Сучасні освітні технології (штучний інтелект, імерсивні технології, STEM-освіта, змішане навчання), корисні матеріали, практичні онлайн-інструменти, фізика. Дізнались про щось нове? Одразу реалізуймо в роботі!
АлексБеллос (газетаThe Guardian)опублікувавзавданнязвипускногоіспитуз математики, що було запропоновановекзаменаційнихматеріалах16країн.Правильновирішуютьцюзадачкутільки10%екзаменованих.
Умова задачі:
Циліндр,наякійдужеакуратноірівнонакрученийдріт.Дротувистачилорівноначотири обертинавколоциліндра.Довжинациліндра-12сантиметрів,довжина колапоперечногоперерізу-4сантиметри.Знайдітьдовжинудроту, що намотано на циліндр.
Способи розв'язання:
Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті! Підписуйтесь на блог! Підписуйтесь на канал YouTube.
Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей. ЕQ вважається емоційним еквівалентом пізнавального інтелекту (IQ).
Джон Меєр та Пітер Селовей, які назвали чотири напрямки емоційного інтелекту:
як ми оцінюємо та виражаємо емоції;
що про них знаємо;
як ними керуємо;
як на їх основі ухвалюємо рішення.
Дослідники Емі Чан та Пітер Капутівиявили залежність
між емоційним інтелектом (ЕІ) та задоволеністю життям: чим вищий у
людини емоційний інтелект, тим більше вона задоволена власним життям. Дослідники Сатья Кумар і Відья Ієр з Індії опитали працівників освітніх закладів і виявили, що чим вищий рівень емоційного інтелекту, тим більше працівники задоволені своєю роботою.
Американські дослідники Марк Бреккет і Джон Мейєрз’ясували, що чим нижчий рівень ЕІ, тим більше люди споживають алкоголь і наркотичні речовини.
Водночас, люди з нижчим рівнем емоційного інтелекту почуваються більш
самотніми. Почуття самотності залежить від емоційного інтелекту на 24%.
Як розвивати емоційний інтелект?
1. Медитація. Тренуючи свою уважність та фокусуючи увагу на теперішньому моменті тут і тепер, ми стаємо більш емоційно свідомими.
2. Арт-терапія Особливо корисною є арт-терапія для тих
людей, які мають складнощі із словесним вираженням своїх емоцій та
почуттів. Наприклад, люди, які пережили травмуючі події. Мовою символів людина встановлює контакт із власним підсвідомим і може виразити дійсно важливі для неї процеси.
3. Ненасильницьке спілкування.
Ненасильницьке спілкування складається з чотирьох компонентів:
Спостереження – що дійсно сталося в ситуації. Майстерність полягає у вираженні спостереження без суджень чи оцінок.
Почуття – зазначення того, як почувається людина, яка спостерігає дію.
Потреби – називання потреб, пов’язаних із зазначеними почуттями.
Прохання
– дуже точне здійснення прохання, звернене до того, чого ми хочем від
іншої людини, щоб покращити наше життя, або щонайменше зробити ситуацію
«вирішуваною».
4. Казкотерапія Казкотерапія становить собою також
систему виховання, яка дозволяє тонко і не дидактично формувати уявлення
про базові життєві цінності.
5. Дихальні практики Дихання є природним процесом в житті людини.
Прожити без нього не можливо. Воно пов’язує духовний і фізичний стани.
Саме дихання дозволяє зрозуміти нашу психіку. Недаремно, одна з перших
рекомендацій в психотерапії стосується дихання. «Спостерігайте за Вашим
диханням», «Дихайте». Рівномірне дихання змінює якість життя.
6. Ведення щоденника. Кожен день записуйте що і коли ви відчували, описуйте обстановку і всі
можливі ключові моменти. Аналізуйте, чому у кожній ситуації з'являються ті , чи інші емоції. Буквально через місяць вам стане легше розуміти себе та
механізм виникнення власних емоцій.
Як розвивати емоційний інтелект у дітей?
З дітьми молодшого віку й дошкільниками можна гратися й виконувати вправи для розвитку емоцій, які пропонує психолог Вікторія Шиманська.
«Скринька емоцій» ― для
дорослих це уявна скринька, а разом із дітьми можна зробити справжню. Це
буде так звана «скринька щастя», куди слід покласти все, що асоціюється
з щастям п’ятьма органами чуття: візуально, на слух, смак, нюх та
дотик, ― і у важкі моменти діставати це звідти. Для дитини, наприклад,
це може бути: зір ― улюблена або бажана іграшка, слух ― мамина колискова, смак ― морозиво, нюх ― запах ялинки й мандаринів, дотик ― пухнасте кошеня. «Компас емоцій» ― гра, що дуже
добре розвиває емоційний інтелект, вона не лише знайомить дитину з
різними почуттями, а й демонструє, у якій ситуації людина відчуває те чи
інше. Її суть от у чому: існує набір карток, на кожній із яких написане
одне почуття (наприклад, радість, цікавість, страх, сум, здивування,
злість, довіра тощо). Кожний отримає по такому набору. Потім один із
гравців придумує ситуацію й обирає емоцію, яку він відчуває під час цієї
події. Він кладе картку в центр написом донизу й загадує цю ситуацію, а
решта гравців мають відгадати, яку емоцію вона викликає у гравця.
