Фотоквест на уроках: інтерактивний підхід до навчання (приклади завдань)
Урок-фотоквест - це інтерактивний навчальний захід, який поєднує в собі елементи фотозйомки або генерації зображень за допомогою штучного інтелекту, пошуку інформації та командної роботи. Такий урок дозволяє залучити учнів до активної пізнавальної діяльності, розвиває їхні творчі здібності та навички спостереження.
Основні Цілі Уроку-Фотоквесту
Повторення, узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
- Фотоквест дозволяє учням закріпити знання, отримані протягом навчального року. Вони можуть знаходити та фотографувати об'єкти, які стосуються пройдених тем, тим самим повторюючи матеріал у цікавій формі.
Розвиток пізнавального інтересу, пам'яті та уваги учнів
- Пошук об'єктів для фотозйомки сприяє розвитку уважності та спостережливості. Учні вчаться помічати деталі та зосереджуватися на поставлених завданнях.
Залучення учнів до активної роботи
- Наприкінці навчального року, коли вже виставлені річні бали, мотивація до навчання може знижуватися. Фотоквест стимулює учнів до активної участі та взаємодії в команді, що сприяє підтримці інтересу до навчання.
Ознайомлення з різноманітністю рослин своєї місцевості
- Фотоквест може бути спрямований на дослідження природного оточення, зокрема, вивчення місцевої флори. Учні фотографують різні види рослин, дізнаються про їхні назви та характеристики, що розширює їхні знання про природу.
Організація та проведення уроку-фотоквесту
Підготовка
- Вчитель готує завдання для фотоквесту, визначає об'єкти для фотозйомки або генерації зображень, створює список питань та підказок.
- Учні поділяються на команди, отримують інструкції та необхідне обладнання (камери, смартфони або планшети).
Проведення квесту
- Команди вирушають на пошуки об'єктів, фотографують їх або використовують генерацію зображень за допомогою штучного інтелекту.
- Учні відповідають на питання, що стосуються знайдених об'єктів, обмінюються інформацією та спостереженнями.
Підсумок та оцінювання
- Після завершення фотоквесту команди представляють свої знахідки, діляться отриманою інформацією та враженнями.
- Вчитель підсумовує результати, наголошуючи на досягненнях та успіхах кожної команди, оцінює їхню роботу.
Переваги фотоквестів:
активізація пізнавальної діяльності;формування стійкого інтересу до предмету;
розвиток логічного мислення.
Поради
Якщо проводити фотоквест оффлайн або дистанційно в синхронному режимі, краще давати завдання не відразу, а покроково. Це підвищує інтерес учнів.
Інколи здобувачам освіти складно знайти об’єкт фото, тому краще продумати цей момент і перед початком запропонувати можливі рішення, наприклад, намалювати і зробити світлину малюнка, завантажити фото з мережі, вказавши джерело, або згенерувати за допомогою штучного інтелекту.
Завдання фотоквесту для 4 класу з уроку "Я у світі"
Завдання 1: "Моя вулиця"
- Мета: Ознайомлення з архітектурою та пам'ятками свого району.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте будівлю, яка вам подобається на вашій вулиці. Дізнайтеся її історію або цікаві факти про неї.
- Питання:
- Як називається ця будівля?
- Коли вона була побудована?
- Які цікаві факти ви дізналися про цю будівлю?
Завдання 2: "Природа навколо нас"
- Мета: Вивчення місцевої флори.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте три різні види рослин у вашому районі. Спробуйте дізнатися їх назви.
- Питання:
- Які рослини ви знайшли?
- Де вони ростуть?
- Які особливості цих рослин?
Завдання 3: "Люди та професії"
- Мета: Ознайомлення з професіями, які важливі для місцевої громади.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте людину, яка виконує свою роботу. Дізнайтеся про її професію.
- Питання:
- Яка професія цієї людини?
- Що саме вона робить на роботі?
- Чому ця професія важлива?
