Ефективні ice-breaking вправи: зближуємо учнів з першого дня

Знайомство без стресу: 20 креативних способів зняти напругу серед учнів




Початок навчального року часто супроводжується тривогою як для учнів, так і для вчителів. Важливо створити в класі атмосферу довіри, де кожен відчуває себе комфортно й відкрито. У цій статті ми зібрали 20 практичних вправ, які допоможуть зняти напругу, сприяти емоційному обміну та створити дружню атмосферу серед учнів. Ці ice-breaking вправи допоможуть дітям швидше адаптуватися, знайти нових друзів і почати навчальний рік із позитивним настроєм. Вони прості у виконанні й принесуть задоволення всім учасникам процесу!

  • "Погода дня"

    Кожен учень описує свій настрій у вигляді погоди: "Я сьогодні сонячний", "Моє небо трохи похмуре". Це допомагає обмінятися емоціями та дізнатися, як почуваються інші. Інша стратегія цієї вправи більш підходить для онлайн-заняття. Попросити учнів згенерувати картинку за допомогою штучного інтелекту, що відображає настрій на сьогодні і розмістити на спільній онлайн-дошці. Наприклад дошка Padlet.

  • Мій особливий талант

    Учні діляться чимось, у чому вони хороші, або розповідають про своє хобі. Це допомагає створити позитивний настрій і допомогти дітям відчути себе особливими.

  • Збери 5 автографів

    Кожен учень має знайти п’ять нових однокласників і отримати їхні автографи. Це допомагає завести нові знайомства та полегшити соціальну взаємодію.

  • "Дерево надій"

    На великому аркуші паперу учні пишуть свої очікування від навчального року у вигляді листочків на дереві. Це допомагає їм поділитися надіями та відчути єдність. Можна роздрукувати величезне дерево ы розмістити на дверях класу або намалювати дерево на дошці і закріпити листочки магнітами.


  • Шаблон до вправи "Дерево надій:





    Завантажити: тут



  • Обмін компліментами

  • Кожен учень пише на аркуші комплімент для свого сусіда по парті або будь-якого іншого учня в класі. Учні обмінюються цими записками, що допомагає зміцнити самооцінку.

  • "Секретний друг"

    Кожен учень випадково отримує ім’я однокласника і протягом тижня робить для нього маленькі приємні речі або компліменти, не розкриваючи своєї особи.

  • Запитання на крижаній кульці

    Ведучий передає надувну кульку. Хто її отримує, відповідає на просте запитання (наприклад, "Який твій улюблений фільм?"), а потім передає кульку далі.

  • Ланцюжок добрих слів

    Учитель починає з одного доброго слова, передаючи його по колу. Кожен додає щось хороше про того, хто сидить поруч. Це створює позитивний ланцюг емоцій.

  • "Так само як і я"

    Учитель виголошує твердження, наприклад: "Мені подобається малювати". Ті учні, хто згоден, піднімають руки і кажуть "так само як і я". Це допомагає знайти спільні інтереси.

  • Чарівний предмет

    Учні передають один предмет (наприклад, плюшеву іграшку), кожен по черзі розповідає щось про себе, поки тримає "чарівний предмет". Це заохочує говорити про себе.

  • "Поясни своє ім'я"

    Кожен учень розповідає історію або цікаві факти про своє ім'я: хто його вибрав, що воно означає. Це допомагає дітям розкритися та більше дізнатися один про одного.

  • "Рука допомоги"

    Кожен учень малює свою долоню на папері і пише всередині, чим може допомогти іншим (наприклад, "я добре пояснюю математику"). Потім ці долоні можна повісити на стіну класу.

  • Для цієї вправи можна використати також шаблон "Дерево надій"

  • Плітки добрих слів

    Учитель починає з поширення плітки на вухо про те, що хтось із учнів зробив щось добре або хороше, і плітка поширюється по класу. Потім обговорюють почуття, коли чуєш хороші речі про себе.