Батькам першокласників психолог радить розповідати «тактильні казки».
Слід покласти до сумки різні на дотик предмети (щось пухнасте, колюче,
те, що шелестить, рідину у флаконі тощо), зав’язати дитині очі пов’язкою
й розповісти казку, дістаючи кожний предмет і пропонуючи його на дотик
дитині. Такі казки знімають стрес у першокласників, а також формують
унікальний контакт між дорослим і дитиною
Лагідні дотики.
Підберіть 6-7 дрібних предметів різної фактури: шматочок хутра, пензлик, скляний флакон, намисто, вату і т. д. Усе це викладіть на стіл. Запропонуйте дитині оголити руку по лікоть, а потім поясніть, що по руці ходитиме “звірятко” і торкатися лагідними лапками. Потрібно із закритими очима вгадати, яке “звірятко” торкалось до руки, тобто відгадати предмет. Дотики мають бути погладжувальними, приємними.
Юний археолог.
Опустіть кисть руки в таз з кінетичним або звичайним піском (можна взяти будь-яку крупу) і засипте її. Дитині треба обережно “відкопати” руку – тобто проводити археологічні розкопки. При цьому не можна доторкатися до кисті руки. Як тільки дитина торкнеться вашої долоні, вона тут же міняється з вами місцями.
Заспокой мишку.
Дайте дитині в долоньки пухнасту, м’яку, тендітну іграшку у формі мишки (чи іншого звірятка). Потім повідомте їй: “Ось потрапила до тебе в руки маленька мишка, вона така ніжна і беззахисна. Вона так боїться шуліки! Потримай її, поговори з нею, заспокой її”. Нехай дитина потримає в руках іграшку, погладить її, поговорить з нею, скаже їй добрі слова, заспокоїть. В процесі гри вона і сама заспокоїться.
Змотай клубочок.
Запропонуйте дитині змотати в клубочок яскраву пряжу. Розмір клубка з кожним разом може ставати все більшим і більшим. Не забудьте повідомити їй, що цей клубочок чарівний – забирає смуток, печаль, злість і образу, як тільки починаєш його змотувати, то відразу ж і заспокоюєшся.
Мовний менеджмент в освіті та комунікативні стратегії
Перша комплексна онлайн платформа з вивчення української мови Є-мова.
Унікальний онлайн-курс української мови “Є-Мова“,
створений завдяки проекту EGAP Challenge Vinnytsia. Розробити курс із
української мови вирішила команда фахівців із різних міст України. Курує
проектом Анастасія Розлуцька, координаторка Безкоштовних курсів української мови.
Як удосконалити мовленнєві
навички, покращити комунікації з учнями та долати мовні бар’єри – для
вчителів, що викладають мовами нацменшин, розпочався відповідний онлайн-курс «Мовний менеджмент в освіті та комунікативні стратегії».
Навчання стартувало 15 липня 2020 року.
Курс безкоштовний, його тривалість – 54 години. Він складається з 10-ти відеолекцій, практичних завдань і тестів.
Варто зазначити, що на навчання вже зареєструвалися 4 тис освітян.
Курс охоплює три тематичні модулі:
Роль державної мови у формуванні майбутнього громадянина України.
Комунікативні цілі та стратегії в освітньому середовищі.
Мовна та мовленнєва компетентність вчителя.
Учасникам вже доступні відеолекції, завдання до них, матеріали і
спілкування на форумі. Важливо, що у курсі можна самостійно формувати
графік навчання.
Слухачі, які успішно пройдуть навчання, отримають відповідний сертифікат.
Курс розробила ГО «Український світ»,
яка раніше реалізувала проєкт «Безкоштовні курси української мови» та
створила платформу для вивчення української мови «Є-мова».
Онлайн-навчання було організовано у
межах Меморандуму між МОН і ГО «Український світ» про співпрацю у сфері
вдосконалення мовленнєвих і комунікативних компетентностей вчителів.
Він був підписаний 28 травня 2020 року.
Як правильно побудувати урок фізкультури? Як навчитись говорити з учнем
про спорт? Чому спорт – це спочатку комунікація, а вже потім змагання?
Спорт був та лишається запорукою розвитку людини, а особливо дитини.
Спортивні елементи мають стати частиною кожного уроку, але як саме
ввести фізичну культуру до вашого класу? Відповіді на всі ці питання ми
обов’язково надамо впродовж навчання!
Методика STEPS (Space – простір, Task – Завдання, Equipment –
обладнання, People – люди, Speed – швидкість). А ще поговоримо про те,
чому спорт – це спілкування та соціалізація. Для кого цей курс?Для вчителів фізичної культури та вчителів загальноосвітніх
предметів, для батьків школярів та всіх небайдужих до спорту. Якщо вам
подобаються змагання, олімпійські принципи, спортивні ігри та ви
прагнете до всебічного розвитку – цей курс для вас!
МЕТА КУРСУДопомогти освітянам та всім охочим більше дізнатись про фізичну
культуру, її викладання у закладах освіти, впровадження спорту до всіх
частин нашого життя.
Поширені питання
Курс безкоштовний?
Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати
навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але
доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його
завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на
швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.
Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?
Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладача!
В який час будуть проходити заняття?
Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.
Щобпобачитивеселку,требаобов'язковостоятиспиноюдо сонця.Мибачимоїї,колисонце освітлюєбезлічводянихкрапельвповітрі:пучоксонячногосвітла,проходячичерезкожнукрапельку,заломлюєтьсяірозкладаєтьсянабезлічкольорів(спектр).Променісвітла,відбитівідвсіхкрапельодночасно,потрапляють у наші очі.Мозоксприймаєцюкартинкуяквеселку.Кольори веселкизавждиоднаковііслідуютьводномупорядку.
Дисперсія світла у краплях води.
Положення джерела світла, крапель води і спостерігача для спостереження веселки.
Чому ми спостерігаємо подвійну веселку?
Як виглядає веселка із літака?
Як правило, з'являються дві веселки (одна більш яскрава, інша - менш). Це пов'язано із різними кутами заломлення і відбивання у краплях води.
Читання тексту “Чому буває веселка?
Веселка буває, коли зустрічаються дощик та сонечко .
Наприклад, дощик тільки закінчився або ще падає, а з-за хмарки визирнуло сонечко .
Коли дощить, у повітрі багато маленьких крапель води. І коли сонячне
світло проходить крізь ці краплі, воно стає різнокольоровим.
Аби побачити , треба правильно стояти. Необхідно обов’язково
повернутися спиною до сонця , а обличчям – до дощу .
Якщо сонце знаходиться високо, то веселки , на жаль, ніхто не побачить.
Веселка показується людям тільки рано вранці або ввечері, коли висить
низько над землею.
З посібника А. Назаренко.
Питання:
- Коли буває веселка? - Чи буває веселка, коли ще падає дощ? - Яким стає сонячне проміння, коли проходить крізь краплинки води? - Як правильно стояти, щоб побачити веселку? - Коли веселку ніхто не бачить? - Чи можна побачити веселку вдень? А вночі? Чому?
Sandbox - це Інтернет-ресурс для освітян, який використовує музичні відео OK Go як вихідні пункти для інтегрованих завдань, що дозволяють студентам вивчати різні концепції STEAM. Музика, мистецтво і наука! Посилання на сайт.
Вебсервіс LiveWorksheets дозволяє вдосконалювати робочі матеріали, створені в форматах
docx, pdf, jpg і png. Перетворює звичайні сторінки в інтерактивний матеріал для
самоперевірки. Можна створювати робочі листи, які містять кілька типів
завдань.
Які завдання можна створити за допомогою Liveworksheets
додавання текстових полів для введення тексту
вибір правильної відповіді
вікторина з вибором правильної відповіді
зіставлення
перетягування правильної відповіді
завдання на прослуховування
завдання на вимову
відкриті питання
додавання mp3 файлів
додавання відео з YouTube
додавання посилань
Як почати працювати інструкція:
Посилання на LiveWorksheets
Приклади вже створених завдань (завдання можна завантажити і використовувати для власних занять): початкова школа;
Отримати інформацію щодо умов участі у фінальному етапі XXІX Всеукраїнського турніру юних фізиків можна за тел. 067-68-28-539, Кремінський Борис Георгійович,
E-mail: b_kreminskyi@ukr.net.
Завдання, що пропонуються для I етапу турніру, розміщено на сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» (https://imzo.gov.ua/), додаються.
Завантажити умови завдань за посиланням.
1. Скажи мені – Архімед чи ні?
Заповніть скляну банку наполовину піском і помістіть в неї будь-яке тіло (камінь, брусок, кульку тощо). Закривши банку, поставте її на вібруючу підставку. Вивчіть явище і опишіть, як і від чого залежить «занурення» або «спливання» тіла.
2. Водомірка.
