Chatmind: штучний інтелект в освіті

 Створення ментальних карт за допомогою штучного інтелекту (Chatmind)





Ментальна карта (інші назви: інтелект-карта, карта пам'яті, карта розуму, карта знань) є технологією зображення інформації у графічному вигляді, що використовується для мозкового штурму, творчого мислення, розв'язання проблем, організації та фіксації ідей, упорядкування інформації тощо.


Ментальна карта - це графічний організатор думок, ідей, концепцій та інформації. Вона відображає спрощений і візуальний зразок зв'язків і міжзв'язків між різними елементами ідей або теми. Ментальна карта може бути створена вручну на папері або за допомогою спеціального програмного забезпечення.


Основні характеристики ментальних карт включають:

Центральна тема або ідея:

Центральний вузол або слово розміщується у середині ментальної карти і відображає основну тему або ідею, навколо якої будуть розміщені інші елементи.


Гілки і гілочки:

Від центральної теми виходять гілки, які представляють підтеми або асоціації до основної ідеї. Гілки можуть розгалужуватися на додаткові гілочки, уточнюючи і розгортаючи ідеї далі.


Слова та малюнки: 

Ментальні карти можуть містити як текстові описи, так і малюнки, схеми, символи або інші візуальні елементи, що допомагають краще зрозуміти зв'язки між ідеями.


Кольори та розміри: 

Застосування кольорів та різних розмірів елементів може надати ментальній карті більше семантичного значення та інформації.


Логічна структура:

Ментальні карти допомагають візуалізувати логічну структуру інформації та допомагають у визначенні важливих пунктів і підпорядкуванні деталей.

Штучний інтелект може створювати ментальні карти, не завжди це досить добре структуровані карти, але можна створити проблемне питання: Що можна змінити у ментальній карті, що створив штучний інтелект.

Ресурс: https://chatmind.tech/


На день у безкоштовній версії надається 1 кредит, це приблизно 4 ментальних карти, які неможна редагувати.

Приклади:

Механічний рух


Незалежна Україна





Слава Україні!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Харківський університет імені В.Н. Каразіна кафедра фізики кристалів

 Кафедра фізики кристалів фізичного факультету у віртуальній реальності



Завдяки стрімкому розвитку технологій, навчальні заклади по всьому світу впроваджують нові методи навчання, щоб зробити процес набагато цікавішим і ефективнішим для студентів. Один із найвражаючих прикладів таких інновацій - створення віртуального простору в режимі віртуальної реальності кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ Василя Каразіна. 

Спробуємо зрозуміти, як саме цей режим віртуальної реальності був створений  та які можливості він відкриває для навчання і досліджень.

Створення кафедри фізики кристалів у віртуальному просторі


Віртуальний простір кафедри фізики кристалів базується на передових технологіях віртуальної реальності (VR), які дозволяють створити імерсивне навчальне середовище.

Кроки для створення віртуальної реальності


3D-моделі

Перший крок - це створення 3D-моделей об'єктів, які потрібно візуалізувати. У випадку кафедри фізики кристалів це може бути структура кристалічних ґраток, атомні шари, пустоти тощо.


Розробка віртуального середовища

Після отримання 3D-моделей створюється віртуальне середовище, в якому студенти зможуть взаємодіяти з цими об'єктами. Це може бути власне віртуальна аудиторія або лабораторія, де студенти можуть вивчати фізику кристалів.


Використання VR-технологій 

Для взаємодії з цими віртуальними об'єктами використовуються VR-пристрої, такі як VR-окуляри та контролери. Ці пристрої дозволяють студентам "зануритися" у віртуальний світ і взаємодіяти з об'єктами, подібно до того, як це відбувається в реальності.

Можливості віртуального простору кафедри фізики кристалів


Створення віртуального простору кафедри фізики кристалів відкриває безліч можливостей для навчання та досліджень:

Візуалізація кристалічних ґраток

Студенти можуть ретельно вивчати структури кристалів, спостерігаючи за їхньою геометрією та атомним укладанням в 3D.


