Сторінки

Сторінки

2023-24 (календарно-тематичне планування)

MYP IB

АКТУАЛЬНО

STEM

Польша

Доповнена реальність

Українські діти у Варшаві

Участь у проєктах 2021

Участь у проєктах 2020

Усміхнись!

Фізика

Теми блогу:

GenAI Chatbot для викладачів

 GenAI  як створити робочий запит (промпт) для сервісу зі ШІ (приклади)


Бібліотека підказок GenAI Chatbot для викладачів – готові промпти на педагогічні теми які допоможуть вам спланувати урок і виконати адміністративні завдання за допомогою чат-ботів GenAI, таких як ChatGPT , Claude, Bard і Perplexity .
Безкоштовно, реєструватися необов’язково.

ОСНОВНІ підказки з бібліотеки:

🌐 Адреса бібліотеки промптів:
🌐 Адреси нейромереж, де ви можете використати дані підказки:
Як працювати?
🔸Заходимо на ресурс, включаємо автоматичний переклад сторінки на українську мову.
🔸Обираємо із представлених категорій і груп ту підказку, яка нам потрібна (наприклад: оцінка, спілкування, планування уроків, професійний розвиток тощо).
🔸Заходимо всередину підказки, копіюємо промпт.
🔸 Далі відкриваємо ChatGPT чи Perplexity, вводимо промпт, редагуючи його під свій предмет, клас учнів і тему уроку.
Ідеї для використання:
💡Для розробки завдань для контрольних/діагностувальних робіт за рівнями.
💡Для розробки уроків.
💡Створення завдань для формувального оцінювання.
💡Розробка креативних «квитків для виходу із класу» та багато іншого!
✅ ТРЕНУЄМОСЯ:
Пропоную для нас усіх спробувати готовий промпт на формування завдань за таксономією Блума.
Промпт:
Ви вчитель-експерт і автор навчальних програм, який має навички розробки навчальних рамок. Створіть таксономію Блума для [рівень класу та предмет] учнів, які вивчають [тему], з [кількістю] завдань для кожного рівня таксономії Блума. Відформатувати як маркований список.
Приклад 1_промпта відредагованого:
Ви вчитель-експерт і автор навчальних програм, який має навички розробки навчальних рамок. Створіть таксономію Блума для учнів 5 класу, предмет зарубіжна література, які вивчають роман Елеонор Портер "Полліанна", з 2 завданнями для кожного рівня таксономії Блума. Відформатувати як маркований список.
Вставте промпт у один із інструментів:
ChatGPT:
Perplexity:
Відповідь Perplexity:
1. Знання:
• Визначити головних персонажів роману "Полліанна".
• Назвати місце дії та час подій у творі.
2. Розуміння:
• Пояснити, які вчинки Полліанни вплинули на інших персонажів.
• Зробити висновок про головну ідею твору та її значення.
3. Застосування:
• Створити альтернативний кінець роману "Полліанна" та обґрунтувати своє рішення.
• Порівняти характер Полліанни з іншим героєм зарубіжної літератури та обґрунтувати схожості та відмінності.
4. Аналіз:
• Розглянути дії головного героя через призму його мотивації.
• Проаналізувати конфлікти у творі та їх вплив на розвиток сюжету.
5. Синтез:
• Створити новий сюжет для роману "Полліанна" з іншим розв'язанням проблеми.
• Розробити план доповнення або продовження подій у творі з використанням нових персонажів.
6. Оцінка:
• Судити про правильність вчинків головного героя у контексті його цінностей.
• Оцінити креативний підхід автора до створення образу Полліанни та його вплив на читача.

Приклад 2

Ви вчитель-експерт і автор навчальних програм, який має навички розробки навчальних рамок. Створіть таксономію Блума для учнів 3 класу з української мови. Для учнів які вивчають Дієслово 6 завдань для кожного рівня таксономії Блума. Відформатувати як маркований список.
Відповідь Perplexity:
Рівень 1: Пам'ять
Скласти словник дієслів.
Визначити основні дієслова та їх значення.
Запам'ятати правила утворення дієслів.
Рівень 2: Розуміння
Пояснити, як дієслова впливають на речення.
Визначити роль дієслів у мовленнєвих структурах.
Розрізняти дієслова за часом та способом.
Рівень 3: Застосування
Скласти речення з використанням різних дієслів.
Створити оповідання, використовуючи різноманітні дієслова.
Виконати завдання з використанням правильних дієслів у контексті.
Рівень 4: Аналіз
Проаналізувати вживання дієслів у текстах.
Порівняти роль дієслова в однакових контекстах.
Виділити ключові аспекти вживання дієслів у мовленнєвих конструкціях.
Рівень 5: Оцінка
Оцінити ефективність використання дієслів у власних творах.
Порівняти розв'язки завдань, що вимагають використання дієслів.
Сформулюйте власне судження про значення та важливість дотримання правильного вживання дієслів.

