Електроємність. Конденсатори

Електроємність. З'єднання конденсаторів


Що таке конденсатор?

Електричне поле плоского конденсатора в основному локалізовано між пластинами, а проте, поблизу країв пластин і в навколишньому просторі також виникає порівняно слабке електричне поле, яке називають полем розсіювання. У цілому ряді завдань наближено можна нехтувати полем розсіювання і вважати, що електричне поле плоского конденсатора цілком зосереджено між його обкладками.


 



Електроємність конденсатора – скалярна фізична величина, яка характеризує здатність конденсатора накопичувати заряд і дорівнює відношенню значення заряду однієї з обкладок конденсатора до різниці потенціалів між цією обкладкою і сусідньою.



 Електроємність залежить від геометричних розмірів провідника, його форми, від розташування навколо нього інших провідників та діелектричних властивостей середовища. Електроємність не залежить від матеріалу провідника, його агрегатного стану, величини заряду.


За одиницю електроємності в системі СІ прийнято 1 Фараду − [1Ф]=[1 Кл/1 В]. 1 Ф досить велика ємність.

Так, електроємність Землі (як кулі) складає всього 7,11х10-8 Ф.
Тому на практиці зручно користуватись частками ємності:
1 мкФ = 10-6 Ф, 1 нФ = 10-9 Ф, 1 пФ = 10-12 Ф.

Паралельне та послідовне з'єднання конденсаторів.


3D візуалізація принципу дії конденсатора. 

Анімовано залежність ємності плоского конденсатору від площини пластин, діелектричної проникності речовини між пластинами конденсатору та відстані між пластинами. Відео англійською мовою.



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22


Source: https://fizmat.7mile.net/providniki-v-elektrichnomu-poli/elektroiemnist-kondensatory.html

Source: https://fizmat.7mile.net/providniki-v-elektrichnomu-poli/elektroiemnist-kondensatory.html

Потенціал. Різниця потенціалів. Робота електростатичного поля.

 Потенціал. Різниця потенціалів. Робота електростатичного поля.

 


Конспект (Галина Охотнік)


Відео: Електричне поле. Потенціал.

Поняття потенціал.

Аналогія потенціальної механічної енергії і потенціальної енергії електричного поля.

Різниця потенціалів.

 Точка нульового потенціалу.

Заземлення.

Відео: Напруга. Різниця потенціалів.
  


Робота з переміщення заряду в електричному полі. Потенціал. Розв'язування задач.


Завдання 15, ЗНО 2019, фізика, очна сесія, зошит №1

На рисунку схематично зображено однорідне електростатичне поле напруженістю Е, створене нескінченно великими зарядженими пластинами. Позитивний точковий заряд перебуває в точці 1. Електростатичне поле не виконуватиме роботу під час переміщення цього заряду в точку.


Відео демонструє, як напругу можна візуалізувати і провести аналогію між електричною і механічною потенціальними енергіями (англійською мовою). 


 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

 

Штучні алмази

 Штучні алмази у техніці

 

Штучні алмази успішно вирощували із графіту за методикою, запропонованою радянським ученим І.Лейпунським у 1953 році. Графіт легко розчинявся в залізо-нікелевому розплаві й насичував його вуглецем. Нерозчинний у розплаві алмаз за тиску 10000 барів і температури 1400°С випадав в осад у вигляді кристалів. Потім графітметалеві таблетки в камерах високого тиску за півхвилини проростали десятками кристаликів алмазу. Але це були технічні алмази, сировина для абразивної промисловості. У такий спосіб їх давно виготовляють у Києві, в інституті надтвердих матеріалів. 
 
Генрі Моїссан (1852 - 1907), французький хімік, отримав в 1906 році Нобелівську премію з хімії за відкриття синтетичного алмазу, застосовуючи спеціальні процеси обробки аморфного вуглецю при високих температурах і тиску, створюючи таким чином ті ж самі умови, які необхідні для формування натурального алмазу.

Такий спосіб виробництва в даний час покриває близько 80% світового попиту на промислові алмази.

Близько 97 % алмазів (за вагою), що використовуються в промисловості — синтетичні.
 
Штучні алмази у техніці.
 
 
за посиланням: https://naurok.com.ua/prezetaciya-shtuchni-almazi-u-tehnici-ta-sposobi-h-otrimannya-131230.html
 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

НУШ Навіщо ми їмо?

Навіщо ми їмо?


 

 


 

Джерела:

Тиждень 27. Навіщо ми їмо?
«Навіщо їсти». 27 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Тиждень 27. " Навіщо ми їмо?"
Методична розробка занять. Тема тижня: «Навіщо їсти».

Уроки у форматі *notebook (для смарт-дошки).

Завантажити за посиланнями:

Урок 1 (завантажуй!)

Урок 2  (завантажуй!)

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

 

3D візуалізація процесів в електричному колі

 3D візуалізація енергії, напруги, електричного струму



Електричне коло — сукупність сполучених між собою провідниками електронних компонентів, джерел струму й напруги, перемикачів тощо, через яку може проходити електричний струм.

Кількісною мірою електричного струму служить сила струму I – скалярна фізична величина, рівна відношенню заряду Δq ,що пройшов через поперечний переріз провідника за проміжок часу Δt до цього проміжку часу:

Для протікання електричним колом струму необхідно, щоб у колі були елементи, які переміщують електричні заряди, збільшуючи їхню енергію. Сили, які виконують цю функцію називаються сторонніми силами. За своєю природою сторонні сили можуть бути різноманітні: хімічні, як у електричних батареях і акумуляторах, термоелектричні, як у термопарах, чи зумовлені явищем електромагнітної індукції, як у генераторах електричного струму.

У результаті розділення всередині джерела позитивних і негативних зарядів джерело набуває запасу потенціальної енергії, яка витрачається на виконання роботи з переміщення зарядів по всьому колу. 

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Рівнодійна сил

3D візуалізація рівнодійної сил. Рух тіла по похилій площині


Рівнодійна силасила, еквівалентна всім силам, що існують та діють на тіло. Рівнодійна дорівнює векторній сумі окремих сил:

.

Похи́ла площина́- площина, яка знаходиться під деяким кутом, до горизонтальної.

Переріз похилої площини — прямокутний трикутник із гострим кутом .

Похила площина вважається одним із елементарних (простих) механізмів в механіці


 

 

 Правила додавання векторів.

«Правило трикутника»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб його початок співпадав з кінцем іншого. Вектор суми утворюватиме трикутник з двома векторами, він буде починатись у точці початку першого вектора і закінчуватись у точці кінця другого:

За цим правилом можна додавати багато векторів, для цього їх всі потрібно послідовно з’єднати. Результатом буде вектор, що починається у точці початку першого вектора, та закінчується у точці кінця останнього вектора.


 

«Правило паралелограма»: потрібно зробити паралельне перенесення одного з векторів так, щоб початки векторів співпали. На основі цих векторів будується паралелограм, а сумарний вектор буде співпадати з діагоналлю побудованого паралелограма і матиме початок в точці суміщення векторів.


 

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Discord

 Сервер "Фізичний факультет ХНУ Каразіна"


Створено  сервер у Discord "Все про фізику: 7-11 клас+ДПА+ЗНО"

Група для усіх, хто цікавиться фізикою!

Безкоштовно навчаємося разом, допомагаємо один одному, знаходимо однодумців, створюємо команди, отримаємо 200 балів на ЗНО з фізики, приймаємо участь у конференціях, семінарах, проєктах, змаганнях.

 Дізнаємося першими новини і цікавинки!

Для вчителів фізики, це нагода познайомитися із алгоритмом налаштування навчання у дистанційній формі на платформі Discord.

 Для учнів це нагода мати все необхідне під рукою, що стосується фізики у добре знайомому інтерфейсі Discord.

Єднаймось! 

Зареєструйся у Discord і перейди за посиланням!

Запрошуємо: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Фізика - це круто!

Приєднуйся!


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22

Міжнародна школа-семінар для молодих вчених

 «Функціональні матеріали для технічних та біомедичних застосувань»

Захід выдбувся 07 - 10 вересня 2020 року на території заміського готельного комплексу «Carnaval Resort & Spa» (сел. Коропово, Зміївський район, Харківська область). 

Викладачі і студенти минулих років кафедри фізики кристалів взяли участь у Міжнародній школі молодих вчених. Ця школа є продовженням відомої школи-семінару «Сцинтиляційні процеси та матеріали для реєстрації іонізуючого випромінення».

Тематичні напрямки:

1. Технологія отримання функціональних матеріалів
2. Физичні властивості та застосування функціональних матеріалів
3. Нанотехнології та наноматеріали
4. Люмінесцентні технології в біології та медицині

До наукової програми школи-семінару включені лекції провідних фахівців з актуальних проблем росту кристалів, застосування функціональних матеріалів, фізики нанорозмірних систем, застосування люмінесцентних методів в медичній діагностиці та біологічних дослідженнях.
 




Фотографии: fb Борис Гринёв

Детальніше про школу за посиланням: http://school.isma.kharkov.ua/index.html

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Наука була, є і буде!  

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

«Найкращий молодий науковець Харківщини»

 Лист Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації  № 01-34/3489  від 07.09.2020 р. щодо участі в обласному конкурсі «Найкращий молодий науковець Харківщини».


 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22 

 

ХХХІІІ Міжнародний турнір юних фізиків

Пишаємося викладачами і студентами фізичного факультету ХНУ імені В.Н. Каразіна.



З 4 по 8 вересня 2020 року в онлайн-форматі відбувся ХХХІІІ Міжнародний турнір юних фізиків. У ньому взяли участь 12 команд. Турнір уважається одним із найскладніших наукових конкурсів у світі.

 Україну на турнірі представляла збірна команда м. Харкова, яка стала переможцем Всеукраїнського турніру юних фізиків у минулому навчальному році.

До складу команди входили учні Харківського ліцею № 161 «Імпульс» Ілля Хорошко, Дар'я Гончар, Євгеній Суханов, Іван Бортновський та учень Харківського фізико-математичного ліцею № 27 Ілля Шкірко. У фіналі Міжнародного турніру харківські школярі змагалися з однолітками з Канади та Китаю.

 Керівники команди: Майзеліс Захар Олександрович, доцент кафедри теоретичної фізики фізичного факультету Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна;  Овчаренко Григорій, студент 3 курсу Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, переможець минулих років у Міжнародному турнірі юних фізиків.



У турнірі взяли участь 12 команд з різних країн світу (Україна, Канада, Казахстан, Китай, Іран, Росія, Грузія, Румунія, Угорщина, Словаччина, Китайський Тайбей, Бангладеш. 

Маленькі перемоги додають впевненості у майбутньому!

Пишаємося тим, що маємо!

Бажаємо успіхів, здоров'я і нових перемог! 

Багаторічний досвід участі у Міжнародному турнірі юних фізиків:


 Цю історію ми робимо разом:


Джерело фотографій.

 Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22