Казкотерапія Казкотерапія становить собою також
систему виховання, яка дозволяє тонко і не дидактично формувати уявлення
про базові життєві цінності.
5. Дихальні практики Дихання є природним процесом в житті людини.
Прожити без нього не можливо. Воно пов’язує духовний і фізичний стани.
Саме дихання дозволяє зрозуміти нашу психіку. Недаремно, одна з перших
рекомендацій в психотерапії стосується дихання. «Спостерігайте за Вашим
диханням», «Дихайте». Рівномірне дихання змінює якість життя.
6. Ведення щоденника. Кожен день записуйте що і коли ви відчували, описуйте обстановку і всі
можливі ключові моменти. Аналізуйте, чому у кожній ситуації з'являються ті , чи інші емоції. Буквально через місяць вам стане легше розуміти себе та
механізм виникнення власних емоцій.
Як розвивати емоційний інтелект у дітей?
З дітьми молодшого віку й дошкільниками можна гратися й виконувати вправи для розвитку емоцій, які пропонує психолог Вікторія Шиманська.
«Скринька емоцій» ― для
дорослих це уявна скринька, а разом із дітьми можна зробити справжню. Це
буде так звана «скринька щастя», куди слід покласти все, що асоціюється
з щастям п’ятьма органами чуття: візуально, на слух, смак, нюх та
дотик, ― і у важкі моменти діставати це звідти. Для дитини, наприклад,
це може бути: зір ― улюблена або бажана іграшка, слух ― мамина колискова, смак ― морозиво, нюх ― запах ялинки й мандаринів, дотик ― пухнасте кошеня. «Компас емоцій» ― гра, що дуже
добре розвиває емоційний інтелект, вона не лише знайомить дитину з
різними почуттями, а й демонструє, у якій ситуації людина відчуває те чи
інше. Її суть от у чому: існує набір карток, на кожній із яких написане
одне почуття (наприклад, радість, цікавість, страх, сум, здивування,
злість, довіра тощо). Кожний отримає по такому набору. Потім один із
гравців придумує ситуацію й обирає емоцію, яку він відчуває під час цієї
події. Він кладе картку в центр написом донизу й загадує цю ситуацію, а
решта гравців мають відгадати, яку емоцію вона викликає у гравця.
Батькам першокласників психолог радить розповідати «тактильні казки».
Слід покласти до сумки різні на дотик предмети (щось пухнасте, колюче,
те, що шелестить, рідину у флаконі тощо), зав’язати дитині очі пов’язкою
й розповісти казку, дістаючи кожний предмет і пропонуючи його на дотик
дитині. Такі казки знімають стрес у першокласників, а також формують
унікальний контакт між дорослим і дитиною
Лагідні дотики.
Підберіть 6-7 дрібних предметів різної фактури: шматочок хутра, пензлик, скляний флакон, намисто, вату і т. д. Усе це викладіть на стіл. Запропонуйте дитині оголити руку по лікоть, а потім поясніть, що по руці ходитиме “звірятко” і торкатися лагідними лапками. Потрібно із закритими очима вгадати, яке “звірятко” торкалось до руки, тобто відгадати предмет. Дотики мають бути погладжувальними, приємними.
Юний археолог.
Опустіть кисть руки в таз з кінетичним або звичайним піском (можна взяти будь-яку крупу) і засипте її. Дитині треба обережно “відкопати” руку – тобто проводити археологічні розкопки. При цьому не можна доторкатися до кисті руки. Як тільки дитина торкнеться вашої долоні, вона тут же міняється з вами місцями.
Заспокой мишку.
Дайте дитині в долоньки пухнасту, м’яку, тендітну іграшку у формі мишки (чи іншого звірятка). Потім повідомте їй: “Ось потрапила до тебе в руки маленька мишка, вона така ніжна і беззахисна. Вона так боїться шуліки! Потримай її, поговори з нею, заспокой її”. Нехай дитина потримає в руках іграшку, погладить її, поговорить з нею, скаже їй добрі слова, заспокоїть. В процесі гри вона і сама заспокоїться.
Змотай клубочок.
Запропонуйте дитині змотати в клубочок яскраву пряжу. Розмір клубка з кожним разом може ставати все більшим і більшим. Не забудьте повідомити їй, що цей клубочок чарівний – забирає смуток, печаль, злість і образу, як тільки починаєш його змотувати, то відразу ж і заспокоюєшся.
Мовний менеджмент в освіті та комунікативні стратегії
Перша комплексна онлайн платформа з вивчення української мови Є-мова.
