Спеціальна теорія відносності

Спеціальна теорія відносності: положення, експерименти, висновки

На початку 19 століття, світло, електрику та магнетизм стали розуміти як різні аспекти електромагнітного ефірного поля. Рівняння Максвелла доводили, що рух заряджених об'єктів продукує електромагнітне випромінювання, швидкість розповсюдження якого завжди є швидкістю світла. Ці рівняння базувалися на ідеї існування ефіру, в якому швидкість розповсюдження такого випромінювання не змінюється зі зміною швидкості джерела. Зрозуміло, що фізики намагались виміряти швидкість Землі відносно ефіру. Найвідоміша з таких спроб — експеримент Майкельсона-Морлі. Результати цих експериментів зійшлись в одному: швидкість світла не змінюється зі зміною швидкості спостерігача, тобто має бути інваріантною для всіх спостерігачів.


 


Ще до появи СТВ, Хендрік Лоренц та інші вже помітили, що прояви електромагнітного поля можуть бути різними в залежності від стану спостерігача. Наприклад, один може не спостерігати магнітного поля в тому ж місці де інший, який рухається відносно першого, може.
Стаття Ейнштейна "До електродинаміки тіл, що рухаються" (1905) окреслила засади спеціальної теорії відносності, основні постулати якої:

  • В усіх інерційних системах відліку фізичні процеси відбуваються однаково.
  • Швидкість світла у вакуумі не залежить від руху джерела або приймача і однакова в усіх напрямах. 

 

Ейнштейн сказав, що всі спостерігачі вимірюють швидкість світла в 186 000 миль в секунду, незалежно від того, наскільки швидко і в якому напрямку вони самі рухаються.

Це припущення спонукало коміка Стівена Райта запитати: “Якщо ви знаходитесь в космічному кораблі, який подорожує зі швидкістю світла, і ви включаєте фари, чи щось трапляється?”

Відповідь – фари включаються нормально, але лише з точки зору того, хто знаходиться всередині космічного корабля. Якщо хтось стоїть на вулиці і спостерігає, як корабель пролітає, фари, здається, не включаються: світло виходить, але воно рухається з однаковою швидкістю космічного корабля.

Ці суперечливі версії виникають через те, що лінійки та годинники – речі, що позначають час та простір – неоднакові для різних спостерігачів. Якщо швидкість світла має бути постійною, як сказав Ейнштейн, то час і простір не можуть бути абсолютними; вони повинні бути суб’єктивними.


 

Наприклад, космічний корабель довжиною 100 метрів, який рухається зі швидкістю 99,99%, швидкості світла буде здаватися довжиною в 1 метр стаціонарному спостерігачеві, але він залишатиметься своєї звичайної довжини для тих, хто знаходиться на борту.

 Маса теж залежить від швидкості. Чим швидше рухається об’єкт, тим він стає більш масивним. Насправді жоден космічний корабель ніколи не може досягти 100% швидкості світла, оскільки його маса зростатиме до нескінченності.

Можливими є навіть дивніші факти – час проходить повільніше, чим швидше ви їдете. Якщо близнюк їде на швидкохідному космічному кораблі до якоїсь далекої зірки, а потім повернеться, він буде молодшим ​​за іншого свого близнюка, який залишився на Землі.  


 

Ейнштейн не намірювався порушити наше розуміння часу та простору. Він продовжив узагальнювати свою теорію, включаючи прискорення, і виявив, що це спотворює форму часу та простору.

Уявіть, що космічний корабель прискорюється. Ті, хто на борту, будуть прилипати до землі так само, як ніби вони були на Землі. Ейнштейн стверджував, що сила, яку ми називаємо гравітацією, не відрізняється від перебування на кораблі, що прискорюється. 

Ейнштейн виявив, що простір і час вигнуті поблизу масивного об’єкта, і ця кривина – це те, що ми переживаємо як силу тяжіння.

