5 активностей для радісних уроків

Які вправи робити, щоб учні були радісними та щасливими?


Використовуйте підчас занять 5 вправ, які зроблять ваших учнів радісними та щасливими:

Вправа «Три кумедні речі»

«Дихаємо, як звірята»: дихальні вправи для розслаблення та концентрації

Вправа «Повітряна кулька»

Вправа «Зміїне дихання»

Вправа «Дихання кролика»

Вправа «Дихання слоненятка»

Гра «Монетка тиші» для офлайну

Гра для онлайну «Правда або брехня»

15 хвилин «божевільних танців»


Громадська спілка Освіторія спільно з UNICEF Ukraine та МОН допомагають учителям підтримувати учнів у складні часи.

Завантажити: тут.


Корисні публікації







Бережіть себе і родину! Все буде Україна!



Психологічна підтримка вчителів та дітей у часи війни

 КОЛИ СВІТ НА МЕЖІ ЗМІН: СТРАТЕГІЇ АДАПТАЦІЇ



У посібнику містяться відповіді на такі питання:

  • чому вчителю важливо піклуватися про власний емоційний стан;
  • як піклуватися про себе та налаштуватися на роботу в умовах невизначеності;
  • як діти різного віку переживають та реагують на стрес під час війни;
  • чому проблеми булінгу, суїцидальної поведінки та насильства актуалізуються в період війни і як варто діяти вчителю;
  • як підтримати дітей та які техніки може застосовувати вчитель, аби допомогти учням впоратися зі стресом.

Посібник розроблений експертами громадської організації «GoGlobal» спільно з Центром «Розвиток КСВ» та експертною платформою «Career Hub» у межах програми «Мріємо та діємо» за підтримки американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку USAID.

Перегляд:


Завантажити: тут.

Корисні публікації







Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

+5 ідей для поробок із паперових стаканчиків

 Поробки із паперових стаканчиків



Паперові стаканчики дуже поширені в наш час. З-під кави і інших продуктів їх залишається велика кількість. Сортування сміття та їх роздільна переробка – добре. Однак їх можна використовувати з більшою користю до сортування.
Створення виробів з одноразових стаканчиків — це заняття, яке розвиває посидючість, бажання все доводити до кінця, акуратність, старанність, креативне мислення, просторову візуалізацію, дрібну моторику рук, творчість у дітей молодшого шкільного віку.

Користь від такого проведення часу буде видно практично відразу. Діти, які збирають щось своїми руками, дисципліновані і легше засвоюють новий матеріал.

Матеріали, необхідні для роботи: степлер, маркери, клей, ножиці, стаканчики.

Ідеї і покрокова робота:



У коментарях поділіться власними ідеями створення поробок із паперових стаканчиків.

Корисні публікації:








Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Критичне мислення

Як розвивати критичне мислення (дидактичні ігри)



Критичне мислення: чіткість, точність, конкретність, ретельність, значимість, послідовність, глибина (фундаментальність), повнота, значущість, оцінююче судження, зважене судження, класифікація, припущення, розуміння принципів. 
Звичайне мислення: нечіткість, неточність, невизначеність, похибки, незначимість, непослідовність, поверховість, неповнота, тривіальність, здогадки, імпульсивне віддавання переваги, просте групування, вірування, об’єднання понять за асоціацією.

Ключовими етапами формування критичного мислення є виклик (формування та постановка питань), осмислення (ознайомлення з новою інформацією), рефлексія (включення нових понять в уявлення).

Перелік методів розвитку критичного мислення достатньо великий. Добирати їх учителю слід з огляду на мету, завдання, зміст уроку. Крім того, слід зважати на особливості цих методів, адже на певних етапах уроку вони є ефективнішими, а отже, доречнішими. Учитель має опонувати якомога більше методів розвитку критичного мислення і бути обізнаним з особливостями їх ефективного застосування.
 
Джерело

Прийоми, що сприяють розвитку критичного:

Асоціації. 

Вчитель пропонує учням по черзі висловитися, про те, які асоціації в них викликає основне поняття уроку. Цим самим учні зможуть «увійти» в тему, згадати те, що вони чули. 

Мозковий штурм (до 7 хвилин). 

Прийом починається постановкою перед учнями чітко сформульованого проблемного питання, яке дає змогу висувати багато версій для відповіді. Усі ідеї для вирішення записуються на дошці та обговорюються в подальшому. Під час процесу учитель може спонукати дітей змінювати думки один одного. 