Октаедричні та тетраедричні пустоти

Віртуальне середовище дозволяє студентам розглядати октаедричні та тетраедричні пустоти в кристалах, що допомагає розуміти їх розташування і розміри.


Експерименти та симуляції

Віртуальний простір кафедри дозволяє створювати симуляції різних фізичних експериментів, що допомагає студентам краще зрозуміти та практикувати концепції фізики кристалів.


Глобальний доступ

Завдяки віртуальній реальності, студенти можуть мати доступ до навчання навіть з віддалених регіонів або інших країн.

Розробник: Дмитро Мацокін.



Спеціальні курси кафедри фізики кристалів: http://kfk.biz.ht/page11.html
Віртуальний простір кафедри фізики кристалів: http://kfk.biz.ht/vroom.html

#КФК #karazin #university #фізичний_факультет

 Наукові школи не створюються швидко. Пишаємося тим, що маємо!


Telegramhttps://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

STEM-освіта (методичні рекомендації 2023-2024)

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році


Відповідно до плану роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» на 2023 рік, який відзначається наказом №73 від 28 грудня 2022 року, відділом STEM-освіти були розроблені методичні рекомендації щодо розвитку цього напрямку у закладах загальної середньої та позашкільної освіти протягом навчального року 2023/2024. Охоплюючи такі аспекти як організаційна та навчально-методична робота, створення сприятливого освітнього STEM-середовища, підтримка професійного самовизначення здобувачів освіти та розвиток професійної майстерності педагогічних працівників, ці рекомендації стануть важливим кроком у сприянні вдосконаленню освітнього процесу та підготовці молодого покоління до викликів майбутнього.



Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

GEN-2

Як створити захопливе відео зі звичайного зображення за допомогою GEN-2



Приєднуйтесь

Все більше вчителів шукають способи створення контенту, який здатен привернути увагу учнів. Інструмент GEN-2 виявився справжньою знахідкою для тих, хто прагне перетворити звичайні зображення в захопливі відеоролики.

 Як почати використовувати GEN-2 для своїх проєктів, занять


Раніше генерація відео з використанням GEN-2 обмежувалася 4-секундними фрагментами. Однак тепер ця обмеження знято, і ви можете створювати відео, що тривають аж до 16 секунд. Супер пропозиція від GEN-2, яка відкриває перед вами безмежні можливості для творчості.

Для того щоб використовувати GEN-2, вам потрібно взяти за основу своє зображення. Ви можете вибрати фотографії в стилі вашого улюбленого фотографа або створити унікальні зображення самі. Однією з корисних порад є використання шпаргалки від Midjourney. Вона допомагає генерувати ідеї та концепції для зображень, які можна подати на обробку.

Після того, як ви вибрали свої зображення, переходьте до наступного етапу - використання Runway GEN-2. В цьому інструменті ви зможете вибрати опцію "Image-to-video". Ви обираєте своє зображення, і GEN-2 допомагає вам перетворити його в захоплююче відео.

Важливо зазначити, що вам може знадобитися додатковий час для створення 16-секундного відео. Процес генерації може бути поділений на кілька ітерацій, де кожна ітерація додає 4 секунди до загальної тривалості відео. Таким чином, ви зможете створити більше довгі відео.

Ресурс:

https://research.runwayml.com/gen2

Приклади

Фото:


 Відео


Фото:


Відео:

Фото:



Відео: 


Фото:

Відео:



Слава Україні!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

ВТЮФ 2023-2024

ЗАВДАННЯ XXХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ

2023/2024 навчального року



Приєднуйтесь!

1. Вигадай сам - "Нечуване чути"». Кішки ходять дуже тихо. Запропонуйте метод та виготовте пристрій, який дозволяє "чути" котячі кроки. Продемонструйте роботу Вашого пристрою.

2.  «Паперовий свисток». Дві паперові стрічки розміщують паралельно одна одній на невеликій відстані. Якщо дмухнути в утворену щілину, чути звук. Від яких параметрів залежать висота і гучність цього звуку?

3. «Амперметр із підігрівом». Методи вимірювання струму засновані на спричинених ним діях. Запропонуйте схему амперметра, який використовує теплову дію струму та дозволяє вимірювати силу струму до 0,5А. Виготовте його і продемонструйте його роботу.

4. “Опір ланцюжка”. Ланцюжок, виготовлений з канцелярських скріпок, увімкнено у коло послідовно з лампою розжарювання.  Дослідить та опишіть залежність опору ланцюжка від кількості скріпок та його натягу. Яке практичне значення може мати вивчене Вами явище?

5. “Пляшка з водою”. Пластикову пляшку з деякою кількістю води тримають на певній відстані від підлоги. Якщо надати пляшці обертального руху, вона може зробити як мінімум один оберт і стати вертикально на підлогу. Дослідить, за яких умов це можливо?

6. «У кільця немає кінця». Якщо скрутити з дроту невеличке кільце та занурити його у воду, одержимо лінзу з водяної плівки. Поясніть це явище. За яких умов виникає така лінза?  Розрахуйте теоретично та дослідить експериментально оптичні параметри такої лінзи.

7. “Нестійкість водяного струменя”. Ламінарний водяний струмінь, який створюється при витікання зі шлангу, через деякий час починає розпадатись на краплі. Дослідити причину цього явища, визначте основні чинники та їх вплив на параметри крапель. 

8. “Вперта нитка”. До нитки закріпить невеликий тягарець. Занурте цей тягарець у посудину з водою на будь-яку глибину, тримаючи його за вільний кінець нитки. Потягніть нитку за вільний кінець, рухаючи його паралельно поверхні води так, щоб довжина незануреної частини нитки залишалася сталою. Спостерігайте за формою, яку створює нитка що занурена у рідину. Дослідить, як буде змінюватися форма нитки та сила, яку потрібно прикладати до вільного кінця, за умови його рівномірного руху, від глибини зануреної частини нитки.

9. Жорсткий ходунок. Сконструюйте жорстку крокуючу систему з чотирма ніжками (наприклад, за аналогією до «крокуючої» дитячої іграшки). Конструкція може почати «ходити» по шорсткуватій похилій площині. Дослідіть, як геометрія ходунка та керуючі параметри впливають на його кінцеву швидкість ходьби.

10. Магнітна передача. Візьміть кілька однакових спінерів і прикріпіть до їх кінців неодимові магніти. Якщо поставити їх поруч на площині і обертати один з них, то інші почнуть обертатися тільки за рахунок магнітного поля. Дослідіть і поясніть явище.

11. Насосна соломинка. Простий водяний насос можна зробити за допомогою соломинки, сформованої у формі трикутника та розрізаної у вершинах. Якщо такий трикутник частково занурити у воду однією зі своїх вершин і повернути навколо своєї вертикальної осі, вода може текти вгору через соломинку. Дослідіть, як геометрія та інші керуючі параметри впливають на швидкість закачування.

12. Стріляюча гумова стрічка. Гумова стрічка може пролетіти на більшу відстань, якщо вона нерівномірно натягнута під час пострілу, що дає їй змогу обертатися. Оптимізуйте відстань, яку може досягти гумова стрічка обертаючись.

13. Фокус з лінійкою. Покладіть лінійку на край столу і киньте м’яч на її вільний кінець. Лінійка впаде. Але якщо накрити частину лінійки аркушем паперу і повторити кидок, то лінійка залишиться на столі, а м'яч від неї відскочить. Поясніть це явище та дослідіть керуючі параметри.

14. Мокрий свиток. Акуратно покладіть кальку на поверхню води. Вона швидко скручується у свиток, а потім повільно розкручується. Поясніть і дослідіть це явище.

15. Мильна спіраль. Опустіть стиснуту іграшку “slinky” в мильний розчин, витягніть і розправте. Між витками пружини утворюється мильна плівка. Якщо порушити цілісність плівки, межа плівки почне рухатися. Поясніть це явище та дослідіть рух межі мильної плівки.

