Mission to Mars

 Lesson: Mission to Mars

Mars in a Minute: Is Mars Really Red?


Lingualeo 



Where's the driver's seat for a Mars rover? Millions of miles away, back on Earth! Learn more in this 60-second video. 


Lingualeo


File:Mars, Earth size comparison.jpg


Experiment


The Mars Rovers

Explore Mars: A Mars Rover Game

Mission to Mars Unit

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

Цікава математика

 Чому дорівнює х?

 



 

 Відповідь:



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

Струм у різних середовищах

 Задачі

№ 1.

В момент вмикання електричної лампи в мережу температура вольфрамової нитки розжарення лампи становить 20 С. У робочому стані лампа споживає потужність 100 Вт, при цьому температура нитки 2400С. Яку потужність споживає лампа в момент вмикання?

№ 2.

При нікелюванні деталі на ній за 2 години відкладається шар нікелю завтовшки 20 мкм. Густина нікелю - 8900 кг/ м3, його молярна маса -  58.7 г / моль, валентність - 2. При якій  густині струму відбувається електроліз.

№ 3.

Відстань між електродами у трубці, заповненій парою ртуті, дорівнює 60 см. Самостійний  розряд настає при напрузі 220 В. Визначте довжину вільного пробігу електронів, якщо потенціал іонізації атома ртуті дорівнює 10,6 В.

№ 4.

В електронно-променевій трубці прискорююча анодна напруга становить16 кВ, а відстань від анода до  екрана становить 30 см. За який час електрон проходить цю відстань? Початкова швидкість електрона 0.

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

 

Climate Action Project

Rick Davis Presentation for Climate Action Project


An overview of the challenges we face getting humans to the surface of Mars and the steps we are taking to overcome them.  


 
These are three rovers that we have sent to Mars
 

 Are you going to go to Mars?
 

 


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН (Тетяна Гриньова)

Введення у фізику частинок

Модератор – Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових заходів, член-кореспондент Академії технологічних наук України, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні; спікер - Тетяна Гриньова, Ph.D., науковий співробітник, керівник групи ATLAS-LAPP, Лабораторія фізики частинок Аннесі (LAPP/IN2P3/CNRS, Франція), представляє Європейську організацію ядерних досліджень (ЦЕРН, Женева, Швейцарія) і розповідає про теоретичні та експериментальні засади вивчення властивостей частинок – основи оточуючого нас Всесвіту, а також надає інформацію про сьогодення ЦЕРН.


 

Презентація, що ілюструє навчання вчителів з України в четвертій міжнародній науковій школі CERN  


Большой адронный коллайдер: путешествие к началу Вселенной
 

Beamline for Schools 2020: It’s a wrap! 

CERN education programmes

Welcome to the CERN Accelerator School!

 

Приєднуйтесь!
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 
Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Додаткові матеріали для уроків фізики 8 клас

Зміна агрегатного стану речовини 

Плазма - четвертий стан речовини


 
Теплові явища. Зміна агрегатного стану речовини.
Як пояснити звичайні явища і факти за допомогою фізики? 


 

Симуляція агрегатних станів речовини

 



Наноматеріали


Наноматеріали: сучасність і майбутнє. Керівник: В.Л.Бузько

Інтерактивні вправи:

Поєднай означення і термін.

 

Вікторина:

Графік:

Червоні позначки-температура
Зелені позначки-формула
Жовті позначки-назва процесу

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

 

8 клас фізика

 Уроки з фізики для 8 класу Павел Віктор

Фізика (російська мова)


Урок 98 (осн). Тепловое равновесие. Температура


Урок 105 (осн). Внутренняя энергия тела и способы ее изменения. Количество теплоты

Урок 106 (осн). Виды теплопередачи (часть 1)

Урок 107 (осн). Виды теплопередачи (часть 2)