Кластер. 

Прийом подібний до мозкового штурму, для його застосування потрібно до 5 хв. Він передбачає виокремлення смислових одиниць тексту й графічне оформлення їх у певному порядку у вигляді грона. Кластери допомагають учням у ситуаціях, коли під час письмової роботи запас думок вичерпується. Система кластерів охоплює більшу кількість інформації, ніж ви б могли отримати за звичайної письмової роботи. 

Асоціативний кущ

Інтерактивна технологія, під час проведення якої викладач визначає одним словом тему, над якою буде вестися робота, а уч називають усе, що виникає в пам'яті стосовно цього слова. Спочатку висловлюються найстійкіші асоціації, а потім – другорядні.

Учимося створювати асоціативний кущ


Дидактичні ігри для розвитку критичного мислення:

Якщо ігри були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Дидактична гра "Що потрібно захисникам та захисницям України" (вільний доступ)


Формувати знання дітей про професію захисника, вміння класифікувати предмети, які потрібні та, які не принесуть користі при захисті нашої Батьківщини. Пояснити свій вибір. Розвивати логічне та критичне мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого життя та повагу до професії захисника.


Перегляд гри:

Перегляд гри:



Перегляд гри:


Завантажити: тут.

Гра "Яка мова українська?" 

Пропонуються картки-ілюстрації до яких потрібно підібрати прикметники-асоціації до питання: "яка українська мова?". 
Перегляд гри:


Завантажити: тут.

 НАВЧАЛЬНИЙ КАЛЕНДАРИК РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ


Тетяна Бондар.
Критичне мислення + Інструментарій для підвищення власної ефективності

ЕФЕКТИВНЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ (презентація)



Додаткові корисні ресурси:

ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

Українська література 1920–1930 років Конспект уроку української літератури з елементами розвитку критичного мислення


Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

До 300-річчя Григорія Сковороди

Безкоштовні матеріали до 300-річчя Григорія Сковороди



Цьогоріч попри війну в Україні на державному рівні відзначатимуть 300-річчя від дня народження Григорія Сковороди. Дата ювілею відомого українця увійшла до переліку ювілейних дат ЮНЕСКО 2022 року.

З нагоди 300-річчя Григорія Сковороди - видатного українського філософа, просвітителя-гуманіста, поета та педагога Херсонська обласна бібліотека для дітей імені Дніпрової Чайки створила, буктрейлер до збірки його байок. Пропонуємо відкрити для себе мудрість цих коротких розповідей та зануритись у цілюще, життєдайне джерело, з якого черпають наснагу десятки поколінь українців. У відео використані ілюстрації з книги Григорія Сковороди «Байки», видавництво «Vivat» 2020р.



Матеріали до уроку 300-річчя Григорія Сковороди.

Розробник: Жанна Толкач
Пряма мова: "На своїх уроках знайомлю учнів з цитатами; формую в них загально-пізнавальні вміння знаходити цитати у висловлюваннях; розвивати навички правильно добирати і використовувати їх в усному та писемному мовленні; правильно розставляти розділові знаки й інтонувати речення з використанням цитат; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів повагу до культурних надбань рідної держави. Матеріал допомагає розвивати уяву, допитливість, творчі здібності,  працювати  в парах, в групах."

Якщо ви бажаєте організувати майстер-клас для дітей із Жанною Толкач, будь ласка пишіть:
zzhannet80@gmail.com

#ЖаннаТолкач

Матеріли у вільному доступі:
Переглянути:


Завантажити тут.

Презентація тут.


Григорій Сковорода "Харківські байки"


Перегляд:



Завантажити: тут.



Завантажити: тут.

«Прийти у світ Людиною...» до 295-річчя з дня народження Григорія Сковороди укладач А. І. Мартинюк

Перегляд:



Завантажити: тут.

Інтерактивні вправи: Г. Сковорода. Життєпис



Літературний диктант «Подорож шляхом життя і творчості Г.С Сковороди»

https://learningapps.org/display?v=p43b6b2d222

Афоризми з творів Григорія Сковороди

Матеріал можна роздрукувати і використовувати для різних завдань.
Завдання 1.
Для кожного афоризму підібрати із інтернету асоціативну картинку.

Завдання 2.
Робота із асоціативними картинками. Установити відповідність між афоризмом і асиціативною картинкою.

Завдання 3.
Пояснити значення афоризму. 

Якщо картки були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку


5355 5712 8132 2123

Дякую!

Перегляд матеріалу:



Завантажити: тут.

Додаткові корисні ресурси (натискайте на назву матеріалу і завантажуйте):


Сильні крила: https://t.me/silni_kryla

Пазл «Сковорода» на 10 фрагментів (малюнок, виконаний сучасною художницею Марисею Рудською):

2. Пазл «Сковорода» на 20 фрагментів (скульптура, виконана сучасним київським скульптором Олексієм Леоновим):

3. Пазл «Сковорода» на 30 фрагментів (традиційний портрет):

Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!




Початкова школа: матеріали до Дня української мови та писемності

 Початкова школа:  матеріали до Дня української мови та писемності у вільному доступі


1. Картки для проведення Дня української мови та писемності у початковій школі.

Розробник: Жанна Толкач

Завантажити: тут.

Переглянути документ:

2. Інтерактивні вправи на LearningApps " Символи України"

Розробник: Жанна Толкач

Інтерактивна вправа для початківців "Символи України"

#НУШ #LearningApps


Перегляд вправи:


Інтерактивна вправа для початківців "Вікторина "Цікаві факти про українську мову"




Інтерактивна вправа для початківців "Народ скаже, як зав'яже". Продовж прислів'я


3. Вислови про мову

Розробник: Жанна Толкач







4. Сценарій свята до Дня української мови та писемності

Розробник: Кольченко Ольга Іванівна

Посада: вчитель початкових класів

Місце роботи: Міловська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Завантажити: тут.


5. Початкова школа: виховання на цінностях

Переглянути:

Завантажити: тут.


6. Асоціативні картки: "Яка українська мова?"

Граємо в асоціації. Вчитель показує картку і діти відповідають на питання "Яка наша мова?"

Розвиваюча гра Асоціації - це чудова гра, яка допоможе розвинути у дитини уміння аналізувати, порівнювати, вибудовувати асоціативний ряд.

Завантажити: тут.


Якщо картки були корисними, залиште свій коментар або зробіть символічний переказ на картку

5355 5712 8132 2123

Дякую!

Додаткові ресурси:

Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Тематичний тиждень "Між минулим і майбутнім"

Між минулим і майбутнім: тематичний тиждень із доповненою реальністю



Тиждень було проведено у 4 класі.

Важливим засобом формування цілісної уяви про навколишній світ є інтеграція різноманітної інформації в рамках вивчення окремих соціо-культурних тем (проблем). Тематичні дні (тижні) об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї теми (проблеми).
На своїх уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» Толкач Жанна разом зі своїми учнями виконують різноманітні завдання дослідницького характеру, як-от: знайомство із діяльністю Леонардо да Вінчі із поєднанням найсучасніших технологій доповненої реальності.

 
План проведення тематичного тижня: Між минулим і майбутнім


День 1. Що можна дізнатися про історію від дорослих.

День 2. Що було ,коли мене не було?

День 3.Як дізнатися про минуле.

День 4. Що я знаю про сучасні технології?

День 5.Ким я хочу бути у майбутньому.

Як впровадити технології доповненої реальності у початковій школі?


Це дуже просто.
1. Безкоштовно завантажте додаток:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmatsokin.vinci1
2. Роздрукуйте ключові зображення або демонструйте їх на екрані, дошці і т. ін.
Адреса завантаження:
3. Запустіть додаток на телефоні, наведіть камеру на зображення, і ви побачите анімовані 3D моделі винаходів Леонардо.












Інтерактивні моделі Леонардо да Вінчі





Переваги технології доповненої реальності в освіті.

Однією з головних переваг доповненої реальності в освітньому просторі є можливість учня самостійно оглянути модель з багатьох різних кутів. Переміщаючись навколо віртуального об’єкта або обертаючи його в просторі, вони можуть краще вивчати й розуміти певні поняття. Найголовніше, це дає студентам переваги домашнього навчання. Цей вид навчання швидше запам’ятовується та зрозумілий учнями порівняно з іншими методами.

Авторські мобільні додатки із технологією доповненої реальності при роботі STEM-клубу "Наука навколо нас"



Слава Україні!

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!