Важко зобразити вигнуту геометрію загальної відносності, але якщо людина вважає простір-час як якусь тканину, то масивний предмет розтягує навколишню тканину таким чином, що все, що проходить поблизу, вже не йде за прямою лінією. 


 

Рівняння загальної відносності прогнозують низку явищ, багато з яких підтверджені:

  • згинання світла навколо масивних предметів (гравітаційне лінзування) 
  • гравітаційні хвилі  
  • існування чорних дір, які захоплюють все, включаючи світло 

 
Эксперимент Хафеле — Китинга


Test of general relativity by a pair of transportable optical lattice clocks

Один з наслідків загальної теорії відносності Ейнштейна полягає в тому, що час в присутності гравітаційних полів різної сили тече неоднорідне. Чим сильніше гравітація, тим сильніше "розтягується" час. Завдяки цьому, наприклад, в околицях горизонту подій чорних дір його хід практично повністю завмирає.

Годинник на оглядовому майданчику (634 м над поверхнею Землі), йшов приблизно на 5 стотріліонних часток секунди швидше, ніж годинник на першому поверсі. За добу відставання "нижніх" годин склало приблизно 4,3 наносекунди (наносекунд - одна мільярдна частина секунди). За розрахунками дослідників, за один рік різниця між годинами склала б приблизно 1,6 мікросекунди.

Джерело 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН

 "Детектори елементарних частинок"


ЦЕРН - міжнародний дослідницький центр Європейського Співтовариства (Женева, Швейцарія), найбільша у світі лабораторія фізики високих енергій, заснована у 1954 році, активно співпрацює з багатьма країнами світу.

Між Україною та ЦЕРН у 2013 році було підписано Угоду щодо надання статусу асоційованого члена. 2016 року Україна набула цього статусу, що дало змогу українським вченим брати участь у передових дослідженнях і працювати в ЦЕРН на найсучаснішому науковому обладнанні, розширило доступ до проектів та освітніх програм ЦЕРН.

 "14 квітня 2019 року закінчилась чергова щорічна школа в ЦЕРН для вчителів України. Її учасники провели установчі збори та ухвалили рішення про створення Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні – неформального об’єднання педагогів. Його мета - координація та формування спільних дій під егідою Малої академії з поширення в нашій державі знань та досвіду, отриманих в Європейській організації ядерних досліджень", - розповів Юров (Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових заходів НЦ «МАН України», член-кореспондент Академії технологічних наук України, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН).

"Невдовзі формуватимуться пропозиції з організації спільних заходів різного рівня, у т.ч. з використанням отриманих в ЦЕРН знань для вдосконалення та розвитку методичного забезпечення освіти з фізики та астрономії, обміну досвідом у цьому напрямку, розвитку в Україні STEM-освіти (наука - технології - інженіринг - математика) та інших перспективних аспектів сучасної освіти", - зазначив Юров.

Всеукраїнський клуб почесних послів науки ЦЕРН в Україні запрошує подивитися відеозапис вебінару «Детектори елементарних частинок». Модератор - Олександр Юров, завідувач відділом міжнародних масових заходів НЦ «МАН України», член-кореспондент Академії технологічних наук України, голова Всеукраїнського клубу почесних послів науки ЦЕРН в Україні; спікер - Василь Пономаренко, викладач фізики Дитячої академії «Футурум» НЦ «МАН України», м.н.с. Астрономічної обсерваторії КНУ ім. Тараса Шевченка, почесний посол науки ЦЕРН в Україні. В рамках вебінару коротко розглянуто історію та еволюцію детекторів елементарних частинок, на основі комплексів детекторів ЦЕРН надано інформацію про сучасні детектори, датчики і перспективи їх подальшого розвитку.


 Джерело

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

 

ХНУ імені В.Н. Каразіна фізичний факультет

Кафедра астрономії та космічної інформатики зустріч у ZOOM (29.10 о 15:15)

 

Про кафедру
Персональний склад
Наукові матеріали
Навчальні матеріали
Абітурієнту
Випускники
 
Презентації кафедри

Зустріч у ZOOM провідних науковців кафедри астрономії та космічної інформатики.


Викладачі кафедри астрономії та космічної інформатики будуть розповідати про наукові дослідження кожного з відділів НДІ Астрономії. Після цього можна задати свої цікаві запитання.

 
Де: конференція зум
 (https://us02web.zoom.us/j/83425806697?pwd=WXV1Sy8wOVhDa3FucWFrT1g0RXpvdz09)

Коли: 29.10 о 15:15

Чекаємо на всіх бажаючих з цієї і зворотної сторони Місяця.


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Як працює транзистор?

 Транзистор

За будовою та принципом дії, транзистори поділяють на два великі класи: біполярні транзистори (БТ) й польові транзистори (ПТ). До кожного з цих класів входять численні типи транзисторів, що відрізняються за будовою і характеристиками. 

у 1956 році Бардін, Шоклі і Браттейн отримали за винахід транзистора Нобелівську премію


 


 Біполярний транзистор (р-n-p). Підсилювач на транзисторі.



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

 

15x4 World: Nobel & Ig Nobel Prizes 2020

 8 листопада 2020 чотири лекції по 15 хвилин


Науково-популярний лекторій 15х4 організовують міжнародний івент, присвячений дослідженням, що отримали Нобелівські та Шнобілівські премії цього року.

Традиційно, це буде 4 лекції по 15 хвилин та трошки часу на питання слухачів. Івент пройде онлайн 8-го листопаду у дві паралельні сесії на одну премію кожна.

Програма заходу:

18:00-18:10 вступне слово модераторів сесій

18:10-20:30
🏆 Nobel Prizes
History of NP - Liliana Pedro, 15x4 Munich, DE
NP Physics - Yuriy Skorenkyy, 15x4 Ternopil, UA
NP Chemistry - Antonis Michas, 15x4 Munich, DE
NP Physiology or Medicine - Max Kazarnovsky, Haifa, IS

18:10-20:30
🙃 Ig Nobel Prizes
IgNP Economics - Valeria Dmitrieva, 15x4 Rostov-on-Don, RU
IgNP Entomology - Catalina Valdivia Alvarez, 15x4 Krakow, PL
IgNP Medicine - Oleksandra Kazhan, 15x4 Kharkiv, UA
IgNP Materials Science - Oleg Feya, 15x4 Kyiv, UA / Moscow, RU / Dresden, DE

20:30- ... час на спілкування з доповідачами та світовою спільнотою 15х4.

Мова заходу: англійська.

Участь безкоштовна, але за попередньою реєстрацією за посиланням (https://www.eventbrite.com/e/15x4-world-nobel-ig-nobel-prizes-2020-registration-126738998757)



Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

MyOwnConference

Онлайн-зустрічі на MyOwnConference


 Головна сторінка: https://myownconference.com.ua/

Youtube відеоуроки:

Учасникам ваших вебінарів не потрібно встановлювати Adobe Flash Player або інші програми. Все працює в улюбленому браузері на комп’ютері чи мобільному пристрої. 

Вихід в ефір одного або декількох ведучих і учасників. Запрошуйте до діалогу учасників вебінару та інших ведучих по черзі або увімкніть камери для 10 осіб одночасно.  

Миттєві повідомлення, якими можуть обмінюватися учасники вебінару, дозволяють ведучим отримувати зворотний зв'язок та впливати на хід ефіру.

Запис вебінару — це функція, завдяки якій ви без проблем можете зберегти ваш вебінар. Файл із записом або посиланням на нього відправляють учасникам, переглядають, використовують як відеоуроки, продають, публікують в соціальних мережах.  

Як це працює?

  1. Увійдіть у вебінарну кімнату.
  2. У верхньому лівому куті натисніть на кнопку "Записати".
  3. Зупиніть запис. Після конвертації відео можна подивитися, відредагувати, завантажити або отримати посилання на нього в особистому кабінеті.

Вибирайте якість запису. У безкоштовному акаунті доступні SD і HD формат, а в платному — Full HD.  

Вибирайте, які елементи увійдуть до запису. Записуйте тільки камеру і мікрофон або всю кімнату. 

Надсилайте учасникам посилання на запис вебінару за допомогою електронної пошти.  

Показувати можна як завантажене відео, так і відеоролики з YouTube.  

Показуйте екран свого комп'ютера слухачам та збільшуйте ефективність навчання у декілька разів. 

Жодних порушників правил на вебінарі. Можете попередити або внести учасника до чорного списку назавжди.  

Оцінюйте знання учасників за допомогою онлайн-тестів, слідкуйте за результатами і прогресом своїх учнів. 

Для максимальної зручності усіх користувачів інтерфейс вебінарної кімнати доступний на 16 мовах. 

Редагуйте готовий запис за допомогою простого редактора. Видаляйте зайве, залишайте головне. 

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

 

Як організувати онлайн-уроки?

Дистанційне навчання:  ресурси, питання, відповіді


Google Meet

https://meet.google.com/

Meet використовує ті самі засоби захисту, що й Google, щоб захистити вашу інформацію та зберегти її конфіденційність. Дані відеоконференцій Meet передаються через зашифрований канал. Крім того, ми постійно вдосконалюємо засоби безпеки для додаткового захисту.

Запрошені гості можуть приєднатися до онлайн-відеоконференції з комп'ютера, скориставшись актуальною версією будь-якого веб-переглядача – тобто жодного програмного забезпечення встановлювати не потрібно. А з мобільного пристрою можна долучитися через додаток Google Meet.

Запрошуйте на зустрічі до 250 співробітників чи учасників, що не працюють у вашій компанії.

Усі користувачі облікових записів Google можуть безкоштовно проводити відеозустрічі на щонайбільше 100 учасників тривалістю до 60 хвилин кожна.
 

 Елена Кравченко

"Гуглміт. Виходжу у чат одночасно з телефону і комп'ютера - з одного акаунта. На телефоні включаю камеру зворотню. Відео перемикаю телефон/пк. З камери телефона транслюю свої руки - тема вишивання. З пк себе - в першу чергу навчила дітей у себе на пк та мобільних телефонах вибрати головний екран та закріплювати його у себе на екранах гаджетів. Щоб те зображення, яке є головним на даний момент транслювалося у збільшеному форматі"

Підкажіть, будь ласка, як в Google meet вивести зображення усіх учасників на екран. Бо, наприклад, у чаті було 15 чол. а на екрані видно лише 9...

Елена Комелькова  

Нет описания фото. 

 Discord

1. Як підключитися на комп'ютері?

Відкрити сторінку: https://discord.com/

Завантажити Discord на комп'ютер.

Зареєструйтесь.

Для цього введіть ім'я, e-mail та пароль (запишіть цей пароль або запам'ятайте).

Під'єднайтесь до сервера за спеціальним кодом, що надішле вам вчитель.


2. Як підключитися до сервера Discord на Android-пристроях?

Відкрийте програму Discord (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.discord&hl=uk).

Установіть програму.

Зареєструйтесь.

Для цього введіть ім'я, e-mail та пароль (запишіть цей пароль або запам'ятайте).
Під'єднайтесь до сервера за спеціальним кодом, що надішле вам вчитель.

Створено сервер у Discord "Все про фізику: 7-11 клас+ДПА+ЗНО"

Група для усіх, хто цікавиться фізикою! 



Безкоштовно навчаємося разом, допомагаємо один одному, знаходимо однодумців, створюємо команди, отримаємо 200 балів на ЗНО з фізики, приймаємо участь у конференціях, семінарах, проєктах, змаганнях.

Дізнаємося першими новини і цікавинки!

Для вчителів фізики, це нагода познайомитися із алгоритмом налаштування навчання у дистанційній формі на платформі Discord.

Для учнів це нагода мати все необхідне під рукою, що стосується фізики у добре знайомому інтерфейсі Discord.

Єднаймось!
Зареєструйся у Discord і перейди за посиланням!
Запрошуємо: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Фізика - це круто!
Приєднуйся!


ZOOM


Відеоконференцзв'язок з обміном повідомленнями і передачею контенту в режимі реального часу. Компанія, яка надає послуги віддаленої конференц-зв'язку з використанням хмарних обчислень. Zoom пропонує комунікаційне програмне забезпечення, яке об'єднує відеоконференції, онлайн-зустрічі, чат.

Zoom відмінно підходить для індивідуальних і групових занять, студенти можуть заходити як з комп'ютера, так і з планшета й телефона. До відеоконференції може підключитися будь хто, хто має посилання, або ідентифікатор конференції. Захід можна запланувати заздалегідь, а також зробити посилання для постійного уроку в певний час доми, можна зробити одне і те ж посилання для входу.

Безкоштовно 40 хвилин.


Stream Yard

https://streamyard.com

Уроки на на платформі StreamYard з можливістю прямої трансляції через канали на YouTube і сторінки в Facebook. Якщо у вас є власний YouTube канал і ви бажаєте поділитися уроками, лекціями на власному каналі, то найкраще проводити ці заняття на платформі Stream Yard.

Методичні посібники, монографії:


1. Посібник: Організація дистанційного навчання в школі
2. «Екстрене дистанційне навчання в Україні»
В.М. Кухаренко, В.В. Бондаренко, 2020
+68 авторів
Завантажити за посиланням: https://bit.ly/3mkeJ7r
3. Дистанційне та змішане навчання в школі. Путівник
Воротникова І.П.
Завантажити за посиланням: https://bit.ly/2TkhOYV
4. Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник
Воротникова І.П,. Чайковська Н.В
Завантажити за посиланням: https://bit.ly/3kudcuX

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22

Climate action 2020

Кліматичні зміни в Україні


Привіт мої любі друзі!

Пропоную зробити фінальну презентацію, що відображає кліматичні зміни у нашій країні.

Найкращий варіант, якщо усі фотографії будуть авторськими (тобто зроблені вами або вашими рідними).

Завдання знайти фотографії і надіслати мені у Vaiber або у Discord або тут у facebook у коментарях за рубриками:

  • сортування сміття;
  • прибирання сміття;
  • я приймаю участь у акції, щодо захисту екології у моєму регіоні;
  • я саджу дерево;
  • аномальні природні явища;
  • використання альтернативних джерел енергії;
  • що я роблю із опалим листям?  
  • що забруднює атмосферу у моєму регіоні?
  • я використовую велосипед;
  • як зробити сонячну піч?


Це наше домашнє завдання!

Пропоную приєднатися усім небайдужим до проблеми глобального потепління і кліматичних змін в Україні.

На основі надісланих фотографій, планується створення фінальної презентації і можлива онлайн-зустріч із учнями-партнерами із різних країн.

З нетерпінням чекаю ваших фотографій!

Бережіть себе, родину і нашу планету!

Ось посилання на нашу презентацію

https://docs.google.com/presentation/d/1KnYNT-Bowv4QlTuFML1zJEhvoFB8DIzC_hwnvSzvH0Q/edit?usp=sharing

Відкривай презентацію і додавай власні фотографії!

Працюємо разом!


#ClimateActionP 

@ClimateActionED

@TakeActionEdu.  

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 
 

Приєднуйтесь на сервер "Фізичний факультет ХНУ" на Discord

https://discord.com/invite/ZUxcC22  

Що всередині у звичайного листа?

3D анімація будови звичайного листа


Як сучасні можливості змінюють дидактичні матеріали навчально процесу?


Як відбувається фотосинтез?


Сучасна система освіти багатьох країн активно використовує сучасні цифрові можливості. На уроках, які базуються на особистісно-орієнтованому навчанні, неможливо обійтися без комп’ютерів, екранів, смартфонів тощо. 3D анімація є невід'ємною складовою освітнього процесу. Початківці можуть тільки використовувати вже створені матеріали, тоді як середня і старша школа вже можуть створювати власні шедеври із 3D анімації.

Для збереження нашої планети потрібно висаджувати дерева!


We are already experiencing impacts from climate change as a result of global warming, including deadly heat waves, extreme weather events, and threats to life on earth.

Planting trees is the one of the most effective ways to combat climate change.

#PlantED is a global tree planting initiative as part of the Climate Action project

 Приєднуйся!

Since our launch in Oct 2019 we had thousands of students across 65 countries planting more than 1,000,000 trees in every continent. 

Will you join us?

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.

https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна!  

 
#ClimateActionP, #climatechange, #Кліматичнізміни, #PlantED

 

Дистанційне навчання в умовах карантину

 Практичний досвід впровадження змішаного навчання в умовах карантину

 «Екстрене дистанційне навчання в Україні»

 В.М. Кухаренко, В.В. Бондаренко, 2020

+68 авторів 

Завантажити за посиланням: https://bit.ly/3mkeJ7r

 В монографії «Екстрене дистанційне навчання в Україні» узагальнено досвід реалізації дистанційного навчання в умовах карантину в Україні.

У колективній монографії викладено теоретико-методологічні погляди на нагальну для всієї системи освіти України проблему реалізації навчального процесу в умовах карантину, викликаного пандемією  COVID-19.  Навчальні заклади України всіх рівнів змушені були за короткий термін перейти на дистанційний навчальний процес, до якого не всі виявилися готовими.  При розгляді прикладів реалізації навчального процесу з’ясувалося, що процес планування освіти та її практична реалізація в умовах кризи вимагають не лише творчого підходу, але й прийняття серйозних організаційних заходів і не лише на рівні самих навчальних закладів.  Науково-методичний і науково-практичний аналіз ситуації, запропонований науково-педагогічною спільнотою охоплює широке коло питань, проблем і пропозицій, які ґрунтуються на власному педагогічному досвіді. Видання призначене для науково-педагогічних працівників, викладачів-практиків, аспірантів, магістрів й усіх тих,кому не байдужі питання сучасної освітньої системи України. 


 

Дистанційне та змішане навчання в школі.  Путівник

Воротникова І.П. 

Завантажити за посиланням: https://bit.ly/2TkhOYV

У путівнику представлено можливості й особливості впровадження дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти. Висвітлено нормативно-правове забезпечення, моделі використання дистанційних технологій. Визначено цифрові інструменти для забезпечення дистанційного й змішаного навчання та створення електронних освітніх ресурсів, надано поради керівникам освітніх закладів, вчителям.Для вчителів, керівників закладів освіти, методистів та викладачів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

 

 

 

 



Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник

Воротникова І.П,. Чайковська Н.В 

Завантажити за посиланням: https://bit.ly/3kudcuX


У посібнику представлено досвід організації та впровадження дистанційного навчання на рівні Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районних управлінь та методичних центрів, закладів загальної середньої освіти м. Києва. Висвітлено нормативно-правове забезпечення дистанційного навчання та шляхи його подальшого розвитку, подано методичні рекомендації до впровадження дистанційного навчання в дошкільній, середній освіті. Представлено результати соціологічного дослідження вивчення стану дистанційного навчання у місті Київ. Визначено цифрові інструменти для забезпечення дистанційного та змішаного навчання та створення електронних освітніх ресурсів, надано поради учням, вчителям, батькам.

Для вчителів, керівників закладів освіти, учнів, батьків, методистів та обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.

 



Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube. 
Підписуйтесь на сторінку у fb.
https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті ХНУ імені В.Н. Каразіна