Завдання 4: "Культурні надбання"
- Мета: Ознайомлення з культурними об'єктами.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте культурний об'єкт (пам'ятник, мурал, скульптуру) у вашому районі. Дізнайтеся більше про нього.
- Питання:
- Що це за об'єкт?
- Хто його створив і коли?
- Яке значення цей об'єкт має для громади?
Завдання 5: "Екологічні ініціативи"
- Мета: Підвищення екологічної свідомості учнів.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте місце, де здійснюються екологічні ініціативи (наприклад, сортування сміття, висадка дерев). Дізнайтеся більше про ці ініціативи.
- Питання:
- Що це за ініціатива?
- Хто її проводить?
- Як вона впливає на навколишнє середовище?
Завдання фотоквесту з предмета "Фізика"
Завдання 1: "Сила та рух"
- Мета: Ознайомлення з принципами дії сил і руху.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад дії сили в повсякденному житті (наприклад, гойдалки на дитячому майданчику або автомобіль, що рухається). Опишіть, які сили діють у цьому випадку.
- Питання:
- Яка сила діє на цей об'єкт?
- Як ця сила впливає на рух об'єкта?
- Чи є інші сили, що діють на цей об'єкт?
Завдання 2: "Енергія навколо нас"
- Мета: Вивчення різних видів енергії та їх перетворення.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад перетворення енергії (наприклад, сонячна батарея, ліхтар, що працює на акумуляторах). Опишіть процес перетворення енергії.
- Питання:
- Який вид енергії використовується?
- У який вид енергії він перетворюється?
- Як цей процес перетворення енергії корисний?
Завдання 3: "Механічні пристрої"
- Мета: Ознайомлення з роботою простих механізмів.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте простий механізм (наприклад, важіль, блок, нахилена площина). Опишіть його роботу.
- Питання:
- Що це за механізм?
- Як він працює?
- Як цей механізм полегшує виконання роботи?
Завдання 4: "Світло та оптика"
- Мета: Вивчення властивостей світла та оптичних приладів.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад заломлення або відбиття світла (наприклад, веселка, дзеркало). Опишіть цей процес.
- Питання:
- Який оптичний феномен ви спостерігаєте?
- Як він виникає?
- Де ще можна побачити цей феномен?
Завдання 5: "Електрика в житті"
- Мета: Ознайомлення з принципами електрики та її застосуванням.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте пристрій, що працює від електрики (наприклад, лампа, комп'ютер). Опишіть, як він працює.
- Питання:
- Який пристрій ви вибрали?
- Як він працює?
- Які електричні компоненти використовуються в цьому пристрої?
Завдання 6: "Звукові хвилі"
- Мета: Вивчення властивостей звукових хвиль.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад створення або поширення звукових хвиль (наприклад, музичний інструмент, гучномовець). Опишіть цей процес.
- Питання:
- Як створюються звукові хвилі в цьому прикладі?
- Як вони поширюються?
- Як можна змінити частоту або гучність звуку?
Завдання фотоквесту з Предмета "Математика"
Завдання 1: "Геометричні форми навколо нас"
- Мета: Виявлення геометричних форм у реальному житті.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте об'єкти, які мають форму кола, трикутника та прямокутника.
- Питання:
- Які об'єкти ви знайшли і які форми вони мають?
- Як ви визначили ці форми?
- Які властивості цих геометричних форм ви можете назвати?
Завдання 2: "Пропорції в архітектурі"
- Мета: Виявлення пропорцій в архітектурних об'єктах.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте будівлю або архітектурний елемент, де видно пропорції (наприклад, вікна, двері).
- Питання:
- Які пропорції ви спостерігали?
- Як ці пропорції впливають на вигляд будівлі?
- Чи можна застосувати ці пропорції для інших об'єктів?
Завдання 3: "Симетрія в природі та мистецтві"
- Мета: Виявлення симетрії в навколишньому світі.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад симетрії в природі або мистецтві (наприклад, листок дерева).
- Питання:
- Який вид симетрії ви знайшли (осьова, центральна)?
- Як ви визначили цю симетрію?
