Go Lab

STEM-освіта: GO-Lab


Telegram:  https://t.me/physicsks

Проект Go-Lab має на меті відреагувати на потребу Європи в досвідчених молодих людях, які цікавляться наукою та вбачають наукову сферу своєю майбутньою професією задля забезпечення конкуренції та економічного процвітання.

https://www.golabz.eu/ 

Мета Ініціативи Go-Lab - сприяти використанню інноваційних технологій навчання в STEM-освіті з особливим акцентом на онлайн-лабораторіях (симуляціях) (Labs) та додатках для вивчення запитів (Apps). Використовуючи екосистему Go-Lab, викладачі можуть знаходити різні лабораторії (симуляції) та додатки та створювати спеціальні простори навчального контенту (ILS).

Підручник для вчителів націлений допомогти викладачам природничих наук отримати доступ до методології Go-Lab, інструментів та ресурсів, що допоможуть підготувати та донести учням дослідницькі активності з використанням технологій. 

Одна з важливих цілей проекту Go-Lab полягає в залученні вчителів до використання, повторного використання та розповсюдження їхніх навчально дослідних просторів (ILSs), а також обмін досвідом та поглядами з точки зору простоти роботи й якості.
 
Інструкція (українською мовою):



Корисні публікації:





+10 прикладів кейс-уроків у вільному доступі



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Підписуйтесь на групу у Discord https://discord.com/invite/ZUxcC22
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Фізичний семінар

 Сцинтиляційні матеріали та їх застосування

Telegram:  https://t.me/physicsks

Доповідач: академік НАН України, д.техн.н., зав.каф. фізики кристалів ХНУ, професор Б.В.Гриньов.

Фізичний факультетський семінар (№40), присвячений річниці відкриття Харківського університету.

Руслан Вовк, Юрій Бойко, Борис Гриньов

Сцинтилятори — речовини (тверді, рідкі, газоподібні), на яких виникають короткочасні світлові спалахи внаслідок дії на них йонізуючих частинок і променів (гамма-квантів, електронів, альфа-частинок...).

Ученими Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України виконано ряд масштабних розробок у галузі сцинтиляційної техніки. Зокрема, розроблено унікальні технології та обладнання для автоматизованого вирощування великогабаритних лужно-галоїдних кристалів і виготовлення на їхній основі шляхом високотемпературного пресування сцинтиляційних детекторів для медичних томографічних гамма-камер, технології отримання довгомірних (до 7 м) пластмасових сцинтиляторів з розвинутою поверхнею, створено нові сцинтиляційні матеріали на основі оксидних монокристалів для детектування високоенергетичних часток. 
Роботи інституту широко відомі за межами країни, він є учасником ряду найбільших міжнародних проектів з фізики високих енергій останнього десятиріччя.


Детектори, розроблені Інститутом сцинтиляційних матеріалів НАН України на основі сцинтиляційних кристалів, застосовуються у вітчизняних інспекційних сканерах. Використовуючи ці кристали, німецька фірма Smith-Heimann розробила нову модель рентгенівського сканера, що дозволяє відтворювати томографічне зображення об'єкта і в автоматичному режимі виявляти вибухівку.

Сцинтиляційні матеріали слугують невід’ємною частиною великого адронного колайдера (ВАК).
Нещодавно зацікавлення оксідними кристалам сполук (вольфрамати, молібдати) зросло у зв’язку з потенційною можливістю їхнього використання в кріогенних експериментах, пов’язаних з реєстрацією рідкісних подій. Це стосується вивчення взаємодії частинок з темною речовиною, безнейтринного подвійного бета-розпаду та радіоактивного розпаду дуже довгоживучих ядер. Реєстрація таких рідкісних подій є актуальною проблемою сучасної фізики елементарних частинок. Очікується, що ідентифікація цих подій надасть доказ існування нових фундаментальних частинок, а також розширить наше розуміння того, як побудований Всесвіт. Надзвичайно важливим у таких експериментах є те, що завдяки використанню сцинтиляційних кристалів є можливість ідентифікувати вид взаємодії частинки і відкинути випадкові події, спричинені радіаційним фоном. Це досягається за рахунок одночасної реєстрації фононів і сцинтиляцій, які виникають в матеріалі при зіткненні з частинками або з квантами високих енергій.
Випускники фізичного факультету, зокрема кафедри фізики кристалів продовжують наукові дослідження і отримують міжнарожні гранти, мають запрошення до провідних лабораторій світу, отримують державні премії.

