Кураторська година "Кобзар"

 9 березня – День народження Тараса Григоровича Шевченка (1814–1861) – українського поета, художника, мислителя

Тест: Як добре Ви знаєте Кобзаря

Творчість Тараса Шевченка

Тарас Шевченко в українському вимірі

 


25 лютого (9 березня) 1814 р. в Моринцях Звенигородського повіту Київської губернії в сім’ї кріпаків Григорія Івановича Шевченка та його дружини Катерини Яківни з роду Бойків, що належали магнату генерал-лейтенанту Василю Васильовичу Енгельгардту, народився син. Його назвали Тарасом. Енгельгардт володів майже 18 тисячами кріпаків чоловічої статі. Тільки на Київщині йому належало понад вісім тисяч душ.

Малий Тарас зростав допитливим хлопчиком у мальовничому куточку України. Він любив слухати розповіді свого діда – учасника Коліївщини, козацько- селянського повстання у 1768-1769рр. проти Речі Посполитої. Коли Тарасу було девять років, знесилена тяжкою працею, на сороковому році життя, померла його мати. Про неї пізніше поет напише:

Там матір добрую мою,

Ще молодую – у могилу

Нужда та праця положила.

Батько Тараса одружився вдруге. Мачуха Оксана Терещенко, в якої було троє дітей, не злюбила Тараса і його життя стало нестерпним. Хлопчик проводив цілі дні у полі, дивився на степ і мріяв. 1825 року помер його батько і життя 11-річного підлітка стало ще тяжчим. Деякий час Тарас жив у дядька Павла, який став його опікуном. Це була сувора людина, хлопчику доводилось важко працювати разом із наймитами у господарстві. Тарас не витримав такого життя й перейшов до кирилівського дияка Петра Богорського. Життя у нього було напівголодним, і Тарас починає шукати іншого притулку, переходячи від одного диякона до другого, але втративши будь-яку надію навчитись у них малярству, повертається додому і пасе громадську череду.

У Тараса була пристрасть до малювання, з ранніх років він цікавився й народною творчістю. Пісні мами  дуже вплинули на юного Тараса. Вони були одним із основних джерел формування Шевченка як поета. Тарас у дияків навчився читати й писати, захопився художньою літературою, переписував твори Г. Сковороди, читав «Енеїду» І. Котляревського. Здібності хлопчика до живопису помічає відомий в окрузі маляр. Тарасові  вже 14 років, а для навчання малярству повинен бути дозвіл поміщика. Шевченко йде у Вільшану до управителя маєтків. Та замість дозволу навчатися, Тарас потрапляє на кухню кухарчуком, а потім кімнатним козачком.

Восени 1829 р. разом з обслугою Енгельгардта Шевченко виїздить до м. Вільно, куди пана призначили на службу. Майбутній поет надовго залишає рідний край. Пан був черствою людиною, жорстоко ставився до своїх підлеглих, знущався з козачка. Та помітивши нахил його до малювання, вирішив зробити із нього кімнатного художника й віддав у науку. Під час навчання Тарас мав змогу часто бувати в місті, ознайомлюватися з архітектурою, природою. Тут він зустрівся зі швачкою Ядвігою Гусиковською, це було його перше кохання, він пестливо називав її Дзюнею. Але ця польська дівчина була вільною, не закріпаченою, а Шевченко був кріпаком. Різниця в їхньому соціальному становищі породила в юнака глибокі роздуми про тяжку долю селян. У листопаді 1830 р. почалося польське повстання. Енгельгардт виїхав до Петербурга, за ним виїхала і його свита. Вже з певним життєвим досвідом, наприкінці лютого 1831 р., сімнадцятирічний Шевченко прибув до столичного Петербургу. За плечима безрадісне дитинство, навчання у дияків-деспотів, важка праця.