- Де ще можна побачити подібну симетрію?
Завдання 4: "Математичні фрактали"
- Мета: Ознайомлення з поняттям фракталів.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклад фрактала в природі або архітектурі (наприклад, листя папороті, фасад будівлі).
- Питання:
- Що таке фрактал і як ви його визначили?
- Які властивості фракталів ви можете назвати?
- Де ще можна побачити фрактали?
Завдання 5: "Графіки та діаграми"
- Мета: Ознайомлення з використанням графіків і діаграм.
- Інструкція: Знайдіть і сфотографуйте приклади графіків або діаграм у реальному житті (наприклад, вивіска з розкладом транспорту, інформаційний стенд).
- Питання:
- Який тип графіка або діаграми ви знайшли?
- Яку інформацію він передає?
- Як ці графіки та діаграми допомагають у розумінні інформації?
Запитання до фотоквесту з української літератури.
6 клас
1. Зробіть світлину комахи, яка є символом працьовитої людини з байки Л.Глібова. (Бджола)
2. Чим частували козаків у співомовці С. Руданського “Запорожці у короля”. (Сметана)
3. Зробіть фото підручника з предмету, який викладала Ірина Семенівна у творі Я.Стельмаха “Митькозавр з Юрківки”. (Біологія)
4. Зробіть світлину того, куди бабуся Соля додавала в засіб від переляку №9 у повісті Л. Ворониної “Таємне товариство боягузів”. (Пиріжки)
5. Зробіть фото рослини, пилок якої робить слухняними синьомордиків у повісті Л. Ворониної “Таємне товариство боягузів” (Квіти)
6. Сфотографуйте те, із чого герої повісті "Митькозавр з Юрківки" черпали інформацію про істот із доісторичного періоду. (Книга)
7. Сфотографуйте річ, яку забула внучка в баби у вірші С. Чернілевського. (Черевички).
8. Сфотографуйте тварину, яку Ява та Павлуша дістали з колодязя. (“Тореадори з Васюківки" В. Нестайка). (Цуценя)
9.Зробіть світлину знаряддя спорту Василя Троша із повісті "Митькозавр з Юрківки" Я. Стельмаха. (Велосипед)
10. Сфотографуйте рослину, у якій заблукали Ява та Павлуша.(“Тореадори з Васюківки" В. Нестайка). (Кукурудза)
7 клас
1. Зробіть світлину дерева, з яким Т.Шевченко порівнював дівчину, яка покохала козака, що її покинув. (Тополя)
2. Зробіть фото птахів, які пролітали над хатою Михайлика з повісті Михайла Стельмаха. (Лебеді)
3. Зробіть світлину фрукта, що їв Міха Голий, коли чекав Івана Силу, який перебував у доктора Брякуса ? (Яблуко)
4. Сфотографуйте предмет такого кольору, якого був кіт Фантик у Софійчиної сусідки баби Валі з книги М.Павленко «Русалонька із 7-В…» (Чорний)
5. Сфотографуйте предмет, за допомогою якого Софійка з книги М.Павленко «Русалонька із 7-В…» подорожувала у часі. (Шафа)
6. Зробіть фото оберегу, який дала мати синові «на щастя, на долю» у пісні А.Малишка. (Рушник)
7.Сфотографуйте рослину, яку посадив Фрідріх на своїх грядках з новели Л.Пономаренко «Гер переможений». (Квіти)
8. Зробіть фото предмету такого кольору, якими були лебеді у поезії В. Симоненка «Лебеді материнства». (Рожевий)
9. Сфотографуйте продукт харчування, який шукала мати для свого сина Павлуся з оповідання О . Стороженка «Скарб»? (Мед)
10. Сфотографуйте предмет такого кольору, яким був день, стіл і двері у поезії Ліни Костенко «Кольорові миші». (Сірий)
Як ви спонукаєте учнів до активної роботи на уроках навчального року?
Джерело: Спільнота сучасних вчителів
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
Немає коментарів:
Дописати коментар