16. Соковита сонячна батарея. Функціональна сонячна батарея може бути створена за допомогою провідного предметного скла, йоду, соку (наприклад,

ожини) і діоксиду титану. Цей тип клітин називається коміркою Гретцеля. Зробіть таку комірку і дослідіть необхідні параметри для отримання максимальної ефективності.

17. «Speckles».

 А столик білий на веранді сяє під сонечком.

Хоча на моє місце тінь від дерева падає.

Тінь така мереживна, візерункова.

Михайло Жванецький;

Візьміть лазерну указку. Пропустіть її промінь через матовий папір, плівку або скло. Та плямиста картина розподілу інтенсивності світла, що ви побачите, описується у когерентній оптиці терміном «Speckles» − плями. Дослідить вплив параметрів експерименту на цю картину. Які характеристики об’єкту, що розсіює світло, можна визначити за допомогою когерентного світла?

 

Завдання підготували і запропонували: І. Гельфгат, І. Ненашев, З.Майзеліс, А.Васільченкова, А. Булукаєв, О.Черненко, В.Гоцульский, А.Маслечко, А.Катц, І.Колупаєв, О. Триліс, О.Орлянский, П.Віктор, Б.Кремінський, В.Рудніцький, В.Колебошин, О.Камін, О. Камін та міжнародний організаційний комітет турніру юних фізиків 2024 року.


Завантажити: тут
 З питань реєстрації звертатись: maslechko.an@gmail.com 


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Ідеї та дидактичні матеріали до Дня миру (завантажити)

День миру 21 вересня (stem-активність + дидактичні матеріали)




1. Слово "мир" в перекладі на інші мови.

Варіант 1.
Перекладаємо слово мир на різні мови і створюємо хмару слів на тему "Мир"

Приклад:
Слово "мир"МоваВимова (українськими літерами)
МирУкраїнськаМир
PeaceАнглійськаПіс
FriedenНімецькаФріден
PaixФранцузькаПе
PazІспанськаПас
PaceІталійськаПаче
VredeНідерландськаВреде
RauhaФінськаРауха

Хмару слів можна легко згенерувати власноруч з використанням спеціальних програм.

1. Word It Out

Word It Out – безкоштовний англомовний сервіс для створення хмар слів, який є одним з найпростіших і зручних у використанні.

Якщо ваша англійська недосконала, у браузері Google Chrome можна налаштувати автоматичний переклад сторінки, будь-якою зручною для вас мовою.

2. Word Cloud Generation

Word Cloud Generation – англомовний сервіс для створення тегових хмар, який має найбільш зручну інтуїтивно зрозумілу навігацію.

3. Word Art (Tagul)

Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми. Однак недоліком цієї програми є певне спотворення шрифтів при відображенні кирилиці.



Варіант 2.
Надрукувати картки і запросити дітей скласти логічні ланцюжки (слово "мир"- країна-вимова)

Назва країниСимвол мируПояснення
ЯпоніяГолубГолуб - це символ миру та щасливого майбутнього в японській культурі.
СШАОливкова гілкаОливкова гілка символізує мир і об'єднання в американській символіці.
ІндіяАшока-чакраАшока-чакра (колесо) - символ спокою і духовності, який зображений на національному прапорі.
ГреціяГірлянда оливокОливкова гірлянда в Греції використовується для висловлення миру та перемоги.
УкраїнаГолуб Голуб — прагнення до польоту, свободи, миру.
ТаїландБілий слонБілий слон - священний символ миру і мудрості в Таїланді.
КолумбіяГолубицяГолубиця - символ миру, який став частиною національного герба Колумбії.
ШвеціяЖоржинаЖоржина - символ миру та нейтралітету в Швеції, яка використовується на її прапорі.
ІталіяОливкаОливка - символ миру і є частиною італійської культури і кухні.
Велика БританіяМакМак - символ вшанування пам'яті загиблих військових і промовляє про надію на мир.

2. Нобелівська премія миру


Нобелівська премія миру (Скандинавськими мовами: Nobels fredspris) — одна з шести Нобелівських премій, що була заповідана шведським індустріалістом та винахідником Альфредом Нобелем.

