Любов до науки: креативні STEM-активності до 14 лютого

 STEM-ідеї до Дня Святого Валентина



День Святого Валентина – це чудова нагода не лише привітати близьких, але й зацікавити дітей наукою через інтерактивні STEM-експерименти. Поєднання тематики свята з науковими дослідженнями допоможе урізноманітнити навчання та зробити його веселим і корисним. Ось кілька ідей:

1. Мармурові валентинки

Використовуючи піну для гоління та харчові барвники, діти можуть створити яскраві мармурові візерунки. Це допоможе дослідити гідрофільні та гідрофобні властивості речовин.

2. 3D-друк із піску та клею

Імітуйте процес 3D-друку, створюючи серцеподібні скульптури із суміші піску та клею. Це покаже дітям принцип пошарового створення об’єктів.

3. Листівки, що світяться

Створіть вітальні листівки до Дня Валентина, які засвічуються за допомогою мідних стрічок, батарейок та світлодіодів. Це допоможе дітям зрозуміти основи електричних кіл.

4. Танцюючі цукерки

Опустіть сердечка-цукерки у газовану воду та спостерігайте, як вони піднімаються й опускаються через бульбашки вуглекислого газу. Це чудовий спосіб пояснити поняття густини та плавучості.

5. Тауматроп

Створіть об’ємні валентинки з обертовими малюнками, щоб пояснити принцип анімації та збереження зображень в оці.

6. Види рівноваги

Рівновага - це стан, в якому сили, що діють на тіло, взаємно компенсуються. В умовах земного тяжіння центр мас тіла збігається із його центром тяжіння.

Вивчення умов рівноваги тіл необхідно для розуміння рівноваги тіл при вирішенні конструкторських завдань, при розрахунку стійкості споруд і в багатьох інших випадках.

Все живе на Землі прагне до рівноваги. Знання умов рівноваги дуже важливо для людини. Знаючи і застосовуючи правила збереження рівноваги, людина створює для себе безпечні умови життєдіяльності.


Завдання:
дослідити рівновагу тіл, що мають точку опори, самостійно виготовити серця, що мають положення стійкої рівноваги, зняти відео і поділитися власним дослідженням.

7. Чарівна валентинка

Навчіть дітей створювати секретні послання, з'ясуйте що таке колір і як ми бачимо.

8. Катапульта для сердечок

Створіть катапульту, яка зможе запускати невеликі сердечка на відстань. Це допоможе дітям зрозуміти принцип важелів та закон перетворення механічної енергії.



9. Вимірювання частоти серцевих скорочень

Нехай діти виміряють свій пульс до і після фізичної активності, щоб дізнатися більше про роботу серця.

Цікаві факти про частоту серцевих скорочень у тварин

  1. Розмір має значення 🐘🐭
    Чим менша тварина, тим швидше б’ється її серце. Наприклад, у миші серце скорочується 730 разів на хвилину, а у слона — всього 26 разів.

  2. Рекордсмени за частотою пульсу 🐦
    Найшвидший серцевий ритм серед тварин мають маленькі птахи. У блакитної синиці частота серцевих скорочень може досягати 1 200 ударів на хвилину!

  3. Коти та собаки: від малюків до дорослих 🐱🐶

  • У кошенят серце б’ється зі швидкістю 200-220 ударів на хвилину, а у дорослих котів — 120-220 ударів.
  • У цуценят серце працює швидше (100-140 ударів на хвилину), ніж у дорослих собак (70-180 ударів залежно від породи).
  1. Гіганти з повільним серцебиттям 🐋🐫🐎
  • У китів пульс може бути всього 7 ударів на хвилину!
  • У коня серце б’ється з частотою 43 удари, а у верблюда — 34 удари на хвилину.
  1. Фізична активність та стрес впливають на серцебиття 💓
    У собак після бігу або гри серце може пришвидшуватися до 200 ударів на хвилину. А у великих порід, які перебувають у спокої, пульс рідко перевищує 120 ударів.

Частота серцевих скорочень — важливий показник здоров’я тварин, і її варто контролювати, особливо у домашніх улюбленців! 🐾💖

10. Модель серця

Створіть просту модель серця, щоб пояснити, як воно перекачує кров по організму.



Матеріали до Дня безпечного інтернету (посібники, онлайн-курси, відео, картки, презентації, робочі зошити)

11 лютого - День Безпечного Інтернету. Навчально-методичні ресурси



8 правил безпечного Інтернету в картинках (завантажити)

Автор: Дарія Романчук

 Робочий лист "Безпечний інтернет" (завантажити)

Автор: Дарія Романчук

Пам'ятка "10 правил безпечного інтернету" (завантажити)


  • Навчально-методичний посібник “Онлайк”



Завантажити: https://www.osce.org/files/f/documents/0/f/483533.pdf

У посібнику містяться детально розроблені вправи й інформаційні матеріали для висвітлення теми безпечної поведінки в інтернеті у професійній діяльності з дітьми, молоддю та професійними спільнотами. Посібник також містить теоретичний матеріал про безпечну поведінку в інтернеті, опис занять і тренінгових вправ з розвитку компетентностей безпечної поведінки в інтернеті:

  • «Повага до прав людини онлайн»;
  • «Участь онлайн»;
  • «Збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями»;
  • «Звернення по допомогу та захист».

Використовувати вправи можна окремо чи адаптувати їх відповідно до потреб цільової аудиторії – дітей, молоді, батьків та/чи осіб, що їх замінюють, освітянської й бібліотечної спільнот, працівників і працівниць молодіжної, соціальної, правоохоронної сфер.


  • Посібник містить плани уроків, що пропонують ідеї та заходи, щоб заохотити молодь розвивати навички творчого та критичного мислення, необхідні для повноцінного життя в світі.

    • Методичні рекомендації до використання в освітньому процесі закладів загальної середньої освітинавчально-методичного посібника та робочого зошита„Інтернет, який ми хочемоˮ (the Web We Want).



    Завантажити: https://betterinternetcentre.org/wp-content/uploads/2019/11/WWW_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-BetterInternetCentre.pdf

    Рекомендації містять практичні пропозиції для інтегрування занять, представлених у навчально-методичному посібнику та завдань у робочому зошиті „Інтернет, який ми хочемоˮ (Тhe Web We Want) в навчальні програми з предметів в закладах освіти України.

    • Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»


    Завантажити: https://goo.gl/GZNQYf

    Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.

    • Ресурси від організації “Ла-Страда Україна”:
    Методичні рекомендації «Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення» – https://bit.ly/39GpVHZ



  • Навчально-методичний посібник «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», в якому розміщено заняття для учнів та учениць «Протидія кібербулінгу або лайфхак, як користуватись Інтернетом безпечно», ст. 141 – https://bit.ly/3pNEXBm






  • Ліфлет «А з чим ти стикаєшся в Інтернеті?» https://bit.ly/3jdpS9W



  • Онлайн-курс “Права людини в освітньому просторі”

    Джерело: https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:EDERA_OSCE+HRE101+2019/about

    Третій модуль курсу розкриває тему «Права людини та Інтернет»: еволюція концепції прав людини у цифрову еру, результати моніторингу сайтів закладів освіти в Україні (2018). Дає можливість дослідити власний сайт закладу освіти чи сторінку закладу освіти щодо дотримання прав дитини онлайн, дізнатись більше про законодавство та міжнародні ініціативи щодо безпеки дітей в онлайновому просторі.


    • Навчально-методичний посібник «Обачність. Пильність. Захист. Ввічливість. Сміливість»
    • Джерело: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/PRESS.pdf




    • Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.



    • Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.

    Огляд підходів, ідей та ресурсів для посилення ефективності заходів з безпеки в Інтернеті.

    •  Відео про безпеку в Інтернеті від Координатора проектів ОБСЄ в Україні:–         
    •  “Захистити свої гроші під час онлайн-шопінгу” – 

    •   
    •  “Захисти свою персональну інформацію” – 

    Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з підлітками, так і з представниками та представницями професійних спільнот.

    • Канал “Права людини та Інтернет”

    Джерело: https://www.youtube.com/channel/UCeuQLmBXJMdjLl5lUEUQDlA

    Канал містить 8 роликів, що відповідають змісту розділів Посібника з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювального меморандуму (Рекомендація СМ/Rec(2014)6 Комітету міністрів країнам-членам щодо посібника з прав людини для Інтернет-користувачів – пояснювальний меморандум).

    Відео містять короткі поради щодо безпеки в Інтернеті та можуть бути використані під час освітніх заходів як з дітьми та молоддю, так і з представниками та представницями професійних спільнот.

    Відео з інтерв’ю містять огляди щодо сучасного стану безпеки в Інтернеті та поради щодо безпечної поведінки в Інтернеті. Курси та відео можуть бути використані під час освітніх заходів  з представниками та представницями професійних спільнот та можуть буди рекомендовані для перегляду батькам та особам, які їх замінюють.

    Відеоурок 1 – Захист дітей онлайн

    Відеоурок 2 – Сексуальний шантаж

    Відеоурок 3 – Секстинг

    Відеоурок 4 – Секс-чатинг

    Відеоурок 5 – Грумінг

    Відеоурок 6 – Зображення сексуального характеру, що використовуються для помсти

  • Навчальний анімаційний ролик «Цінуй життя!» https://www.youtube.com/watch?v=GYjkgg7JO-M

  • Серіал “Про кібербулінг для підлітків” – https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyberbullying
  • Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey
  • Додаткові матеріали про безпеку та інтернет від Міністерства цифрової трансформації

Ресурси про День безпечного Інтернету:



Для початкової школи – заняття з платіжної безпеки “Готівкові та безготівкові гроші”.




Для середньої, старшої школи й студентів:заняття з платіжної безпеки “Історія шахрайства з грошима: від фальшивомонетництва до кібершахрайства”;



заняття з платіжної безпеки “Правила платіжної безпеки. Види шахрайства” (для середньої школи);









спортивний забіг з платіжної безпеки #ШахрайГудбай;




навчальні відео про платіжне шахрайство;
інформаційний куточок з платіжної безпеки “Поради з платіжної безпеки для кожного”;
стінгазета з платіжної безпеки “Бережись монстрів-шахраїв”;
презентація “Збірка коміксів про платіжне шахрайство”.

Для проведення уроків з англійської мови (для середньої, старшої школи й студентів):головоломка-доміно з платіжної безпеки “PAYMENT SECURITY DOMINOES”;
кросворд із платіжної безпеки “ANTI-FRAUD CROSSWORD”;
інформаційний куточок з платіжної безпеки “Tips on Payment Security for Everyone”;
стінгазета з платіжної безпеки “Stop fraud! Find out how to protect your money from fraudsters!”.



Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

"Проактивний педагог": інструменти штучного інтелекту (PixVerse)

"Проактивний педагог": інструменти штучного інтелекту (PixVerse)



На YouTube-каналі Ірини Пахомової продовжується серія відео, присвячених генеративним інструментам штучного інтелекту. Одне з останніх відео розглядає сервіс PixVerse – платформу для генерації відео на основі текстових запитів та зображень.

Що таке PixVerse?

PixVerse – це сервіс, що дозволяє створювати короткі відео (тривалістю близько 4 секунд) за допомогою штучного інтелекту. Користувач вводить текстовий опис (промпт), і алгоритм генерує відео відповідно до заданих параметрів. Після реєстрації сервіс надає 150 кредитів, а кожного дня додає ще 50. Одна генерація коштує 10 кредитів, що дозволяє новим користувачам протестувати сервіс без додаткових витрат.

Приклад:

Промпт:

The boy looks at the robot happily

Промпт: In a vibrant meadow at the edge of a forest, Einstein, a fluffy orange tabby cat with vibrant green eyes, a bushy tail, and a red collar with a golden bell, sits under a shady tree, pointing excitedly at a friendly bear nearby. Harper, a chubby orange tabby cat with bright blue eyes, a fluffy tail, and a blue collar with a golden bell, stands beside Einstein, holding a basket of berries and offering some to the bear. The bear, sitting calmly on the grass, reaches out a paw with a big, friendly grin. The scene is filled with colorful wildflowers, dappled sunlight filtering through the trees, and a whimsical sense of connection between the animals. The art style is Ultra HDR, 3D intricate details, vibrant colors, realistic lighting, Dramatic Lighting, Enhanced Clarity, Brilliant Highlights, Hyper realistic Detailing, Pixar animation style.


PixVerse 

Як працювати:

Основні можливості PixVerse

  • Текстова генерація відео – користувач вводить промт, і система створює коротке відео.

  • Різні стилі – серед доступних стилів: Realistic, Cartoon, Anime, 3D Animation.

  • Анімація на основі зображень – сервіс може створювати анімовані відео з використанням статичних зображень.

  • Налаштування руху камери – можливість змінювати перспективу, збільшувати або обертати зображення.

  • Послідовне створення довших відео – шляхом завантаження стопкадрів з попередніх генерацій можна поступово нарощувати довжину відео.

Експерименти з PixVerse

У відео Ірина демонструє тестування PixVerse, де вона спробувала створити:

  • Відео дівчини, що йде до Ейфелевої вежі.

  • Крокодильчика, що плаває в річці.

  • Астронавта в космосі.

Результати виявилися цікавими: деякі сцени виглядають реалістично, тоді як інші містять помилки чи несподівані творчі рішення алгоритму. Наприклад, при спробі обернути камеру навколо об'єкта система іноді змінювала сам об'єкт, що можна використати для художніх експериментів.

Переваги та обмеження

✅ Простий інтерфейс і безкоштовні щоденні кредити. 

✅ Можливість створення відео як із текстових описів, так і на основі зображень. 

✅ Висока якість результату при мінімальній кількості спроб.

❌ Обмежений набір стилів (лише Realistic та кілька художніх варіантів). 

❌ Генерація займає від 2 до 5 хвилин. 

❌ Система не завжди правильно інтерпретує рух камери.


Записи онлайн-майстерень

Опануйте сервіси штучного інтелекту для освітян!



Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

#ШтучнийІнтелект #AIвОсвіті #ПроактивнийПедагог #PixVerse #ГенеративнийAI #EdTech #НавчанняЗAI #AIвідеогенерація #ЦифроваОсвіта #СучаснийВчитель #AIінструменти #ТехнологіїВОсвіті #STEM #КреативнеНавчання

EdTech Connect: інструменти для навчання в дії (2025)

 Марафон EdTech Connect: інструменти для навчання в дії для освітян


Наш марафон зібрав найкращих експертів у сфері освіти, які щодня впроваджують інноваційні технології у навчальний процес. Спікери – досвідчені педагоги, фіналісти міжнародних премій та науковці, які готові поділитися своїми унікальними методиками та практичними лайфхаками. Це подія, яку не можна пропустити! 🚀

🗓 Дата: 15 лютого 2025 року
🕐 Час: 13:00 (за Києвом)
📍 Формат: Онлайн

Безкоштовно!

🔹 Опис заходу:
Цей марафон – унікальна можливість для освітян познайомитися з найкращими педагогами-новаторами які представлять онлайн-інструменти, що допоможуть зробити навчання більш інтерактивним, цікавим та ефективним. Спікери поділяться своїм досвідом використання цифрових сервісів у викладанні різних предметів, покажуть практичні кейси та дадуть корисні поради.

📌 Реєстрація : https://forms.gle/Q37dveKceqypZH5u9

Посилання на онлайн-зустріч буде надіслано напередодні освітнього марафону: EdTech Connect: інструменти для навчання в дії (2025).


Спікери марафону

1️⃣ Ірина Дядюшкіна – Вчитель біології ліцею №3 Дніпровської міської ради
🔹 Тема: Використання сервісу Sheppard Software у навчальному процесі
Тривалість: 15 хвилин

2️⃣ Ірина Воротникова – Завідувач кафедри природничо-математичної освіти і технологій ІПО Київського столичного університету імені Бориса Грінченка
🔹 Тема: Використання власного сайту в педагогічній діяльності (Столичний центр відкритої освіти)
Тривалість: 12 хвилин

3️⃣ Тетяна Краснянська – Вчитель інформатики, Кодимський ліцей №1
🔹 Тема: Minecraft Education – нові можливості для уроків
Тривалість: 30-40 хвилин

4️⃣ Андрій Озарчук – Старший викладач РОІППО, науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України
🔹 Тема: Використання Conker для створення експрес-тестів та вікторин
Тривалість: 15 хвилин

5️⃣ Людмила Таболіна – Вчителька української мови та літератури, фіналістка Global Teacher Prize
🔹 Тема: Canva – можливості для викладання
Тривалість: 15-20 хвилин

6️⃣ Оксана Кузьменко – Вчитель української мови та літератури
🔹 Тема: Napkin.ai – як створити візуалізований конспект уроку
Тривалість: 15 хвилин

7️⃣ Євгенія Карлаш – Вчителька математики та інформатики Харківського приватного ліцею "ОЧАГ"
🔹 Тема: Genially – створення дидактичних ігор-ходилок
Тривалість: 15 хвилин (після 13:20)

8️⃣ Іван Нечипорук – Заступник директора з інноваційного розвитку, вчитель інформатики
🔹 Тема: QuestionWell, Quizgesko – створення тестових завдань для освітян
Тривалість: 5-12 хвилин

9️⃣ Альона Бурлака – Вчитель географії та біології
🔹 Тема: ClassTools – швидкі та креативні вправи для уроків
Тривалість: 15 хвилин

🔟 Олена Кривовяз – Вчитель математики та інформатики
🔹 Тема: GeoGebra – інтерактивна математика на уроках
Тривалість: 15 хвилин

1️⃣1️⃣ Яна Гофтарчук – Вчитель біології
🔹 Тема: Використання MozaBook, гексагон, фішбоун, лепбук у навчанні
Тривалість: 15 хвилин

1️⃣2️⃣ Ірина Пахомова – Доцент кафедри фізики кристалів ХНУ імені Василя Каразіна
🔹 Тема: Проєкт "Проактивний педагог" – інструменти штучного інтелекту для освітян
Тривалість: 15 хвилин


📌 Реєстрація : https://forms.gle/Q37dveKceqypZH5u9

Деталі заходу будуть надіслані зареєстрованим учасникам окремо.
Долучайтеся та запрошуйте колег!


Програма марафону "EdTech Connect: інструменти для навчання в дії":

13:00 – 13:05
Вступне слово
Відкриття марафону

13:05 – 13:20
Андрій Озарчук
Тема: Використання Conker для створення експрес-тестів та вікторин

13:20 – 13:35
Ірина Дядюшкіна
Тема: Використання сервісу Sheppard Software у навчальному процесі

13:35 – 13:50
Ірина Воротникова
Тема: Використання власного сайту в педагогічній діяльності (Столичний центр відкритої освіти)

13:50 – 14:30
Тетяна Краснянська
Тема: Minecraft Education – нові можливості для уроків

14:30 – 14:48
Людмила Таболіна
Тема: Canva – можливості для викладання

14:48 – 15:03
Оксана Кузьменко
Тема: Napkin.ai – як створити візуалізований конспект уроку

15:03 – 15:18
Євгенія Карлаш
Тема: Genially – створення дидактичних ігор-ходилок

15:18 – 15:30
Іван Нечипорук
Тема: QuestionWell, Quizgesko – створення тестових завдань для освітян

15:30 – 15:45
Альона Бурлака
Тема: ClassTools – швидкі та креативні вправи для уроків

15:45 – 16:00
Олена Кривовяз
Тема: GeoGebra – інтерактивна математика на уроках

16:00 – 16:15
Яна Гофтарчук
Тема: Використання MozaBook, гексагон, фішбоун, лепбук у навчанні

16:15 – 16:30
Ірина Пахомова
Тема: Проєкт "Проактивний педагог" – інструменти штучного інтелекту для освітян

Звертаємо вашу увагу, що програма марафону "EdTech Connect: інструменти для навчання в дії" може зазнати незначних змін.

Дякуємо за розуміння!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova