Сторінки

Сторінки

2023-24 (календарно-тематичне планування)

MYP IB

АКТУАЛЬНО

STEM

Польша

Доповнена реальність

Українські діти у Варшаві

Участь у проєктах 2021

Участь у проєктах 2020

Усміхнись!

Фізика

Теми блогу:

+10 прийомів для рефлексії освітнього процесу

+10 прийомів для рефлексії освітнього процесу (приклади + картки)


Рефлексія – важливий етап уроку, під час якого відбувається самоаналіз роботи, систематизація знань та усвідомлення їхнього значення.


1. Картки рефлексії: 

Створіть картки рефлексії для учнів, де вони зможуть записувати свої думки по закінченню класу.

Перегляд:


Завантажити (вільний доступ): тут.


2. Оцінювання пізнавальної діяльності: 

Використовуйте методи оцінювання, які стимулюють учнів до самооцінки та оцінювання своєї роботи. Наприклад, учитель може запропонувати учням оцінювати своє виконання завдань на основі критеріїв, які вони визначили самостійно.


3. Групова рефлексія: 



Проводьте групову рефлексію з учнями, під час якої вони обговорюють свої досягнення та проблеми. Це допоможе виявити спільні проблеми та вирішити їх разом.




Щоб провести групову рефлексію за допомогою Mentimeter, можна виконати наступні кроки:

Підготуйте запитання для учнів, які стосуються їхніх досягнень та проблем. 

Наприклад:
  • Які були ваші найбільші досягнення цього тижня/місяця/семестру?
  • Що вас найбільше турбує у навчанні?
  • Які проблеми виникали під час виконання завдань?
  • Які були ваші найкращі способи вирішення проблем?
  • Які можуть бути причини неуспішності в навчанні?
Зареєструйтесь на сайті Mentimeter і створіть опитування з відповідями в форматі "вірно/невірно", "згоден/не згоден", "ранжування" або "текстове поле".
  1. Поділіться посиланням на опитування з учнями та дайте їм можливість відповісти на запитання.
  2. Після закінчення опитування використайте результати, щоб почати обговорення з учнями. Підкресліть найбільш повторювані відповіді та обговоріть можливі шляхи вирішення спільних проблем.
  3. Дайте учням можливість поділитися додатковими коментарями та ідеями щодо вдосконалення навчального процесу.
  4. Завершіть рефлексію, наголосивши на тому, які конкретні кроки потрібно зробити, щоб покращити навчання та досягти більшого успіху.

4. Створення мапи пізнання: 


Запропонуйте учням створити мапу пізнання, на якій вони відображатимуть свої знання та думки щодо вивченого матеріалу. Це допоможе учням узагальнити свої знання та зрозуміти, що потребує додаткової уваги.


5. Використання технологій: 

Використовуйте технології для рефлексії, такі як інтерактивні дошки, онлайн-додатки та програми для створення додаткових матеріалів. Вони можуть бути корисними для створення візуальних презентацій та мап пізнання, а також для обміну думками та враженнями між учнями та вчителями.timetr
Часто для рефлексії використовую mentimeter

https://www.mentimeter.com/


Mentimeter - почути думку аудиторії


Можливі питання:

Що вивчили на уроці?
Що вивчили га цьому тижні?
Чи було складно працювати на уроці?
Що сподобалось (не сподобалось на уроці)?


6. Портфоліо:

Створіть портфоліо для учнів, де вони зможуть зберігати свої найкращі роботи та проекти. Це допоможе учням розуміти, як їхні знання та навички розвиваються з часом.
Портфолио учнів можа розмістити на дошці Padlet




7. Самостійні дослідження: 

Дайте учням можливість працювати самостійно та знайти власні рішення проблем, які виникають під час навчання. Це допоможе їм стати більш самостійними та впевненими в своїх знаннях.


8. Аналіз помилок: 

Під час аналізу помилок, учні та вчителі можуть дізнатися про те, що потребує покращення та як цього досягти. Наприклад, учитель може показати учням, які помилки були зроблені в певному завданні та запропонувати їм способи їх уникнення у майбутньому.

