Сторінки

Сторінки

2023-24 (календарно-тематичне планування)

MYP IB

АКТУАЛЬНО

STEM

Польша

Доповнена реальність

Українські діти у Варшаві

Участь у проєктах 2021

Участь у проєктах 2020

Усміхнись!

Фізика

Теми блогу:

Приклади вправ (розвиток мозкової активності) + шаблони

 Нейробіка (нейрогімнастика)



 Нейробіка- це комплекс вправ, націлених на активацію природних механізмів роботи мозку через виконання фізичних рухів. Головний принцип гімнастики полягає у одночасної синхронної роботі обох рук, кожна з яких виконує своє завдання.

Нейробіка (нейрогімнастика) розвиває безліч важливих навичок: пам'ять, увага, мова. Вона знижує стомлюваність дитини, яке здатність контролювати себе, навпаки, стає вищою.

Розвиток мозкової активності через нестандартні вправи

Сучасна освіта вимагає нових підходів для підвищення уваги, пам’яті та творчого мислення учнів. Пропонуємо добірку вправ, які допоможуть задіяти приховані ресурси мозку, покращити концентрацію та стимулювати креативність.

1. Пишемо із заплющеними очима

Учням пропонується написати тему уроку чи просте привітання із заплющеними очима.


Ефект: вимкнення одного із сенсорних органів активує інші — слух і дотик. Це сприяє активації прихованих резервів мозку.


2. Пишемо іншою рукою

Завдання — написати те саме речення, але незвичною рукою (для правші — лівою і навпаки).


Ефект: виконується синхронізація роботи обох півкуль мозку, що підвищує увагу та сприяє розвитку моторних навичок.


3. Зміна структури уроку

Часто одноманітність уроків робить учнів млявими, тому варто змінювати звичний хід подій. Наприклад, запитати домашнє завдання в кінці уроку або організувати колективну відповідь замість виклику окремих учнів.


Ефект: підвищується активність мозку, розвивається здатність до адаптації та засвоєння нових знань.


4. Перевертаємо звичні предмети

Попросіть учнів читати завдання, перевернувши підручник догори ногами. Якщо це урок географії чи історії, повісьте карту світу у перевернутому вигляді.


Ефект: така вправа пробуджує мозок і допомагає швидше запам’ятовувати нову інформацію.


5. Різні способи читання

Протягом уроку змінюйте підходи до читання: учні читають вголос, про себе, по черзі, або разом хором. Спробуйте цікаві варіанти, наприклад, читання тексту різними емоціями чи з закритим одним оком.


Ефект: це тренує пам’ять, підвищує розуміння тексту та утримує увагу.


6. Міняємося місцями

Коли увага учнів слабшає, запропонуйте їм помінятися місцями за партою.


Ефект: раптова зміна умов активує мозок, покращує дисципліну та концентрацію.


7. Відчиніть вікно чи двері

Потік нових звуків на кілька хвилин пожвавлює сприйняття.


Ефект: учні стають більш зосередженими, що підвищує їхню активність.


8. Вправа «Збираємо кільце»

З’єднуйте великий палець однієї руки з вказівним пальцем іншої, чергуючи це з іншими пальцями.


Ефект: покращується пам’ять і прискорюється мислення.


9. Вправа «Вісімки»

Малюйте цифру 8 однією рукою, а другою — символ нескінченності.


Ефект: розвивається координація рухів і мозкова активність.


10. Вправа «Я улюблений/улюблена»

Однією рукою плещіть по голові, а іншою погладжуйте живіт, потім змініть руки.


Ефект: Викликає позитивні емоції та сприяє гарному настрою.


11. Малюємо у повітрі

Однією рукою малюйте коло, а іншою — трикутник одночасно.


Ефект: Розвивається здатність до виконання складних завдань.


12. Зміна рук у побуті

Спробуйте чистити зуби чи застібати ґудзики незвичною рукою.


Ефект: активується моторна кора мозку, стимулюється креативне мислення.


13. Рух у темряві

Пересувайтеся знайомим приміщенням із заплющеними очима.


Ефект: активуються сенсорні ділянки мозку, що покращує нейронну роботу.


14. Знаходимо зв’язки

Обирайте два випадкові предмети та аналізуйте, чим вони схожі.


Ефект: розвиває аналітичне мислення.


15. Асоціативне запам’ятовування

Запропонуйте учням створити асоціації для запам’ятовування списків, пов’язуючи їх із знайомими предметами.

Ефект: покращується пам’ять і логічне мислення.

1. Метод римської кімнати

Ланцюжок Цицерона, або метод римської кімнати – дуже простий, але ефективний метод структурування, запам’ятовування і відтворення інформації, яким користувалися ще в стародавні століття.

2. Метод ментальних карт Бьюзена

Ще один популярний метод структурування і заучування нової інформації полягає в зображенні структури інформації за допомогою блок-схем. Цей спосіб називають по-різному, наприклад, методом ментальних карт, майндмеппінг, ментальною та асоціативною картою. Крім організації і запам’ятовування інформації, метод також використовується психологами і провідними тренінгами для вибору цілей і ведення проектів.

3. Придумайте історію

Один з найпростіших та найефективніших методів – придумати історію. Цей спосіб підходить для того, щоб запам’ятати список слів. І тоді, здавалося б, не пов’язані один з одним поняття перетворюють текст в логічне оповідання. Чим цікавіша та дивніша історія, тим краще запам’ятовується інформація.

Приклад:

кімната

килим

кисіль

кінь

картопля

каска

катер

Історія:

У кімнаті було дуже затишно. На підлозі лежав великий килим із візерунками, а на столі стояла чашка з киселем. Раптом за вікном почувся тупіт — це пробіг кінь, тягнучи за собою візок, повний картоплі.

На килимі сидів хлопчик у касці, який розглядав модель катера і мріяв про майбутню подорож. Його уява малювала картини, де він пливе морем і зустрічає пригоди.

16. Малювання двома руками (шаблон: тут)

Учні обводять малюнок чи літери обома руками одночасно, а потім розфарбовують його.


Ефект: гармонізується робота обох півкуль мозку, розвивається креативність.

Запропоновані вправи легко інтегрувати у будь-який урок, що зробить навчання не лише ефективним, а й цікавим.

Завантажити: Нейровправи для дітей 

Корисні публікації:








Дякую за коментар і вподобайку!

Бережіть себе і родину!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation
FB: https://www.facebook.com/educationXXII/
YouTube: https://www.youtube.com/@educationpakhomova

Немає коментарів:

Дописати коментар