ЗНО Фізика. Рівномірний рух.

 


 
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

 

 


Резонанс

Резонансна взаємодія математичних маятників однакової довжини. Прояви резонансу

 



Демонстрація. Перетворення енергії при коливаннях математичного маятника

 

Вопрос 42. Физический и математический маятники. Периоды их колебаний.  Приведенная длина физического маятника. 

Період коливань математичного маятника

Різке зростання амплітуди вимушених коливань при співпадінні частоти зміни зовнішньої сили, яка діє на систему, з частотою її вільних коливань ν = ν0, називається резонансом.

Resonance in a Pendulum on Make a GIF


  

З явищем резонансу ми зустрічаємось часто і в побуті, і в техніці. Дія цього явища може бути і корисною, і шкідливою.

Прикладами проявів руйнівної дії резонансу є руйнування підвісних мостів через річку Луару у Франції наприкінці XIX ст., на початку ХХ ст. через річку Фонтанка в Росії . У першому випадку солдати крокували по мосту в ногу, у другому — гарцювали кінні гренадери. Здобутком історії стала катастрофа руйнування мосту "Galloping Gertie". 

 

 FREQUENCY ANALYSIS OF A ROTATING SHAFT : Skill-Lync

Руйнування келиха під впливом звуку, теж є прояв резонансу.


Для послаблення шкідливої дії резонансу в техніці використовують демпфери, гумові та повстяні прокладки.

Але резонанс може бути не тільки шкідливим. Приклади корисних проявів резонансу: підсилення звуку музичними інструментами (корпус гітари, міхи баяна), настроювання радіоприймача на частоту потрібної радіостанції. Щоб виїхати з калюжі чи піску, водій періодично вмикає зчеплення, ніби розгойдуючи автомобіль (при певній частоті, амплітуда збільшується) і автомобіль продовжує рух.

Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті! 

Фізика у картинках

 Час

1 секунда це багато чи мало?

Що може статися за 0.001 секунди?


Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

 https://t.me/physicsks


Цікаво буде дізнатися, який найменший проміжок часу, що може бути виміряний засобами сучасної науки. Ще на початку XX століття він складав одну 10 000-у частку секунди; зараз же фізик у своїй лабораторії може виміряти одну 100 000 000 000-у частку секунди. Цей проміжок приблизно в стільки ж разів менше цілої секунди, у скільки разів секунда менше 3000 років! 

Цінуємо час!

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Автоколивання

Маятниковий годинник


Маятник в годиннику є головною регулюючою силою. Його коливання забезпечують постійний перехід кінетичної і потенціальної енергії одна в іншу, що є запорукою рівномірності ходу годинникового механізму.


У 1583 р. 19-річний Г. Галілей, перебуваючи в Пізанському соборі, помітив, що період коливань лампадки залишається незмінним, коли амплітуда коливань зменшується. Він виміряв частоту коливань лампадки, порівнявши їх частотою свого пульсу. Згодом він дослідив, що період коливань маятника пропорційний кореню квадратному з його довжини і не залежить від його ваги. Про це він повідомив у своїй книзі "Бесіди і математичні доведення, що стосуються двох нових галузей науки" (1638 р.). Можна припустити, що Галілей неодноразово міркував над тим, як застосувати маятник для створення точного годинника, але до розробки механізму приступив лише у віці більше 70-ти років, – уже після того як осліп. За вказівками Галілея розробку годинника продовжили його син Вінченцо і учень Вівіані, але невідомо, чи вдалося їм виготовити годинник – залишилися лише креслення, на основі яких згодом виготовили модель годинника.


 

Перші механічні годинники – баштові – були споруджені в XIV столітті. До XVI століття вони мали лише одну стрілку – годинну. Їхній механізм рухали гирі, що опускалися, а хід регулювався шпиндельним механізмом. Цей механізм включав коронну шестерню, яка оберталась навколо горизонтальної осі, вертикально розташований шпиндель (стрижень з двома лопатками, розташованими приблизно під кутом 90 градусів) і приєднаний до шпинделя горизонтальний балансир – стрижень з розміщеними на ньому вантажами, які можна було переміщувати, щоб регулювати хід годинника. Коли шестерня оберталась, лопатки отримували поштовхи від зубців, в одну чи другу сторону, внаслідок чого балансир здійснював коливання, якими визначався хід годинника. 

Основні складові частини маятникового годинника:

  • коронна шестерня (храпове колесо),
  • шпиндель + балансир (анкер),
  • коливальна система

Pin on watchmaker tools & equipment

Період коливань залежав від моменту інерції системи шпиндель-балансир, сили поштовхів і тертя. Ці фактори важко було стабілізувати. Зокрема, момент інерції балансира внаслідок його теплового розширення або стиснення змінювався навіть протягом доби. Через це шпиндельні годинники мали низьку точність – не вище ніж півгодини на добу, і їх підводили за сонцем.

 Прикладом автоколивань можна вважати маятниковий годинник.


Автоколивання – це коливання, що не згасають і спричинені сталим зовнішнім впливом на систему, що сама регулює власну частоту.

У будь-якій автоколивальній системі виокремлюють основні елементи: 

1 – джерело енергії; 

2 – передавальний пристрій зі зворотнім зв’язком – 3, який регулює надходження енергії від джерела у коливальну систему – 4.



Джерелом енергії такої системи є гиря 1, передавальним пристроєм – храпове колесо 2 та анкер 3, коливальною системою – маятник 4.
 

 


Джерела

Символ механічного світу. З історії маятникових годинників

Добра фізика 


Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

Фізика ЗНО

 Електромагнітні коливання

 
Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks

 

 







Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!


Принцип Бернуллі

Цікаві експерименти, що демонструють принцип Бернуллі


Принцип Бернуллі: в струмені води або повітря тиск великий, якщо швидкість потоку мала, і тиск малий, якщо швидкість  - велика.


 

 

Експеримент:

Що станеться з двома повітряними кульками, якщо подути між ними? 

Відштовхнутися вони або притягнуться? 

Для цього нам будуть потрібні: 

• дві повітряні кульки однакового розміру; 

• мотузочки; 

• паличка (ми використовували лінійку); 

 Що робимо: 

• надуємо кульки однакового розміру; • 

підвісимо їх на мотузочки так, щоб між ними була невелика відстань; 

• подуємо між кульками; 

• вони притягнулися! 


 

Чому ж це так відбувається? 

Вся справа  в принципі Бернуллі, який говорить, чим вище швидкість потоку, тим менше в ньому тиск. У підсумку, в тому місці, куди ми дулі, тиск - менше і кульки наближаються одна до одної.

 

Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!

 



EON-XR

 EON-XR платформа із технологіями доповненої і віртуальної реальності


Платформа: https://eonreality.com/company

EON Reality є світовим лідером у галузі доповненої та віртуальної реальності в навчальних та галузевих навчальних рішеннях. 

 EON Reality створив найбільшу навчальну бібліотеку AR / VR із понад 8000 додатками та 40 мільйонами користувачів у всьому світі, маючи понад 20 локацій у всьому світі.

EON-XR - це додаток, що містить технології доповненої AR та віртуальної  VR реальності з функціями для дистанційного навчання та тренувань у практичному, захоплюючому середовищі. 

Уроки та тренінги можна проводити в режимах AR або VR як самостійно, так і в групах, що надає незліченні можливості для студентів, викладачів, роботодавців та службовців. 

Завдяки EON-XR користувачі можуть швидко створювати привабливий вміст на своїх телефонах, планшетах, комп’ютерах та гарнітурах, використовуючи розширену бібліотеку EON Reality, що складається з понад 1 мільйона цифрових активів, а також імпортувати або купувати активи з інших джерел.

Мобільний додаток для Android за посиланням.



 

EON Creator AVR - це величезний, невикористаний потенціальний ресурс, що дозволяє кардинально змінити спосіб навчання та урізноманітнити змішане та онлайн-навчання. Додаток простий, зрозумілий та простий у використанні в різноманітних освітніх програмах та навчальних сценаріях. Є багато варіантів для створення унікальних уроків та інтерактивного досвіду доповненої та віртуальної реальності для кращого навчання та залучення учнів.

Простий у виконанні покроковий посібник для всіх, хто хоче розпочати роботу з платформою AVR, щоб покращити своє дистанційне вивчення AR та VR.


 Приєднуйтесь: "Сучасні освітні технології"

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

  

Доповнена реальність на уроках

 Будова Сонячної системи. Запуск ракети

 

Додаток для Android: за посиланням.

Ключове зображення:


Ви готові до космічної місії за допомогою мобільного пристрою?  

Цей мобільний додаток із доповненою реальністю. Додаток охоплює інженерні та космічні інтерактивні завдання доповненої реальності для дітей початкового рівня 7-11 років.   Продукт спрямований на розвиток та підвищення рівня зацікавленості та допитливості до STEM, створить базу для розвитку навичок 21 століття та зосередження уваги на персоналізованому навчанні за допомогою кінетичних, аудіальних та візуальних навчальних підходів.  

Що потрібно?  

1. Встановіть програму на свій мобільний пристрій. 

 2. Користуйтеся зображенням, яке надає CleverBooks  

3. Розпочніть свою космічну місію!

 

 Приєднуйтесь:

"Сучасні освітні технології"

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/

Фізика ЗНО

 Механічні коливання і хвилі

 


Приєднуйтесь на сервер "Фізика" на Discord: https://discord.com/invite/ZUxcC22
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 
 https://t.me/physicsks






Бережіть себе і родину!

Дякую за увагу!
Бажаю Вам нових ідей!
Навчаємося, бо ми цього варті!
Підписуйтесь на блог!
Підписуйтесь на канал YouTube.
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Підписуйтесь на сторінку у fb. https://www.facebook.com/educationXXII/
Запрошуємо навчатися на фізичному факультеті!