Унікальний онлайн-курс української мови “Є-Мова“,
створений завдяки проекту EGAP Challenge Vinnytsia. Розробити курс із
української мови вирішила команда фахівців із різних міст України. Курує
проектом Анастасія Розлуцька, координаторка Безкоштовних курсів української мови.
Як удосконалити мовленнєві
навички, покращити комунікації з учнями та долати мовні бар’єри – для
вчителів, що викладають мовами нацменшин, розпочався відповідний онлайн-курс «Мовний менеджмент в освіті та комунікативні стратегії».
Навчання стартувало 15 липня 2020 року.
Курс безкоштовний, його тривалість – 54 години. Він складається з 10-ти відеолекцій, практичних завдань і тестів.
Варто зазначити, що на навчання вже зареєструвалися 4 тис освітян.
Курс охоплює три тематичні модулі:
Роль державної мови у формуванні майбутнього громадянина України.
Комунікативні цілі та стратегії в освітньому середовищі.
Мовна та мовленнєва компетентність вчителя.
Учасникам вже доступні відеолекції, завдання до них, матеріали і
спілкування на форумі. Важливо, що у курсі можна самостійно формувати
графік навчання.
Слухачі, які успішно пройдуть навчання, отримають відповідний сертифікат.
Курс розробила ГО «Український світ»,
яка раніше реалізувала проєкт «Безкоштовні курси української мови» та
створила платформу для вивчення української мови «Є-мова».
Онлайн-навчання було організовано у
межах Меморандуму між МОН і ГО «Український світ» про співпрацю у сфері
вдосконалення мовленнєвих і комунікативних компетентностей вчителів.
Він був підписаний 28 травня 2020 року.
Як правильно побудувати урок фізкультури? Як навчитись говорити з учнем
про спорт? Чому спорт – це спочатку комунікація, а вже потім змагання?
Спорт був та лишається запорукою розвитку людини, а особливо дитини.
Спортивні елементи мають стати частиною кожного уроку, але як саме
ввести фізичну культуру до вашого класу? Відповіді на всі ці питання ми
обов’язково надамо впродовж навчання!
Методика STEPS (Space – простір, Task – Завдання, Equipment –
обладнання, People – люди, Speed – швидкість). А ще поговоримо про те,
чому спорт – це спілкування та соціалізація. Для кого цей курс?Для вчителів фізичної культури та вчителів загальноосвітніх
предметів, для батьків школярів та всіх небайдужих до спорту. Якщо вам
подобаються змагання, олімпійські принципи, спортивні ігри та ви
прагнете до всебічного розвитку – цей курс для вас!
МЕТА КУРСУДопомогти освітянам та всім охочим більше дізнатись про фізичну
культуру, її викладання у закладах освіти, впровадження спорту до всіх
частин нашого життя.
Поширені питання
Курс безкоштовний?
Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати
навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але
доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його
завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на
швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладача!
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.
Щобпобачитивеселку,требаобов'язковостоятиспиноюдо сонця.Мибачимоїї,колисонце освітлюєбезлічводянихкрапельвповітрі:пучоксонячногосвітла,проходячичерезкожнукрапельку,заломлюєтьсяірозкладаєтьсянабезлічкольорів(спектр).Променісвітла,відбитівідвсіхкрапельодночасно,потрапляють у наші очі.Мозоксприймаєцюкартинкуяквеселку.Кольори веселкизавждиоднаковііслідуютьводномупорядку.
Дисперсія світла у краплях води.
Положення джерела світла, крапель води і спостерігача для спостереження веселки.
Чому ми спостерігаємо подвійну веселку?
Як виглядає веселка із літака?
Як правило, з'являються дві веселки (одна більш яскрава, інша - менш). Це пов'язано із різними кутами заломлення і відбивання у краплях води.
Читання тексту “Чому буває веселка?
Веселка буває, коли зустрічаються дощик та сонечко .
Наприклад, дощик тільки закінчився або ще падає, а з-за хмарки визирнуло сонечко .
Коли дощить, у повітрі багато маленьких крапель води. І коли сонячне
світло проходить крізь ці краплі, воно стає різнокольоровим.
Аби побачити , треба правильно стояти. Необхідно обов’язково
повернутися спиною до сонця , а обличчям – до дощу .
Якщо сонце знаходиться високо, то веселки , на жаль, ніхто не побачить.
Веселка показується людям тільки рано вранці або ввечері, коли висить
низько над землею.
З посібника А. Назаренко.
Питання:
- Коли буває веселка? - Чи буває веселка, коли ще падає дощ? - Яким стає сонячне проміння, коли проходить крізь краплинки води? - Як правильно стояти, щоб побачити веселку? - Коли веселку ніхто не бачить? - Чи можна побачити веселку вдень? А вночі? Чому?