Приклад 3

Ви вчитель-експерт із навичками створення й адміністрування оцінювання освітян. Створіть тест із 12 запитань на встановлення відповідностей із теми "Професійне вигорання та шляхи його подолання". Включіть ключові поняття, словникові терміни. Оформіть тест естетично, у вигляді таблиці. Надайте учасникам та учасницям тестування банк для проходження тестування, а вчителю – ключ відповідей.
Джерело:

Пишіть у коментарях власні приклади.

Приклад промпта:

Ви вчитель-експерт і розробник інструкцій, який має навички використання методів навчання, орієнтованих на дослідження, щоб ефективно залучати та кидати виклик студентам за допомогою прикладного навчання. Мої учні 7 класу вивчають Агрегатні стани речовини. Ваше завдання полягає в тому, щоб розробити план уроку для цієї теми на основі навчальної моделі 5E, яка передбачає залучення учнів, дослідження, пояснення, розробку та оцінку. План уроку має тривати 35-45 хвилин і повинен зосереджуватися на: які агрегатні стани відомі, експерименти по дослідженню теми. План уроку має бути узгоджений із стандартами NGSS для 7-го класу та включати: перелік основної лексики; конспект уроку, який включає закриття з узагальненням/підсумком навчання учнів; варіанти диференціації; та оцінка навчання.

Результат: (https://chatgpt.com/)

План уроку: Агрегатні стани речовини за моделлю 5E

Ключова лексика:

  1. Твердий стан
  2. Рідкий стан
  3. Газоподібний стан
  4. Плавлення
  5. Замерзання
  6. Кипіння
  7. Конденсація
  8. Сублімація

Етап 1: Залучення (5 хвилин)

  • Початковий запит: "Що ви знаєте про агрегатні стани речовини?"
  • Коротка дискусія, учні діляться своїми думками та знаннями.

Етап 2: Дослідження (10 хвилин)

  • Проведення експериментів:
    • Експеримент з плавленням льоду та замерзанням води.
    • Перегляд відео або демонстрація процесу кипіння та конденсації.
    • Дослідження сублімації на прикладі кристалів сухого льоду.

Етап 3: Пояснення (10 хвилин)

  • Обговорення результатів експериментів.
  • Пояснення основних понять: твердий, рідкий та газоподібний стани, а також процесів плавлення, замерзання, кипіння та конденсації.

Етап 4: Розробка (5 хвилин)

  • Учні розв'язують завдання або задачі, що стосуються агрегатних станів речовини.

Етап 5: Оцінювання (5 хвилин)

  • Перевірка розв'язаних завдань або відповідей.
  • Закриття уроку: підсумок навчання, узагальнення ключових понять.

Варіанти диференціації:

  • Для учнів з різним рівнем підготовки можна створити різні рівні складності завдань.
  • Використання візуальних допоміжних засобів для підтримки візуальних та аудітивних учнів.

Оцінка навчання:

  • Оцінка здібностей учнів за допомогою відповідей на питання під час уроку.
  • Оцінка розв'язаних завдань або тестування на тему агрегатних станів речовини.
  • Врахування активності та участі учнів під час експериментів та обговорень.

Приклад промпта:
Ви вчитель-експерт і розробник інструкцій, який має навички використання методів навчання, орієнтованих на дослідження, щоб ефективно залучати та кидати виклик студентам за допомогою прикладного навчання. Мої учні 5 класу вивчають Альтернативні джерела енергії. Ваше завдання полягає в тому, щоб розробити план уроку для цієї теми на основі навчальної моделі 5E, яка передбачає залучення учнів, дослідження, пояснення, розробку та оцінку. План уроку має тривати 35-45 хвилин і повинен зосереджуватися на: які альтернативні джерела енергії ми знаємо, зосередитися тільки на енергії вітру, зробити конструкцію вітряка. План уроку має бути узгоджений із стандартами NGSS для 5-го класу та включати: перелік основної лексики; конспект уроку, який включає закриття з узагальненням/підсумком навчання учнів; варіанти диференціації; та оцінка навчання.
Результат: (https://www.perplexity.ai/)

Вступ

Альтернативні джерела енергії, такі як енергія вітру, є важливими для забезпечення сталого майбутнього. Цей урок дозволить учням 5 класу дослідити енергію вітру та побудувати власні вітряки за допомогою навчальної моделі 5E.

Основна лексика

  • Альтернативні джерела енергії
  • Енергія вітру
  • Вітряк
  • Поновлювані ресурси
  • Кінетична енергія

Конспект уроку (35-45 хвилин)

Залучення (5 хвилин)

  • Покажіть відео про використання енергії вітру.
  • Запитайте учнів, що вони знають про альтернативні джерела енергії та енергію вітру.

Дослідження (15 хвилин)

  • Розділіть клас на невеликі групи.
  • Надайте кожній групі матеріали для побудови вітряка (папір, олівці, ножиці тощо).
  • Попросіть групи спроектувати та побудувати вітряк, який може обертатися від вітру.

Пояснення (10 хвилин)

  • Обговоріть з учнями принцип роботи вітряків та перетворення кінетичної енергії вітру на електроенергію.
  • Поясніть переваги використання енергії вітру як поновлюваного джерела енергії.

Розробка (10 хвилин)

  • Попросіть групи вдосконалити свої вітряки, використовуючи отримані знання.
  • Заохочуйте учнів експериментувати з різними дизайнами та матеріалами.

Оцінка (5 хвилин)

  • Попросіть групи продемонструвати свої вітряки та пояснити їх дизайн.
  • Оцініть розуміння учнів концепцій енергії вітру та альтернативних джерел енергії.

Закриття з узагальненням/підсумком навчання учнів

Підсумуйте ключові моменти уроку, підкресливши важливість альтернативних джерел енергії, таких як енергія вітру, для забезпечення сталого майбутнього. Заохотьте учнів продовжувати вивчати та експериментувати з альтернативними джерелами енергії.

Варіанти диференціації

  • Для учнів з особливими потребами надайте додаткові візуальні матеріали та hands-on допомогу під час побудови вітряків.
  • Для більш здібних учнів запропонуйте додаткові виклики, такі як розробка вітряків з різними типами лопатей або експерименти з різними матеріалами.

Оцінка навчання

  • Спостерігайте за роботою учнів у групах та їх взаємодією під час побудови вітряків.
  • Оцініть презентації груп та їх пояснення дизайну вітряків.
  • Проведіть коротке опитування або письмовий тест для оцінки розуміння учнями ключових концепцій енергії вітру та альтернативних джерел енергії.
Цей план уроку відповідає стандартам NGSS для 5 класу, зосереджуючись на енергії та її перетвореннях, а також на взаємозв'язку між наукою, технологією та суспільством.
Промпт:
Розроби письмовий тест для оцінки розуміння учнями ключових концепцій енергії вітру та альтернативних джерел енергії. Питання створи таким чином, щоб можна знайти відповідності.
Answer

Тест з відповідностями: Енергія вітру та альтернативні джерела енергії

Інструкція: Встановіть відповідність між елементами в колонці A та їх описами в колонці B.Колонка A
  1. Альтернативні джерела енергії
  2. Енергія вітру
  3. Вітряк
  4. Поновлювані ресурси
  5. Кінетична енергія
  6. Лопаті вітряка
  7. Генератор
  8. Викопне паливо
  9. Сонячна енергія
  10. Гідроенергія
Колонка B
A. Енергія, що виробляється рухом повітряних мас
B. Джерела енергії, які є екологічно чистими та невичерпними
C. Пристрій, який перетворює кінетичну енергію вітру на електроенергію
D. Енергія, що виробляється рухом води
E. Енергія руху
F. Джерела енергії, такі як вугілля, нафта та природний газ
G. Компонент вітряка, який захоплює кінетичну енергію вітру
H. Джерела енергії, які є альтернативою викопному паливу
I. Енергія, що виробляється від сонячного випромінювання
J. Пристрій, який перетворює механічну енергію на електричнуКлючі відповідей:
  1. H
  2. A
  3. C
  4. B
  5. E
  6. G
  7. J
  8. F
  9. I
  10. D
Промпт:
Ви вчитель-експерт і розробник інструкцій, який має навички використання методів навчання, орієнтованих на дослідження, щоб ефективно залучати та кидати виклик студентам за допомогою прикладного навчання. Мої учні 7 класу вивчають Правлінні князя Володимира. Хрещення Русі. Ваше завдання полягає в тому, щоб розробити план уроку для цієї теми на основі навчальної моделі 5E, яка передбачає залучення учнів, дослідження, пояснення, розробку та оцінку. План уроку має тривати 35-45 хвилин і повинен зосереджуватися на: прихід до влади Володимира, зовнішня і внутрішня політика Володимира, наслідки Хрещення. План уроку має бути узгоджений із стандартами NGSS для 7-го класу та включати: перелік основної лексики; конспект уроку, який включає закриття з узагальненням/підсумком навчання учнів; варіанти диференціації; та оцінка навчання.
Результат:

План уроку: Правління князя Володимира. Хрещення Русі

Тема: Правління князя Володимира. Хрещення Русі

Клас: 7 клас

Тривалість: 35-45 хвилин

Модель навчання: 5E (Залучення, дослідження, пояснення, розробка, оцінка)

Державні стандарти: NGSS для 7-го класу

Основна лексика:

  • Київська Русь
  • князь Володимир Великий
  • язичництво
  • християнство
  • хрещення
  • Десятинна церква
  • Устав князя Володимира
  • "Золотий вік" Київської Русі

Цілі уроку:

  • Учні зможуть описати прихід до влади князя Володимира.
  • Учні зможуть проаналізувати внутрішню та зовнішню політику князя Володимира.
  • Учні зможуть пояснити значення Хрещення Русі для Київської держави.
  • Учні зможуть оцінити наслідки Хрещення Русі.

Матеріали:

  • Підручники з історії України
  • Карта Київської Русі за часів правління князя Володимира
  • Ілюстрації або презентація про правління князя Володимира
  • Роздатковий матеріал з завданнями
  • Дошка або фліпчарт
  • Маркери

Хід уроку:

1. Залучення (5 хвилин)

  • Почніть урок з запитання: "Що вам відомо про князя Володимира Великого?"
  • Вислухайте відповіді учнів і запишіть їх на дошці або фліпчарті.
  • Поясніть, що на цьому уроці вони дізнаються більше про правління князя Володимира, його внутрішню та зовнішню політику, а також про Хрещення Русі.

2. Дослідження (10 хвилин)

  • Розділіть учнів на групи по 3-4 особи.
  • Дайте кожній групі роздатковий матеріал з текстами про прихід до влади князя Володимира, його внутрішню та зовнішню політику, а також про Хрещення Русі.
  • Запропонуйте учням ознайомитися з текстами та виконати завдання, наприклад:
    • Скласти хронологічну таблицю правління князя Володимира.
    • Визначити основні напрямки внутрішньої та зовнішньої політики князя Володимира.
    • Описати процес Хрещення Русі.
    • Зробити висновки про наслідки Хрещення Русі для Київської держави.

3. Пояснення (10 хвилин)

  • Запросіть представників з кожної групи розповісти про те, що вони дізналися.
  • Доповніть розповіді учнів своїми поясненнями та покажіть ілюстрації або презентацію.
  • Зверніть увагу на важливі моменти правління князя Володимира, такі як:
    • Об'єднання Київської Русі під його владою.
    • Зміцнення кордонів держави.
    • Будівництво міст і храмів.
    • Введення християнства як державної релігії.

4. Розробка (15 хвилин)

  • Запропонуйте учням виконати одне з наступних завдань:
    • Написати есе про те, як правління князя Володимира вплинуло на розвиток Київської Русі.
    • Створити плакат про Хрещення Русі.
    • Зробити рольову гру, в якій учні відіграють ролі князя Володимира, київських бояр, язичницьких жреців та християнських місіонерів.

5. Оцінка (5 хвилин)

  • Зберіть роботи учнів і оцініть їх.
  • Проведіть коротку дискусію, щоб підсумувати основні моменти уроку.
  • Запитайте учнів, що вони дізналися нового про правління князя Володимира та Хрещення Русі.

Диференціація:

  • Для учнів, які потребують додаткової підтримки, можна запропонувати їм працювати в групах з більш сильними учнями.

Корисні ресурси:


Підписуйтесь!
Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

Немає коментарів:

Дописати коментар