9. Створення мема:

Ідея створення мему на тему того, що учні вже вичили, може бути чудовим способом рефлексії над вивченим матеріалом та підсумком навчання. Мем може включати зображення або відео, яке відображає те, що учні навчилися та як вони змогли застосувати свої знання в різних ситуаціях.


Одна з можливих ідей для мему може бути зображення студента, який після тривалого вивчення матеріалу випиває каву зі словами "Коли ти вже вивчив усе, що можна". Це може відображати той факт, що вивчення може бути важким, але зусилля, які вкладені у нього, можуть мати позитивні наслідки.

Інший приклад може бути мем зі зображенням студента, який уклав всі свої підручники та записи в папку з написом "Вже вивчено". Це може відображати успіх учнів та їхню здатність до організації та управління своїм часом та зусиллями.

Створення мему може бути корисним для учнів, оскільки це допоможе їм підсумувати свої досягнення та визначити свої слабкі місця. Вони можуть використовувати меми як засіб для зберігання навчальних матеріалів, зокрема зображень та ідей, що вони знаходили корисними під час навчання.

10. Закінчення речення



Етапи використання надрукованих карток із початком речення "Закінчення речення":

Підготуйте картки з початком речень "Закінчення речення" та роздайте їх учням.


  1. Попросіть учнів доповнити речення на своїх картках, відповідаючи на запитання. Наприклад: "Сьогодні я дізнався... про історію моєї країни", "Мені було цікаво... вивчати нові наукові теорії".
  2. Після того, як учні закінчили доповнювати свої речення, попросіть їх поділитися своїми відповідями з іншими учнями в класі.
  3. Надайте можливість учням обговорити свої відповіді в групах або парах, порівняти їхні відповіді та обговорити, як вони сприйняли та зрозуміли матеріал.
  4. Попросіть кількох учнів поділитися своїми відповідями з класом. Сприяйте обговоренню, яке може відбутися на основі цих відповідей.
  5. Підсумуйте рефлексію, проаналізуйте відповіді учнів та надайте можливість їм висловити будь-які додаткові думки чи питання, які виникли під час рефлексії.
  • сьогодні я дізнався…
  • мені було цікаво…
  • мені було важко опрацьовувати...
  • я виконував завдання...
  • я зрозумів, що…
  • теперь я можу…
  • я відчув, що…
  • я навчився…
  • у мене вийшло…
  • я спробую...
  • мене здивувало…
  • ці знання я зможу використати (поза уроками)...
  • мене здивувало…
  • мені захотілося...
Перегляд:

Завантажити: тут.
Підтримати можна коментарем або переводом на номер картки: 5355 5712 8132 2123

11. Написання синквейну


Синквейн будується за наступними правилами:1 рядок – тема або предмет (записується лише одне слово- іменник);
2 рядок – опис предмета (позначається два слова-прикметники);
3 рядок – опис дії (вказується три дієслова);
4 рядок – фраза, що виражає відношення до предмету;
5 рядок – синонім, що узагальнює чи розширює зміст теми або предмета (описується одним словом).

Приклади: 

Україна Багата, мальовнича Тремтить, бореться, прославляється Серцем люблю її Незалежна

Число Пі Безкінечне, нерозривне Досконале, нескінченно неповторне, дієве Точна міра кола Неперевершене



Наші воїни ЗСУ Мужні, відважні Борються, захищають, виконують обов'язок Герої нескорені Патріоти


Українські вчені Талановиті, допитливі Досліджують, вивчають, розробляють Несуть користь людству Інноватори


Українські вчителі Терплячі, талановиті Навчають, виховують, надихають Формують майбутнє країни Педагоги

Квадратні рівняння Друга степінь, два корені Рішення дискримінанта, знаки порівняння, формули Основа алгебри та фізики Розуміння математики

Рефлексія освітнього процесу є важливою складовою навчання. Використання різноманітних прийомів рефлексії може допомогти учням та вчителям зрозуміти, що було зроблено добре, що потребує поліпшення та як можна досягти кращих результатів.

Бережіть себе і родину! 

Все буде Україна!

Приєднуйтесь!

Telegram: https://t.me/pakhomovaeducation 

Немає коментарів:

Дописати коментар