Мрій та досягай

Освітня програма Мрій та досягай!


Для українських жінок-переселенок в Україні та Польщі запустили нову освітню програму Мрій та досягай.
Маю честь бути учасницею цієї програми.

Зворушливе співтовариство! ✨

Не втомлююсь висловлювати щирі слова вдячності за можливість брати участь у програмі "Мрій та Досягай". Ця програма, спрямована на підтримку українських жінок-переселенок в Україні та Польщі, стала великим кроком у сприянні освітньому розвитку та самореалізації.

Моя участь у цій програмі стала неймовірним досвідом, який переповнений навчанням, підтримкою та натхненням. Я хочу особливо подякувати нашій відданій менторці програми, Анастасії Тумановій, за її невтомну підтримку, мудрі поради та надзвичайну енергію, яку вона приносить у наше спільне навчання.

Я впевнена, що ця програма відкриє двері до безмежних можливостей для нас, жінок, щоб розвиватися, ділитися знаннями та збудувати майбутнє, про яке ми завжди мріяли.

Щиро вдячна за цю неймовірну можливість!

З любов'ю та вдячністю,

Ірина Пахомова
Pakhomova від користувача Ірина Пахомова


clipdrop редагуємо зображення

ClipDrop — AI інструмент для редагування зображень




Візуальний контент став невід'ємною частиною нашого освітнього процесу. Від соціальних мереж і веб-сайтів до навчальних-презентацій і власних фотографій — ми завжди стикаємось із необхідністю в обробці зображень. І ось тут на допомогу приходить ClipDrop — потужний інструмент, який використовує штучний інтелект для вирішення широкого спектру завдань, пов'язаних з редагуванням зображень.

Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!

Що таке ClipDrop?


ClipDrop — це сервіс, який об'єднує функції видалення чи заміни фону, налаштування освітлення, видалення тексту та підвищення якості зображень, зміна розмірів картинки за допомогою додавання частини фонового зображеня, забезпечуючи вам інструменти для креативної роботи з фотографіями і зображеннями. Він базується на передових технологіях штучного інтелекту, таких як нейромережі та комп'ютерне бачення, що дозволяє досягти вражаючих результатів у редагуванні зображень.

Основні Функції ClipDrop:


Заміна та Видалення Фону: 
З ClipDrop ви зможете легко видалити фон на своїх фотографіях та замінити його на будь-яке інше зображення або фон. Це дозволяє створювати ефектні колажі.


Настройка Освітлення: 
Додаток дозволяє коригувати освітлення на зображеннях, покращуючи якість та вигляд фотографій. Ви зможете зробити свої фотографії більш яскравими та привабливими.


Видалення Тексту: 
Навіть найкращі фотографи іноді стикаються з непотрібним текстом на зображеннях. ClipDrop з легкістю видаляє текст та гарантує бездоганний результат.


Підвищення Якості Зображень: 
Завдяки використанню AI, додаток може автоматично підвищити роздільну здатність та якість зображень, зробивши ваші фотографії більш професійними та докладними.

Сервіс:

https://clipdrop.co/uncrop

Приклад:


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Збірник із завданнями НМТ математика 2023

 НМТ  математика 2023 збірник із завданнями



15.06.2023

УКЛАДАЧ: БОДНАР М. О.


Корисні публікації:

12 листопада – День синички (STEM-заняття)

 День синички (заняття із STEAM-орієнтованим підходом) + шаблон



Тема: День синички

Мета уроку:

  • Познайомити учнів з особливим днем "День синички".
  • Розвивати творчі та STEАM-навички учнів.
  • Виховувати бережливе ставлення до природи та птахів.
Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!

Частина 1: Вступ (10 хвилин)

  1. Привітання та оголошення теми уроку.
  2. Пояснення, що "День синички" – це день, коли ми вшановуємо пташок і прагнемо зрозуміти їхнє життя та потреби.

Частина 2: Історія та факти про синичок (15 хвилин)

  1. Розповідь про синичок: де вони живуть, чим харчуються, чому вони важливі для екосистеми.
  2. Поділіться цікавими фактами про синичок та їхнє життя.
  3. https://interes-fakti.com/cikavi-fakti-pro-sinic/

Частина 3: Малюємо синичку (15 хвилин)

  1. Покажіть крок за кроком, як намалювати синичку (відео).

  2. Як швидко намалювати синичку
    Центр художньо-технічного розвитку, гурток "Фабрика ідей " Малювання тварин. Синичка.

  3. Роздайте аркуші паперу та малюнки синичок для навчання.
  4. Дайте учням можливість намалювати свою власну синичку.
  5. Порівняйте та обговоріть малюнки учнів.