У 1832 р.  Енгельгардт законтрактував Шевченка на чотири роки до живописця В. Г. Ширяєва. В. Г. Ширяєв походив із кріпаків, був відпущений на волю й записався у Петербурзький ремісницький  цех. Він був одним із відомих на той час у столиці майстрів декоративного розпису. Артілі Ширяєва доручено було оздоблення приміщень сенату й синоду. 1836 р. артіль розписувала театр у Петербурзі. В розписах брав участь і Шевченко. Це розширювало його кругозір, давало можливість бувати у багатьох митців – скульпторів, архітекторів, художників, сприяло виробленню в юнака професійних навичок, естетичних смаків.

Важливу роль у житті Шевченко відіграло його знайомство з художниками К. Брюлловим, О. Венеціановим, поетом  В. Жуковським та іншими видатними діячами культури. У їх колі зароджується думка про викуп талановитого кріпака. Активну участь  у цьому взяв А. Мокрицький. У щоденнику 18 березня 1837 р. він зробив такий запис: «Коли всі розійшлися, я залишився один, розповідав Брюллову про Шевченка, намагався спонукати його на добре діло, і, здається, це буде єдиний засіб – через Брюллова звільнити його від тяжких, ненависних кайданів рабства. Легко сказати! Людина з талантом страждає в неволі з примхи грубого пана!».

        К. Брюллов створює портрет В. Жуковського, який був розіграний у лотереї, і за 2500 крб., одержані за портрет, Тараса Шевченко викупили з кріпацтва. У відпускній говорилося, що Шевченко вільний, що до нього не мають більше ніякого відношення ні пан Енгельгардт, ні його спадкоємці. Колишній кріпак тепер може обирати собі такий спосіб життя, який побажає. Відпускна Шевченкові була вручена 25 квітня 1838 р. В. Жуковським на квартирі К. Брюллова в присутності М. Вієльгорського та А. Мокрицького. Тарасу було тоді 24 роки. Ось як розповідає про цю подію його друг і земляк з Богуслава  Іван Сошенко: «Це було наприкінці квітня… В холодному Петербурзі запахло весною. Я відчинив вікно, яке було урівень з тротуаром. Раптом до моєї кімнати через вікно вскакує Тарас, мало не збивши мене з ніг, кидається мені на шию і кричить: «Воля! Воля!» – «Чи не здурів ти, Тарасе?» А він все стрибає і кричить: «Воля! Воля!» Зрозумівши, у чому річ, я вже й сам почав душити його в обіймах і цілувати. Сцена ця скінчилася тим, що ми обидва розплакалися, мов діти».

Під час навчання в Академії мистецтв Шевченко одержав три медалі, його живопис звертався до рідної природи та нелегкого життя українського народу. Але слово переважило, його твори – синтез української літературної та живої розмовної мови, краяли душу й звали до боротьби. А назва першої збірки «Кобзар» свідчила про те, що поет Шевченко співав про народ і для народу. Великий народний поет – це звання йому дало саме життя, а твори Шевченка актуально звучать і сьогодні. Вони вчать любити свою Вітчизну, виховують віру в творчі сили кожного з нас, надихають на самовіддану працю.

Про світове значення творчості Шевченка добре сказав народний поет Узбекистану, академік Гафур Гулям: «Вірний і геніальний син українського народу – безсмертний, він належить усім народам, незалежно від того, якою мовою вони говорять і в якій частині земної кулі вони живуть, бо він оспівував і боровся за такі високі, благородні, справді людські ідеали, які безсмертні і які виражають кращі думи, мрії і прагнення всіх народів».

Перші пам’ятники Шевченкові з’явилися ще в кінці ХІХ – на початку ХХ ст. Харків відомий як місто де був встановлений один з перших в Україні пам’ятник Тарасу Шевченкові. Ініціаторами створення першого пам’ятника Кобзарю в Харкові буда родина Алчевських. Олексій Кирилович Алчевський замовив у Петербурзі відомому академіку, професору Петербурзької Академії мистецтв В. О. Беклемішеву, вихідцю з Харкова, погруддя Кобзаря з білого мармуру. У 1898 році бюст встановлено біля садиби Х. Алчевської на вулиці Садово-Куликовській, зараз Дарвіна. Оскільки Х. Алчевська очолювала жіночу недільну школу й була популяризатором творів Шевченка, біля цього пам’ятника часто збиралась молодь, вихованці школи, поети-початківці. Вони читали тут свої вірші, сповнені вірою в світле майбутнє народу. У 1932 Микола Алчевський, викладач юридичного інституту передав бюст до Картинної галереї Т. Г. Шевченка й зараз цей експонат знаходиться у Києві у державному музеї поета.

9 березня 1934, тобто в день 120-річчя від народження Кобзаря у Харкові почалася закладка пам’ятника великому поету. Цікавий факт: на місті сучасного монументу Тарасу Шевченко в Університетському саді у 1907–1934 роках стояв пам’ятник Василю Каразіну. Пізніше його тричі переносили, спочатку на вулицю Університетську до одного із старих корпусів університету, згодом, 1958 року до лівого боку теперішнього головного корпусу Харківського університету, нарешті 2004 року – до центрального входу корпусу.

Створював пам’ятник Т. Г. Шевченко Матвій Генріхович Манізер (1891–1966). Його творчі пошуки були тривалими: він подорожував шевченківськими місцями, робив велику кількість пейзажних та жанрових етюдів, ретельно вивчав зовнішність і особистість Т. Г. Шевченка – за його творами, листуванням і  мемуарами про нього, автопортретами, посмертною маскою, тощо. Збереглися свідчення, що працюючи над проектом, скульптор немало потрудився для винайдення необхідних форм і пропорцій, образів і загальної концепції пам’ятника. М. Г. Манізер вирішив, що особистість Кобзаря невідємна від створених ним образів. Авторська знахідка скульптора: йому будуть позувати майстри театральної сцени, актори харківського театру «Березіль» Леся Курбаса в образі шевченківських героїв. Н. М. Ужвій в образі Катерини, П. М. Бучма в образах гайдамаки та селянина з жорном на плечах. О. І. Сердюк в образах молодого хлопчика з косою та кріпака в кайданах, С. В. Коваль – образ дівчини-кріпачки та інші. «Це були першокласні художники! – пригадував М. Г. Манізер, – Все життя я їм буду дуже вдячний…». Відкриття монументу відбулося 24 березня 1935 року.

Пам’ятник Т. Г. Шевченко в Харкові 1935 р., у Києві 1938 р., в Каневі на могилі поета – 1939 р. Автором усіх трьох головних і найвідоміших в Україні пам’ятників Кобзарю є Матвій Манізер. Матвій Генріхович народився 5 (17) березня 1891 р. 2021 року виповнюється 130 років від дня його народження. Пам’ятник Т. Г. Шевченко у Харкові офіційно визнаний найкрасивішим у Європі. А Харківський державний академічний український драматичний театр, актори якого позували скульптору,  сьогодні носить ім’я Т. Г. Шевченко.

                               Рекомендована література.

 

1.     Дзюба І. М. Тарас Шевченко / І. М. Дзюба. – Київ : Альтернативи, 2005. – 704 с.

2.     Ковальчук Ю. І. Тарасові музи / Ю. І. Ковальчук. – Київ : Вид-во Україна, 2003. – 207 с.

3.     Неділько Г. Я. Тарас Шевченко: Життя і творчість / Г. Я. Неділько. – Київ : Рад. шк., 1988. – 247 с.

4.     Сергієнко Г. Я. Т. Г. Шевченко і Кирило-Мефодієвське товариство / Г. Я. Сергієнко. – Київ : Наук. думка, 1983. – 208 с.

5.     Творчість Т. Г. Шевченка у філософській культурі України : Зб. наук. праць / АН України ; Ін-т філософії ; Відп. ред. Т. І Лук. – Київ : Наук. думка, 1992. – 144 с.

6.     Цвілюк С. А. Історична мудрість Великого Кобзаря / С. А. Цвілюк. – Одеса : Маяк, 2008. – 312 с.

7.     Шевченкознавство в сучасному світі : Монографія / Н. Л. Білик, І. П. Бондаренко та ін. ; за ред. І. П. Бондаренка, Л. В. Коломієць. – Київ : Київський ун-т, 2014. – 463 с.

 

З повагою, Навчальний центр соціально-виховної та позаосвітньої діяльності Управління якості освіти

Зал пам'яті КФК

Ми щасливі, що працювали разом...

"Хто знає, яке світло зможе вийти з тіні важких втрат?" - 
Урсула Ле Гуїн.

Талановитий вчений, порядна благородна людина, добрий, але вибагливий викладач Вадим Павлович МАЦОКІН,  доктор фізико-математичних наук, професор кафедри фізики кристалів.

Доцент кафедри фізики кристалів Інеса Василівна ВОРОБЙОВА згадує, як вони разом вчилися на фізичному факультеті:

- Ми були одногрупниками. Коли вчилися на третьому курсі, Яків Овсійович Гегузін створював кафедру фізики кристалів. З курсів відбирав найкращих 8 студентів. Так і потрапили на кафедру. Можна сказати, що Вадим Павлович стояв біля витоків кафедри, створював програми спецкурсів, лабораторний практикум.


 

У 1970-му році Вадим Павлович захистив кандидатську, а в 1997-му - докторську дисертацію. Студенти дуже любили його. Вадим Павлович завжди все їм пояснював, але і вимогливим був, хотів, щоб студенти знали його дисципліни. Вадим Павлович викладав такі курси, як «Дислокаційна теорія міцності та пластичності», «Рентгеноструктурний аналіз», «Структурні методи дослідження кристалів». 55 років життя Вадима Павловича пов’язані з університетом. Тут він вчився, займався наукою, викладав, передавав свої знання майбутньому поколінню.

Не вистачить слів, щоб описати доброту Вадима Павловича. Він був життєрадісним, чуйним. Жив надіями, інтересами кафедри. Вадим Павлович завжди був готовий допомогти, був безвідмовний, ніколи не скаржився на недостатність часу. Його життя було дуже активним.




 

- Кращої людини я не знаю, - говорить про Вадима Павловича Інеса Василівна. - Я ніколи не чула, щоб він підвищував на когось голос. Завжди все чітко кожному пояснить, переконає. Ніколи нікого не образив. Усі його любили. Він ніколи не скаржився на долю. Це людина, яка не здатна засмутити. Вадим Павлович дуже любив спорт, а особливо походи. Він піднімався на Алтай, і не тільки цю гору він підкорив. Подорожував по вершинам зі своїм великим рюкзаком, який був таких розмірів, що Вадима Павловича із-за нього не видно.

Вадим Павлович завжди радів науковим досягненням, готовий був поділитися радістю зі всіма. Його син, Дмитро Вадимович, пішов слідами батька, також закінчив наш університет та працює доцентом на кафедрі фізики кристалів, викладає сучасні курси Використання ПК у наукових дослідженнях, Комп'ютерне моделювання фізичних процесів і явищ, Закономірності формування кристалічних структур і основи динамічної теорії кристалів, Пружні властивості реальних кристалів та їх взаємодія із рентгенівським випромінюванням.  

Життя продовжується…Світла пам'ять.…

Джерело.

Корисні посилання:

Спеціальні курси кафедри фізики кристалів

Зал слави кафедри фізики кристалів

Віртуальний простір кафедри

Чому варто обрати кафедру фізики кристалів?

Свято весни або рівність прав?

 


Вітаю!

Що нового?

8 березня

Міжнародний жіночий день

Чи це свято весни? Чи це про рівність прав жінок і чоловіків у світі.

Тож як саме Ви ставитесь до цього свята? Напишіть у коментарях одне слово, з яким Ви асоціюєте 8 березня?

Щодо мене, думаю, що жінці потрібно працювати набагато більше, ніж чоловікам, щоб досягти успіху. Як на мене, то найкращий варіант, подарувати квіти і побажати рівності, самореалізації і найкращого в житті.

Права і тюльпани: чому ми досі відзначаємо 8 березня?

 

Фізика. Олімпіада. 8 клас

 


 

Вступ 2021 “104 - Фізика та астрономія”

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

 


Фотографія тижня. Mars Perseverance Rover

 Mars Perseverance Rover. Обирайте найкращі фотографії самостійно

This image was taken by MCZ_LEFT onboard NASA's Mars rover Perseverance on Sol 2

Ця фотографія була відібрана публічним голосуванням і представлена як "Like" для 2-го тижня (21 лютого - 27 лютого 2021) місії марсохода Perseverance на Марсі.

Голосуйте за посиланням:

https://mars.nasa.gov/mars2020/multimedia/raw-images/ 

Гарного дня!

Бережіть себе і родину.

Рейтинги кращих університетів світу 2021 року за галузями знань

 "Фізика і астрономія" у рейтингу за спеціальностями кращих університетів світу 2021 року


QS Quacquarelli Symonds, глобальне аналітичне агентство в галузі вищої освіти та укладач найпопулярнішого рейтингу кращих університетів світу, оприлюднило рейтинги за спеціальностями кращих університетів світу 2021 року – QS World University Rankings by Subject 2021, в який увійшли 1452 виші світу, зокрема чотири виші з України.

Каразінський університет посів 477 місце і увійшов у ТОП 500 університетів світу. 


Методологія

QS використовує чотири показники для складання рейтингів за спеціальностями:

  • Академічна репутація: якісний показник, що розраховується на основі результатів опитування більш ніж 102 000 вчених, викладачів і керівників вузів;
  • Репутація серед роботодавців: якісний показник, що розраховується на основі результатів опитування більш ніж 52 000 представників компаній-роботодавців;
  • Кількість цитувань на одну публікацію: кількісний показник наукової продуктивності, який вимірює середню кількість цитувань на одну публікацію за даними міжнародної наукометричної платформи Scopus компанії Elsevier;
  • Організаційний індекс Хірша: кількісний показник, що відображає наукову продуктивність і впливовість наукових досліджень за даними міжнародної наукометричної платформи Scopus компанії Elsevier.

 

Що приємно спеціальність "Фізика та астрономія"  Каразінського університету вперше увійшла у рейтинг.


Обирай найкраще!

Джерело

Вступ 2021 “104 - Фізика та астрономія”

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

 

ЗНО Фізика

 Фотоелементи


 




 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22 

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ Василя Каразіна! 

Механічні хвилі. Звук.

 

Що таке звук?

Звук - це хвильовий процес. 

Звук у повітрі. Якщо струна скрипки або арфи коливається, в навколишньому її повітря утворюються зони стиснення і розрідження, які і являють собою звук. Ці зони стиснення і розрідження переміщаються по повітрю в формі поздовжніх хвиль, які мають ту ж частоту, що і джерело звуку. 

Чи переноситься енергія звуковою хвилею?

У поздовжніх хвилях молекули повітря коливаються паралельно руху хвилі. Повітря стискається в тому ж напрямку, в якому поширюються звукові хвилі. Ці хвилі передають енергію голосу або коливання струни інструменту. Відзначимо, що повітря не переміщається, коли звукова хвиля проходить через нього. Переміщаються тільки коливання, тобто зони стиснення і розрідження. Більш гучні звуки виходять при більш сильних стисканнях і розрідженнях.

 

Симуляція поздовжної хвилі (посилання).

(2D)

Що показує моделювання? Моделювання складається з ряду частинок, які з’єднані пружинами. Коли частинка на одному кінці зміщується (витягуючи її вліво або вправо), збурення рухається до іншого кінця у вигляді поздовжньої хвилі.
Частинки в моделюванні взаємодіють через пружини; так само між частинками в речовині існують сили притягання та відштовхування. У твердому стані сили притягання між частинками сильні (жорсткість пружини максимальна). У газоподібному стані сили притягання між частинками слабкі (жорсткість пружини мінімальна). Пружини в імітаційній моделі тяжіння між частинками в речовині - чим жорсткіші пружини, тим сильніші сили притягання між частинками.  

Як змінюються частота і довжина звукової хвилі при переході з повітря в воду? 

Звук передається не тільки повітрям. Напевно, всі знають, що якщо прикласти вухо до стіни, то можна почути розмови в сусідній кімнаті. В даному випадку звук передається стіною. Звуки поширюються і в воді, і в інших середовищах. Більш того, поширення звуку в різних середовищах відбувається по-різному. Швидкість звуку різниться в залежності від речовини. Цікаво, що швидкість поширення звуку у воді майже в чотири рази вище, ніж в повітрі. Тобто, риби чують «швидше», ніж ми. В металах і склі звук поширюється ще швидше. 

Швидкість звуку у повітрі близько 340 м/с, у воді — 1500 м/с, у металах — 5000 м/с.

Уперше швидкість поширення звуку в повітрі виміряв французький учений Марін Мерсенн (1588-1648) у 1636 р.
Перші точні вимірювання швидкості поширення звуку у воді здійснили вчені зі Швейцарії Жан Колладон і Шарль Штурм у 1826 р.

В 1832 році Жан Батист Біо виміряв швидкість звуку у твердому тілі – у чавунній трубі паризького водогону.

 

Під час переходу з одного середовища в інше змінюється довжина хвилі, а частота залишається незмінною.

Як залежить швидкість звуку від температури середовища?

Швидкість звуку збільшується із  збільшенням температури середовища. Наприклад, у повітрі, якщо його температура 0 С, швидкість звуку 332 м/с, а якщо 15 С - 340 м/с. 

Як залежить швидкість звуку від вітру?

Вітер впливає на швидкість звуку. У напрямку руху вітру швидкість звуку збільшується, проти вітру - зменшується. Наявність вітру в атмосфері викликає дрейф звукової хвилі, що створює враження зміщення джерела звуку.  


Знання величини швидкості поширення звуку в атмосфері має велике значення при вирішенні ряду завдань з вивчення верхніх шарів атмосфери акустичним методом. 

Користуючись середньою швидкістю звуку в атмосфері, можна дізнатися відстань від свого місцезнаходження до місця виникнення грому. Для цього потрібно визначити число секунд між видимою спалахом блискавки і моментом приходу звуку грому. Потім треба помножити середнє значення швидкості звуку в атмосфері - 333 м / сек. на отримане число секунд.

 Спектр звукових коливань:



Спектр звукових коливань. 1 - землетрусу, блискавки і виявлення ядерних вибухів; 2 - акустичний діапазон; 3 - слух тварин; 4 - ультразвукове очищення; 5 - терапевтичне застосування ультразвуку; 6 - неруйнівний контроль і медична ультразвукова діагностика; 7 - акустична мікроскопія; 8 - інфразвук; 9 - чутний діапазон; 10 - ультразвук.

Як побачити звук?

Труба Рубенса  - фізичний експеримент по демонстрації стоячої хвилі, заснований на зв'язку між звуковими хвилями і тиском повітря (або газу).  


 


 Фігури Хладні

Форма малюнка напряму залежить від частоти звуку  


Розроблено презентацію доповідь на тему "Чи можливо побачити звук?". Створено пристрій, який візуалізує звукові коливання за допомогою лазера. (Презентація)


В МИРЕ ЗВУКОВ. КАК ДОБЫВАЕТСЯ ИСТИНА...

 

 

 

 

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  



Борис Гриньов - популяризатор науки

 Дітям про кристали

Науковець, що знає все про вирощування кристалів. Співавтор експерименту з бозоном Хіггса у великому адронному колайдері. Не тільки вчений – практик, але й управлінець, який багато років займається організаційними питаннями, засновник Фонду фундаментальних досліджень, а тому знає про стан української науки якщо не все, то майже все.

Борис Вікторович Гриньов — вчений-фізик, академік НАН України, доктор технічних наук, професор. Директор Інституту сцинтиляційних матеріалів НАН України (Харків). Завідувач кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.

Ця людина ще знаходить час для написання дитячих книг.

 Дитячі книги про кристали.

"Дом, где рождаются кристаллы" Борис Гринев, Елена Рудницкая 
 
Книга призначена для читання дітям. У ній розповідається про захоплюючу подорож в незвичайний світ кристалів. Ви дізнаєтеся, як за допомогою кристалів побачити "невидиме", як з'являються кристали, і де потім їх застосовують.


 "Как растут кристаллы" Борис Гринев

Нещодавно з нагоди іменин наша надзвичайно творча, неймовірно допитлива малеча отримала просто чудовий подарунок - нове, цікаве, захопливе та дуже оригінальне та пізнавальне видання книги "Дивовижна наука"

Детальніше: https://www.yakaboo.ua/ua/divovizhna-nauka.html

Книга-розгортка з відкривачками "Як ростуть кристали", яку написав Борис Гриньов, виявилася справжньою знахідкою, адже вона у дуже цікавій віршованій формі, допомагає сформувати у дітей базові знання про ріст кристалів та їх застосування. 




Інтерактивні вкладиши-відкривачки дозволяють дитині відкривати нові знання в ігровій формі, це додає загадковості при процесі читання книги. 



Дуже цінними в плані сприйняття є ілюстрації виконані художником Ларисою Чайкою, які добре й гармонійно доповнюють віршовані тексти Бориса Гриньова. Автор знайомить молодих читачів із серйозною термінологією: тигель, шток, затравка, розплав, сцинтилятор, і при цьому пояснює ці терміни в абсолютно зрозумілому контексті процесів, що відбуваються на звичайній "кухні".



 

 




Автор переконує своїх читачів, що наука потрібна людству, і є багато галузей, де кристали (а саме сцинтилятори) можуть прийти на допомогу людині:нафтовидобувна галузь, дослідження космосу, системи транспортного контролю, медицина. 

"Дивовижна наука" маленьким читачам віком від шести років. Надзвичайно цікаве видання обов"язково приверне увагу та вже з перших сторінок захопить усю увагу дитини!

Детальніше: https://www.yakaboo.ua/ua/divovizhna-nauka.html

Астрофізикиня Олена Компанієць рекомендує почитати такі книжки: "Крута фізика" (Сара Гаттон), "Несамовита фізика" (Андрій Варламов та Лев Асламазов), "Коротка історія майже всього на світі: від динозаврів і до космосу" (Біл Брайсон), "Чорні діри та молоді Всесвіти" (Стівен Гокінг).

Для середньго і старшого шкільного віку, на мій погляд, не можна залишити осторонь науково-популярні книги "Капля" і "Живий кристал" Якова Гегузіна, Та книги Георгія Гамова "Мистер Томпкинс в Стране Чудес" та "Мистер Томпкинс исследует атом". 

Ділиться у коментарях науково-популярними книгами.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Створи власну доповнену реальність з Assemblr

 


Що таке Assemblr  

Assemblr - це платформа, що полегшує вам створення 3D-контенту, який можна візуалізувати у формі доповненої реальності! За допомогою Assemblr ви можете створювати або візуалізувати захоплюючий 3D-контент на своєму смартфоні або навіть імпортувати власні 3D-моделі до Assemblr для представлення в реальному житті за допомогою AR. 

Приклади проєктів: https://assemblrworld.com/about-us

Посилання на сайт: https://assemblrworld.com/learning-resources 

Вартість

Assemblr можна завантажити безкоштовно, однак у додатку пропонуються покупки  для деяких готових елементів у бібліотеці.

Мобільні додатки:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.assemblr.education&hl=uk&gl=US 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.octagonstudio.assemblr&hl=uk&gl=US 
Буклет для вчителя: завантажити

https://assemblrworld.com/studio



 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22  


Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!