Сторінки

Сторінки

2023-24 (календарно-тематичне планування)

MYP IB

АКТУАЛЬНО

STEM

Польша

Доповнена реальність

Українські діти у Варшаві

Участь у проєктах 2021

Участь у проєктах 2020

Усміхнись!

Фізика

Теми блогу:

Guidance for generative AI in education and research

Напрямки використання генеративного штучного інтелекту в освіті та наукових дослідженнях




https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000386693

https://www.unesco.org/en/articles/guidance-generative-ai-education-and-research

У період запуску ChatGPT освітяни по всьому світу висловлювали свої стурбованості стосовно можливості генерації есе та ймовірності використання його для шахрайства студентів. Проте, останнім часом багато людей та організацій, включаючи провідні університети, стверджують, що "джин вийшов з пляшки", і такі інструменти, як ChatGPT, залишаються і можуть бути корисними в освітніх середовищах. Тим часом, Інтернет заповнений порадами щодо використання GenAI в освіті та дослідженнях, включаючи натхнення нових ідей, генерацію багатогранних прикладів, розробку планів уроків та презентацій, конспектування існуючого матеріалу та стимулювання створення зображень. Проте, вчені та освітяни ще працюють над розумінням, як саме GenAI може впливати на навчання, викладання та наукові дослідження.


Інклюзія та Generative AI


Generative AI (GenAI) має теоретичний потенціал допомагати учням із особливостями, зокрема із проблемами слуху чи зору. Практичні застосування включають створення GenAI-підписів чи заголовків для людей із вадами зору або аудіоописів. Моделі GenAI також можуть перетворювати текст у мовлення та мовлення у текст, щоб дати можливість людям із вадами слуху, зору чи мовлення отримувати доступ до контенту, ставити питання та спілкуватися з однолітками. Проте ця функція поки не отримала широкого застосування. Згідно з опитуванням ЮНЕСКО 2023 року про використання штучного інтелекту в освіті, лише чотири країни (Китай, Йорданія, Малайзія та Катар) повідомили, що їхні урядові агентства схвалили та рекомендували інструменти зі штучним інтелектом для підтримки інклюзивного доступу для учнів із відмінностями (ЮНЕСКО, 2023).

Спостерігається також тенденція до навчання GenAI моделей підтримці учнів у використанні їхніх власних мов, включаючи мови меншин та корінних народів. Наприклад, PaLM 2, нове покоління мовних моделей від Google, навчене на паралельних даних, що охоплюють сотні мов у вигляді пар текстів джерело-ціль. Додавання паралельних багатомовних даних призначено для поліпшення здатності моделі розуміти та генерувати багатомовний текст (Google, 2023).

За допомогою реального перекладу, перефразування та автоматичної корекції, інструменти GenAI можуть допомагати учням, які використовують мови меншин, висловлювати свої ідеї та покращувати співпрацю з товаришами із різних мовних середовищ. Однак це можливо лише з умисним проектуванням.

На завершення, також було запропоновано, що системи GenAI мають потенціал проводити діагностику на основі розмов, виявляючи психологічні чи соціально-емоційні проблеми, а також навчальні труднощі. Проте досі існує мало доказів ефективності або безпеки цього підходу, і будь-які діагнози вимагатимуть інтерпретації кваліфікованими спеціалістами.

Технології GenAI стрімко розвиваються і мають значний вплив на освіту та наукові дослідження, але їхні повні наслідки ще не повністю зрозумілі. Тому їх потенційні віддалені наслідки для освіти та досліджень потребують негайної уваги та глибокого аналізу.

6.1 Невідомі етичні питання

Зростаюча складність інструментів GenAI породжує додаткові етичні питання, які потребують детального розгляду. Окрім того, потрібні глибші та перспективніші аналізи для виявлення та вирішення невідомих етичних питань щонайменше з п'яти поглядів:

Доступ та рівність: Системи GenAI в освіті можуть поглиблювати існуючі розходження в доступі до технологій та освітніх ресурсів, заглиблюючи нерівності.


Людські зв'язки: Системи GenAI в освіті можуть зменшувати взаємодію людина-до-людини та важливі соціально-емоційні аспекти навчання.


Інтелектуальний розвиток людини: Системи GenAI в освіті можуть обмежувати автономію та агентство учнів, надаючи заздалегідь визначені рішення або обмежуючи розмаїття можливих навчальних досвідів.


Психологічний вплив: Системи GenAI, що імітують людські взаємодії, можуть мати невідомі психологічні ефекти на учнів, породжуючи питання щодо їхнього когнітивного розвитку та емоційного благополуччя.


Приховані упередження та дискримінація: Розвиток більш вдосконалених систем GenAI у сфері освіти може породжувати нові упередження та форми дискримінації на основі даних та методів навчання моделей, що може призводити до невідомих та потенційно шкідливих результатів.

6.2 Авторські права та інтелектуальна власність

Поява GenAI стрімко змінює спосіб створення, розповсюдження та споживання наукових, художніх та літературних творів. Несанкціоноване копіювання, розповсюдження чи використання авторських творів без дозволу власника авторських прав порушує їхні виняткові права і може призвести до юридичних наслідків. Зокрема, навчання моделей GenAI може бути звинувачено в порушенні авторських прав. У одному з останніх випадків, пісня, створена за допомогою штучного інтелекту та представлена як спільна робота "Дрейка" та "Вікенда" (Абеля Тесфайе), досягла мільйонів слухачів, але була вилучена через порушення авторських прав (Коскареллі, 2023). Нові регуляторні каркали намічаються для зобов'язання постачальників GenAI визнавати та захищати інтелектуальну власність власників вмісту, який використовується моделлю, але стає все складніше визначити власність та оригінальність великої кількості створених творів.

 Посилання на робочі сервіси зі ШІ:

https://crfm.stanford.edu/2023/03/13/alpaca.html

https://gemini.google.com/

https://writesonic.com/chat

https://yiyan.baidu.com/welcome

https://huggingface.co/chat/

https://www.jasper.ai/

https://open-assistant.io/uk-UA/bye

https://www.alizila.com/alibaba-cloud-debuts-generative-ai-model-for-corporate-users/

https://you.com/

https://www.chatpdf.com/

https://elicit.com/?redirected=true

https://www.perplexity.ai

https://tools.zmo.ai/webchatgpt

https://www.compose.ai/

https://www.teamsmart.ai/

https://wiseone.io/

https://www.craiyon.com/

https://www.fotor.com/ai-image-generator/

https://creator.nightcafe.studio/

https://writesonic.com/photosonic-ai-art-generator

https://elai.io/

https://www.gliacloud.com/en/

https://pictory.ai/

https://www.aiva.ai/

https://boomy.com/

https://soundraw.io/

https://www.voicemod.net/text-to-song

https://www.mathgpt.com/

https://openai.com/policies/terms-of-use

Підтримати проєкт:

Картка: 5355 5712 8132 2123


Дякую за коментар і вподобайку!
Бережіть себе і родину! Все буде Україна!

Blog: https://educationpakhomova.blogspot.com/
Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 


Немає коментарів:

Дописати коментар