Частина 4: STEM-заняття – Проєктування годівнички (25 хвилин)

  1. Пояснення, що таке годівничка та як вона може бути корисною для синичок.
  2. Подивитися відео: "Різні дизайни годівничок".
  3. Поділіть клас на групи та надати час для обговорення дизайну годівнички.
  4. Учні працюють в групах, проєктуючи дизайн годівнички та описують необхідні матеріали, їх кількість і вартість. Наприкінці заняття потрібно надати детальну інструкцію "Як зробити годівничку".
  5. Обговорення результатів та вибір найкращих ідей.
  6. Заповнити 1 сторінку звіту.

Частина 5: Домашнє завдання: створити власну годівничку

  1. Передфінальний етап:
  2. Учні представляють свої годівнички та розповідають, як вони працюють.
  3. Обговорення важливості догляду за птахами та природою.
  4. Фінальний етап:
  5. Провести фото або відео зйомку годування птахів із використанням самостійно збудованої годівнички.
  6. Підготувати презентацію або відео.
  7. Заповнити другу сторінку звіту.

Шаблон звіту: тут
(Для того, щоб використати цей шаблон, вам потрібно: 
1. відкрити посилання,
2. зробити копію документу)


Прошу підтримати для подальшої можливості розробки подібних занять: 
картка: 5355 5712 8132 2123
Дякую, що ви зі мною.

Приклад:
Проєктуємо годівничку (STEM-заняття)

Приклад інструкції "Годівничка:

Матеріали

Картонна коробка для молока Олівець або маркер Безпечна акрилова фарба Пензель Гілки для прикрашення Безпечний клей Ножиці (дорослим використовувати) Пташине насіння (Будьте обережні, оскільки деяке пташине насіння може містити арахіси та горіхи.)

Інструкції

Вимийте порожню коробку для молока і дайте їй висохнути. Намалюйте отвір (для входу птахів) на боці коробки олівцем або маркером. Крок для дорослих: Використовуйте ножиці, щоб вирізати цей отвір. Приклейте гілочки вздовж верху картону, щоб створити дах. (Використовуйте клей ззовні годівнички лише.) Приклейте ґудзики або інші прикраси на зовнішню сторону. Наповніть картон пташиним насінням. Поставте годівничку на безпечному місці зовні, щоб привернути птахів.


Додаткові корисні публікації

Цікавинки про синичку: робочі аркуші в косу лінію для каліграфічного запису речення з цікавим фактом про синицю.

Міні-проєкт «Синичкин день» для молодших школярів для цікавого проведення заняття до Дня синички 12 листопада. 

Книжечка дослідника (книжка-малютка) «Синичка» для молодших школярів для тематичних занять до Дня синички.

Mamabook підготував підбірку безкоштовних розмальовок із птахом. У файлі для завантаження зібрані як прості шаблони для дошкільнят, так і розмальовки для учнів початкової школи.

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

10 листопада - Всесвітній день НАУКИ (Science Day)

Видатні вчені-фізики (матеріали до Дня науки)


Основоположні фізичні теорії завжди були в центрі уваги видатних учених різних епох. Грецький філософ Демокріт ще в V ст. до н. е. висунув ідею про те, що всі тіла складаються з найдрібніших частинок.

Будову речовини вивчали російський учений Михайло Ломоносов, англійський фізик Джеймс Максвелл (1831-1879), австрійський фізик Людвіг Больцман (1844-1906) та ін.


Шаблон до Дня науки: тут.


Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!


Творцем механіки став видатний англійський учений Ісаак Ньютон.

У 30-ті роки ХХ ст. в Україні активізувалися дослідження в багатьох галузях фізики, зокрема в Харківському фізико-технічному інституті (лідер ядерних досліджень в Україні). Антон Вальтер (1905-1965) вивчав питання з фізики діелектриків і напівпровідників, фізики атомного ядра, техніки високих напруг і техніки вакууму, прискорювальної техніки. Георгій Латишев (1907-1973) проводив дослідження в галузі ядерної фізики. Олександр Лейпунський (1903-1972) досліджував проблеми атомної та ядерної фізики, ядерної техніки. Академік НАН України Кирило Синельников (1901-1966) очолював дослідні роботи з керованих термоядерних реакцій. Створив наукову школу фізиків-ядерників. Ці четверо вчених здійснили першу в нашій країні штучну ядерну реакцію (1932 р.).

Винахідник, творець дугового електрозварювання Микола Бенардос (1842-1905) сконструював автомати для зварювання вугільними і металевими електродами, автомати для електричного різання металів, винайшов спосіб електричного паяння розжаренням. Академік, президент НАН України, директор Інституту електрозварювання імені Є.О. Патона НАН України Борис Патон (1918) разом зі співробітниками розробив теорію дугових автоматів і напівавтоматів, нових способів електрозварювання, заснував наукову школу в галузі електрозварювання.

Академік, перший президент АН УРСР, природодослідник Володимир Вернадський (1863-1945) висунув ряд теоретичних положень з геохімії рідкісних і розсіяних елементів, пошуків радіоактивних мінералів.

Український фізик Лев Шубников (1901-1945) є одним з основоположників фізики низьких температур, відкрив антиферомагнетизм (1935 р.). Лев Ландау (1908-1968) створив теорію діа- і феромагнетизму. Абрам Йоффе (1880-1960) займався проблемами міцності, пластичності, електропровідності твердого тіла. Фізик-теоретик, академік НАН України Олександр Ахієзер (1911-2000) створив школу фізиків-теоретиків, вивчав проблеми теорії твердого тіла, ядерної фізики, дослідив поглинання звуку в твердих тілах та інші явища й процеси. Іван Обреїмов (18941981) працював у галузі фізики кристалів.

Багато українських учених були змушені працювати за межами України. Видатний учений епохи класичної фізики, фізик і електротехнік Іван Пулюй (1845-1918), уродженець м. Гримайлів Тернопільської області, працював у Німеччині, Югославії, Чехії, проводив дослідження в галузі молекулярної фізики, Х-променів. «Лампа Пулюя» (1881 р.) була прототипом рентгенівської трубки. 

Фізик-ядерник українського походження Григорій Шарпак (1924-2010) став першим лауреатом Нобелівської премії у галузі фізики.

Професор Олександр Смакула (1900-1983) відкрив спосіб просвітлення оптики (1937 р.), що спричинило революцію в оптичній, фотографічній та кінематографічній технологіях. Леонід Мандельштам (1879-1944) займався питаннями оптики, радіофізики.

Українські учені зробили значний внесок у розвиток авіації і літакобудування, зокрема Іван Сікорський (1889-1972) спроектував і побудував кілька вертольотів, літаків-біпланів. 29 грудня 1911 р. на літаку власної конструкції С-6 він установив світовий рекорд швидкості - 111 км/год (з екіпажем). Під його керівництвом побудовано перші у світі багатомоторні літаки «Руський витязь», «Ілля Муромець» та ін. У 1911 р. інженер-конструктор Федір Андерс (1868-1926) створив перший дирижабль цивільного призначення «Київ» (м’якої конструкції). Розробив (1924 р.) оригінальний проект дирижабля жорсткої конструкції зі змінюваним у польоті об’ємом. Авіаконструктор Олег Антонов (1906-1984) створив понад 60 типів транспортних літаків і планерів.

Революційним внеском у розвиток космонавтики було створення потужних ракетоносіїв, здатних виводити в космос супутники й кораблі зі складною апаратурою та людьми на борту. Талановитий винахідник Микола Кибальчич (1853-1881) розробив проект літального апарата з ракетним двигуном для космічних польотів.

Конструктор, учений-теоретик Юрій Кондратюк (Олександр Гнатович Шаргей) (1897-1942) у своїй книжці «Завоювання міжпланетних просторів» (1929 р.) розробив основи міжпланетних космічних польотів. Він є автором теорії багатоступінчастих ракет, рецептів ракетного палива. Політ «Аполлона-9» з астронавтами до Місяця і висадку на нього здійснено за «трасою Кондратюка». 

Академік, геніальний конструктор Сергій Корольов (1907-1966) розробив проекти керованих ракет, ракет-носіїв, під його керівництвом запущено перший штучний супутник Землі (4 жовтня 1957 р.), здійснено перший політ людини в космос (Юрій Гагарін, 12 квітня 1961 р.), перший вихід людини у відкритий космічний простір (Олексій Леонов, 18 березня 1965 р.), перший політ супутника до Місяця і фотографування його зворотного боку. Він створив наукову школу космічних досліджень. Під керівництвом академіка, видатного винахідника ракетно-космічної техніки Валентина Глушка (1908-1989) створено двигуни, які було встановлено на ракетах-носіях «Восток», «Космос», «Протон».

Винахідник, видатний конструктор у галузі ракетної техніки Володимир Челомей (1914-1984) створив новий тип реактивного двигуна; він є автором ідеї розкриття крила ракети в повітрі. Під його керівництвом було створено ракету-носій «Протон», за допомогою якої було виведено в космос космічні кораблі «Союз», «Мир», «Прогрес», автоматичні станції «Вега» для вивчення планети Венера, комети Галлея. Учений-механік, конструктор Михайло Янгель (1911-1971) працював у галузі створення ракетно-космічної техніки.


ЗАПИТАННЯ ДО ВИВЧЕНОГО

1.    Назвіть імена видатних українських учених. Укажіть їх основні досягнення в науці.

2.    Підготуйте короткі відео або презентації про одне з визначних відкриттів у фізиці.


 

Це матеріал з підручника Фізика 7 клас Сиротюк

Корисні публікації




Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Canva: як створити розтяжку із літер до тематичних занять?

Інструкція по створенню окремих літер для тематичної розтяжки



Відеоінструкція: як створити власну розтяжку із літер до тематичних занять + завантажити розтяжку до Дня Гідності і Свободи

Приєднуйтесь!

Дякую за репост і вподобайку!

Розтяжка до Дня Гідності і Свободи

Розтяжка "21 листопада - День Гідності та Свободи" буде в нагоді класним керівникам під час проведення виховної години на честь початку двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції гідності (2013 року)

Підтримайте проєкт "Проактивний педагог" 
картка: 5355 5712 8132 2123

Завантажити: тут.

 


Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Pобомедуза (STEM) Jellyfish-Bot

Jellyfish-Bot: робот-медуза, що допомагає очистити океан від сміття (+ідеї для STEM-проєкту)







images courtesy of the research team (Tianlu Wang, Hyeong-Joon Joo, Shanyuan Song, Wenqi Hu, Christoph Keplinger, Metin Sitti)

В Інституті інтелектуальних систем Макса Планка в Штутгарті розробили підводного робота на основі медузи, за допомогою якого вони сподіваються одного дня збирати сміття з дна океану. Майже безшумний прототип може затримувати об'єкти під своїм тілом без фізичного контакту, тим самим забезпечуючи безпечні взаємодії в дуже чутливих середовищах, таких як коралові рифи. Jellyfish-Bot може стати важливим інструментом для екологічної реконструкції.

За відомостями, опублікованими на сайті www.is.mpg.de/news, дизайн цього робота створено на основі руху медуз, які легко рухаються в воді завдяки своїм м'яким тілам. Інженери створили робота, який може ефективно рухатися у воді, притримуючись нижнього шару води, і він може змінювати свою форму, щоб затримувати сміття або інші об'єкти під своїм тілом.

Оскільки Jellyfish-Bot майже не створює шуму, він може працювати в дуже чутливих середовищах, не завдаючи шкоди різноманітним формам життя, що проживають у цих областях. Такі місця, як коралові рифи, є особливо вразливими для пошкоджень, тому важливо, щоб будь-які роботи, які проводяться в цих місцях, були якомога безпечнішими для довкілля.

Одним із важливих завдань, яке можна вирішити з використанням Jellyfish-Bot, є очищення води від пластикових відходів та інших матеріалів, які можуть залишатися на дні океану протягом десятиліть та шкодити різним видам морських тварин.

Крім того, використання робота-медузи може сприяти покращенню роботи дослідників та експертів, які займаються вивченням морських екосистем. За допомогою такого робота можна отримати детальну інформацію про життя на дні океану та використовувати її для покращення управління природними ресурсами.

Загалом, робот-медуза, розроблений в Інституті інтелектуальних систем Макса Планка, може стати важливим кроком у боротьбі з екологічними проблемами океану та допомогти зберегти біорізноманіття морських екосистем для наступних поколінь.




Тема: "Підводний робот-медуза і його роль у вирішенні екологічних проблем океану"


Мета:

  • Познайомити учнів із новітніми розробками в області робототехніки та екології.
  • Розглянути основні характеристики і можливості підводного робота на основі медузи.
  • Розглянути важливість застосування Jellyfish-Bot у вирішенні проблем забруднення океану та дослідженні морських екосистем.

Хід заняття:

  1. Вступ (5 хвилин)

    • Почнемо урок із запитання: "Чи знаєте ви, які технології можуть бути використані для боротьби з екологічними проблемами океану?"
    • Пояснення мети та структури уроку.
  2. Оголошення теми уроку (5 хвилин)

    • Представлення теми та цікавого факту: "Інститут інтелектуальних систем Макса Планка розробив підводного робота на основі медузи."
  3. Огляд та розгляд відеоматеріалу (10 хвилин)

    • Перегляд короткого відеоролика про Jellyfish-Bot та його основні функції та можливості.
    • Порівняння руху робота з рухом справжньої медузи.
  4. Опис робота Jellyfish-Bot (15 хвилин)

    • Пояснення принципу дії та особливостей цього робота, які дозволяють йому рухатися ефективно в воді та затримувати об'єкти.
    • Відповіді на запитання учнів про технічні аспекти робота.
  5. Важливість застосування Jellyfish-Bot (10 хвилин)

    • Обговорення того, як робот-медуза може допомогти у вирішенні проблем забруднення океану та збереженні морського середовища.
    • Розгляд прикладів використання робота для очищення води від пластику та дослідження морських екосистем.
  6. Вплив на довкілля та коралові рифи (10 хвилин)

    • Пояснення, чому робот-медуза майже не створює шуму та як це може вплинути на довкілля та коралові рифи.
    • Обговорення вразливості коралових рифів та необхідності захисту цих унікальних місць.
  7. Можливості для дослідників (10 хвилин)

    • Пояснення, як Jellyfish-Bot може сприяти дослідженню морських екосистем та отриманню важливої інформації про океан.
    • Розгляд прикладів використання робота для наукових досліджень.
  8. Заключення (5 хвилин)

    • Підведення підсумків уроку та підкреслення важливості робота-медузи у вирішенні екологічних проблем океану.
    • Запитання для обговорення: "Як ви вважаєте, чому важливо дбати про океан та його довкілля?"
  9. Домашнє завдання (5 хвилин)

    • Попросити учнів написати короткий твір на тему "Роль робота-медузи у збереженні океану та морських екосистем."



STEM-активності: "Проект створення робота-медузи"


Мета активності:
Заохочувати учнів застосовувати знання з робототехніки та розвивати креативне мислення, проектування та інженерні навички.

Хід активності:

  1. Вступ (5 хвилин): Поясніть учням завдання - їм потрібно придумати та створити свого власного робота-медузу для вирішення конкретної проблеми в океані.

  2. Обговорення (10 хвилин): Обговоріть з учнями проблеми, які створюються забрудненням океану, і запитайте, як їхні роботи-медузи можуть вирішувати ці проблеми.

  3. Проектування (15 хвилин): Розподіліть учнів у групи та дайте кожній групі завдання проектувати свого робота-медузу. Учні повинні визначити, які матеріали та технології вони використовуватимуть, яким буде рух робота, та які функції він буде виконувати.

  4. Презентація проектів (20 хвилин): Кожна група повинна представити свій проект перед класом. Вони мають пояснити, як їхні роботи-медузи працюють та як вони розв'язують важливі проблеми океану.

  5. Демонстрація (15 хвилин): Якщо це можливо, можна спробувати демонструвати реальний робот-медузу або симуляцію його руху.

  6. Обговорення (10 хвилин): Порівняйте та обговоріть проекти різних груп, надійшли б деякі ідеї для вирішення екологічних проблем океану.

  7. Заключення (5 хвилин): Підкресліть важливість інженерного та наукового підходу до вирішення проблем океану та підкажіть учням, що їхні ідеї можуть в майбутньому призвести до реальних розробок та рятування природи.

Ідеї для створення роботів, які можуть допомогти у вирішенні проблем океанів:

  1. Робот для очищення води:

  2. Створення робота, який може рухатися уздовж поверхні води та збирати пластик та інші сміттєві матеріали.

  3. Підводний робот-видалення сміття:

  4. Розробка робота з здатністю піднімати великі об'єкти та сміття з глибин океану.

  5. Робот-медуза для моніторингу водних параметрів:

  6. Створення робота-моделі медузи для дослідження якості води, рівнів забруднення та температур в океані.

  7. Робот-зонд для дослідження глибини:

  8. Розробка робота, який може досліджувати океанічні глибини та вивчати невідомі форми життя.

  9. Робот-розпилювач для відновлення коралових рифів:

  10. Створення робота, який може відновлювати коралові рифи шляхом розпилення біорізноманітних матеріалів.

  11. Робот-дослідник морських тварин:

  12. Розробка робота, який може вивчати морських тварин та допомагати в зборі наукових даних про них.

  13. Робот-автономний збірник даних:

  14. Розробка робота, який може збирати дані про клімат, морські течії та погоду в різних точках океану та надсилати їх для аналізу.

  15. Робот-контроль живої риби:

  16. Створення робота, який може слідкувати за станом риби та запобігати незаконному лову.


#робототехніка #медузаробот #штучнім'язи #екологія #технології #МаксПланк #Штутгарт #новини

Джерело

Бережіть себе і родину! Все буде Україна!




#JellyfishBot #роботмедуза #очищенняокеану #екологія #технології #інновації #морськіекосистеми #біорізноманіття #пластик #відходи #дослідження #природніресурси