Оцінювання у 5-х класах НУШ: особливості та проблеми наступності

 Оцінювання у 5-х класах НУШ: особливості та проблеми наступності, Марія Барна



Додатки:

1. Рекомендації з оцінювання.

2. Загальні критерії оцінювання.

3. Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (українська мова, література, зарубіжна література, мови та літератури нацменшин).

4. Критерії оцінювання мовно-літературної галузі (іноземні мови).

5. Критерії оцінювання математичної галузі.

6. Критерії оцінювання громадянської та історичної галузі.

7. Критерії оцінювання природничої галузі.

8. Критерії оцінювання інформатичної галузі.

9. Критерії оцінювання соціальної та здоровʼязбережувальної галузі.

10. Критерії оцінювання технологічної галузі.

11. Критерії оцінювання мистецької галузі.

12. Критерії оцінювання галузі «Фізична культура».

13. Свідоцтво досягнень.


Оцінювання результатів навчання учнів у закладах загальної середньої освіти урегульовано такими документами:

  • Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
  • Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;
  • Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13 .07. 2021 р. № 813;
  • Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 р. № 289 (чинні для 5 класів);
  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304) (чинні для 7–11 класів);
  • Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. № 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 7–11 класів);
  • Інструкція з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. № 496.

👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект: Storm, Tinywow

 

Проактивний педагог. Досліджуємо штучний інтелект: Storm, Tinywow



Запрошуємо вас на чергову зустріч серії «Проактивний педагог: досліджуємо ШІ», де ми познайомилися з інструментами  Storm, Tinywow

https://storm.genie.stanford.edu/


https://tinywow.com/

TinyWow — універсальний онлайн-інструмент для освітян: безкоштовно, зручно, ефективно

Відео зустрічі:



👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

Як зберегти ментальне здоров’я вчителю: прості щоденні звички

 10 простих звичок, що рятують педагога



1. Починати день з «тихого старту»

Кілька хвилин тиші, глибокого дихання або короткої медитації зранку допомагають зібрати думки, налаштуватися на позитив і зменшити тривожність.


2. 5-хвилинне планування перед кожним уроком

Навіть якщо все вже підготовлено, варто заздалегідь уявити перебіг заняття: «Що може піти не так?», «Де зробити паузу?», «Що буде основною ідеєю?». Це знижує імпровізаційний стрес.


3. Маленький рух — велика справа

Коротка прогулянка, розтяжка, руханка з учнями — усе це допомагає «перезапустити» мозок і тіло протягом робочого дня.


4. Правило «1 хвилина після дзвінка»

Дайте собі хвилину після кожного уроку: посидіти в тиші, глибоко вдихнути, зробити ковток води. Ця звичка допомагає не накопичувати напругу.


5. «Ні» вчасно — запорука «так» собі

Чітке окреслення меж: не брати додаткові завдання, якщо ви вже виснажені. Поважайте свій час — це навчить цього й учнів.


6. Звичка помічати маленькі успіхи

Ведіть щоденник «маленьких перемог»: учень уперше здав роботу вчасно, вийшов хороший урок, хтось подякував. Це допомагає зберігати віру в себе.


7. Один день без перевірки

Оберіть один день на тиждень, коли не перевіряєте зошити, не відповідаєте на робочі листи.  Відпочинок — не розкіш, а потреба.


8. Живий контакт з колегами

Коротка кавова перерва, підтримка у вчительській, смішна історія — це не дрібниці, а основа психологічної стійкості в шкільному середовищі.


9. Особистий мікроінтерес

Залиште у своєму житті щось маленьке і не пов’язане з навчанням: в’язання, настільні ігри, фото, кімнатні рослини. Це ваша якірна точка поза школою.


10. Сон — це святе

Найпростіша звичка — не жертвувати сном. Навіть найгеніальніші ідеї уроків нічого не варті, якщо ви зранку — як вичавлений лимон.