  • Пазли знайомств

    Розріжте великий малюнок на частини та роздайте учням. Кожен учень повинен знайти своїх "сусідів", щоб скласти пазл разом. Це сприяє командній роботі та знайомству.

  • Чим займається моя сім'я

    Кожен учень коротко розповідає про свою сім'ю: хто чим займається, які у них сімейні традиції. Це допомагає створити більш дружню атмосферу та ближче пізнати один одного.

  • "Мій незвичайний факт"

    Кожен учень розповідає про себе один незвичайний або цікавий факт. Це дозволяє дітям виявити особисті інтереси та краще зрозуміти один одного.

  • "Три речі про мене"

    Кожен учень називає три факти про себе: два правдиві та один вигаданий. Інші учні повинні вгадати, який факт є вигаданим. Це весело та допомагає відкритися.

  • Спільний малюнок

    Кожен учень додає одну деталь до великого малюнка на дошці або на папері. Це створює відчуття співпраці, коли всі разом створюють щось красиве.

  • Зняти селфі з учителем

    Учитель робить селфі з кожним учнем на початку року. Фотографії можна надіслати батькам або розмістити на стіні класу, щоб створити позитивну атмосферу з першого дня.

  • Анонімні записки про переживання

    Кожен учень записує свої переживання про навчальний рік анонімно. Потім учитель зачитує записки, що дозволяє дітям побачити, що вони не одні у своїх страхах.



  • Ми впевнені, що ці вправи допоможуть вам створити теплу та дружню атмосферу в класі! Які ice-breaking вправи сподобалися вам найбільше? Чи, можливо, ви вже проводили щось подібне зі своїми учнями? Діліться своїм досвідом у коментарях – ваші ідеї можуть надихнути інших вчителів!


    Дякую за коментар і вподобайку!
    Бережіть себе і родину!

    Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
    Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
    FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
    YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

    MandalaTor: онлайн-інструмент для створення мандали + приклади

    Як використовувати мандали для розвитку творчих навичок у дітей




    Що таке мандала

    Мандала - це сакральний символ, який найчастіше використовується у буддизмі для медитацій. Одне з її визначень - геометричний символ складної структури, що є втіленням моделі Всесвіту, "карти космосу". Типова форма мандали - коло, в яке зазвичай вписаний квадрат та ще одне внутрішнє коло (сегментоване чи у формі лотосу).За уявленнями буддистів і ламаїстів, мандала - це міні-модель всесвіту. Вона починається та закінчується в центрі. Із точки починаються всі форми, які розходяться до країв, а потім повертаються назад до центру.

    Як створити власну мандалу


    Мандали можна малювати від руки, використовуючи різноманітні матеріали, або створювати в цифровому форматі на планшетах. Готові мандали можна використовувати як розмальовки.

    Онлайн- інструмент для створення мандал - штучний інтелект MandalaTor,який у режимі реального часу генерує креативні картинки різних стилів та будь-яких рівнів ск ладності

    Інструкція по роботі із онлайн-інструментом

    Як використовувати мандалу на уроках

    Мандалу можна ефективно використовувати на уроках для розвитку математичних навичок, творчості та медитації:

    Інтеграція математики та мистецтва

    • Розкажіть історію створення мандал, а потім запропонуйте учням самостійно створити свій маленький шедевр
    • Створення мандал дозволяє пригадати геометричні фігури та інші математичні знання, здобуті протягом року
    • Перед початком роботи можна переглянути відео-урок створення мандали



    Медитація та релаксація

    • Учні сідають в зручну позу, закривають очі під звуки етнічної музики
    • Головна ідея творення мандали - забезпечити сприятливі умови для медитації та релаксації

    Арт-терапія

    • Мандала - картина внутрішнього світу дитини
    • При малюванні дитина спирається на інтуїцію та актуальні для неї переживання
    • Мандалотерапія допомагає гармонізувати психоемоційний стан

    Завантажити:






    Дякую за коментар і вподобайку!
    Бережіть себе і родину!

    Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
    Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
    FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
    YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova