СЕРТИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ 2023

СЕРТИФІКАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ 2023



2023 БАЗОВА СЕРЕДНЯ ОСВІТА






2023 (ПОЧАТКОВА ШКОЛА)


Програма незалежного тестування 



Ideogram - генератор зображень

Ideogram: нова зірка серед AI-генераторів зображень





Що таке Ideogram

Ideogram - це цікавий інноваційний проєкт в галузі генеративного мистецтва та штучного інтелекту. З його допомогою користувачі можуть легко створювати зображення з вражаючою типографією, що раніше було важко досягнути з іншими інструментами. Однак, варто пам'ятати про деякі обмеження Ideogram, такі як відсутність деяких функцій (збільшення масштабу), що доступні в інших генераторах, та не завжди стабільні результати. З часом, з розвитком технології, цей інструмент може стати ще потужнішим та корисним.


Сайт:

https://ideogram.ai/login

Ідеї використання для освітнього процесу


Інструмент Ideogram, здатний генерувати зображення з вражаючою типографією, може бути корисним у освітньому процесі для створення цікавих інтерактивних навчальних матеріалів та підвищення залученості учнів. 


Створення навчальних постерів

Вчителі можуть використовувати Ideogram для створення навчальних постерів, які візуально представлять ключові концепції або формули.


Генерація навчальних завдань

Викладачі можуть створювати завдання для учнів, де їм необхідно аналізувати або інтерпретувати зображення.


Створення інфографіки

З допомогою Ideogram можна створювати інфографіку, яка візуально пояснює складні поняття або статистичні дані.


Дизайн презентацій

Учні можуть використовувати цей інструмент для створення креативних ілюстрацій для навчальних презентаціях.


Створення логотипів та брендування

Учні можуть навчатися процесу створення логотипів та брендування, проектуючи свої власні логотипи з різними типами шрифтів.



Креативні завдання з літератури

Учні можуть створювати зображення, які відображають ключові моменти та символи з книг, які вони вивчають.


Розробка навчальних ігор

Вчителі можуть створювати навчальні ігри та головоломки, в яких зображення є ключовими для розв'язання завдань.

Приклади:









Відео:

Запрошую взяти участь у діалогах на тему "Досліджуємо штучний інтелект".  
Мета:
  • створити майданчик, щоб була можливість ділитися практичними навичками у галузі використання штучного інтелекту в освіті усім, хто зацікавлений. 
Були б раді бачити кожного, хто бажає поділитися власним досвідом у роботі із новими ресурсами і почути думки колег у роботі зі штучним інтелектом.

Усе на безоплатній основі. 
Дякую, що ви зі мною. 



Слава Україні!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Онлайн-школа з фізики для українських учнів

 


Внаслідок війни Росії з Україною, для великої кількості школярів та їх вчителів продовження навчання стало неможливим. Група вчителів з Херсонського фізико-технічного ліцею та Харківського фізико-математичного ліцею №27, в співробітництві с командою українських вчених з університету Лейдену, Нідерланди, створили онлайн-школу з фізики для школярів 8-11 класів.



Викладачі

Запрошуємо всіх бажаючих ознайомитись з інформацією на сайті https://uaphysonline.com/ та зареєструватись.

Посилання: https://uaphysonline.com/


Для кого ця школа?

Школа орієнтована перш за все на учнів 8-11 класів, які через війну були вимушені покинути свої домівки, або знаходяться під окупацією. А також на всіх, хто за тих чи інших причин не мають можливості отримувати якісну освіту фізико-математичного профілю. Однак, не зважаючи на те, що вчителі школи працюють у ліцеях міст Херсона та Харкова, школа є відкритою для всіх зацікавлених у фізиці учнів.

Оскільки уроки є вільними для відвідування – учень може в будь-який момент перейти на рівень вище чи нижче, в залежності від підготовки учня. Ми не розділяємо на класи за віком – тільки за рівнем знань.

Зареєстровані учні мають приєднатись до telegram каналу.
Перевірити наявність себе у “списках учнів”.

Де проходять заняття?

Посилання на Zoom будуть в телеграм-каналах ваших паралелей. 
Доєднуйтесь до навчання.

Коли проходять заняття?

Понеділок, середа, пʼятниця - 18:00
Навчання 6 годин на тиждень.

Процес навчання

Будуть 3 контрольні роботи після яких ви отримаєте диплом з відзнакою про прохождення цього курсу.



Chatmind: штучний інтелект в освіті

 Створення ментальних карт за допомогою штучного інтелекту (Chatmind)





Ментальна карта (інші назви: інтелект-карта, карта пам'яті, карта розуму, карта знань) є технологією зображення інформації у графічному вигляді, що використовується для мозкового штурму, творчого мислення, розв'язання проблем, організації та фіксації ідей, упорядкування інформації тощо.


Ментальна карта - це графічний організатор думок, ідей, концепцій та інформації. Вона відображає спрощений і візуальний зразок зв'язків і міжзв'язків між різними елементами ідей або теми. Ментальна карта може бути створена вручну на папері або за допомогою спеціального програмного забезпечення.


Основні характеристики ментальних карт включають:

Центральна тема або ідея:

Центральний вузол або слово розміщується у середині ментальної карти і відображає основну тему або ідею, навколо якої будуть розміщені інші елементи.


Гілки і гілочки:

Від центральної теми виходять гілки, які представляють підтеми або асоціації до основної ідеї. Гілки можуть розгалужуватися на додаткові гілочки, уточнюючи і розгортаючи ідеї далі.


Слова та малюнки: 

Ментальні карти можуть містити як текстові описи, так і малюнки, схеми, символи або інші візуальні елементи, що допомагають краще зрозуміти зв'язки між ідеями.


Кольори та розміри: 

Застосування кольорів та різних розмірів елементів може надати ментальній карті більше семантичного значення та інформації.


Логічна структура:

Ментальні карти допомагають візуалізувати логічну структуру інформації та допомагають у визначенні важливих пунктів і підпорядкуванні деталей.

Штучний інтелект може створювати ментальні карти, не завжди це досить добре структуровані карти, але можна створити проблемне питання: Що можна змінити у ментальній карті, що створив штучний інтелект.

Ресурс: https://chatmind.tech/


На день у безкоштовній версії надається 1 кредит, це приблизно 4 ментальних карти, які неможна редагувати.

Приклади:

Механічний рух


Незалежна Україна





Слава Україні!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Харківський університет імені В.Н. Каразіна кафедра фізики кристалів

 Кафедра фізики кристалів фізичного факультету у віртуальній реальності



Завдяки стрімкому розвитку технологій, навчальні заклади по всьому світу впроваджують нові методи навчання, щоб зробити процес набагато цікавішим і ефективнішим для студентів. Один із найвражаючих прикладів таких інновацій - створення віртуального простору в режимі віртуальної реальності кафедри фізики кристалів фізичного факультету ХНУ Василя Каразіна. 

Спробуємо зрозуміти, як саме цей режим віртуальної реальності був створений  та які можливості він відкриває для навчання і досліджень.

Створення кафедри фізики кристалів у віртуальному просторі


Віртуальний простір кафедри фізики кристалів базується на передових технологіях віртуальної реальності (VR), які дозволяють створити імерсивне навчальне середовище.

Кроки для створення віртуальної реальності


3D-моделі

Перший крок - це створення 3D-моделей об'єктів, які потрібно візуалізувати. У випадку кафедри фізики кристалів це може бути структура кристалічних ґраток, атомні шари, пустоти тощо.


Розробка віртуального середовища

Після отримання 3D-моделей створюється віртуальне середовище, в якому студенти зможуть взаємодіяти з цими об'єктами. Це може бути власне віртуальна аудиторія або лабораторія, де студенти можуть вивчати фізику кристалів.


Використання VR-технологій 

Для взаємодії з цими віртуальними об'єктами використовуються VR-пристрої, такі як VR-окуляри та контролери. Ці пристрої дозволяють студентам "зануритися" у віртуальний світ і взаємодіяти з об'єктами, подібно до того, як це відбувається в реальності.

Можливості віртуального простору кафедри фізики кристалів


Створення віртуального простору кафедри фізики кристалів відкриває безліч можливостей для навчання та досліджень:

Візуалізація кристалічних ґраток

Студенти можуть ретельно вивчати структури кристалів, спостерігаючи за їхньою геометрією та атомним укладанням в 3D.


Октаедричні та тетраедричні пустоти

Віртуальне середовище дозволяє студентам розглядати октаедричні та тетраедричні пустоти в кристалах, що допомагає розуміти їх розташування і розміри.


Експерименти та симуляції

Віртуальний простір кафедри дозволяє створювати симуляції різних фізичних експериментів, що допомагає студентам краще зрозуміти та практикувати концепції фізики кристалів.


Глобальний доступ

Завдяки віртуальній реальності, студенти можуть мати доступ до навчання навіть з віддалених регіонів або інших країн.

Розробник: Дмитро Мацокін.



Спеціальні курси кафедри фізики кристалів: http://kfk.biz.ht/page11.html
Віртуальний простір кафедри фізики кристалів: http://kfk.biz.ht/vroom.html

#КФК #karazin #university #фізичний_факультет

 Наукові школи не створюються швидко. Пишаємося тим, що маємо!


Telegramhttps://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.

Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

STEM-освіта (методичні рекомендації 2023-2024)

Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році


Відповідно до плану роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» на 2023 рік, який відзначається наказом №73 від 28 грудня 2022 року, відділом STEM-освіти були розроблені методичні рекомендації щодо розвитку цього напрямку у закладах загальної середньої та позашкільної освіти протягом навчального року 2023/2024. Охоплюючи такі аспекти як організаційна та навчально-методична робота, створення сприятливого освітнього STEM-середовища, підтримка професійного самовизначення здобувачів освіти та розвиток професійної майстерності педагогічних працівників, ці рекомендації стануть важливим кроком у сприянні вдосконаленню освітнього процесу та підготовці молодого покоління до викликів майбутнього.



Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

GEN-2

Як створити захопливе відео зі звичайного зображення за допомогою GEN-2



Приєднуйтесь

Все більше вчителів шукають способи створення контенту, який здатен привернути увагу учнів. Інструмент GEN-2 виявився справжньою знахідкою для тих, хто прагне перетворити звичайні зображення в захопливі відеоролики.

 Як почати використовувати GEN-2 для своїх проєктів, занять


Раніше генерація відео з використанням GEN-2 обмежувалася 4-секундними фрагментами. Однак тепер ця обмеження знято, і ви можете створювати відео, що тривають аж до 16 секунд. Супер пропозиція від GEN-2, яка відкриває перед вами безмежні можливості для творчості.

Для того щоб використовувати GEN-2, вам потрібно взяти за основу своє зображення. Ви можете вибрати фотографії в стилі вашого улюбленого фотографа або створити унікальні зображення самі. Однією з корисних порад є використання шпаргалки від Midjourney. Вона допомагає генерувати ідеї та концепції для зображень, які можна подати на обробку.

Після того, як ви вибрали свої зображення, переходьте до наступного етапу - використання Runway GEN-2. В цьому інструменті ви зможете вибрати опцію "Image-to-video". Ви обираєте своє зображення, і GEN-2 допомагає вам перетворити його в захоплююче відео.

Важливо зазначити, що вам може знадобитися додатковий час для створення 16-секундного відео. Процес генерації може бути поділений на кілька ітерацій, де кожна ітерація додає 4 секунди до загальної тривалості відео. Таким чином, ви зможете створити більше довгі відео.

Ресурс:

https://research.runwayml.com/gen2

Приклади

Фото:


 Відео


Фото:


Відео:

Фото:



Відео: 


Фото:

Відео:



Слава Україні!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

ВТЮФ 2023-2024

ЗАВДАННЯ XXХ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ТУРНІРУ ЮНИХ ФІЗИКІВ

2023/2024 навчального року



Приєднуйтесь!

1. Вигадай сам - "Нечуване чути"». Кішки ходять дуже тихо. Запропонуйте метод та виготовте пристрій, який дозволяє "чути" котячі кроки. Продемонструйте роботу Вашого пристрою.

2.  «Паперовий свисток». Дві паперові стрічки розміщують паралельно одна одній на невеликій відстані. Якщо дмухнути в утворену щілину, чути звук. Від яких параметрів залежать висота і гучність цього звуку?

3. «Амперметр із підігрівом». Методи вимірювання струму засновані на спричинених ним діях. Запропонуйте схему амперметра, який використовує теплову дію струму та дозволяє вимірювати силу струму до 0,5А. Виготовте його і продемонструйте його роботу.

4. “Опір ланцюжка”. Ланцюжок, виготовлений з канцелярських скріпок, увімкнено у коло послідовно з лампою розжарювання.  Дослідить та опишіть залежність опору ланцюжка від кількості скріпок та його натягу. Яке практичне значення може мати вивчене Вами явище?

5. “Пляшка з водою”. Пластикову пляшку з деякою кількістю води тримають на певній відстані від підлоги. Якщо надати пляшці обертального руху, вона може зробити як мінімум один оберт і стати вертикально на підлогу. Дослідить, за яких умов це можливо?

6. «У кільця немає кінця». Якщо скрутити з дроту невеличке кільце та занурити його у воду, одержимо лінзу з водяної плівки. Поясніть це явище. За яких умов виникає така лінза?  Розрахуйте теоретично та дослідить експериментально оптичні параметри такої лінзи.

7. “Нестійкість водяного струменя”. Ламінарний водяний струмінь, який створюється при витікання зі шлангу, через деякий час починає розпадатись на краплі. Дослідити причину цього явища, визначте основні чинники та їх вплив на параметри крапель. 

8. “Вперта нитка”. До нитки закріпить невеликий тягарець. Занурте цей тягарець у посудину з водою на будь-яку глибину, тримаючи його за вільний кінець нитки. Потягніть нитку за вільний кінець, рухаючи його паралельно поверхні води так, щоб довжина незануреної частини нитки залишалася сталою. Спостерігайте за формою, яку створює нитка що занурена у рідину. Дослідить, як буде змінюватися форма нитки та сила, яку потрібно прикладати до вільного кінця, за умови його рівномірного руху, від глибини зануреної частини нитки.

9. Жорсткий ходунок. Сконструюйте жорстку крокуючу систему з чотирма ніжками (наприклад, за аналогією до «крокуючої» дитячої іграшки). Конструкція може почати «ходити» по шорсткуватій похилій площині. Дослідіть, як геометрія ходунка та керуючі параметри впливають на його кінцеву швидкість ходьби.

10. Магнітна передача. Візьміть кілька однакових спінерів і прикріпіть до їх кінців неодимові магніти. Якщо поставити їх поруч на площині і обертати один з них, то інші почнуть обертатися тільки за рахунок магнітного поля. Дослідіть і поясніть явище.

11. Насосна соломинка. Простий водяний насос можна зробити за допомогою соломинки, сформованої у формі трикутника та розрізаної у вершинах. Якщо такий трикутник частково занурити у воду однією зі своїх вершин і повернути навколо своєї вертикальної осі, вода може текти вгору через соломинку. Дослідіть, як геометрія та інші керуючі параметри впливають на швидкість закачування.

12. Стріляюча гумова стрічка. Гумова стрічка може пролетіти на більшу відстань, якщо вона нерівномірно натягнута під час пострілу, що дає їй змогу обертатися. Оптимізуйте відстань, яку може досягти гумова стрічка обертаючись.

13. Фокус з лінійкою. Покладіть лінійку на край столу і киньте м’яч на її вільний кінець. Лінійка впаде. Але якщо накрити частину лінійки аркушем паперу і повторити кидок, то лінійка залишиться на столі, а м'яч від неї відскочить. Поясніть це явище та дослідіть керуючі параметри.

14. Мокрий свиток. Акуратно покладіть кальку на поверхню води. Вона швидко скручується у свиток, а потім повільно розкручується. Поясніть і дослідіть це явище.

15. Мильна спіраль. Опустіть стиснуту іграшку “slinky” в мильний розчин, витягніть і розправте. Між витками пружини утворюється мильна плівка. Якщо порушити цілісність плівки, межа плівки почне рухатися. Поясніть це явище та дослідіть рух межі мильної плівки.

16. Соковита сонячна батарея. Функціональна сонячна батарея може бути створена за допомогою провідного предметного скла, йоду, соку (наприклад,

ожини) і діоксиду титану. Цей тип клітин називається коміркою Гретцеля. Зробіть таку комірку і дослідіть необхідні параметри для отримання максимальної ефективності.

17. «Speckles».

 А столик білий на веранді сяє під сонечком.

Хоча на моє місце тінь від дерева падає.

Тінь така мереживна, візерункова.

Михайло Жванецький;

Візьміть лазерну указку. Пропустіть її промінь через матовий папір, плівку або скло. Та плямиста картина розподілу інтенсивності світла, що ви побачите, описується у когерентній оптиці терміном «Speckles» − плями. Дослідить вплив параметрів експерименту на цю картину. Які характеристики об’єкту, що розсіює світло, можна визначити за допомогою когерентного світла?

 

Завдання підготували і запропонували: І. Гельфгат, І. Ненашев, З.Майзеліс, А.Васільченкова, А. Булукаєв, О.Черненко, В.Гоцульский, А.Маслечко, А.Катц, І.Колупаєв, О. Триліс, О.Орлянский, П.Віктор, Б.Кремінський, В.Рудніцький, В.Колебошин, О.Камін, О. Камін та міжнародний організаційний комітет турніру юних фізиків 2024 року.


Завантажити: тут
 З питань реєстрації звертатись: maslechko.an@gmail.com 


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!