Оксфорд – у Харкові!


 ІСМА+ Фізичний факультет = Успіх

Співпрацю із ІСМА (Інститутом сцинтиляційних матеріалів НАН України) вже 20 років проводить кафедра фізики кристалів фізичного факультету ХНУ імені Каразіна. Ця програма зарекомендувала себе як найпродуктивніший проект співпраці студентів, науковців, викладачів і закордонних партнерів.
Кожного року студенти кафедри фізики кристалів проходять реальні виробничі і переддипломні практики на базі потужного наукового центру, співпрацюють із провідними лабораторіями, займаються дослідженнями, пишуть бакалаврські і магістерські випускні роботи і захищаються на відмінно. 
Питання:
Як виглядатиме участь студентів у міжнародних наукових проектах? Чи погоджуються на це зарубіжні партнери?
Чому матеріалознавство? Чому сьогодні в науці важливий саме цей напрям?

Додаткові бали при вступі до Каразінського


 Олімпіада 2020

У 2020 році Каразінський університет проводить Всеукраїнські олімпіади для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти з таких предметів:
  • біологія — біологічний факультет;
  • географія — факультет геології, географії, рекреації та туризму та екологічний факультет;
  • математика — факультет математики і інформатики;
  • фізика — факультет радіофізики, біомедичної електроніки та комп’ютерних систем, фізичний, фізико-технічний та фізико-енергетичний факультети;
  • хімія — хімічний факультет.
 При участі в олімпіаді по фізики, додаткові бали зараховуються при вступі до ХНУ імені В.Н. Каразіна на 4 факультети:
факультет радіофізики, біомедичної електроніки та комп’ютерних систем,
фізичний факультет,
фізико-технічний факультет
фізико-енергетичний факультет

Графік проведення олімпіади з фізики:

До участі у змаганнях допускаються особи, які отримали повну загальну середню освіту, або є учнями випускних класів загальноосвітніх навчальних закладів, або мають право на отримання документа про повну загальну середню освіту в той навчальний рік, коли проводяться олімпіади. Олімпіади проходитимуть у два тури — дистанційний (перший тур) та очний (другий тур).
Учасникам другого туру олімпіад, які набрали не менше ніж 90 %, нараховуються 20 додаткових балів до одного з предметів сертифіката зовнішнього незалежного оцінювання при розрахунку конкурсного бала в університеті.

Завдання для дистанційного туру.

Положення про Всеукраїнські олімпіади Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна для професійної орієнтації вступників на основі повної загальної середньої освіти.
Оприлюднено Правила прийому до університету у 2020 році 

Зимові експерименти

STEMимо взимку



Зі снігом і льодом можна придумати чимало ігор та цікавих дослідів. Вони допоможуть вашій дитині дізнатися основи фізики і хімії і прекрасно розважать її як на вулиці, так і вдома.

Сніжинки
Зовсім маленьким експериментаторам варто почати просто з того, щоб уважно розглянути сніжинки, їх форми, розміри, малюнок. Зробити це можна, вийшовши під час снігопаду на вулицю з листом чорного паперу - сніжинки на ньому видно особливо чітко. Скільки променів має сніжинка? Чи однаковий візерунок мають сніжинки?
Зробіть мікроскоп із лінзи лазерної указки та смартфону і сфотографуйте сніжинки.
Деякі цікаві наукові факти про сніжинки можна прочитати на сторінці - "Сніжинки".

Як зробити мікроскоп із власного смартфону за 5 хвилин?


 

Снігові квіти
В холодну погоду винести на вулицю чашку окропу і прикрити її металевою пластиною (або простою кришкою від каструлі). Осілі на кришці крапельки пари замерзнуть і перетворяться на морозі в іній. Поекспериментуйте із різними поверхнями (металеві кришки, скляні, пластикові).

Зробіть фотографії.

Сніговий вулкан
Спершу потрібно обліпити стаканчик снігом. Далі засипати у нього соду (2 ст. ложки), додати кілька крапель харчового барвника та залити миючу рідину з оцтом (100-150 мл). Можете спостерігати за виверженням «вулканічної лави».
Як це працює: оцет і бікарбонат соди вступають у реакцію, щоб нейтралізувати один одного. У результаті виділяється вуглекислий газ – ви бачите бульбашки, а посилюється виверження піни завдяки миючому засобу.

Солоні візерунки
Беремо звичайний лід, фарбуємо його фарбою (гуаш або акварель) і посипаємо сіллю. У тих місцях, куди потрапляє сіль, лід тане швидше, фарба потрапляє всередину льоду і виходить краса.

Зимова рибалка
Для цього досліду вам знадобиться нитка, кубик льоду, стакан води та щіпка солі.
Завдання: за допомогою нитки витягти кубик льоду зі стакану, не замочивши при цьому руки.
Тепер можна здивувати учнів: опустіть кубики льоду у воду, а один кінець нитки покладіть на поверхні. Далі потрібно насипати щіпку солі на лід із ниткою та зачекати 8–10 хвилин. Тепер беремо вільний кінець нитки та витягуємо лід із стакану.
Чому це відбувається? Коли сіль потрапляє на лід, то лід починає плавитись. Температура кристалізації солоної води нижче ніж прісної (чим більша солоність води, тим нижча така температура замерзання). За кілька хвилин сіль розчиняється у воді, а чиста вода, що на поверхні, примерзає разом із ниткою.
Танення морського льоду починається при температурі вище за −2,3 °C. У порівнянні з прісним він важче піддається роздробленню на частини і більш еластичний.

Кольорові крижинки
Змішуємо воду і акварельні барвники, наливаємо кольорові рідини у формочки і відправляємо у морозилку.
Завдання: вивчити процес плавлення льоду.
Методика експерименту: кольорові крижинки розміщуємо у різних умовах після морозилки.
1- й у холодну воду
2-й у вовняний шарф (попередньо загорнути у пакет)
3-й у банку із сіллю
Питання: де плавлення люду буде найшвидшим?
Першим лід розтанув в холодній воді. Це пояснюється тим, тепло через воду передається легше, ніж через повітря. Тому, наприклад, в мокрому одязі стає холодно.
Потім лід розтанув в солі (діти самі згадали, що сіллю посипають тротуари). І навіть через 2 години лід не до кінця розтанув у шарфі. Шарф та шуба не гріють - вони просто погано передають тепло, тому в них і тепло, мороз через них не проходить.

Опріснення води
Візьміть солодку і солону воду, заморозьте.
Питання: Кубики льоду теж повинні бути солодкими і солоними?
Розколіть льодинки і дайте спробувати дітям, щоб вони зрозуміли, що і ті, і інші прісні за смаком. Поясніть, що вода, перетворюючись на лід, виганяє з кристалів будь-які сторонні домішки. Саме тому в Північному Льодовитому океані вода солона, а лід прісний.

Пінгвіни
Детальніше розкажіть про пінгвінів. Це дивовижні птахи. У них є крила, але вони користуються ними тільки під водою, а літати не вміють. Пінгвіни пересуваються на лапах, незграбно перевалюючись.
Розкажіть, що пір'я пінгвінів не пропускають воду. Щоб показати наочно їх унікальні властивості, проведіть наступний дослід.
Виріжте з картону пінгвінів, розфарбуйте восковими крейдою по обидва боки.
Принесіть з вулиці сніг. Нехай діти покладуть в нього пінгвінів.
Коли сніг почне танути, покажіть, що птахи залишилися сухими.
Поясніть, що тварини змащують шерсть маслом, що містяться в залозах у хвоста.


Досліди та експерименти з дітьми (сайт МОН)

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!