Відповідно до волі Нобеля, Премія Миру повинна присуджуватись тому, хто:

Ліві лапки... зробить найбільший, або найкращий внесок в дружні стосунки між націями; в скасування, або скорочення армій, що існують, та в проведення, або агітацію мирних з'їздів[1]Праві лапки



Голова Норвезького Нобелівського Комітету вручає Нобелівську премію миру в присутності короля Норвегії 10 грудня щороку (річниця смерті Нобеля). Премія миру — єдина Нобелівська премія, що вручається не в Стокгольмі. Нобелівський лауреат одержує диплом, медаль, та документ, що затверджує розмір премії. Церемонія вручення Нобелівської премії миру проводиться в будинку мерії Осло. Наступного дня проводиться Нобелівський концерт, що транслюється у понад 150 країнах світу. Концерт отримав всесвітню славу, в ньому беруть участь видатні гості та виконавці.
кІм'я та Прізвище ЛауреатаВік лауреатаКраїна проживанняДосягнення, що сприяли отриманню нагороди
2022Олесь БіляцькийНевідомийБілорусьРоль у захисті прав людини та демократії в Білорусі
2021Maria Ressa and Dmitry Muratov57 and 59Філіппіни і РосіяЗахист свободи слова та журналістської діяльності
2020World Food ProgrammeМіжнародна організаціяЗусилля в боротьбі з голодом та гуманітарній допомозі
2019Abiy Ahmed Ali43ЕфіопіяМирний процес у вирішенні конфлікту з Еритреєю
2018Denis Mukwege and Nadia Murad63 and 25Демократична Республіка Конго та ІракЗахист прав жінок та боротьба з сексуальним насильством
2017International Campaign to Abolish Nuclear Weapons (ICAN)Міжнародна організаціяЗусилля в аболіції ядерної зброї
2016Juan Manuel Santos65КолумбіяМирний діалог та укладення миру з герільянтами
2015National Dialogue QuartetТунісРоль у збереженні стабільності та демократії в Тунісі
2014Kailash Satyarthi and Malala Yousafzai60 and 17Індія та ПакистанБоротьба за права дітей та освіту дівчат
2013Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW)Міжнародна організаціяЗусилля в контролі за хімічною зброєю
Завдання для команд. Вибрати певний рік і представити переможця в отриманні Нобелівської премії миру.

3. Голуб миру


Найбільшу популярність вислів «голуб миру» отримав після закінчення Другої світової війни. У квітні 1949 року в Парижі та Празі одночасно проходив перший Всесвітній конгрес прихильників миру під гаслом: «Захист миру — справа всіх народів миру». Засіданню необхідною стала емблема, завдяки якій слово «мир» стане зрозумілим кожній людині на планеті. За допомогою звернулися до геніального іспанця, великого Пабло Пікассо. Емблема була намальована: це був білий голуб, який ніс у дзьобі оливкову гілку. Голуб — прагнення до польоту, свободи, миру. Білий колір — символ чистоти, чесноти, радості. Оливкова гілка — символ перемоги, миру та примирення.

Пабло Пікассо

(1881-1973)

«Голубка», 1961

Stem - активність "Голуб миру"
Інструкція:
  • друкуємо шаблон (шаблон: тут.)
  • вирізаємо;
  • голову птаха склеюємо;
  • із середини птаха, кріпимо зубочистку, щоб крила птаха дивилися у протилежні боки;
  • на кожне крило кріпимо 1 грн за допомогою скотчу;
  • закріпляємо хвіст.



Шаблон: тут.

4. Віночок миру


роздрукуй шаблон,
виріж деталі,
розмалюй деталі,
наклей деталі на шаблон віночка

Перегляд:

Завантажити: тут.



5. Постери до Дня Миру


Можна використовувати у початковій, середній та старшій школі





6. Листівка

Написати побажання, потім ці листівки розмістити на стіні.

Листівка від користувача Ірина Пахомова

Додаткові матеріали: (натискайте на текст і завантажуйте)


Презентація на тему: Міжнародний день миру
Сценарій свята до Дня Миру «Ми за мир у всьому світі!»

Прагнемо миру!


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!