Губенко Катерина

Павло Максимчук

За цими здобутками і перемогами стоїть впевнена, енергійна, багатогранна людина Борис Вікторович Гриньов.



1978 закінчив Харківський державний університет за спеціальністю фізика твердого тіла.
Створив наукову школу з вивчення фундаментальних властивостей сцинтиляційних матеріалів, пошуку нових сцинтиляторів, розробки приладів та пристроїв на їхній основі. І результати говорять гучніше, ніж буль-які слова. 

Дякуємо за рух вперед, нові ідеї, проєкти і оптимістичний погляд у майбутнє!

Детальніше: 

Екскурсія до Інститут сцинтиляційних матеріалів "Безмежні можливості служіння кристалів для людства"

ІСМА + кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна

Борис Гриньов - популяризатор науки

Кристалічна планета

Кафедра фізики кристалів від історії створення до сьогодення


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Презентація кафедри фізики кристалів

Тема "Сцинтиляційні матеріали та їх застосування"

Доповідач:
академік НАН України, д.техн.н., зав.каф. фізики кристалів ХНУ, професор Б.В.Гриньов.

Середа 26.01.2022 о 14:00
в ауд. ім. К. Д. Синельникова ( 7 пов. Головного корпусу ХНУ, фізична сторона)
відбудеться фізичний факультетський семінар (№40), присвячений річниці відкриття Харківського Університету.

Ласкаво просимо.

Корисні ресурси:



Звукові хвилі. Звуковий резонанс

Звукові хвилі. Швидкість звука. Звуковий резонанс

Telegram:  https://t.me/physicsks

Звук.

Звук — це фізичне явище, що являє собою механічну хвилю частотою від 20 (16) до 20000 Гц.
Джерела звуків - тіла, що коливаються.
Хвилею називається процес поширення у просторі і з часом коливань.

Механічні хвилі бувають поперечними й поздовжніми.

Звукові хвилі.


Звукові хвилі - це поздовжні хвилі.

Поздовжні хвилі — це періодичні згущення й розрідження середовища. Тому такі хвилі можуть існувати в будь-яких тілах — твердих, рідких, газоподібних.

Зверніть увагу на рух червоних точок, кони коливаються у напрямку поширення хвилі, але не рухаються за хвилею.

https://imgur.com/PbvZwFF



Швидкість звука.

У різних середовищах звукові хвилі рухаються з різною швидкістю, що і називають швидкістю звуку в даному середовищі.

У вакуумі звук не поширюється, бо відсутнє середовище, частинки якого можуть коливатися.

Наприклад, швидкість звуку в повітрі 340 м/с, а у воді — 1500 м/с, у склі — 4500 м/с. Це пов’язане з тим, що агрегатний стан, густина, температура, молекулярна будова різних речовин є різною. 


Чи можна розбити склянку за допомогою звука?

Звуковий резонанс.

Камерто́н — прилад для відтворення звуку еталонної висоти, який застосовується для настроювання музичних інструментів та при співі.
 


Якщо є два однакових камертона, то можна спостерігати звуковий резонанс.



Звуковий резонанс у склянці.

Склянка має природний резонанс, частоту, на якій скло легко вібрує. Тому стінки склянки потрібно рухати звуковою хвилею з такою частотою. Якщо сила від звукової хвилі, що змушує склянку вібрувати, досить велика, розмір вібрації стане настільки великим, що склянка трісне.




Експеримент дома.


Придумайте, за допомогою яких предметів (крім камертонів) можна продемонструвати явище звукового резонансу. Проробіть придуманий вами досвід, опишіть ваші дії та результати, що спостерігаються.

Візьмемо два однакові келихи. На краю другого келиха покладемо зубочистку. Змочимо палець і почнемо водити по краях першого келиха, він почне видавати звук, і зубочистка впаде з другого келиха.




Питання: чому це сталося?

Так як два келихи ідентичні один одному, то власна частота коливань першого келиха збігається з частотою другого келиха. Значить від звуку, що видається першим келихом, другий келих увійде в резонанс, тому зубочистка впала зі склянки.

Перевірте цей дослід дома. Увага келихи краще брати із тонкими стінками і найбільш округлої форми.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Тетяна Бондар

 «Навчання без стресу, або Як не плакати над домашнім завданням» Тетяна Бондар



Тетяна Бондар понад 20 років в освіті, має ступінь кандидата філософських наук, викладає на кафедрі менеджменту освіти у Полтавському ОІППО, сертифікована тренерка з критичного мислення, громадянської освіти і медіаграмотності.

Презентація книжки Тетяни Бондар «Навчання без стресу, або Як не плакати над домашнім завданням»


Анотація

Перед вами книжка, яка допоможе батькам учнів початкових класів визначити причини, що заважають дитині навчатися; з’ясувати, як правильно перезапустити дитячу мотивацію; зрозуміти, які підходи краще використати, щоб допомогти налагодити процес навчання, не впадаючи в крайнощі гіперопіки чи конфліктних протистоянь. Ця книжка містить чіткі техніки, які допоможуть дитині навчитися вчитися, з легкістю опановувати знання, покращити пам'ять, техніку читання тощо.

Сльози, істерики, нервове напруження, інколи крики та навіть покарання. Всі ці слова давно стали синонімами найстрашнішій нічній примарі батьків — домашньому завданню. Ми пропонуємо знайти вихід з цієї ситуації раз і назавжди, та допомогти дитині навчитися отримувати задоволення від навчання.

Ця книжка допоможе вам:

- визначити причини, що заважають дитині навчатися;

- з’ясувати, як правильно перезапустити дитячу мотивацію та «прокачати» когнітивні навички у молодшому шкільному віці;

- зрозуміти, які підходи краще використати, щоб допомогти налагодити процес навчання і розвитку, не впадаючи у крайнощі гіперопіки чи конфліктних протистоянь.

Ви і ваша дитина отримаєте цілий комплекс дієвих інструментів:

- лайфхаки з підготовки домашніх завдань;

- вправи для розвитку пам’яті та уваги;

- прийоми дитячого тайм-менеджменту;

- корисності нейропедагогіки тощо.

А найголовніше — всі ці техніки та вправи допоможуть вашій дитині навчити вчитися, легше опановувати різні за складністю обсяги знань, запам’ятовувати, засвоювати та використовувати інформацію. А це ті навички, які необхідні кожному протягом усього життя.

Цікаво, що чимало запропонованих технік і прийомів дуже корисні не лише для дітей, а й для дорослих. Однозначно – зустріч допоможе всім присутнім налагодити процес навчання, а школярам – стати успішними без особливих неприємностей і непорозумінь. Власне, вся книга – про стосунки! А наша любов і турбота про дитину якраз і є стимулом для того, щоб узяти її до рук і прочитати!

Тетяна Бондар. Розвиваємо креативність: топ-5 інструментів і ресурсів


Тренування бліх


Тетяна Бондар. Критичне мислення + Інструментарій для підвищення власної ефективності


Дякую за увагу.
Гарного дня!
Бережіть себе і родину.

Classroomscreen

Classroomscreen - віртуальна інтерактивна дошка



Можна використовувати безкоштовно без реєстрації і з реєстрацією.



Як обрати українську мову і основний функціонал дошки:


За допомогою цього набору інструментів ви можете:

1. Вибрати фон.
Фон може нести в собі елемент дидактичної задачі. Наприклад, контурна карта, портрет відомого історичного персонажа тощо.
2. Вибрати мову (існує підтримка української мови)
3. Використання таймера та годинника.
4. Світлофор
Цей інструмент може бути використаний як сигнал для початку роботи (зелене світло) або до її припинення (червоний). Або учень, працюючи у інтерактивної дошки, може натиснути червоний колір, як сигнал допомоги, труднощів, що виникли або нерозуміння навчальної задачі.
5. Вибір учня випадковим чином (потрібно внести список учнів і при натисканні інструменту буде відображатися прізвище одного учня).
6. Режим малювання.
7. Режим введення тексту.
8. Створення QR-коду.
9 Вставка: малюнок, відео, посилання.



Корисні сторінки:

Юлія Ігнатова
Безкоштовна, але не є дошкою для спільної роботи. Учитель може розмістити на ній все необхідне для уроку. Дошка не зберігається, тобто використати повторно не вийде. Це її величезний мінус.




Нових ідей!
Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку  fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна!

Мурали AR

 Мурали і технологія доповненої реальності нові технології у туризмі

Розробка соціального проекту для міста Рівне мала на меті пожвавлення міста за допомогою технології доповненої реальності. Студія LOOKINAR першою в Україні створила додаток, який дозволяє «оживляти» мурали, що викликають у користувачів неповторні емоції. Після наведення камери телефону на зображення мурала він оживає і в доповненій реальності передає таємні послання свого автора.

Перші digital мурали в Україні з технологією доповненої реальності AR створені у Рівному в рамках проекту ГО «Платформа взаємодій «Простір» в 2018 році за підтримки Українського культурного фонду. Громадський проект «The Street Walls» - це поєднання вуличного мистецтва, туризму та інновацій.

Мобільний додаток AR Murals — це платформа для розміщення муралів, які оживають у доповненій реальності по всій Україні. Арт-об’єкти, що оживають, приваблюють туристів-поціновувачів сучасного вуличного мистецтва. Туристи роблять світлини та діляться ними в соціальних мережах, що сприяє популяризації міста, молодих street-художників і сучасного мистецтва загалом. 

Ключові зображення:

Відкрийте ці зображення на інтерактивній дошці, завантажте мобільний додаток, відкрийте додаток і спрямуйте камеру телефона на зображення:







 

 Майбутнє вже прийшло!

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

"Проактивний педагог"

 Вітаю, шановне товариство!



Я, Пахомова Ірина, доцент кафедри фізик кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна. 
Запрошую взяти участь у вебінарах проєкту "Проактивний педагог".  Проєкт створено на базі кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Ідея проєкту "Проактивний педагог": 

  • надати можливість поділитися власним досвідом вчителям у STEM-орієнтованому підході в начанні; 
  • познайомити суспільство із проактивними педагогами; ;
  • надати інформацію щодо співпраці фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна із вчителями фізики та астрономії;
  • створити простір для обміну ідеями і пошуку партнерів для реалізації спільних проєктів;
  • знайти відповіді на актуальні питання в освіті.

Деякі вебінари проєкту "Проактивний педагог":












Науково-популярний вебінар: Як бачить Термінатор. Ч.1. Геометричний підхід. Комп'ютерний зір




Були б раді бачити у ролі спікера кожного, хто бажає поділитися власним досвідом у роботі із новими ресурсами, технологіями, підходами і прагне змін на краще у системі освіти.

Запрошуємо заповнити гугл-форму, якщо бажаєте бути або спікером (посилання)
або відвідувачем вебінарів проєкту "Проактивний вчитель" (посилання)



Дякую за увагу.
Гарного дня!
Бережіть себе і родину.

З повагою,
Пахомова Ірина.

Приклади олімпіадних задач з фізики

 Приклади олімпіадних задач з фізики (теплові явища)


Фото з сайту objectiv.tv
Заняття проводить Гельфгат Ілля Маркович, учитель фізики ХФМЛ № 27, випускник кафедри теоретичної фізики імені академіка І. М. Ліфшиця фізичного факультету ХНУ університету імені В.Н. Каразіна.


Спробуйте самостійно розв'язати задачі. Потім вмикайте відео і перевіряйте себе.
Задачі.
1. Розминка.

2. Український фізичний марафон 2021.






3. Всеукраїнська олімпіада 2019



4. Задачі для старшокласників (10-11 клас).








Зверніть увагу на те, що залежність представлена на графіку р(Т)!!!







Самостійна робота,

Корисні ресурси:






Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку  fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна!