STEM-заняття: насіння-"гелікоптери"

 Яка найдосконаліша форма насіння із лопатями "гелікоптера"?



Ідея заняття продиктована роботою: Curving to Fly: Synthetic Adaptation Unveils Optimal Flight Performance of Whirling Fruits
Жан Рабо, Річард А. Фолі та Андреас Карлсон розрахували оптимальну форму плодів- «гелікоптерів», що під час падіння швидко обертаються навколо вертикальної осі і використовуються багатьма рослинами для поширення насіння. Виявилося, що довжина крилець повинна бути приблизно вдвічі більший за радіус їх кривини - саме такі плоди найдовше перебувають в повітрі під час падіння і можуть полетіти на максимальну відстань.



Плоди-«гелікоптери» різних рослин (Альберти Alberta magna, дріобаланопса Dryobalanops lanceolata, тріпларіса Triplaris cumingiana і двокрилоплідник Dipterocarpus beccariana). Справа наведені послідовні кадри падіння штучного плода.

KL - характеристика насіння-"гелікоптера" - добуток кривини лопаті і її довжини.



Падіння модельних плодів з KL = 0,6 (зліва), 2,3 (по центру - оптимальний варіант) і 3,0 (праворуч).

Отримані результати можуть бути використані як для екологічних досліджень (пов'язаних, зокрема, з моделюванням поширення насіння), так і в прикладних областях, наприклад при розробці невеликих літальних апаратів.

Мета: зняти відео руху реальних насінь; створити власні прототипи насіння-"гелікоптера" різних форм із паперу; дослідити рух і встановити час падіння насіння для різних форм, проаналізувати результати і зробити висновки.

Види насіння-крилаток.


Альберта (лат. Alberta) - невеликий рід квіткових рослин сімейства Маренові.

Два види виростають на Мадагаскарі, один вид - на материку, в теплих і вологих районах Південної Африки.

Dryobalanops lanceolata насіння килимового покриття підлоги тропічних лісів, заповідна зона долини Данум, Сабах, Борнео, Малайзія

Triplaris Cumingiana. Це надзвичайно привабливе дерево родом з Центральної Америки та тропічної Південної Америки.



Діптерокарпус, керуінг (Dipterocarpus) рід покритонасінних рослин родини діптерокарпові (Dipterocarpaceae). Третій за величиною і найбільш різноманітний у родині. Назва роду походить з грецької й означає «двокрилий фрукт».

Дерево клен, що набув значного поширення на території Західної Азії та Європи. Північна межа ареалу цього виду доходить до південних районів Скандинавії, Карелії і Фінляндії, а південна закінчується біля північного Ірану. 


Ясен



Шаблони для створення прототипів насіння-"гелікоптер".









Цікаво:

14 вересня 1939 р. в США відбувся перший політ дослідного зразка гелікоптера Ігоря Сікорського VS-300 (S-46).

З 1957 року всі президенти США, починаючи з Дуайта Ейзенхауера, літають на вертольотах конструкції Сікорського.

#STEMchallenge 

Ласкаво просимо до нашого онлайн-клубу  "Science around us".

Детальніше про роботу нашого клубу: тут.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 


MyHeritage

 Як оживити фотографію?



Генеалогічний сайт MyHeritage запустив сервіс Deep Nostalgia, який може анімувати обличчя людини на статичній фотографії. 

Сервіс: MyHeritage

Приклад:



Функція здатна "оживити" тільки одну особу на фото. Якщо знімок груповий, то застосовувати фільтр можна до різних осіб по черзі.

На сайті доступна безкоштовна версія послуги, де можна анімувати до п'яти фото з водяним знаком. Для обробки більшої кількості знімків без логотипу потрібно оформити підписку. Технологія створена на основі нейромережі, розробленої ізраїльською компанією D-ID.

#myheritage

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegramhttps://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

Україна і кліматичні зміни

 Як ми можемо запобігти кліматичним змінам?

У "кліматичному" рейтингу Climate Change Performance Index, що показує індекс ефективності боротьби зі змінами клімату за 2019 рік, Україна посіла 17-у сходинку (з 61). Вже у 2020 Україна займає 20 сходинку.

Цей рейтинг щороку формують New Climate Institute, Germanwatch та Climate Action Network в рамках німецької неурядової ініціативи Germanwatch e.V.


 

Найгучнішим та детальнішим кліматичним документом є Кіотський протокол 1997 року, який закріплює обов’язки країн зі скорочення викидів парникових газів. Його головна мета – у 2008-2012 роках зобов’язати розвинуті країни скоротити викиди парникових газів до рівня 1990 року. Документ підписала 191 країна.

Замінити його має Паризька кліматична угода, що вступила в силу 4 листопада 2016 року. Вона передбачає інтегрування з 2020 року заходів з недопущення зміни клімату у світі. Аби документ запрацював, його мають ратифікувати не менше 55 країн, які спільно викидають понад 55% парникових газів у світі.

Що ми маємо робити, як пересічні громадяни?


сортувати сміття, 

здавати макулатуру, картон, тетрапаки на переробку, 

не викидати старі батарейки де заманеться,

купувати продукти у пакетах, пластикових коробках та картонній тарі; 

купувати електрокари, 

встановлювати на дахах будинків сонячні батареї, 

саджати дерева та квіти

 

Online game

 

https://www.gcca.eu/climate-memory/

NASA visualisation

https://gamesforchange.org/studentchallenge/nyc/climate-change/

Game

http://www.iceflowsgame.com/


Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegramhttps://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

ЗНО Фізика

 Закон Ома


 
При переміщенні контакту праворуч, опір кола збільшується, тому сила струму зменшується, а напруга зростає.

Відповідь: В

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegramhttps://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

Biteable

 Онлайн-сервіс для створення анімованого відео будь-якої тематики: Biteable


 Приєднуйтесь!

Де цей ресурс:

Biteable https://app.biteable.com

Приклади:

Чому світ різнокольоровий?

Енергозберігальні тенології 

Вимірювальні прилади

Що вивчає фізика

 

Переваги сервісу:

- є безкоштовний;

- підтримує кирилицю;

- дозволяє завантажувати власні зображення і аудіофайли;

- є інструменти для редагування завантажених зображень (обрізка, обертання),

- надає набори анімованих шаблонів, музичних треків, вибір кольорової палітри;

- є можливість експорту готового відео на YouTube.

Кількість створених робіт не обмежена. В одному відео можна створити до 100 анімованих сцен (епізодів). У безкоштовному акаунті на відео наноситься водяний знак.

Текстова інструкція по роботі з сервісом: https://goo.gl/XTrU54

(автор інструкції - Марина Орешко, методист ЦДО "Снейл")

Презентація по роботі з сервісом: https://goo.gl/zSw2ng (Баданов А. Biteable manual [Електронний ресурс] // Google Презентація.)

Додаткові джерела:

Мірошник Лариса Павлівна 

"Створюємо навчальне відео в сервісі Biteable"

ПРОСТЕЙШИЙ ВИДЕОРЕДАКТОР BITEABLE. ЧТО ПОЛЕЗНОГО? НОВЫЕ ШАБЛОНЫ BITEABLE

 Корисні публікації:

10 кращих конструкторів відео

Інтерактивні робочі аркуші LiveWorksheets

Ресурси для швидкого онлайн-опитування

 

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Вебінар для вчителів

 «ІННОВАЦІЙНІ ІНСТРУМЕНТИ СУЧАСНОГО ФІЗИКА. ДОПОВНЕНА І ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ФІЗИКИ ТА АСТРОНОМІЇ»


Запрошуємо вчителів фізики та астрономії взяти участь у Q&A сесії «Інноваційні інструменти сучасного фізика. Доповнена і віртуальна реальність в освітньому процесі фізики та астрономії», яка відбудуться 06 жовтня. Ініціатором проведення є Центр професійного розвитку педагогів «Освітня траєкторія» Дніпровської міської ради.


Що таке технологія доповненої реальності? Як вчителю впроваджувати цю технологію в освітній процес? Практичні ідеї та авторські мобільні додатки із доповненою реальністю на прикладі роботи STEM-клубу “Наука навколо нас”. Додаткові корисні онлайн-ресурси (курси, статті, мобільні додатки).



Посилання на презентацію.

Дякую за увагу.
Гарного дня!
Бережіть себе і родину.

Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Кураторська година


Основні документи Харківського національного університету
імені В.Н. Каразіна

 
 

Вступивши до Каразінського університету, Ви отримали унікальну можливість навчатися та здобувати знання в одному з найкращих навчальних закладів країни. У цій статті подана корисна інформація щодо основних документів, якими керується навчальний заклад у своїй діяльності та місцезнаходженні пунктів, куди можна звертатися у разі необхідності в тій чи іншій ситуації. 

Усі університети мають багато спільного, загальні принципи університетського життя сформульовано в Magna Charta Universitatum“, та підписано ректорами провідних європейських університетів у Болоньї 18 вересня 1988 року, в тому числі й ректором Харківського університету. Сповідуючи загальні ціннісні принципи, кожен класичний університет створює особливий духовний простір, пронизаний розумінням своєї місії, стосунків, як у середині університетської корпорації, так і з зовнішнім світом. Кодекс цінностей ухвалено Асамблеєю Вчених Рад Каразінського університету 27 січня 2017 року. До нього входять: єдність освіти і науки, демократизм і колегіальність, академічна свобода й академічна відповідальність, громадянськість і патріотизм, просвітництво, гуманізм, креативність, вільнодумство, відкритість і толерантність, досконалість. Детальніше можна ознайомитись на сайті університету: https://www.univer.kharkov.ua/ua /general/docs/kodeks [10].

 


Статут

Статут є документом, що регламентує діяльність Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, утвореного згідно зі Стверджувальною грамотою 5 (17) листопада 1804 року [7]. Цей документ містить офіційну назву університету (скорочену і повну) українською та англійською мовами, адресу (фізичну та електронну), телефони тощо. Крім того, у статуті відображено основні напрями діяльності та головні завдання університету, є інформація про структурні підрозділи та порядок їх створення та функціонування, також прописані права та обов’язки університету відповідно до законодавства України. Також окремо виділені розділи, що стосуються органів громадського самоврядування, концепції освітньої діяльності та організації освітнього процесу, учасників освітнього процесу, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в університеті, матеріально-технічної бази та фінансування, порядку звітності, контролю за здійсненням фінансово-господарської діяльності та порядку реорганізації та ліквідації університету.

Зі Статутом можна ознайомитися на офіційному сайті Харківського національного університету (https://www.univer.kharkov.ua/ua) у розділі "Про університет" ("Документи").

Положення про організацію освітнього процесу регламентує всі питання, що стосуються освітнього процесу у  Каразінському університеті. Положення розміщено на сайті університету ("Про університет", розділ "Документи", підрозділ "Положення"). Можна переглянути зразки заяв та індивідуального навчального плану здобувача вищої освіти [3].

Положення про врегулювання конфліктних ситуацій у Харківському національному університеті  має на меті заходи, які спрямовані на покращення якості освіти та підвищення ефективності роботи в університеті з метою забезпечення прозорого процесу, спрямованого на вирішення конфліктних ситуацій та проблем в найкоротші терміни (текст документу розміщений на сайті університету – "Про університет", у розділі "Документи", підрозділ "Положення").

У разі виникнення таких ситуацій необхідно подати письмову скаргу, оформлену відповідно до вимог, зазначених у положенні, до Комісії (в паперовому вигляді до Центру документації в ауд. 2-46 або в електронному – на пошту univer@karazin.ua).

Положення про поселення і правила внутрішнього розпорядку. Положення визначає основні принципи поселення у гуртожитки студмістечка університету, зокрема, організацію та порядок поселення студентів усіх курсів навчання, а також аспірантів, докторантів та іноземних студентів у гуртожитки університетського студмістечка, порядок виселення та правила внутрішнього розпорядку і умови проживання у гуртожитку. У документі також прописані права та обов’язки мешканців гуртожитку, обов'язки керівництва університету та адміністрації гуртожитку, права і стягнення, є пункт щодо плати за житло та послуги. Повний текст Положення міститься на сайті університету ("Про університет", "Документи",  підрозділ "Положення").

Правила призначення та виплати стипендій у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна можна знайти на офіційному сайті ("Навчання", розділ "Стипендійне забезпечення"). Правила затверджено Вченою радою університету за погодженням із Студентською радою університету та первинною профспілковою організацією студентів, аспірантів і докторантів університету. Складовою цих Правил є порядок формування рейтингу успішності студентів. Дія Правил поширюється на осіб, які здобувають вищу освіту в університеті за державним замовленням за рахунок коштів загального фонду державного бюджету [6].  

Академічна доброчесність і недоброчесність. Каразінський університет в освітньо-науковій діяльності приділяє значну увагу додержанню правил та норм академічної доброчесності. Адже академічна доброчесність сприяє ефективності системи освіти, що надає справжні знання та навички, а не тільки документи про здобуття освіти. Впровадження принципів академічної доброчесності означає, що в процесі навчання та науково-дослідницької роботи студенти, викладачі та науковці мають послуговуватись принципами чесної праці та навчання [1].

  Академічна доброчесність – комплексне поняття, яке включає в себе загальне бачення і конкретні принципи того, яким має бути якісний освітній процес. 

 Академічна недоброчесність – будь-які нечесні прийоми або дії, заборонені правилами університету, що стосуються навчальної діяльності та здійснюються студентами для досягнення несправедливої переваги в навчанні. Порушення академічної доброчесності починається з того моменту, коли студент усвідомлює свої протиправні дії, але тим не менш здійснює їх.

Академічною недоброчесністю вважають:

  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/ або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

  • самоплагіат  оприлюднення (частково чи повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

  • фальсифікація – свідома зміна або модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу;

  • хабарництво  – надання учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.

У разі порушення академічної доброчесності до студентів вищого навчального закладу можуть застосовуватися наступні санкції (заходи академічної відповідальності):

-    повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

- повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої                                                                           програми (навчального курсу);

-    позбавлення академічної стипендії;

-    позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання;

-    не допущення до захисту диплому;

-    відрахування із закладу освіти [9].

Існує спеціальна програма, що має назву "Антиплагіат". Вона є інструментом для виявлення порушень академічної доброчесності при написанні наукових (творчих) робіт студентами чи науковцями. В результаті перевірки документу формується інтерактивний звіт, де "підсвічений" запозичений текст, показані першоджерела та розрахований "відсоток оригінальності". У різних університетах допустимий відсоток запозиченого тексту може відрізнятися.

Боротьба з корупцією. В університеті існує Антикорупційна програма Харківського національного університету, з текстом якої можна ознайомитися на сайті  ("Про університет", "Документи", підрозділ "Куди звертатися з питань протидії корупції").

У разі виникнення таких ситуацій в університеті потрібно писати звернення до провідного фахівця з питань протидії корупції (кімната 4-62, Головний корпус).

 

Університет у міжнародних рейтингах:

1. Рейтинг QS World University Rankings — це глобальне дослідження показників досягнень вищих навчальних закладів світового значення в галузі освіти й науки, один із найвпливовіших рейтингів світу. Він розраховується британською консалтинговою компанією Quacquarelli Symonds (QS).

2. Times Higher Education World University Rankings — щорічний рейтинг університетів за версією журналу Times Higher Education (THE).

3. U-Multirank — міжнародний рейтинг закладів вищої освіти, який проводиться Європейським центром розвитку вищої освіти.

4. UI GreenMetric World University Ranking — міжнародний екологічний рейтинг університетів світу, що впроваджують освіту в галузі сталого розвитку. Оцінювання університетів відбувається за шістьма групами параметрів: освіта в галузі сталого розвитку, зручність інфраструктури, транспортна політика, програми з перероблення відходів, використання енергоефективних технологій та збереження водних ресурсів.

 

 

                             Рекомендована література.

 

  1. Академічна доброчесність. Загальна інформація / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/ua/study/integrity/academic_integrity

  2. Подолання корупції у вищих навчальних закладах / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.naiau.kiev.ua/files/mayu-pravo/podolannya-korupcii.pdf

  3. Положення / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/ua/general/docs/files_pol

  4. Положення про врегулювання конфліктних ситуацій у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/work/nakaz-konlfiktni-sutyatsii.pdf

  5. Положення про поселення, проживання та правила внутрішнього розпорядку в гуртожитках студмістечка Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/polozhennya/pologennya_obschezhitiya.pdf

  6. Правила призначення і виплати стипендій у Харківському національному університеті імені В.Н. Каразіна  / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/polozhennya/pravila-stipendia2018-2.pdf

  7. Статут Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/docs/statute/uk-statut2018.pdf

  8. Університет в міжнародних рейтингах / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/ua/intrelations/universitet-v-mizhn-reytingah

  9. Що таке академічна доброчеcність? / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://aphd.ua/shcho-take-akademichna-dobrochesnist/

  10. Кодекс цінностей університету / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.univer.kharkov.ua/ua/general/docs/kodeks

 #univer #karazin #Каразінський