👉 Які звички допомагають вам зберігати ментальне здоров’я у професії?
Поділіться в коментарях — можливо, саме ваша порада стане чиєюсь «точкою опори». 💬👇

#ментальнездоровя #педагогічнівиклики #вчительськещастя #здоровазвичка #тихийстарт #teacherwellbeing


👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤

«Уроки енергоефективності» (посібники + матеріали + вебінари) завантажити безкоштовно

 Новий курс без зайвого навантаження: «Уроки енергоефективності» у шкільній програмі




З нового навчального року тема енергоефективності стане частиною шкільної програми. Учні 4–11 класів вивчатимуть, як раціонально користуватися ресурсами та бути більш енергоощадними в повсякденному житті. 

Щоб інтеграція теми була ефективною, Міністерство освіти і науки України в межах проєкту «Уроки енергоефективності» підготувало посібники, що допоможуть учителям зробити уроки цікавішими та змістовнішими для учнів. Важливо: інтеграція теми не передбачатиме додаткового навантаження, а пропонуватиме матеріали для відповідних тем чинних навчальних програм, щоб зробити їх ще більш актуальними. Таку інтеграцію рекомендовано для модельних програм: «Пізнаємо природу», STEM, «Довкілля», «Технології», «Природничі науки» тощо.

«Ми прагнемо інтегрувати тему енергоефективності в шкільну програму максимально ефективно і без додаткового навантаження. Першим етапом для реалізації цієї ініціативи стало навчання для вчителів, у якому взяли участь понад 2 200 педагогів. Другий крок — розроблення посібників, що вже доступні для більшості класів. Завдяки цьому впровадження тематики енергоефективності буде більш комфортним для вчителів і змістовним та зрозумілим для учнів. Розуміння теми енергоефективності є необхідним для сучасної людини, а тим паче для громадян країни, яка потерпає від збройної агресії, що часто спрямована на пошкодження енергосистеми», — зазначив міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.

Посібники розроблені для викладання теми енергоефективності у 4, 5–6, 8–9 та 10–11 класах — вони доступні за посиланням*. Матеріали містять рекомендації щодо практичних занять, позаурочних активностей. Їх було схвалено Українським інститутом розвитку освіти (УІРО).  

Окрім цього, у межах проєкту «Уроки енергоефективності» доступні безплатні онлайн-курси для вчителів — за посиланням



«Уроки енергоефективності» — частина ширшої ініціативи впровадження теми зеленої енергетики в освіту в межах проєкту LEARN.  Більше про ініціативу «Уроки енергоефективності» — за посиланням

*Для учнів 7 класу можна використовувати матеріали посібників для 5–6 і 8 класів.

Проєкт реалізує Міністерство освіти і науки України спільно зі Всеукраїнською благодійною організацією «Інститут місцевого розвитку» (ВБО «ІМР») за підтримки Світового банку.

Джерело: https://mon.gov.ua/

Навчальні онлайн-вебінари для вчителів 4 класу «Інтеграція уроків з енергоефективності в навчальну програму» в рамках проєкту «Уроки енергоефективності» 27 травня 2025 року

Навчальні онлайн-вебінари для вчителів 10-11 класів «Інтеграція уроків з енергоефективності в навчальну програму» в рамках проєкту «Уроки енергоефективності» 9, 16, 21 травня 2025 року

Навчальні онлайн-вебінари для вчителів 8-9 класів «Інтеграція уроків з енергоефективності в навчальну програму» в рамках проєкту «Уроки енергоефективності» 8, 15, 22 травня 2025 року

Навчальні онлайн-вебінари для вчителів 5-7 класів «Інтеграція уроків з енергоефективності в навчальну програму» в рамках проєкту «Уроки енергоефективності» 6, 13, 20 травня 2025 року

Онлайн-конференція «Енергоефективність у дії» в рамках проєкту «Енергоефективні школи: нова генерація» 30 жовтня 2024 року

👍 Поставте лайк, напишіть коментар і поділіться публікацією з друзями! Це допомагає просувати блог і мотивує знаходити ще більше цікавого контенту! 🙏 Дякую кожному з вас! Ви — найкращі! ❤