«Дизайн для не-дизайнерів»


«Дизайн для не-дизайнерів», частина1


«Дизайн для не-дизайнерів», частина 2

Вебінари відбулися в рамках проекту Представництва Європейського Союзу "Інформаційна підтримка мереж ЄС в Україні" 

Дякую за увагу!
Бережіть себе.
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

 

Що таке веселка?

Як з’являється веселка?

МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ - Р. Б. Шияна - 2017
ТИЖДЕНЬ 30. ТЕМА: «ВЕСЕЛКА»

Вірші про веселку: за посиланням 
Загадки.
Цікаві факти про веселку.
Чому веселка має форму дуги?

Експериментуємо.
Як спостерігати веселку маючи: склянку води, дзеркало, ліхтарик і білий папір.



Квант:
Почему радуги бывают разными (російською мовою)


Як з'являється веселка?

Щоб побачити веселку, треба обов'язково стояти спиною до сонця. Ми бачимо її, коли сонце освітлює безліч водяних крапель в повітрі: пучок сонячного світла, проходячи через кожну крапельку, заломлюється і розкладається на безліч кольорів (спектр). Промені світла, відбиті від всіх крапель одночасно, потрапляють у наші очі. Мозок сприймає цю картинку як веселку. Кольори веселки завжди однакові і слідують в одному порядку.

 Дисперсія світла у краплях води.

Положення джерела світла, крапель води і спостерігача для спостереження веселки.

 
Чому ми спостерігаємо подвійну веселку?


Як виглядає веселка із літака?
 Як правило, з'являються дві веселки (одна більш яскрава, інша - менш). Це пов'язано із різними кутами заломлення і відбивання у краплях води.


Фото подвійної веселки



Дисперсія світла (російською мовою). Призма - це аналог краплі води.


How Is A Rainbow Formed




Rainbow facts for kids
Rainbow Facts
10 Fascinating Rainbow Facts and Activities for Kids

Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!


Звідки береться веселка?
Після дощу, поки маленькі краплі води ще втримуються потоками повітря
промені сонця проходять крізь них, переломлюються і відбиваються різними
кольорами. Що більші краплі води, то яскравіший і насиченіший колір веселки.
Двоє людей, що стоять поруч, не можуть побачити абсолютно однакову веселку,
тому що розмір і щільність крапель у різних місцях не однакові. Поступово
кількість і розмір крапельок зменшується; вони або випаровуються або падають
на землю, − і веселка втрачає свою яскравість, а потому і зовсім зникає.

http://doshkolenok.kiev.ua/otvpochem/175-a-comy-ytvoryetsiya-veselka.html


Що таке веселка?



Читання тексту “Чому буває веселка?
Веселка буває, коли зустрічаються  дощик   та сонечко .
Наприклад, дощик тільки закінчився або ще падає, а з-за  хмарки визирнуло сонечко .
Коли дощить, у повітрі багато маленьких крапель води. І коли сонячне
світло проходить крізь ці краплі, воно стає різнокольоровим.
Аби побачити , треба правильно стояти. Необхідно обов’язково
повернутися спиною до сонця , а обличчям – до дощу .
Якщо сонце  знаходиться високо, то веселки , на жаль, ніхто не побачить.
Веселка показується людям тільки рано вранці або ввечері, коли висить
низько над землею.

З посібника А. Назаренко.

Питання:
- Коли буває веселка?
 - Чи буває веселка, коли ще падає дощ?
- Яким стає сонячне проміння, коли проходить крізь краплинки води?
 - Як правильно стояти, щоб побачити веселку?
 - Коли веселку ніхто не бачить?
- Чи можна побачити веселку вдень? А вночі? Чому?

Розробка уроку "Як з'являється веселка"

Наука для детей - Свет - что это такое? Как он возникает? (російською мовою)

  Джерела:

https://courses.lumenlearning.com/physics/chapter/25-5-dispersion-the-rainbow-and-prisms/ 

https://primpogoda.ru/articles/prosto_o_pogode/dvojnaya_raduga 

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

 

Електричний лабіринт

Електричне коло + гра. Наукова іграшка.

Варіант 1.
Варіант 2.