Всі юні (і не дуже) фізики легко нададуть відповідь на запитання, що саме утримує водомірку на поверхні води. А чи зможуть вони сказати, яке максимальне прискорення розвиває водомірка при розгоні і гальмуванні і чим визначається максимальна швидкість її руху?
3. Фонтан ліліпутів.
Якщо зробити невеликий фонтан з тонким соплом і трохи відхилити його від вертикального положення, можна спостерігати цікаве явище: у верхній точці утворюється крапля, яка зростає та спускається вниз, захоплюючи цівку фонтану, після чого все повторюється. Дослідіть це явище.
4. Погляд з іншого боку.
Є вікно, завішене тюлем. Чи буде видимість краще ззовні або зсередини залежно від освітлення? Вивчіть оптичну проникність тюлю.
5. Рафінована спрага.
Є башточка з цукру-рафінаду, що стоїть в калюжі чаю. Який об’єм чаю може "випити" ця башточка залежно від параметрів системи?
6. Гаряче-холодно.
Виготовте газовий диференціальний термометр з двох шприців і хлорвінілової прозорої трубки. Вивчіть, від чого залежить його чутливість та інерційність (час запізнювання показів). Продемонструйте його роботу.
7. Зламана призма.
Беремо призму, пускаємо промінь світла і отримуємо промінь на виході. Ставимо призму на серветку, просочену рідиною, і промінь зникає. Дослідіть явище та визначте, яку інформацію щодо властивостей речовин та системи можна отримати.
8. Козацький обігрівач.
Резиденцію Запорозького гетьмана (дерев'яну кімнату) взимку обігрівали річковою галькою, нагрітою в багатті. За твердженням екскурсовода, «галька тримала тепло 3 дні». Розберіться з фізичної точки зору в цій системі опалення. Скільки потрібно було гальки? До якої максимальної температури могли нагріти гальку? Виконуючи правила техніки безпеки, проведіть модельний експеримент.
9. Привид у вікні.
Іноді предмети здаються роздвоєними, якщо дивитися на них через вікно з подвійним склом. Таке роздвоєння може бути небезпечним–наприклад, при спостереженні літака з вікна диспетчерської. Від чого і як залежить видима відстань між предметом і його «примарою»? Дослідіть і опишіть явище.
10. Як лізеш на стіну, то гав не лови!
На відео спортсмен біжить вгору по двох паралельних стінках. За яких умов це можливо?Відео: https://www.youtube.com/watch?v=5Pqtbt2nXvE&=&feature=em-uploademail(починаючи з моменту 7.45).
11. Вікно в інші світи.
На фото –не м’яч, не літаюча тарілка і це не фотошоп. Це –дірочка у вікні нашої квартири. Така ж дірочка є у вікні нашого фізкабінету. Такі дірочки іноді утворюються від удару камінчика або градини. За яких умов з’являється дірка? Від чого і як залежать її розміри і форма? Дослідіть і опишіть ефект.
12. Чай рушив!
Під час зупинки поїзда на столик (не в заглиблення!) поставили склянку. Столик злегка похилий. Доки поїзд стояв, склянка перебувала у спокої. Поїзд рушив – і через деякий час склянка почала сповзати. Вивчіть і опишіть явище.
13. Що в лоб, що по лобі.
Розрахуйте теоретично і дослідіть експериментально лобове зіткнення двох неодимових магнітних куль на гладкому горизонтальному столі. З якої найбільшої відстані кулі зближуються без поштовху? Від чого і як залежить ця відстань? Від чого і як залежить число зіткнень? Зробіть чисельні оцінки. Які цікаві ефекти Вам вдалося помітити?
14. Не в своїй стихії.
«Летимо ми під вітрилом з рибами летючими...» (В.Крапівін). Опишіть з фізичної точки зору «двигун», що забезпечує політ летючих риб. Вивчіть,від чого і як залежать основні кінематичні характеристики руху риб. Чим зумовлені максимальні значення цих характеристик?
15. Найкращий дарунок – гадаю, що мед.
Як у домашніх умовах виміряти в’язкість зацукрованого (густого) меду?
16. Пісковий годинник.
Добре просушений і очищений пісок через вузький отвір скляної (наприклад, кварцової) трубки висипається в кювету. Спостерігається широкий конус з піску, що висипається. Вивчіть, від чого і як залежить кут «розвороту» конуса з піску, що висипається.
17. Слід на воді.
«Ученые немало лет
Гадают за закрытой дверью,
Как обнаружить этот след,
Чтоб лодку выследить, как зверя.
Среди безбрежной синевы
Их ожидают неудачи,
Поскольку нет следа, увы.
И нет решения задачи.»
(Олександр Городницький)
Те, що у воді не залишається сліду, – неправда! Запропонуйте метод, за допомогою якого можна вимірювати час існування сліду, який залишається у відкритій водоймі (наприклад, від весла байдарки).