Урок 108 (осн). Теплоемкость тела. Удельная теплоемкость вещества

Урок 109 (осн). Задачи на вычисление количества теплоты


Урок 110 (осн). Задачи на график нагревания


Урок 111 (осн). Задачи на изменение внутренней энергии

Урок 112 (осн). Уравнение теплового баланса

Урок 113 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса

Урок 114 (осн). Удельная теплота сгорания топлива. КПД нагревателя

Урок 116 (осн). Экспериментальное определение КПД нагревателя

Урок 117 (осн). Задачи по теме "Количество теплоты" - 1

Урок 118 (осн). Задачи по теме "Количество теплоты" - 2

Урок 119 (осн). Плавление и кристаллизация. Удельная теплота плавления

Урок 120 (осн). Задачи на теплоту плавления


Урок 121 (осн). Испарение и конденсация

Урок 122 (осн). Сколько молекул воды ежесекундно испаряется с 1 кв.см ее поверхности?

Урок 123 (осн). Кипение. Удельная теплота парообразования

Урок 124 (осн). Зависимость температуры кипения жидкости от давления

Урок 125 (осн). Задачи на теплоту парообразования

Урок 126 (осн). Задачи на теплоту парообразования и конденсации


Урок 127 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса - 1

Урок 128 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса - 2

Урок 137 (осн). Электрическое поле. Делимость электрического заряда. Опыт Милликена-Иоффе

Урок 139 (осн). Объяснение электрических явлений

Урок 141 (осн). Закон сохранения заряда

Урок 143 (осн). Электрический ток. Источники тока

Урок 144 (осн). Электрическая цепь и ее составные части

Урок 145 (осн). Действия электрического тока

Урок 146 (осн). Изображение схем электрических цепей

Урок 147 (осн). Сила тока. Единицы силы тока. Амперметры

Урок 148 (осн). Электрическое напряжение. Вольтметры

Урок 149 (осн). Простейшие задачи на силу тока и напряжение

Урок 150 (осн). Задачи на силу тока и напряжение - 2

Урок 151 (осн). Зависимость силы тока от напряжения. Закон Ома

Урок 152 (осн). Простейшие задачи на закон Ома

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

 

8 клас

 8 клас: Біологія, Алгебра, Геометрія, Географія, Хімія, Історія, Фізика

Біологія

"Отримання знань"  https://disted.edu.vn.ua/courses/work/177

Алгебра

 "Топ школа"


 Геометрія

"Топ школа"


Географія

"Отримання знань" 

Хімія 

"Отримання знань" 

Історія України

 Курс: https://zno.genix.space/1-history-of-ukraine/ 

Igor Aleynikov - Уроки історії Пітона Каа

Фізика


Урок 98 (осн). Тепловое равновесие. Температура


Урок 105 (осн). Внутренняя энергия тела и способы ее изменения. Количество теплоты

Урок 106 (осн). Виды теплопередачи (часть 1)

Урок 107 (осн). Виды теплопередачи (часть 2)

Урок 108 (осн). Теплоемкость тела. Удельная теплоемкость вещества

Урок 109 (осн). Задачи на вычисление количества теплоты


Урок 110 (осн). Задачи на график нагревания


Урок 111 (осн). Задачи на изменение внутренней энергии

Урок 112 (осн). Уравнение теплового баланса

Урок 113 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса

Урок 114 (осн). Удельная теплота сгорания топлива. КПД нагревателя

Урок 116 (осн). Экспериментальное определение КПД нагревателя

Урок 117 (осн). Задачи по теме "Количество теплоты" - 1

Урок 118 (осн). Задачи по теме "Количество теплоты" - 2

Урок 119 (осн). Плавление и кристаллизация. Удельная теплота плавления

Урок 120 (осн). Задачи на теплоту плавления


Урок 121 (осн). Испарение и конденсация

Урок 122 (осн). Сколько молекул воды ежесекундно испаряется с 1 кв.см ее поверхности?

Урок 123 (осн). Кипение. Удельная теплота парообразования

Урок 124 (осн). Зависимость температуры кипения жидкости от давления

Урок 125 (осн). Задачи на теплоту парообразования

Урок 126 (осн). Задачи на теплоту парообразования и конденсации


Урок 127 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса - 1

Урок 128 (осн). Задачи на уравнение теплового баланса - 2

Урок 137 (осн). Электрическое поле. Делимость электрического заряда. Опыт Милликена-Иоффе

Урок 139 (осн). Объяснение электрических явлений

Урок 141 (осн). Закон сохранения заряда

Урок 143 (осн). Электрический ток. Источники тока

Урок 144 (осн). Электрическая цепь и ее составные части

Урок 145 (осн). Действия электрического тока

Урок 146 (осн). Изображение схем электрических цепей

Урок 147 (осн). Сила тока. Единицы силы тока. Амперметры

Урок 148 (осн). Электрическое напряжение. Вольтметры

Урок 149 (осн). Простейшие задачи на силу тока и напряжение

Урок 150 (осн). Задачи на силу тока и напряжение - 2

Урок 151 (осн). Зависимость силы тока от напряжения. Закон Ома

Урок 152 (осн). Простейшие задачи на закон Ома


 

8 класс (основная школа)

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

 

День Гідності 2021

 Global Dignity Day


День Гідності та Свободи — свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року). 

1. Подивіться відео, переведіть відео. Про що це відео?

2. Сьогодні увесь світ потерпає від пандемії коронавірусу, і Україна не виняток. Перегляньте відео Ендрю Хінтона, де він голосами дітей від 4 до 17 років з Портленда розповідає, яким стало життя в штаті Орегон (США)
у квітні 2020 року.


  • А як Ви почуваєтеся зараз, під час карантину? 
  • Що змінилося у Вашому житті через обмеження пандемії і дистанційне навчання? 
  • Як думаєте, чи всі учениці й учні у світі почуваються зараз однаково?

3. Напишіть відповідь на питання: що таке гідність?

  • Що таке гідність? 


4. Які риси притаманні гідної людини?

Зробіть долоню "Я гідна людина"

5. Розгляньте зображення та виберіть собі 1-2, які сподобалися найбільше.
Колекція метафоричних світлин, http://bit.ly/2i9hr0U

Використовуючи картинку як символ / натяк, подумайте – як Ви розумієте слово «гідність»? Запишіть чи замалюйте свої думки.


6. Створіть «хмаринку смислів» усі разом, записавши ключові слова, які Ви використали, щоб з’ясувати, із чого складається, на Вашу думку, гідність.

https://worditout.com

https://worditout.com/word-cloud/4444810


7. Пограйте в онлайн-гру «Непідкупність» та обговоріть – яка ситуація була найскладнішою для Вас у цій грі, який вибір Ви зробили у цій ситуації і чому. 

8. Антикорупційний квест:

https://nepidkupnist.in.ua

9. Що таке доброчесність?

"Завданням нашої команди було максимально просто пояснити підростаючому поколінню наслідки плагіату. З кожним днем ця проблема стає глобальнішою, адже у кожної малечі вже є гаджет з доступом в інтернет. А шкоду від привласнення чужих думок або робіт бачать далеко не всі." 

Автор: Бухенко ТаЇсія ОлексіЇвна 

Національній університет "Одеська юридична академія" Факультет журналістики, спеціальність Реклама та зв'язки з громадськістю, 3 курс 

 

 10. Дослідіть умови рівноваги.

Центр ваги знаходиться нижче точки опори. За відхилення тіла з положення рівноваги виникне пара сил, що знову поверне його в початкове положення. Таку рівновагу на­зивають стійкою. Це буде лише тоді, коли центр ваги тіла лежить нижче опори і займає найниж­че з можливих положень.

Що потрібно людині, щоб утримувати рівновагу у житті?

11. Напиши собі лист у майбутнє "Я хочу бути гідною людиною":

https://www.futureme.org/

Джерело 


Як підвищити кваліфікацію з EdCamp Ukraine. Інструкція:

 


Матеріали до уроку "День Гідності та Свободи"

1) Що ви знаєте про День Гідності та Свободи?
ТЕСТ
http://bit.ly/2rPsWT3
2)  Розроблено плакати до Дня Гідності і Свободи. Свято в Україні, що відзначається щороку 21 листопада на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року).
Завантажуй безкоштовно за посиланням:
https://vseosvita.ua/library/den-gidnosti-ta-svobodi-plakati-178881.html



3) Презентація з ребусами. Створено ребуси слів: гідність, свобода, Україна, моральність, чесність, порядність, достойність. Матеріал може бути використаний для проведення уроку за темою "День Гідності та Свободи ".
Завантажуй безкоштовно за посиланням
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-rebusi-do-dna-gidnosti-i-svobodi-ukraini-180271.html

4) Розроблено шаблон листівки "З днем Гідності і Свободи". Завдання: придумати привітання до свята і підписати листівку. Провести конкурс на найкраще привітання до Дня Гідності і Свободи. Наприклад: "Шановні українці! 21 листопада ми відзначаємо День Гідності і Свободи. Українці, як свідчать героїчні сторінки історії, ніколи не змиряться з несправедливістю, беззаконням і приниженням людської гідності, бо вони свято бережуть традиції визвольної боротьби волелюбних предків."
Завантажуй безкоштовно за посиланням
https://vseosvita.ua/library/listivka-z-dnem-gidnosti-i-svobodi-sablon-181247.html
Чорно-білий варіант можна роздрукувати на кольоровому папері:
https://vseosvita.ua/library/listivka-z-dnem-gidnosti-i-svobodi-sablon-corno-bilij-182052.html
 
5) Путівник до Дня Гідності 2019 (від EdCamp) – спеціальний «робочий зшиток» для учасниць і учасників (файл у прилозі до листа а також доступна для завантаження за посиланням:
http://bit.ly/bookgdignityukraine2019

6) Пазл “Об’єднай Україну!” Пазл складається з 25 адміністративних територій України з позначками місцерозташування обласних центрів та з основними річками, а також містяться герби.

Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net



7) Дидактичні картки: "Найвідоміші українці".
Картки містять 108 найвідоміших особистостей української історії: гетьмани і політичні діячі, художники й композитори, актори й режисери, письменники й науковці, спортсмени й релігійні діячі. На картці розташована коротка інформація про видатного українця і внизу – його ім’я. Доцільно використовувати в ігровій формі як у виховній, так і в позакласній роботі з учням.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net


8) Ігрові картки: "Визначні місця України".
101 картка на 26 аркушах, де з однієї сторони – фото видатних місць України (природні, архітектурні), з іншої – назва, розташування на карті та координати місця (PDF)
У захопливому ігровому форматі можна познайомити з історичними пам’ятниками архітектури, природними унікальними місцями на території України, навчити орієнтуватися у розташуванні цих місць на мапі України; розвивати життєві компетентності, зв’язне мовлення та ін.
Презентація у вільному доступі.



Усі деталі: тут.
Замовляйте електронні версії дидактичних ігор: inpakhomova@ukr.net
Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Спеціальна теорія відносності

Спеціальна теорія відносності: положення, експерименти, висновки

На початку 19 століття, світло, електрику та магнетизм стали розуміти як різні аспекти електромагнітного ефірного поля. Рівняння Максвелла доводили, що рух заряджених об'єктів продукує електромагнітне випромінювання, швидкість розповсюдження якого завжди є швидкістю світла. Ці рівняння базувалися на ідеї існування ефіру, в якому швидкість розповсюдження такого випромінювання не змінюється зі зміною швидкості джерела. Зрозуміло, що фізики намагались виміряти швидкість Землі відносно ефіру. Найвідоміша з таких спроб — експеримент Майкельсона-Морлі. Результати цих експериментів зійшлись в одному: швидкість світла не змінюється зі зміною швидкості спостерігача, тобто має бути інваріантною для всіх спостерігачів.


 


Ще до появи СТВ, Хендрік Лоренц та інші вже помітили, що прояви електромагнітного поля можуть бути різними в залежності від стану спостерігача. Наприклад, один може не спостерігати магнітного поля в тому ж місці де інший, який рухається відносно першого, може.
Стаття Ейнштейна "До електродинаміки тіл, що рухаються" (1905) окреслила засади спеціальної теорії відносності, основні постулати якої:

  • В усіх інерційних системах відліку фізичні процеси відбуваються однаково.
  • Швидкість світла у вакуумі не залежить від руху джерела або приймача і однакова в усіх напрямах. 

 

Ейнштейн сказав, що всі спостерігачі вимірюють швидкість світла в 186 000 миль в секунду, незалежно від того, наскільки швидко і в якому напрямку вони самі рухаються.

Це припущення спонукало коміка Стівена Райта запитати: “Якщо ви знаходитесь в космічному кораблі, який подорожує зі швидкістю світла, і ви включаєте фари, чи щось трапляється?”

Відповідь – фари включаються нормально, але лише з точки зору того, хто знаходиться всередині космічного корабля. Якщо хтось стоїть на вулиці і спостерігає, як корабель пролітає, фари, здається, не включаються: світло виходить, але воно рухається з однаковою швидкістю космічного корабля.

Ці суперечливі версії виникають через те, що лінійки та годинники – речі, що позначають час та простір – неоднакові для різних спостерігачів. Якщо швидкість світла має бути постійною, як сказав Ейнштейн, то час і простір не можуть бути абсолютними; вони повинні бути суб’єктивними.


 

Наприклад, космічний корабель довжиною 100 метрів, який рухається зі швидкістю 99,99%, швидкості світла буде здаватися довжиною в 1 метр стаціонарному спостерігачеві, але він залишатиметься своєї звичайної довжини для тих, хто знаходиться на борту.

 Маса теж залежить від швидкості. Чим швидше рухається об’єкт, тим він стає більш масивним. Насправді жоден космічний корабель ніколи не може досягти 100% швидкості світла, оскільки його маса зростатиме до нескінченності.

Можливими є навіть дивніші факти – час проходить повільніше, чим швидше ви їдете. Якщо близнюк їде на швидкохідному космічному кораблі до якоїсь далекої зірки, а потім повернеться, він буде молодшим ​​за іншого свого близнюка, який залишився на Землі.  


 

Ейнштейн не намірювався порушити наше розуміння часу та простору. Він продовжив узагальнювати свою теорію, включаючи прискорення, і виявив, що це спотворює форму часу та простору.

Уявіть, що космічний корабель прискорюється. Ті, хто на борту, будуть прилипати до землі так само, як ніби вони були на Землі. Ейнштейн стверджував, що сила, яку ми називаємо гравітацією, не відрізняється від перебування на кораблі, що прискорюється. 

Ейнштейн виявив, що простір і час вигнуті поблизу масивного об’єкта, і ця кривина – це те, що ми переживаємо як силу тяжіння.

Важко зобразити вигнуту геометрію загальної відносності, але якщо людина вважає простір-час як якусь тканину, то масивний предмет розтягує навколишню тканину таким чином, що все, що проходить поблизу, вже не йде за прямою лінією. 


 

Рівняння загальної відносності прогнозують низку явищ, багато з яких підтверджені:

  • згинання світла навколо масивних предметів (гравітаційне лінзування) 
  • гравітаційні хвилі  
  • існування чорних дір, які захоплюють все, включаючи світло 

 
Эксперимент Хафеле — Китинга


Test of general relativity by a pair of transportable optical lattice clocks

Один з наслідків загальної теорії відносності Ейнштейна полягає в тому, що час в присутності гравітаційних полів різної сили тече неоднорідне. Чим сильніше гравітація, тим сильніше "розтягується" час. Завдяки цьому, наприклад, в околицях горизонту подій чорних дір його хід практично повністю завмирає.

Годинник на оглядовому майданчику (634 м над поверхнею Землі), йшов приблизно на 5 стотріліонних часток секунди швидше, ніж годинник на першому поверсі. За добу відставання "нижніх" годин склало приблизно 4,3 наносекунди (наносекунд - одна мільярдна частина секунди). За розрахунками дослідників, за один рік різниця між годинами склала б приблизно 1,6 мікросекунди.

Джерело 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22