Джерело1
Джерело2 

Дякую за увагу!
Бережіть себе.
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

OK GO SANDBOX - STEMимо

STEАM - наука + музика + мистецтво

Sandbox - це Інтернет-ресурс для освітян, який використовує музичні відео OK Go як вихідні пункти для інтегрованих завдань, що дозволяють студентам вивчати різні концепції STEAM.
Музика, мистецтво і наука!
Посилання на сайт.

Заняття присвячено невагомості.
Відео:


План заняття (англійською мовою).


План заняття (англійською мовою).
Гарна ідея зняти власний відеоролик, що інтегрує мистецтво, музику і науку!
Залежність від температури:


Чому при додаванні оцту змінюється колір?

Як зробити оптичні ілюзії на стіні?

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 
 

Інтерактивні робочі аркуші LiveWorksheets

 LiveWorksheets

Вебсервіс LiveWorksheets дозволяє вдосконалювати робочі матеріали, створені в форматах docx, pdf, jpg і png. Перетворює звичайні сторінки в інтерактивний матеріал для самоперевірки. Можна створювати робочі листи, які містять кілька типів завдань.

 Які завдання можна створити за допомогою Liveworksheets

  • додавання текстових полів для введення тексту
  • вибір правильної відповіді
  • вікторина з вибором правильної відповіді
  • зіставлення
  • перетягування правильної відповіді
  • завдання на прослуховування
  • завдання на вимову
  • відкриті питання
  • додавання mp3 файлів
  • додавання відео з YouTube
  • додавання посилань
Як почати працювати інструкція:






Посилання на  LiveWorksheets
Приклади вже створених завдань (завдання можна завантажити і використовувати для власних занять):
початкова школа;

математика ДПА 9 клас В-12
та інші завдання з математики:

Історія на карті

Фізика

Посилання на вже створені інтерактивні завдання українською мовою. 


Що корисно?
Можна створювати завдання за сторінками у підручниках і надсилати виконані роботи.

Як надіслати результати виконаної роботи на email викладача.


Корисні статті.
Створення та застосування інтерактивних робочих аркушів: від ідеї до впровадження



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 


ЗАДАЧІ XXIХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ 2020/2021

ВТЮФ 2020/2021



Отримати інформацію щодо умов участі у фінальному етапі XXІX Всеукраїнського турніру юних фізиків можна за тел. 067-68-28-539, Кремінський Борис Георгійович,
E-mail: b_kreminskyi@ukr.net.
Завдання, що пропонуються для I етапу турніру, розміщено на сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (https://imzo.gov.ua/), додаються.
Завантажити умови завдань за посиланням.

1. Скажи мені – Архімед чи ні?
Заповніть скляну банку наполовину піском і помістіть в неї будь-яке тіло (камінь, брусок, кульку тощо). Закривши банку, поставте її на вібруючу підставку. Вивчіть явище і опишіть, як і від чого залежить «занурення» або «спливання» тіла.


2. Водомірка.
Всі юні (і не дуже) фізики легко нададуть відповідь на запитання, що саме утримує водомірку на поверхні води. А чи зможуть вони сказати, яке максимальне прискорення розвиває водомірка при розгоні і гальмуванні і чим визначається максимальна швидкість її руху?



3. Фонтан ліліпутів.
Якщо зробити невеликий фонтан з тонким соплом і трохи відхилити його від вертикального положення, можна спостерігати цікаве явище: у верхній точці утворюється крапля, яка зростає та спускається вниз, захоплюючи цівку фонтану, після чого все повторюється. Дослідіть це явище.

4. Погляд з іншого боку.
Є вікно, завішене тюлем. Чи буде видимість краще ззовні або зсередини залежно від освітлення? Вивчіть оптичну проникність тюлю.

5. Рафінована спрага.
Є башточка з цукру-рафінаду, що стоїть в калюжі чаю. Який об’єм чаю може "випити" ця башточка залежно від параметрів системи?



6. Гаряче-холодно.
Виготовте газовий диференціальний термометр з двох шприців і хлорвінілової прозорої трубки. Вивчіть, від чого залежить його чутливість та інерційність (час запізнювання показів). Продемонструйте його роботу.

7. Зламана призма.
Беремо призму, пускаємо промінь світла і отримуємо промінь на виході. Ставимо призму на серветку, просочену рідиною, і промінь зникає. Дослідіть явище та визначте, яку інформацію щодо властивостей речовин та системи можна отримати.

8. Козацький обігрівач.
Резиденцію Запорозького гетьмана (дерев'яну кімнату) взимку обігрівали річковою галькою, нагрітою в багатті. За твердженням екскурсовода, «галька тримала тепло 3 дні». Розберіться з фізичної точки зору в цій системі опалення. Скільки потрібно було гальки? До якої максимальної температури могли нагріти гальку? Виконуючи правила техніки безпеки, проведіть модельний експеримент.

9. Привид у вікні.
Іноді предмети здаються роздвоєними, якщо дивитися на них через вікно з подвійним склом. Таке роздвоєння може бути небезпечним–наприклад, при спостереженні літака з вікна диспетчерської. Від чого і як залежить видима відстань між предметом і його «примарою»? Дослідіть і опишіть явище.



10. Як лізеш на стіну, то гав не лови! 
На відео спортсмен біжить вгору по двох паралельних стінках. За яких умов це можливо?Відео: https://www.youtube.com/watch?v=5Pqtbt2nXvE&amp=&feature=em-uploademail(починаючи з моменту 7.45).



11. Вікно в інші світи.
На фото –не м’яч, не літаюча тарілка і це не фотошоп. Це –дірочка у вікні нашої квартири. Така ж дірочка є у вікні нашого фізкабінету. Такі дірочки іноді утворюються від удару камінчика або градини. За яких умов з’являється дірка? Від чого і як залежать її розміри і форма? Дослідіть і опишіть ефект.

12. Чай рушив!
Під час зупинки поїзда на столик (не в заглиблення!) поставили склянку. Столик злегка похилий. Доки поїзд стояв, склянка перебувала у спокої. Поїзд рушив – і через деякий час склянка почала сповзати. Вивчіть і опишіть явище.

13. Що в лоб, що по лобі.
Розрахуйте теоретично і дослідіть експериментально лобове зіткнення двох неодимових магнітних куль на гладкому горизонтальному столі. З якої найбільшої відстані кулі зближуються без поштовху? Від чого і як залежить ця відстань? Від чого і як залежить число зіткнень? Зробіть чисельні оцінки. Які цікаві ефекти Вам вдалося помітити?


14. Не в своїй стихії.
«Летимо ми під вітрилом з рибами летючими...» (В.Крапівін). Опишіть з фізичної точки зору «двигун», що забезпечує політ летючих риб. Вивчіть,від чого і як залежать основні кінематичні характеристики руху риб. Чим зумовлені максимальні значення цих характеристик?


15. Найкращий дарунок – гадаю, що мед.
Як у домашніх умовах виміряти в’язкість зацукрованого (густого) меду?

16. Пісковий годинник.
Добре просушений і очищений пісок через вузький отвір скляної (наприклад, кварцової) трубки висипається в кювету. Спостерігається широкий конус з піску, що висипається. Вивчіть, від чого і як залежить кут «розвороту» конуса з піску, що висипається.

17. Слід на воді.
«Ученые немало лет 
Гадают за закрытой дверью,
Как обнаружить этот след, 
Чтоб лодку выследить, как зверя.
Среди безбрежной синевы
Их ожидают неудачи,
Поскольку нет следа, увы.
И нет решения задачи.»
(Олександр Городницький)
Те, що у воді не залишається сліду, – неправда! Запропонуйте метод, за допомогою якого можна вимірювати час існування сліду, який залишається у відкритій водоймі (наприклад, від весла байдарки).

Завдання підготували і запропонували: Булакаєв А.П. (Дніпро), Білоус С.Ю. (Запоріжжя), Васильченкова А.О. (Бірмінгем), Віктор П.А. (Одеса), Гельфгат І.М., Головащенко В.О., Зайцева В.Ю., Зайцева О.Ю., Камін О.О., Камін О.Л., Кічіков К.І., Крапівін В.П., Колупаєв І.М. (Харків), Колебошин В.Я., Кулінський В.Л (Одеса), Кремінський Б.Г. (Київ), Орлянський О.Ю. (Дніпро), Полежака А.Д., Понедєльніков Г.М. (Харків), Рудніцький В.Л. (Житомир).

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

Чи можуть дикі тварини стати свійськими?

Тиждень 29. Світ тварин

Дослідницькі / проблемні запитання

  • Які бувають тварини?
  • Як живуть свійські та дикі тварини?
  • Чи можуть дикі тварини стати хатніми?
  • Чому треба берегти тварин?

Завдання 29-го тижня

  1. Розширювати й поглиблювати знання дітей про тварин, їхню поведінку, харчування.
  2. Виховувати гуманне ставлення до тварин, чуйність, відповідальність.
  3. Ознайомлювати дітей з правилами безпечної поведінки з домашніми улюбленцями, з особливостями догляду.
  4. Учити піклуватися про інших, розуміти їхні почуття, адекватно реагувати на них.
  5. Розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності.
  6. Навчати висловлювати свою думку, слухати співрозмовника, взаємодіяти з однокласниками/однокласницями.
Журнал Джміль
Запитання і завдання для бесіди з дітьми за коміксомРідна оселя наймиліша


Урок 45 Природознавство 1 клас. Які дикі тварини живуть у твоєму краї?


Презентація "Чим дикі тварини відрізняються від свійських?"


У Грузії на сміттєзвалищі вилупилися сотні курчат




Павлин у нас дома! В нашем дворе живет Павлин!



Пара киян замість собаки завела собі свиню




Экзотические питомцы в квартире: змея, черепаха, геккон и хамелеон


Горобець у квартирі


Нестерук Ніна Петрівна

План-конспект "Як дикі тварини стали свійськими?"

Wild Animals Lesson for Kids: Facts & Types

Egyptian Animals


Ландау Лев Давидович

Лев Ландау — радянський фізик, академік АН СРСР (обраний у 1946). Лауреат Нобелівської премії з фізики 1962 року "за дослідження з теорії конденсованих середовищ і рідкого гелію."


Надзвичайно обдарований математично, Ландау жартома говорив про себе: «Інтегрувати навчився років в 13, а диференціювати умів завжди».

Всесоюзні конференції в Харкові відвідали метри теоретичної фізики Поль Дірак і Нільс Бор. Друкований в Харкові «Фізичний журнал Радянського Союзу» розсилався передплатникам по всьому світу. Академік Олександр Ілліч Ахієзер згадував: з приїздом до Харкова Ландау УФТІ став одним з кращих світових центрів фізичної науки, і визнавав, що «якби мене попросили назвати лише двох фізиків, в максимальній мірі прославили українську науку, то я б назвав теоретика Л.Ландау і експериментатора Л.Шубнікова ».
1935 — читання курсу фізики в Харківському державному університеті, завідування кафедрою загальної фізики ХДУ. Присвоєння звання професора.

Презентація (завантажити).
Розроблено презентацію про видатного вченого- фізика Лева Ландау, ім'я якого пов'язано із Харковом. Приділено увагу часу перебування у Харкові і роботі у стінах ХДУ на кафедрі теоретичної фізики (сьогодні це ХНУ імені В.Н. Каразіна). 

Усміхнись!
Поділись жартом у коментарях!


Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/

Альберт Ейнштейн

Альберт Ейнштейн  — німецький та американський фізик-теоретик. Автор теорії відносності. Лауреат Нобелівської премії з фізики (1921).


У архівах Нобелівського комітету збереглося близько 60 номінацій Ейнштейна у зв'язку з формулюванням теорії відносності, проте премія була присуджена лише в результаті номінації шведського фізика Карла Вільгельма Озеєна, у зв'язку з поясненням фотоелектричного ефекту. Озеєн особливо підкреслював, що цього разу він номінує Ейнштейна не у зв'язку з теорією, яка представлялася спірною членам Нобелівського комітету, а у зв'язку з поясненням природного явища, поза сумнівом спостережуваного в експерименті. У результаті цієї номінації Ейнштейн отримав премію за 1921 заднім числом одночасно з Нільсом Бором восени 1922(Вікіпедіа)

Цікаві факти про Ейнштейна

Усміхнись!
Поділись жартом у коментарях!

Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/

Річард Філіпс Фейнман

Річард Фейнман — американський фізик, один з творців квантової електродинаміки. Лауреат Нобелівської премії з фізики (1965, разом з С. Томонагою і Дж. Швінгером) «За фундаментальні роботи з квантової електродинаміки, що мали глибокі наслідки для фізики елементарних частинок (for their fundamental work in quantum electrodynamics, with deep-ploughing consequences for the physics of elementary particles)».




Цікаві факти.

Нобелевские лауреаты: Ричард Филлипс Фейнман
Меня зовут Дик (стаття російською мовою)


Усміхнись!
Поділись жартом у коментарях!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/